Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    Meillä sekä -00 Aero että -02 3.0t Vector vei sen 8-12l/100km tommosessa sekalaisessa normiajossa.

    Kumpikin oli automaatteja. Automaatti kyllä toimii mainiosti koneen kanssa yhteen noissa. Sitä oli ihan lehdissäkin kehuttu sitä yhteispeliä.
    -22 Lexus ES300h
    -23 Nissan Leaf

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3986
      • Suomi

      Oma ex-Aero manuaalilootalla vei n.7,4-7,6l/100km ja viinapäivityksen jälkeen meni noin litra enemmän, mutta viritettynäkin jäi reilusti alle 10l/100km, että ei kyllä minusta mitenkään pahasti.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • Ale-ksi
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 275
        • Finland

        Originally posted by Juhaska View Post
        -02 loppu vuoden ja uudempia malleja kannattaa katsella, kun ovat saaneet jo tehtaalta mm: huohotin päivityksen.
        Eikös huohotinpäivitys tullut vasta MY04 eteenpäin...? :think

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          Se huohotinletkuhommakin on euroina luokkaa satasen juttu ja sen tekee puolessa tunnissa jos on nosturi.

          Eli käytännössä muutama letku uusiksi, pari takaiskuventtiiliä ja menoksi. Taas mennään 100tkm.

          Eli menee pehmoisiksi letkut siitä öljysumusta ja saattavat puhjeta. Huomaa viimeistään kun alkaa tulemaan käryt auton sisään. Samaa vikaa kuin saman ajan Opeleissa oli.

          Kansipahvi tuommosessa Aerossa saattaa falskata öljyä ulospäin. Korjaantuu usein kannenpultteja kiristämällä. Tai pari on korjaantunut sillä. Tuli aikanaan kansipahvihilppeetkin ostettua turhaan.
          Last edited by GameOver; 23-08-2015, 07:44.
          -22 Lexus ES300h
          -23 Nissan Leaf

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3986
            • Suomi

            Originally posted by Ale-ksi View Post
            Eikös huohotinpäivitys tullut vasta MY04 eteenpäin...? :think
            Itse luin jostain näin, että tuon faceliftin yhteydessä olisi tullut, mutta itse en huolehtinut ongelmasta, kun oma auto oli niitä viimeisiä og9-5 malleja, ennen kuin tuli ne kromihäkkyrä päivitykset, yms keulaan.

            Originally posted by GameOver View Post
            Se huohotinletkuhommakin on euroina luokkaa satasen juttu ja sen tekee puolessa tunnissa jos on nosturi.

            Eli käytännössä muutama letku uusiksi, pari takaiskuventtiiliä ja menoksi. Taas mennään 100tkm.

            Eli menee pehmoisiksi letkut siitä öljysumusta ja saattavat puhjeta. Huomaa viimeistään kun alkaa tulemaan käryt auton sisään. Samaa vikaa kuin saman ajan Opeleissa oli.

            Kansipahvi tuommosessa Aerossa saattaa falskata öljyä ulospäin. Korjaantuu usein kannenpultteja kiristämällä. Tai pari on korjaantunut sillä. Tuli aikanaan kansipahvihilppeetkin ostettua turhaan.
            Tosiaan tuon mahdollisen "tyyppivian" unohdin, että kannen pultit saattaa löystyä.

            Ja tuosta huohotin hommasta, niin sen vuoksi itse katselisin juurikn sellaista johon se päivitys on tehty jo tehtaalla, kun on tullut luettua muutamien omistajien kokemuksia, jotka on ostaneet auton mistä ei tuota päivitystä vielä löytynyt tai ei ollut tehty ja joutuivat korjailemaan sitten vähän muutakin. :think
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Hastra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 545
              • Espoo

              E36 M3:sia katsellu, niin mikä olis tuolle hyvä vastine samassa hintaluokassa? Porschet kiinnostais kans, mut mielellään sais olla 4- paikkanen, ettei tarvi vaimoo jättää hunningolle poitsun tullessa kyytiin.
              Audi A3 GTRON
              EX: BMW 325D Coupe -07
              EX: BMW 320ia -08

              Comment

              • JH.
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 793
                • PKS

