Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heifetz
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 429
    • Finland

    V50 on ihan miellyttävä matka-autona. Menee suoraan ja Volvon penkeissä kelpaa röhnöttää.

    Nettiautossa on taasen muutama herkullinen Alfa 159 myynnissä. Puhukaa minut ympäri Ei kai nämä nyt niin pommeja voi olla kuin hinnat antaa ymmärtää? 2010 malli tai uudempi.
    Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
    Ex. E81 118d LCI Bluewater

    Comment

    • TeRm0z
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 96
      • Seinäjoki

      Originally posted by heifetz View Post
      Nettiautossa on taasen muutama herkullinen Alfa 159 myynnissä. Puhukaa minut ympäri Ei kai nämä nyt niin pommeja voi olla kuin hinnat antaa ymmärtää? 2010 malli tai uudempi.
      Veljellä on toinen 159 menossa ja eipä niissä isompaa vikaa ole ainakaan ollut. Alustan osia ilmeisesti kuluu jonkin verran ja dieseleissä EGR+hiukkasloukut saattavat aiheuttaa ongelmia, mutta jälkimmäisistä ei voi juuri merkkiä syyttää - kunhan maailma pelastuu...

      Niitä edeltävä 156 JTS-koneella kokikin sitten täystuhon ja useamman touhutonnin remontin reilu 100tkm ajettuna, joten siitä ei ilmeisesti löydy yhtä hyvää sanottavaa.
      Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
      Ex list:
      F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

      Comment

      • heifetz
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 429
        • Finland

        Originally posted by TeRm0z View Post
        Veljellä on toinen 159 menossa ja eipä niissä isompaa vikaa ole ainakaan ollut. Alustan osia ilmeisesti kuluu jonkin verran ja dieseleissä EGR+hiukkasloukut saattavat aiheuttaa ongelmia, mutta jälkimmäisistä ei voi juuri merkkiä syyttää - kunhan maailma pelastuu...
        Joo muistelisinkin että EGR on herkkä kohta 159:ssä. Ilmeisesti vesipumppu voi levitä ja samalla katkaista hihnan = mucho denaro! Kaasutinläppien korjaus on ilmeisesti myös kovin työläs remppa.
        Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
        Ex. E81 118d LCI Bluewater

        Comment

        • Italia
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 245

          Kellään kokemuksia 95 Aero Saabista? Muistelisin että Juhaskalla ainakin oli joskus tuommonen 95 saapas..? Mitä noissa on semmoisia tarkistettavia kohtia ja kannattaako automaattia edes harkita?

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3982
            • Suomi

            Originally posted by Italia View Post
            Kellään kokemuksia 95 Aero Saabista? Muistelisin että Juhaskalla ainakin oli joskus tuommonen 95 saapas..? Mitä noissa on semmoisia tarkistettavia kohtia ja kannattaako automaattia edes harkita?
            -02 loppu vuoden ja uudempia malleja kannattaa katsella, kun ovat saaneet jo tehtaalta mm: huohotin päivityksen.
            Turbo vehkeestä, kun on kyse niin juurikin tuo kannataa tarkistaa, että pölläytteleekö auto savupilviä käynnistyksessä/käynnissä.
            Jos tulee turbo remppa eteen, niin mitsubishi TD04 ahdinta sai yhteen väliin n.600€ hinnalla, Kiinan turboista, mitä moni tuohon kauppaa kannattaa pysyä kaukana.
            Farkku malleissa ruostui peräkontin luukut jonkun verran ja sedan malleissa katkeilee johtoniput, jotka menee peräkontin luukun läheisyydessä.
            Jakopää voi rallatella, joten siihen kannattaa kiinnittää huomiota ja huoltaa jos omassa sattuu rallattamaan, osat ei maksaneet paljoa.

