Kokemuksia Mersun CLK:sta vm. 2002-2009?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tfsi ja Tsi koneessa on vähän eroja. Lähinnä ketjun venyminen tuossa Tsi:ssä. Omassa meni 100tkm puolin toisin 2 eri suuttimet. Kyseessä oli -11 Tsi RS.pirun mukava ajettava oli, ja uudella kartalla penkitettiin pyöriltä 270hp/428newtonia. Oli ehkä aavistuksen etuvetoselle liikaa.
Varusteita saa tilattua noihin vaikka mitä. Itse kaverin avustamana jälkiasennettiin integroitu bluetooth/matkapuhelin ja sai musiikin spotifysta kuulumaan. DSG toimi ainakin itsellä moitteettomasti. DSG:ssä oli myös launch control. Ajomelu on välillä kovalla nopeudella aikamoinen.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostTfsi ja Tsi koneessa on vähän eroja. Lähinnä ketjun venyminen tuossa Tsi:ssä. Omassa meni 100tkm puolin toisin 2 eri suuttimet. Kyseessä oli -11 Tsi RS.pirun mukava ajettava oli, ja uudella kartalla penkitettiin pyöriltä 270hp/428newtonia. Oli ehkä aavistuksen etuvetoselle liikaa.
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostTfsi ja Tsi koneessa on vähän eroja. Lähinnä ketjun venyminen tuossa Tsi:ssä. Omassa meni 100tkm puolin toisin 2 eri suuttimet. Kyseessä oli -11 Tsi RS.pirun mukava ajettava oli, ja uudella kartalla penkitettiin pyöriltä 270hp/428newtonia. Oli ehkä aavistuksen etuvetoselle liikaa.
Varusteita saa tilattua noihin vaikka mitä. Itse kaverin avustamana jälkiasennettiin integroitu bluetooth/matkapuhelin ja sai musiikin spotifysta kuulumaan. DSG toimi ainakin itsellä moitteettomasti. DSG:ssä oli myös launch control. Ajomelu on välillä kovalla nopeudella aikamoinen.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostAika pomminvarmaltahan tuo kyseinen peli kuulostaa ja näyttää tutkitun perusteella, kun vieläpä tuo tfsi koneinen kaverille hakusessa.. Hiukan vanhempi kun sinun pelisi tulee olemaan.. Rengasmelu ja muut esteettiset / ergonomiset asiat taasen ehkä ovat sellaisia johon skodakuskin täytyy tottua ja hyväksyä kun kyseisen merkin valitsee, mutta varmasti hintaluokassaan teho / käytettävyys / kestävyyssuhteessa huippupeli!
Melkein 40tkm olen ajanut ja olen erittäin tyytyväinen.
Tuo Seatin 180-heppainen FR on omasta mielestäni hinta- / laatusuhteeltaan erinomainen. Itsellä oli varustekriteerit suppeahkot, mutta tuohon varustelutasoon kuuluu ledit, sporttialusta ja sporttisisusta.
Bonuksena 18´kesävanteet.
Varsinkin penkit on tällaiselle läskiperseelle todella hyvät.
Ainoa iso miinus on rengasmelu kajuutassa - huomaa että ei ole premium-luokan auto.
Jos on VAGgilaista katsomassa, kehotan koeajamaan myös paellakipot eli Seatit. Tekniikka ja laatikkohan nuissa on vaggilaista.Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostAika pomminvarmaltahan tuo kyseinen peli kuulostaa ja näyttää tutkitun perusteella, kun vieläpä tuo tfsi koneinen kaverille hakusessa.. Hiukan vanhempi kun sinun pelisi tulee olemaan.. Rengasmelu ja muut esteettiset / ergonomiset asiat taasen ehkä ovat sellaisia johon skodakuskin täytyy tottua ja hyväksyä kun kyseisen merkin valitsee, mutta varmasti hintaluokassaan teho / käytettävyys / kestävyyssuhteessa huippupeli!
Jos automaattivaihteisen auton haluaa niin en myöskään jännittäisi DSG-vaihteistoa. RS mallin märkä DSG on paljon kuivia
7-vaihteisia kestävämpi. Toki näistäkin menee kytkimet vaihtoon tietyin välein ajotavasta riippuen ja kaksoismassavauhtipyörä vaatinee vaihdon 150-200tkm välillä.Last edited by tonit; 03-09-2015, 01:17.
Comment
-
-
Löytyykö kokemusta Korean maastureista?
Haussa huoleton laite jolla hinailla vähän isompaa kärryä. Kriteerinä vetomassa >2600kg, vuosimalli 2005->, ajettu alle 250 tkm, hinta alle 15 ke, diesel ja mielellään automaatti. Vähiin käy vaihtoehdot..Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostLöytyykö kokemusta Korean maastureista?