                Originally posted by Hastra View Post
                E36 M3:sia katsellu, niin mikä olis tuolle hyvä vastine samassa hintaluokassa? Porschet kiinnostais kans, mut mielellään sais olla 4- paikkanen, ettei tarvi vaimoo jättää hunningolle poitsun tullessa kyytiin.
                Noita vähän itse kattelin mutta en päässy ikinä Nettiautoa pidemmälle:
                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                Käyttis i4 eDrive40
                Kesällä E36 M3
                Radalla E36 325i track day tool

                Comment

                • Susiraja
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 361
                  • Helsinki

                  Originally posted by JH. View Post
                  Noita vähän itse kattelin mutta en päässy ikinä Nettiautoa pidemmälle:
                  http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-36-amg/6381055
                  Ittellä on tuommonen. Saa "puoleen hintaan" M3 verrattuna. Karkeesti kuudella tonnilla jo ihan fiksun. Konetta ja puskureita lukuunottamatta ei oo amg-lisää osissa. Kutoskoneisten mersujen osista kasattu auto. Ilmamassamittareita tuntuvat syövän ja koneen johtosarja on varmasti vaihdettu ei-biohajoavaan malliin jossain välissä. Ruostuvat niinku bemaritkin, mutta mmonihan noista on kesäautoja joten ei pitäs olla sit niin iso ongelma. Ruosteettomiakin löytää. Kone tuossa on hieno. Vääntää nätisti jo alhaalta ja kivat äänet. Tosin aika raskas möhkylä keulalla. Ite tykkään myös automaatilla ajella manuaalia enemmän. Varsinkin kun pääkaupunkiseudulla asuu. Vetopitoahan tuossa ei oo ja ilman lukkoa sutasee todella herkästi yhdellä pyörällä. Itsellä tosin edellinen omistaja on perän vaihdon yhteydessä kytkeny sutimiseneston pois käytöstä, niin se varmasti vaikuttaa asiaan. Kaikkihan tuollasta luulee peruslintaks liikenteessä. Kukaan ei hiillosta niinku M3:lla paljon tapahtuu, mutta kaikki on kyllä ajamassa liikennevaloissa rinnalle kun eivät usko auton ikinä kiihtyvän nopeusrajoitukseen asti.
                  www.finnishcodriver.blogspot.fi

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Noi amg meset kiinnosti joskus, tai itse asiassa vieläkin. Mutta pahin este on että en todellakaan henkilökihtaisesti voi tuollasissa hyväksyä automaattivaihteita. Tomminen e 55 amg olis makia :P lie edes manuaalina tollasia tehty ikinä...

                    Comment

                    • Heksula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 2285
                      • Porvoo

                      Originally posted by Bansku View Post
                      Noi amg meset kiinnosti joskus, tai itse asiassa vieläkin. Mutta pahin este on että en todellakaan henkilökihtaisesti voi tuollasissa hyväksyä automaattivaihteita. Tomminen e 55 amg olis makia :P lie edes manuaalina tollasia tehty ikinä...
                      Ootko koskaan ajanu tollasta meseä sillä 7gtronicilla? Mä en pystyisi kuvittelemaan mitenkään että manuaali sopis siihen "paremmin". ///M autot on race, AMG mersut on enemmän muskeliautoja liikennevalomittelöihin. Ei niitä oo tehty manuaalina ikinä.
                      2020 G20 320i xdrive

                      Comment

                      • Susiraja
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 361
                        • Helsinki

                        Originally posted by Heksula View Post
                        Ootko koskaan ajanu tollasta meseä sillä 7gtronicilla? Mä en pystyisi kuvittelemaan mitenkään että manuaali sopis siihen "paremmin". ///M autot on race, AMG mersut on enemmän muskeliautoja liikennevalomittelöihin. Ei niitä oo tehty manuaalina ikinä.
                        C36 on mukava ja nopea matka-auto. Ei mikään radalle tehty ohjus ja ilman lukkoa ei sillä liikennevaloissakaan muuta saa ku varovaisen lähdön tai renkaanpolttoa. E36 M3 ei sekään keulansa puolesta mikään kovin keveä ole. Sopii sellaiselle jouhealle mutkatielle, mutta ei omasta mielestä syherölle sekään. Vähän jännittää kun rengas ulisee keulan alla, että puskeeko se vai ei. Mersulla tietysti sama homma mutta keula tuntuu vielä bemariakin raskaammalle. Matka-autona mersu on lupposampi. Bemarilla pääsee lukon ansiosta pirteämmin liikennevaloistakin.