            Kannattaa koeajolla kiinnittää huomiota perän käyttäytymiseen mutkissa ja käännöksissä.
            Jos tuntuu, että auton perä menee, kuin ajokoira ja haluaa tulla koko ajan rinnalle, niin perän isot puslat on finaalissa, jotka on työlästä vaihtaa, mutta pätevä kaveri voi vaihtaa ne itsekkin, jos on nosturi käytössä ja tilalle kannattaa laittaa sitten powerflexin tuotetta

            Mitähän vielä...
            Kampiakselin asentoantureita menee, kuten monissa muissakin, sitten sytytyskasetti mitä saab käyttää, niin kannattaa ostaa vain alkuperäistä ja jättää motonet kura kauppaan, maf-vikaa myös esiintyy, kuten monissa muissakin ja sitten magneetti venttiili vikaa jonkun verran.
            Sitten alipaine vuotoja, kun ikäähän näillä alkaa jo olemaan.

            Osat ei mielestäni olleet mitenkään sika kalliita ja niitä saa edelleenkin hyvin, poislukien viimeisempien mallien peltiosat esim, ng9-5.
            Kuluvia osia, kun vaihtelee ja tekee huollot ajoissa, niin on kyllä loihakka peli ajella.

            Kannattaa ehdottomasti hommata sellainen auto missä on xenonvalot, kun ovat ainakin minusta edelleenkin parhaat vakio valot, mitä minun autoissa on ollut.
            Ja muutenkin paras etuveto auto millä olen ajanut tai omistanut ja oli lämmin talvisin ja lämpeni vielä nopeaa.

            Jos auto tulee käyttiksen virkaan, niin automaatti on hieno laite ja jos viritys on mielessä, niin silloin manuaalilootalla ehdottomasti.
            Kannattaa testata useampaa automaatilla olevaa yksilöä, kun niissäkin on eroja ja osassa lootat vaihtaa nätisti ja toisissa taas ei.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • melli
              Bimmer Rookie
              • May 2015
              • 147
              • Pori

              Kymmenisen vuotta tuli ajettua 9-5 Aero-farkulla, 4-pykäläinen automaatti. Kovasti tykkäsin, mulla oli valot halogeenimallia ja nehän taisi olla vielä paremmat mitä Juhaskan mainitsemat xenonit.

              Laatikon öljyt kannattaa automaatista tarkistaa, työkaveri osti automaattivaihteisen, täysin huolletun n. 200 tkm ajetun ja laatikko laukesi aika nopeasti; öljyt olivat pahan näköiset jo heti oston jälkeen.

              Tossa mun vanhassa ilmoituksessa on niitä tarkistettavia kohtia lueteltu: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7303108. Matka-ajossa etanolilla pääsi kohtuukulutuksella, kaupungissa ei.
              E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Juhaska View Post
                -
                Kannattaa ehdottomasti hommata sellainen auto missä on xenonvalot, kun ovat ainakin minusta edelleenkin parhaat vakio valot, mitä minun autoissa on ollut.
                Saattoivat olla parhaat mitä TM koskaan mitannut.

                Comment

                • melli
                  Bimmer Rookie
                  • May 2015
                  • 147
                  • Pori

                  Tuolla on noista valoista lisää juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic...12185&start=75. Eli alkupään halogeenit ja xenonit sitten vähän uudemmissa ovat molemmat huippuhyviä.

                  Bemarin penkinlämppäri oli kyllä itselleni järkytys, pihasta peruuttaessa voi jo melkein laittaa pienemmälle; Saabissa oli luultavasti rikki jollain tavalla muttei tahtonut lämmetä kunnolla. Työkaveri väitti omassaan lämpenevän nopeasti, mutta en huomannut kyllä eroa noissa. Mutta bemarista ahteri tykkää kovasti
                  E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11680
                    • Kouvola

                    Kaverille ollaan katseltu Alfan 159:iä diesel-koneella. Yhtä 2.4 JTDM:ää farkkuna ja nelikolla käytiin kokeilemassa joku 160tkm ajettuna ja vaikutti kyllä muuten hyvältä yksilöltä, mutta vaihdetta vaihtaessa voimansiirto klonksahteli ihmeellisesti ja toinen mikä tuli huomattua, niin moottori tuntui päälle 200hv dieseliksi kovin ponnettomalta. Suorituskyky vastasi jotain 1.8-2 litraista dieseliä. En tiedä oliko tuossa sitten vikaa, neliveto vei tehon tunteen vai onko ne vain tuollaisia? Käytiin myös Kehä III:n varrelta vilkaisemassa yhtä punaista sedania samalla motilla, mutta ei paljoa innostanut edes koeajolle, kun autossa on vielä elokuussa nastat alla, jarrulevyt totaalisen ruosteessa jne. Onko toi 2.4JTDM kuitenkin "se" kone mitä kannattaa hakea noista diesel-koneisista vai uudempi 2.0JTDM, siinäkin jo 170hv ja varmaan pienempi kulutus?
                    Automaattia kannatti noissa ilmeisesti välttää ja manuaalina kaveri nimenomaan haluaakin auton. Neliveto olisi tietty kiva, mutta ei mitenkään välttämätön.

