Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turder
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 460
    • Suomi

    Kokemuksia Mersun CLK:sta vm. 2002-2009?

    Comment

    • jaegarmaisteri
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 384
      • Turku

      Tfsi ja Tsi koneessa on vähän eroja. Lähinnä ketjun venyminen tuossa Tsi:ssä. Omassa meni 100tkm puolin toisin 2 eri suuttimet. Kyseessä oli -11 Tsi RS.pirun mukava ajettava oli, ja uudella kartalla penkitettiin pyöriltä 270hp/428newtonia. Oli ehkä aavistuksen etuvetoselle liikaa.

      Varusteita saa tilattua noihin vaikka mitä. Itse kaverin avustamana jälkiasennettiin integroitu bluetooth/matkapuhelin ja sai musiikin spotifysta kuulumaan. DSG toimi ainakin itsellä moitteettomasti. DSG:ssä oli myös launch control. Ajomelu on välillä kovalla nopeudella aikamoinen.
      F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
      --------------------------------------------
      ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
      ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
      ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
      ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
      ex. vRS -11 - 270hp/428N
      ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
      ex. VW Jetta :think
      ex. Opel Ascona :think

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        Originally posted by jaegarmaisteri View Post
        Tfsi ja Tsi koneessa on vähän eroja. Lähinnä ketjun venyminen tuossa Tsi:ssä. Omassa meni 100tkm puolin toisin 2 eri suuttimet. Kyseessä oli -11 Tsi RS.pirun mukava ajettava oli, ja uudella kartalla penkitettiin pyöriltä 270hp/428newtonia. Oli ehkä aavistuksen etuvetoselle liikaa.
        Pientä off topiccia, mutta eiköhän nuo tehot ole kuitenkin ihan sieltä koneen päästä eikä pyöriltä. Auto kyllä penkitetään pyöriltä, mutta ulos kerrotaan laskennallinen koneteho.

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          Originally posted by jaegarmaisteri View Post
          Tfsi ja Tsi koneessa on vähän eroja. Lähinnä ketjun venyminen tuossa Tsi:ssä. Omassa meni 100tkm puolin toisin 2 eri suuttimet. Kyseessä oli -11 Tsi RS.pirun mukava ajettava oli, ja uudella kartalla penkitettiin pyöriltä 270hp/428newtonia. Oli ehkä aavistuksen etuvetoselle liikaa.

          Varusteita saa tilattua noihin vaikka mitä. Itse kaverin avustamana jälkiasennettiin integroitu bluetooth/matkapuhelin ja sai musiikin spotifysta kuulumaan. DSG toimi ainakin itsellä moitteettomasti. DSG:ssä oli myös launch control. Ajomelu on välillä kovalla nopeudella aikamoinen.
          Aika pomminvarmaltahan tuo kyseinen peli kuulostaa ja näyttää tutkitun perusteella, kun vieläpä tuo tfsi koneinen kaverille hakusessa.. Hiukan vanhempi kun sinun pelisi tulee olemaan.. Rengasmelu ja muut esteettiset / ergonomiset asiat taasen ehkä ovat sellaisia johon skodakuskin täytyy tottua ja hyväksyä kun kyseisen merkin valitsee, mutta varmasti hintaluokassaan teho / käytettävyys / kestävyyssuhteessa huippupeli!
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • konsumies
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1046
            • Turkkussesss

            Originally posted by TorQuel View Post
            Aika pomminvarmaltahan tuo kyseinen peli kuulostaa ja näyttää tutkitun perusteella, kun vieläpä tuo tfsi koneinen kaverille hakusessa.. Hiukan vanhempi kun sinun pelisi tulee olemaan.. Rengasmelu ja muut esteettiset / ergonomiset asiat taasen ehkä ovat sellaisia johon skodakuskin täytyy tottua ja hyväksyä kun kyseisen merkin valitsee, mutta varmasti hintaluokassaan teho / käytettävyys / kestävyyssuhteessa huippupeli!
            Mulla on ollut nyt vuoden alusta Seat Leon 2.0 FR bensana DSG-laatikolla.
            Melkein 40tkm olen ajanut ja olen erittäin tyytyväinen.

            Tuo Seatin 180-heppainen FR on omasta mielestäni hinta- / laatusuhteeltaan erinomainen. Itsellä oli varustekriteerit suppeahkot, mutta tuohon varustelutasoon kuuluu ledit, sporttialusta ja sporttisisusta.
            Bonuksena 18´kesävanteet.
            Varsinkin penkit on tällaiselle läskiperseelle todella hyvät.

            Ainoa iso miinus on rengasmelu kajuutassa - huomaa että ei ole premium-luokan auto.