Haussa huoleton laite jolla hinailla vähän isompaa kärryä. Kriteerinä vetomassa >2600kg, vuosimalli 2005->, ajettu alle 250 tkm, hinta alle 15 ke, diesel ja mielellään automaatti. Vähiin käy vaihtoehdot..
Ite kyllä noilla ehdoilla pistäisin rahani esim. johonkin Nissan Pathfinderiin tai jopa johonkin Jeepin Grand Cherokeehen.
Tai jos ei siätiloja niin paljoa tarvitse, niin esim. Navaraan:
F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Originally posted by KJ View PostEi mitään todellisia omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä on Sorentosta kuullut, niin ne ovat ilmeisesti oikeasti todella herkkiä mätänemään. Ja nimenomaan pohjasta. Joskus netissäkin pyöri (tais olla nettiautossa myynnissäkin tyyliin parilla tonnilla) just joku -05 Sorento, josta vissiin puuttu puolet pohjasta ja runkokin oli takapäästä pelkkää pitsiä.
Itse laittaisin noilla kriteereillä Pajeron.
Esim: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/6560148BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Mutuilua taas, mutta eikös pajerossa ollut joissain malleissa, että painavaa kärryä ei kestänyt vedättää isoimmalla vaihteella ilman, että vaihdelaatikko otti itseensä?
Tuosta 2000-luvun mallista en tiedä, mutta vanhemmassa taisi olla näin..? :think
Ja sitten kysymys: -09 ja uudemmista mazda 3 mps malleista, niin onko kellään kokemuksia?
Vikojahan on kaikissa autoissa, mutta onkohan tuo uudempi korimalli yhtä paha ruostumaan, kuin vanhempi kolmos- ja varsinkin kutos- mazda on?ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostMutuilua taas, mutta eikös pajerossa ollut joissain malleissa, että painavaa kärryä ei kestänyt vedättää isoimmalla vaihteella ilman, että vaihdelaatikko otti itseensä?
Tuosta 2000-luvun mallista en tiedä, mutta vanhemmassa taisi olla näin..? :think
Ja sitten kysymys: -09 ja uudemmista mazda 3 mps malleista, niin onko kellään kokemuksia?
Vikojahan on kaikissa autoissa, mutta onkohan tuo uudempi korimalli yhtä paha ruostumaan, kuin vanhempi kolmos- ja varsinkin kutos- mazda on?
Jos japanilainen auto jatkossa talvipulkaksi vielä tulee niin ainakaan mazda se ei ole ..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostMutuilua taas, mutta eikös pajerossa ollut joissain malleissa, että painavaa kärryä ei kestänyt vedättää isoimmalla vaihteella ilman, että vaihdelaatikko otti itseensä?
Tuosta 2000-luvun mallista en tiedä, mutta vanhemmassa taisi olla näin..? :think
Toki monessa autossa vaihdelaatikko saattaa ottaa itseensä, jos ns. ylivaihteella, eli noissa vitosella vedätetään isolla kuormalla. Suositus olisi käyttää ison kärryn kanssa, varsinkin alle 80 vauhdissa nelosta.
Noiden uudempien Pajeroiden vaihteistojen kestoista ei ole omiin korviin kantautunut ongelmia?BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostNoiden uudempien Pajeroiden vaihteistojen kestoista ei ole omiin korviin kantautunut ongelmia?
Sellainen on tullut omistettua.
Kohtuu iso sylinteriilavuus 4 mukiseksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostLöytyykö kokemusta Korean maastureista?
Haussa huoleton laite jolla hinailla vähän isompaa kärryä. Kriteerinä vetomassa >2600kg, vuosimalli 2005->, ajettu alle 250 tkm, hinta alle 15 ke, diesel ja mielellään automaatti. Vähiin käy vaihtoehdot..Originally posted by KJ View PostEi mitään todellisia omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä on Sorentosta kuullut, niin ne ovat ilmeisesti oikeasti todella herkkiä mätänemään. Ja nimenomaan pohjasta. Joskus netissäkin pyöri (tais olla nettiautossa myynnissäkin tyyliin parilla tonnilla) just joku -05 Sorento, josta vissiin puuttu puolet pohjasta ja runkokin oli takapäästä pelkkää pitsiä.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post3.2 DID:ssä kone on heikoin lenkki.
Sellainen on tullut omistettua.
Kohtuu iso sylinteriilavuus 4 mukiseksi...
Latvian tuonti, oudolla/vajaalla huoltokirjalla
Ei kaveri puhunut mitään, ennekuin oli ostanut. Kuulemma tuomitten kaikki romuiksi, mitä on ostamassa joillekkin näköjään hirveä paikka, kun kertoo mitä vikoja voi olla, tai mitä kannattaa vältellä.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Comment