                    Comment

                    • heifetz
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 429
                      • Finland

                      Olisiko siinä 2.4:ssa juuri se EGR tukkeessa, vikahan ilmaantuu juuri moottorin ponnettomuudella? Itse kattelisin vain uudempia 2.0 myllyjä juuri kulutuksen takia.

                      EDIT: täällä tietoutta 159 yleisistä ongelmista: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_guide.shtml
                      Last edited by heifetz; 21-08-2015, 08:49.
                      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                      Ex. E81 118d LCI Bluewater

                      Comment

                      • inconel
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 96
                        • Sipoo



                        Kävin tätä itse katsomassa kun autoa vielä etsin. Ajoltaan auto tuntui ihan hyvältä. Häiritsevin asia oli että takapuskuri oli todella erisävyinen muun auton kanssa. Muistaakseni oli paljon tummempi kuin loput autosta.

                        Comment

                        • heifetz
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 429
                          • Finland

                          Originally posted by inconel View Post
                          http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/7354759

                          Kävin tätä itse katsomassa kun autoa vielä etsin. Ajoltaan auto tuntui ihan hyvältä. Häiritsevin asia oli että takapuskuri oli todella erisävyinen muun auton kanssa. Muistaakseni oli paljon tummempi kuin loput autosta.
                          Samaa autoa kiikaroin, tosin en kerenny vielä paikanpäälle potkimaan renkaita. Kolaroitu ja maalattu hikipajalla?
                          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                          Ex. E81 118d LCI Bluewater

                          Comment

                          • JH.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 781
                            • PKS

                            Alfa 159:ssä kaikki mallit tuntuu vähän moottoriaan ponnettomimmilta, koska painavat paljon.

                            Kaverilta olisi muuten kohta tulossa myyntiin 2.4 JTDM farkku Järvenpäässä päin. Tällä hetkellä painelaakeri & kaksoismassaremppa tulossa ja kaveri on ihan kypsä asiaan. Olisi tarkoitus korjauttaa ennen myyntiä (€€€) mutta jos jotain kiinnostaa niin vielä voisi ehtiä väliin. Auto on hyvässä kunnossa mutta perusautoilijan (ei harrasta) mitta alkaa kuulemma olla täysi.
                            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                            Käyttis i4 eDrive40
                            Kesällä E36 M3
                            Radalla E36 325i track day tool

                            Comment

                            • inconel
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 96
                              • Sipoo

                              Originally posted by heifetz View Post
                              Samaa autoa kiikaroin, tosin en kerenny vielä paikanpäälle potkimaan renkaita. Kolaroitu ja maalattu hikipajalla?
                              Vaikea spekuloida mkä on tarina. Tietysti joku pikkupusu kun puskuri on täytynyt maalata. Muistaakseni muuten auto oli yksivärinen.

                              Sen verran vielä tuosta autosta että penkit eivät oikein itseäni vakuuttaneet. Säätöjä ei liiaksi ollut. Käsittääkseni kyseistä mallia on vähän paremmillakin jakkaroilla saanut? Mutta käy vaan katsomassa ja tee itse arvio sopiiko käyttöösi. Tiedä vaikka jo hinta putoaisi paremmin. Minulle oli päivän hinta pari viikkoa sitten muistaakseni 17,2ke.