            Jos on VAGgilaista katsomassa, kehotan koeajamaan myös paellakipot eli Seatit. Tekniikka ja laatikkohan nuissa on vaggilaista.
            Seat Leon Cupra ST
            F20 116d
            e87 116i

            Comment

            • tonit
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 281
              • Helsinki

              Originally posted by TorQuel View Post
              Aika pomminvarmaltahan tuo kyseinen peli kuulostaa ja näyttää tutkitun perusteella, kun vieläpä tuo tfsi koneinen kaverille hakusessa.. Hiukan vanhempi kun sinun pelisi tulee olemaan.. Rengasmelu ja muut esteettiset / ergonomiset asiat taasen ehkä ovat sellaisia johon skodakuskin täytyy tottua ja hyväksyä kun kyseisen merkin valitsee, mutta varmasti hintaluokassaan teho / käytettävyys / kestävyyssuhteessa huippupeli!
              Helmoissa voi olla ruostetta b-pilarin kohdalla sekä helman ja takakaaren yhtymäkohdassa. Nämä näkee heti kun ovet avaa. Tfsi moottorissa jakohihnan vaihtoväli on kuusi vuotta vaikka sitä ei muistaakseni huoltokirjassa luekkaan. Lisäksi vakionopeudensäätimissä on ollut vikoja. Korjaukseksi riittää yleensä viiksen vaihto, mikä ei ole kovin kallis operaatio mutta kannattaa tarkistaa jo koeajolla.

              Jos automaattivaihteisen auton haluaa niin en myöskään jännittäisi DSG-vaihteistoa. RS mallin märkä DSG on paljon kuivia
              7-vaihteisia kestävämpi. Toki näistäkin menee kytkimet vaihtoon tietyin välein ajotavasta riippuen ja kaksoismassavauhtipyörä vaatinee vaihdon 150-200tkm välillä.
              Last edited by tonit; 03-09-2015, 01:17.

              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                Löytyykö kokemusta Korean maastureista?



                Haussa huoleton laite jolla hinailla vähän isompaa kärryä. Kriteerinä vetomassa >2600kg, vuosimalli 2005->, ajettu alle 250 tkm, hinta alle 15 ke, diesel ja mielellään automaatti. Vähiin käy vaihtoehdot..
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • KJ
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 695
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Thmas View Post
                  Löytyykö kokemusta Korean maastureista?



                  Haussa huoleton laite jolla hinailla vähän isompaa kärryä. Kriteerinä vetomassa >2600kg, vuosimalli 2005->, ajettu alle 250 tkm, hinta alle 15 ke, diesel ja mielellään automaatti. Vähiin käy vaihtoehdot..
                  Ei mitään todellisia omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä on Sorentosta kuullut, niin ne ovat ilmeisesti oikeasti todella herkkiä mätänemään. Ja nimenomaan pohjasta. Joskus netissäkin pyöri (tais olla nettiautossa myynnissäkin tyyliin parilla tonnilla) just joku -05 Sorento, josta vissiin puuttu puolet pohjasta ja runkokin oli takapäästä pelkkää pitsiä.

                  Ite kyllä noilla ehdoilla pistäisin rahani esim. johonkin Nissan Pathfinderiin tai jopa johonkin Jeepin Grand Cherokeehen.


                  Tai jos ei siätiloja niin paljoa tarvitse, niin esim. Navaraan:
                  F30 330e -17 Alpinweiss 3
                  E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                  Comment

                  • peLoGo?
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 374
                    • Vaasa

                    Originally posted by KJ View Post
                    Ei mitään todellisia omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä on Sorentosta kuullut, niin ne ovat ilmeisesti oikeasti todella herkkiä mätänemään. Ja nimenomaan pohjasta. Joskus netissäkin pyöri (tais olla nettiautossa myynnissäkin tyyliin parilla tonnilla) just joku -05 Sorento, josta vissiin puuttu puolet pohjasta ja runkokin oli takapäästä pelkkää pitsiä.
                    Sama mielikuva täälläkin Sorentosta.

                    Itse laittaisin noilla kriteereillä Pajeron.
                    Esim: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/6560148
                    BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                    BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                    Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                    Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                    Ex. BMW F10 530dA -10
                    Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                    Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                    Ex. BMW E60 525i -04

                    BimmerCode & BimmerLink + ENET

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3982
                      • Suomi

                      Mutuilua taas, mutta eikös pajerossa ollut joissain malleissa, että painavaa kärryä ei kestänyt vedättää isoimmalla vaihteella ilman, että vaihdelaatikko otti itseensä?
                      Tuosta 2000-luvun mallista en tiedä, mutta vanhemmassa taisi olla näin..? :think

                      Ja sitten kysymys: -09 ja uudemmista mazda 3 mps malleista, niin onko kellään kokemuksia?
                      Vikojahan on kaikissa autoissa, mutta onkohan tuo uudempi korimalli yhtä paha ruostumaan, kuin vanhempi kolmos- ja varsinkin kutos- mazda on?
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Mutuilua taas, mutta eikös pajerossa ollut joissain malleissa, että painavaa kärryä ei kestänyt vedättää isoimmalla vaihteella ilman, että vaihdelaatikko otti itseensä?
                        Tuosta 2000-luvun mallista en tiedä, mutta vanhemmassa taisi olla näin..? :think

