Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MYM5
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1141
    • Joensuu

    Jos Aaasta alottas ja VEEEHEN lopettas, niin on lähes kaikkia merkkiä tullut 2008 kokeiltua. Ainoastaan BEEEllä alkavat on autoja...Pois lukien e36
    Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

    Comment

    • arzi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 453
      • Vantaa

      eip mtn relluhan tuli hommattu

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        Uskaltaiskohan tätä nostella
        Onko kellään kokemuksia neloskoppaisista VW Poloista? Emännälle olis S60 Volvon tilalle kiikarissa -06 1.4TDI Comfort line. Nuo facelift mallit (2005-2009) on jo ihan hyvän näköisiäkin ja hinnat vaikuttais ikäisikseen olevan ihan ok tasoa.:think

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3627
          • Yka

          Originally posted by Juhi$ View Post
          Uskaltaiskohan tätä nostella
          Onko kellään kokemuksia neloskoppaisista VW Poloista? Emännälle olis S60 Volvon tilalle kiikarissa -06 1.4TDI Comfort line. Nuo facelift mallit (2005-2009) on jo ihan hyvän näköisiäkin ja hinnat vaikuttais ikäisikseen olevan ihan ok tasoa.:think
          3 pyttynen diesel



          Vakavasti sanottuna ihan jäätävä moottori, laiska! ja ruman kuulonen. Mutta mitään ihmeellisiä vikoja ei käsittääkseni noissakaan ole ollut (ainakaan skoda puolella). Kuitenkin etsisin itse 4 pyttysen dieselin, jos diesel todellakin kannattaa tulevilla dieselin hinnoilla.

          Itsellä tuo 1,9tdi fabia ollu ihan loistava käyttöauto emännälle, nyt vaan ku polttoaine kallistuu ja emännällä työmatka lyhenee 60km per päivä, joutuu luopumaan ja hankkimaan jonkun vastaavan bensamallin.

          Vaihdelaatikon jouduin vaihtamaan tuohon, 70tkm ajettu, niin takuuseen toki meni. Mutta muuten ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.

          Yllättävän hyviä ajaakin nuo tuommoset, vaikka olen parhaani mukaan yrittänyt pilata sitä (säädettävä alusta+18" 30-profiilin rattaat..)
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • aakoo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 777
            • Espoo

            Originally posted by Juhi$ View Post
            Onko kellään kokemuksia neloskoppaisista VW Poloista?
            Firmalla noita on ollut jokunen kipale. Hyviä ajaa omasta mielestäni tuollaisiksi kipoiksi. Uskaltaisin väittää, että hinta- ja kokoluokassaan eniten vastinetta rahalle (vrt. Renault Clio, Fiat Punto, Peugeot 206). Ainakaan ensimmäisten 60-70tkm aikana ei kolmessa kärryssä ollut mitään pahempaa vikaa. Yhteen autoon vaihdettiin takuuseen lämppärin puhallinmoottori.

            Kokemuksia ei tuosta nimenomaisesta moottorista ole, meidän autot oli 1.2 ja 1.4 bensakoneisia. Kolmipyttyinen 1.2 on mielestäni mukavampi moottori kuin 1.4. Vääntää koko kierrosalueen läpi tasaisen heikosti, tehden siitä mukavan ajettavan. Pitää vähän hassua ääntä ja tärisee käydessään, muttei vie juuri ollenkaan poltto-ainetta. Kaupungissa pääsi aina alle seitsemän litran keskikulutuksella. Matka-ajossa tyyliin viiden litran nurkilla.

            Onhan nuo vähän äänekkäitä ja muovisia, mutta niin ne on kaikki muutkin tuollaiset kauppakassit. Ainut varsinainen huono puoli mielestäni noissa on tuo sähköinen kaasu, jossa on ihan oikeasti reilu viive. Tämäkään ei tietysti normiajoa haittaa mitenkään, mutta tuntuu vähän uunolta.
            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

            Comment

            • Juhi$
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 1268
              • Laukaa

              Niinpä näkyy olevan kolme pyttynen Kokoajan luullut että kyllähän se nyt neloskone on! Sentään 80hv ja 195Nm ni kyllähän sillä eteenpäin pääsee, hitaasti mutta varmasti Kai se olis vaan käytävä koeajolla, tiedä vaikka oliskin ihan hauska peli.

              Mitä mä ynnäilin ja vertasin tuohon S60, niin ei tarvi tulla kilsoja kun parikymppiä vuoteen niin tulee jo paljon halvemmaks ajella tolla dieselillä. esim. autovero Polossa 60e vrt. 160e S60.
              Ei nuo Polojen bensakoneetkaan taida kyllä hirveästi ainetta viedä että voisihan sellaisiakin tietysti katsella:think

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2184
                • Karstula

                Originally posted by Juhi$ View Post
                Niinpä näkyy olevan kolme pyttynen Kokoajan luullut että kyllähän se nyt neloskone on! Sentään 80hv ja 195Nm ni kyllähän sillä eteenpäin pääsee, hitaasti mutta varmasti Kai se olis vaan käytävä koeajolla, tiedä vaikka oliskin ihan hauska peli.