                              Comment

                              • Italia
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 245

                                Originally posted by Juhaska View Post
                                -02 loppu vuoden ja uudempia malleja kannattaa katsella, kun ovat saaneet jo tehtaalta mm: huohotin päivityksen.
                                Turbo vehkeestä, kun on kyse niin juurikin tuo kannataa tarkistaa, että pölläytteleekö auto savupilviä käynnistyksessä/käynnissä.
                                Jos tulee turbo remppa eteen, niin mitsubishi TD04 ahdinta sai yhteen väliin n.600€ hinnalla, Kiinan turboista, mitä moni tuohon kauppaa kannattaa pysyä kaukana.
                                Farkku malleissa ruostui peräkontin luukut jonkun verran ja sedan malleissa katkeilee johtoniput, jotka menee peräkontin luukun läheisyydessä.
                                Jakopää voi rallatella, joten siihen kannattaa kiinnittää huomiota ja huoltaa jos omassa sattuu rallattamaan, osat ei maksaneet paljoa.

                                Kannattaa koeajolla kiinnittää huomiota perän käyttäytymiseen mutkissa ja käännöksissä.
                                Jos tuntuu, että auton perä menee, kuin ajokoira ja haluaa tulla koko ajan rinnalle, niin perän isot puslat on finaalissa, jotka on työlästä vaihtaa, mutta pätevä kaveri voi vaihtaa ne itsekkin, jos on nosturi käytössä ja tilalle kannattaa laittaa sitten powerflexin tuotetta

                                Mitähän vielä...
                                Kampiakselin asentoantureita menee, kuten monissa muissakin, sitten sytytyskasetti mitä saab käyttää, niin kannattaa ostaa vain alkuperäistä ja jättää motonet kura kauppaan, maf-vikaa myös esiintyy, kuten monissa muissakin ja sitten magneetti venttiili vikaa jonkun verran.
                                Sitten alipaine vuotoja, kun ikäähän näillä alkaa jo olemaan.

                                Osat ei mielestäni olleet mitenkään sika kalliita ja niitä saa edelleenkin hyvin, poislukien viimeisempien mallien peltiosat esim, ng9-5.
                                Kuluvia osia, kun vaihtelee ja tekee huollot ajoissa, niin on kyllä loihakka peli ajella.

                                Kannattaa ehdottomasti hommata sellainen auto missä on xenonvalot, kun ovat ainakin minusta edelleenkin parhaat vakio valot, mitä minun autoissa on ollut.
                                Ja muutenkin paras etuveto auto millä olen ajanut tai omistanut ja oli lämmin talvisin ja lämpeni vielä nopeaa.

                                Jos auto tulee käyttiksen virkaan, niin automaatti on hieno laite ja jos viritys on mielessä, niin silloin manuaalilootalla ehdottomasti.
                                Kannattaa testata useampaa automaatilla olevaa yksilöä, kun niissäkin on eroja ja osassa lootat vaihtaa nätisti ja toisissa taas ei.
                                Siinähän tulikin sopivasti infoa, kiitokset!

                                Taidan tuon automaatin sivuuttaa suosiolla ja katsella jos sattuisi eteen soppeli manuaali kohtuu kilsoilla. Aeroissa näyttäisi olevan lähes kaikissa kaikki tarvittavat varusteet, mutta moni auto näyttää olevan automaatti lootalla.

                                Originally posted by melli View Post
                                Kymmenisen vuotta tuli ajettua 9-5 Aero-farkulla, 4-pykäläinen automaatti. Kovasti tykkäsin, mulla oli valot halogeenimallia ja nehän taisi olla vielä paremmat mitä Juhaskan mainitsemat xenonit.

                                Laatikon öljyt kannattaa automaatista tarkistaa, työkaveri osti automaattivaihteisen, täysin huolletun n. 200 tkm ajetun ja laatikko laukesi aika nopeasti; öljyt olivat pahan näköiset jo heti oston jälkeen.

                                Tossa mun vanhassa ilmoituksessa on niitä tarkistettavia kohtia lueteltu: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7303108. Matka-ajossa etanolilla pääsi kohtuukulutuksella, kaupungissa ei.
                                Kiitokset! Kuinka paljon nuo Aerot imaisee soppaa normiajossa? Ei sillä, että sillä suurta merkitystä näillä kilsoilla olisi mutta vähän suuntaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