Announcement

Collapse
No announcement yet.

V-poweria 95:n hinnalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka21
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 159
    • Mikkeli

    Originally posted by Hemi View Post
    Tuota....kerrotko hieman taustaa, miten se V-Power "palaa paremmin"?
    Siis paremmin kuin mikä? Diesel:kö?
    Mulla taas on sellasta inffoa et 99:ssä on enemmän lisäaineita sun muuta, et periaatteessa se palais vähän huonommin kun 95, mut periaatteessa taas oktaaneja on enemmän. :think

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6689
      • .......

      Originally posted by Henkka21 View Post
      Mulla taas on sellasta inffoa et 99:ssä on enemmän lisäaineita sun muuta, et periaatteessa se palais vähän huonommin kun 95, mut periaatteessa taas oktaaneja on enemmän. :think
      Isompi oktaaniluku= enemmän puristuskestävyyttä="huonommin syttyvää".
      Korkeampioktaanisella bensalla voidaan lisätä ennakkoa ja käyttää korkeampia puristuksia kuin esim. "helpommin nakuttavalla" 95e.
      Oktaaniluvun nostamisesta ei siis esim. moottoritehon kannalta ole mitään hyötyä jos moottoriohjausta ei rukata korkeampioktaanisen bensan mahdollistamiin säätöihin.
      Viisammat korjaa jos män vituix.
      Last edited by JJT; 06-09-2010, 15:55.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        Originally posted by jussi_r View Post
        Tuntuisi vielä loogiselta kun se taitaa olla nykybensoista vähiten etanolia sisältävää.
        Hyvä pointti! Ja lisää eroa tulee e5 ja e10 ym. myötä!

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1203
          • GrassLake

          Originally posted by JJT View Post
          Isompi oktaaniluku= enemmän puristuskestävyyttä="huonommin syttyvää".
          Korkeampioktaanisella bensalla voidaan lisätä ennakkoa ja käyttää korkeampia puristuksia kuin esim. "helpommin nakuttavalla" 95e.
          Oktaaniluvun nostamisesta ei siis esim. moottoritehon kannalta ole mitään hyötyä jos moottoriohjausta ei rukata korkeampioktaanisen bensan mahdollistamiin säätöihin.
          Viisammat korjaa jos män vituix.
          Näin.

          Muuten, uudempien, ainakin m54-koneet ja eteenpäin, autojen ohjekirjoissa lukee että ilmoitetut suoritusarvot ja kulutus saavutetaan min. 98e bensalla = itsesäätyvä/adaptiivinen sytytysennakko.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Henkka21 View Post
            Mulla taas on sellasta inffoa et 99:ssä on enemmän lisäaineita sun muuta, et periaatteessa se palais vähän huonommin kun 95, mut periaatteessa taas oktaaneja on enemmän. :think
            Nimenomaan näin.
            Mahdollinen/teoreettinen lisäteho tulee ainoastaan adaptiivisen sytytysenakon kautta, sytytysennakkoa aikaistaen(tunnistaa nakutuksen ja säätää ennakon sen mukaan).
            Tämäkin vain silloin mikäli 95E/98E:n oktaaniluku ei siis moottorin nakuttamatta toimi ko.ennakkokartalla.
            Eli, V-Power on ainoastaan hieman puristuskestävämpää kuin 98E ja lisätehoa saadaan vain ja ainoastaan niissä autoissa joissa asennetulla sytytysennakkokartalla E98 ei riitä, vaan moottori tällä nakuttaa.
            Moottorit jotka eivät sisällä adaptiivista sytytyksenennakon säätöä, eivät siis edes teoriassa voi hyötyä V-powerista.

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              ..ja turbokoneet tykkää jos ei ole adaptiivista sytytyksenennakon säätöä, kaasuläpän selätys, ylärekisterissä -> *naknaknak* = poksklingbäng (teoriassa)
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Dani View Post
                ..ja turbokoneet tykkää jos ei ole adaptiivista sytytyksenennakon säätöä, kaasuläpän selätys, ylärekisterissä -> *naknaknak* = poksklingbäng (teoriassa)
                Juuri näin jos ruiskukartta on jotain muuta kuin pitäisi ja kun siis kakku ei riitä ylärekisterissä=käy laihalla.

                Comment

                • Cride80
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 141
                  • vantaa

                  Mikkolan shellillä v-poweria 95sen hinnalla siis 9.9
                  Last edited by Cride80; 09-09-2010, 09:30. Reason: Päiväys
                  Born to kill ants

                  teki niin tai näin...aina väärinpäin
                  Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
                  BMW 740d
                  Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
                  BMW 525 tds med holset.

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3416
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    9.9.2010 Bemböle Shell ja suomenojan sehll espoossa 99=95
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Se on jätkät Shellin V-Power päivä, eli sitä saa kyllä ihan jokaiselta asemalta 95:n hinnalla tänään.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • Olapade
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 262
                        • Häslinki

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Eipä taida jatkossa saada V-poweria, kun Shell lähtee Suomesta. Vanhat asemat ottaa haltuunsa todennäköisesti ST1 ja se tuskin tarjoaa V-poweria asemillaan. Korkeintaan sitä uutta E10:ä on tarjolla ensi vuoden alusta lähtien. Ei sillä, että olisin koskaan tankannut 95:ttä kummempaa, kun en ole koskaan osunut paikalle, missä olisi saanut V-poweria halvemmalla. Tosin hinnat tuskin ainakaan laskevat, kun kilpailu vähenee.
                        Onneksi on vielä YsiViis! Ja sattuu olemaan vielä ihan duunipaikan vieressä. Paras hintalaatusuhde? Liekköhän tällä hetkellä E99 about 1.37€/l.
                        Vein auton päästömittaukseen, huoltomies kysyi, että käytätkö 95 oktaanista, sanoin että vähintään 98:sia. Vastasi tähän, että helvetin hyvä, koska 95 rikkoo tuon koneen.

                        Ei kai M30 sentään rikki meni 95:sta?
                        M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          Originally posted by Olapade View Post
                          Ei kai M30 sentään rikki meni 95:sta?
                          Nämä E32/E34 M30:t käy vissiin jopa 91 oktaanisella. Aikanaan suunniteltu alunperinkin lyijyttömälle matalaoktaaniselle bensalle. Mikähän sieltä sitte korjaamoukkelin mielestä menee rikki 95:n ansiosta, vai onko kyse ns. jäätelöteoriasta?

                          Comment

                          • Olapade
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 262
                            • Häslinki

                            Originally posted by pmv View Post
                            Nämä E32/E34 M30:t käy vissiin jopa 91 oktaanisella. Aikanaan suunniteltu alunperinkin lyijyttömälle matalaoktaaniselle bensalle. Mikähän sieltä sitte korjaamoukkelin mielestä menee rikki 95:n ansiosta, vai onko kyse ns. jäätelöteoriasta?
                            Jaa, eipä tullut enempää turistua asian tiimoilta. Mutta hieman ihmetetty kyllä kieltämättä.. Jääteloteoria?
                            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