                        Kytkimen liikkeestä en ämmykässä tykännyt kun joskus ajoin manuaaliversiota. Itsellä oli smg. Tuntui että kytkinpolkimen liikerata oli turhan pitkä. Jos penkin asetteli kytkimelle sopivaksi niin kaasujalka oli turhan koukussa. Kaasujalan mukaan jos asetteli penkin niin sitten kytkintä joutui kurottelemaan ja kädet oli suorana kuin corollakuskilla. Tuo tomaatilla ajaminen on iän mukanaan tuomia juttuja ja apinakehän sisäpuolella ajaminen on koko ajan liikennevaloista toiseen runkkaamista, niin manuaalilla on nautinto tiukassa siinäkin.
                        www.finnishcodriver.blogspot.fi

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by Heksula View Post
                          Ootko koskaan ajanu tollasta meseä sillä 7gtronicilla? Mä en pystyisi kuvittelemaan mitenkään että manuaali sopis siihen "paremmin". ///M autot on race, AMG mersut on enemmän muskeliautoja liikennevalomittelöihin. Ei niitä oo tehty manuaalina ikinä.
                          En ole ajanut, mutta omasta mielestä todellakin pitäisi olla manuaali, vielä en ole siinä iässä että kaikki pitää olla helppoa. Sen verran vielä olen nuori kaveri että aina leikityttää jos siihen mahdollisuus ja automaatti ei mahdollista sitä. Jenkit tietysti erikseen. Mutta jotain "tehokkaita" mersuja olen ajanut ja aina se on automaatti pilannut ilon ja jää hampaan koloon sellanen fiilis että manuaalina olisi isosti enempi iloa. Tämä on tietysti minun mielipide, ei se minulta ole pois jos joku vain tykkää automaatista.
                          Ps. Täältä n. 7000 asukkaan kaupungista on pitkä matka kehä kolmoselle joten ruuhka pyöritykset on aivan outo käsitys. Mitä myt joskus kuopiossa ajaessa vituttaa liikennevaloissa odottelu mutta manuaalilla pärjätty tähän asti, sitten vaihtuu automaattiin kun vasen jalka väsyy

                          Comment

                          • TorQuel
                            BTCF Member
                            • Jan 2012
                            • 1927
                            • HKI / JKL / KHM

                            Mitenkäs tuollaanen RS octavia, täytysi kaverille sellaista tässä vähitellen alkaa kahtelemaan eikä noista kananpäistä ole juuri minkäänlaista kokemusta.. Täällä jos joku sattuu paremmin tietämään niin kertokaapahan ihmeessä että mitä tulis ottaa huomioon moisessa laitteessa, tyyppiviat, kriittiset huollot ym ym? Kakkoskoppanen olisi lähinnä kiikarissa!
                            Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                            Comment

                            • peLoGo?
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 379
                              • Vaasa

                              Originally posted by TorQuel View Post
                              Mitenkäs tuollaanen RS octavia, täytysi kaverille sellaista tässä vähitellen alkaa kahtelemaan eikä noista kananpäistä ole juuri minkäänlaista kokemusta.. Täällä jos joku sattuu paremmin tietämään niin kertokaapahan ihmeessä että mitä tulis ottaa huomioon moisessa laitteessa, tyyppiviat, kriittiset huollot ym ym? Kakkoskoppanen olisi lähinnä kiikarissa!
                              DSG:tä välttäisin. Haussa bensa vai diesel?
                              2.0 TFSI koneesta jotain juttua:

                              170 hv Dieselissä taas tyyppivikana muistaakseni suuttimet, mutta muuten ei taida olla erityisen huono pata.
                              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                              Ex. BMW F10 530dA -10
                              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                              Ex. BMW E60 525i -04

                              BimmerCode & BimmerLink + ENET

                              Comment

                              • TorQuel
                                BTCF Member
                                • Jan 2012
                                • 1927
                                • HKI / JKL / KHM

                                Originally posted by peLoGo? View Post
                                DSG:tä välttäisin. Haussa bensa vai diesel?
                                2.0 TFSI koneesta jotain juttua:

                                170 hv Dieselissä taas tyyppivikana muistaakseni suuttimet, mutta muuten ei taida olla erityisen huono pata.
                                Bensa olisi hakusessa! Näillä artikkeleillahan päästään jo hyvinkin eteenpäin, kiitoksia!
                                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