                        Ja sitten kysymys: -09 ja uudemmista mazda 3 mps malleista, niin onko kellään kokemuksia?
                        Vikojahan on kaikissa autoissa, mutta onkohan tuo uudempi korimalli yhtä paha ruostumaan, kuin vanhempi kolmos- ja varsinkin kutos- mazda on?
                        Entistä työkaveria tuossa joku aika sitten jututin hänellä oli ollut mazda 6 vm 10 ja siinäkin oli ruostetta, itsellä mazda 6 vm 03 talviautona ja rusotetta on mitä mielenkiintoisemmissa paikoissa

                        Jos japanilainen auto jatkossa talvipulkaksi vielä tulee niin ainakaan mazda se ei ole ..
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • peLoGo?
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 374
                          • Vaasa

                          Originally posted by Juhaska View Post
                          Mutuilua taas, mutta eikös pajerossa ollut joissain malleissa, että painavaa kärryä ei kestänyt vedättää isoimmalla vaihteella ilman, että vaihdelaatikko otti itseensä?
                          Tuosta 2000-luvun mallista en tiedä, mutta vanhemmassa taisi olla näin..? :think
                          Gen 1 ja Gen 2 Pajeroissa oli ainakin manuaaleissa heikot askit. Tosin kun Gen 2 sai uudemman 2.8 tdic koneen, siinä tuli uusi vahvempi vaihteisto, jonka kestossa ei ole valitettavaa.

                          Toki monessa autossa vaihdelaatikko saattaa ottaa itseensä, jos ns. ylivaihteella, eli noissa vitosella vedätetään isolla kuormalla. Suositus olisi käyttää ison kärryn kanssa, varsinkin alle 80 vauhdissa nelosta.

                          Noiden uudempien Pajeroiden vaihteistojen kestoista ei ole omiin korviin kantautunut ongelmia?
                          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                          Ex. BMW F10 530dA -10
                          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                          Ex. BMW E60 525i -04

                          BimmerCode & BimmerLink + ENET

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7518
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by peLoGo? View Post
                            Noiden uudempien Pajeroiden vaihteistojen kestoista ei ole omiin korviin kantautunut ongelmia?
                            3.2 DID:ssä kone on heikoin lenkki.
                            Sellainen on tullut omistettua.
                            Kohtuu iso sylinteriilavuus 4 mukiseksi...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Originally posted by Thmas View Post
                              Löytyykö kokemusta Korean maastureista?



                              Haussa huoleton laite jolla hinailla vähän isompaa kärryä. Kriteerinä vetomassa >2600kg, vuosimalli 2005->, ajettu alle 250 tkm, hinta alle 15 ke, diesel ja mielellään automaatti. Vähiin käy vaihtoehdot..
                              Originally posted by KJ View Post
                              Ei mitään todellisia omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä on Sorentosta kuullut, niin ne ovat ilmeisesti oikeasti todella herkkiä mätänemään. Ja nimenomaan pohjasta. Joskus netissäkin pyöri (tais olla nettiautossa myynnissäkin tyyliin parilla tonnilla) just joku -05 Sorento, josta vissiin puuttu puolet pohjasta ja runkokin oli takapäästä pelkkää pitsiä.
                              Samaa mutuilua,mutta muistan linkittäneeni tänne foorumille joskus yhden kyseisen auton mistä oli takatukivarret ym. ruostuneet irti kopasta ja kuva pohjastakin taisi olla mikä oli noin kymmenen vuotta vanhaksi autoksi TODELLA karu! Eikä ollut ainoa ilmoitus missä oli hitsuuhommia leimalle edessä,mutta linkittämääni autoon oisi joutunut tekemään koko pohjan uusiksi.

                              Comment

                              • Mikiis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 906
                                • Oulu

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                3.2 DID:ssä kone on heikoin lenkki.
                                Sellainen on tullut omistettua.
                                Kohtuu iso sylinteriilavuus 4 mukiseksi...
                                Vähän ot. Mutta onko tuossa koneessa muutakuin , se kiristin jakopäässä se heikoin lenkki, vai oliko se ohjuri? Menee nyt mutulla ku vähin yritin etsiä tietoa. Kaveri laittoi tuommoisen.

                                Latvian tuonti, oudolla/vajaalla huoltokirjalla

                                Ei kaveri puhunut mitään, ennekuin oli ostanut. Kuulemma tuomitten kaikki romuiksi, mitä on ostamassa joillekkin näköjään hirveä paikka, kun kertoo mitä vikoja voi olla, tai mitä kannattaa vältellä.
                                F11 530d -11
                                E91 -06 320d
                                x2 Tuikut
                                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