                Mitä mä ynnäilin ja vertasin tuohon S60, niin ei tarvi tulla kilsoja kun parikymppiä vuoteen niin tulee jo paljon halvemmaks ajella tolla dieselillä. esim. autovero Polossa 60e vrt. 160e S60.
                Ei nuo Polojen bensakoneetkaan taida kyllä hirveästi ainetta viedä että voisihan sellaisiakin tietysti katsella:think
                Eipä noita dieseleitä ole koneen puolesta korjaamolla ollu,eli vissiin kestävä tekniikka noissa, ei kyllä bensojakaan ja aika varmoja ovat, jos perus käyttöautoo joka vie vähän niin varmasti hyvä vaihto ehtonimimerkillä VAG merkkihuollossa töissäainut että 1,4 bensakoneen alakerta kolkattaa yleensä, ja saa takuuseen uuden, muistaakseni jos on ajettu alle 150tkm ja merkkiliikkeessä huollettu
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  Jösses, aika kuluu - ei ole enää vaimoa, bemua mutta renu edelleen. Renault Megane Sports Tourer 1.6 -09 on ollut ajossa vajaa 5kk ja matkaa tullut tehtyä n. 13tkm:n ajan, mittarissa nyt 34tkm.

                  Muovinenhan se tämä uudempikin on. Hiukan pidempi kuin Megane II, mikä tekee siitä vakaan maantiellä. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.5, mutta älyttömän lyhyet välitykset (100km/h = n. 3000 rpm) vievät mukavuutta vaikka autoa ei nyt kovin meluisaksi voi haukkua. 1.6-litraisesta vapaastihengittävästä otetaan muuttuvapituuksisen imusarjan avulla 110hv ja lyhyiden välitysten kanssa ajo on helppoa. Itse asiassa, kokoisekseen moottori on ihan OK. Rakettia siitä ei saa mutta liikenteen mukana pysyy aivan hyvin.

                  Alusta on periaatteessa sama kuin Megane II:ssa, mutta parempi vaikka hiukan pintakova. Ohjaus on sähkötehosteinen, mutta paljon tunnokkaampi kuin vanha, parkkipaikkapyörittely on helppoa ja siihen on tottunut jo liiankin hyvin. Istuimet ovat parempia, vaikka hyvää ajoasentoa á la E38 Confort-penkeillä ei saakkaan. Auto kääntyy hyvin herkästi ja vaikka keskialue saattaa olla hiukan tunnoton, on se mutkallakin kohtuullinen ajettava, huonompiakin on ollut (esim. Toyota Corolla diesel -09) alla.

                  Kyllähän bemut olisivat kivempia, mutta kaikki hauska maksaa rahaa ja sitä nyt ei ollut renua enempää. Auto on käytössä päivittäin ja ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen ei tarvitse aina alitajuisesti miettiä, mitä ropaamista seuraavana vapaana viikonloppuna olisi. Auto lähtee käyntiin napista ja sammuu samasta napista. Muovinen kyllä, mutta ei todellakaan mitään laadutonta amerikkalaista. Tylsä mutta taloudellinen. Tavallinen mutta käytännöllinen.

                  Nettiautossa voi kokeilla hakua. Mahd. vähän ajettu, mahd. uusi ja cruise olivat omat hakukriteerini heinäkuussa -11. Ladojen, korealaisten ja amerikkalaisten vaihtoehtojen jälkeen Megane oli viimeinen omassa budjettirajoitusluokassani. Valitettavasti porrasperää ei myydä Suomessa (kylläkin esim. Turkissa), joten farkulla pitää jatkaa. Toivottavasti joskus taloudellinen tilanne sallii vastaavanlaisen bemun hankkimisen tai sitten joskus kauempana tulevaisuudessa ihan harraste-baijerilainen.

                  Laatu? Viat? Punavalo on ollut kerran päällä, ei jäänyt vikaviestiä. Takajarrut laahaavat vähän aluksi, pitänee ottaa niitä auki kesärenkaita vaihtaessa. Huoltoväli on 30tkm, mutta omalla kohdalla öljyt vaihtuvat n. 10-12tkm välein, toivottavasti ei tarvitse korjata mitään ylimääräistä. Nyt on mennyt ihan OK. Outoa suorastaan, onkohan siihen jo tottunut, että ei tarvitse metsästää vikadiagnoosia tai oikeita osia..

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  1-autoksi tuli Renault Megane Break 2.0 -04, aj. 88tkm. Tuon toisena vaihtoehtona olleen pökötin hinta oli noussut viikossa 300€ (omistaja oli saanut eritt. hyvän vaihtotarjouksen uuteen Nissan Qashqaihin), joten se ei oikein enää uponnut. Hieno pelihän se oli, Executive-tasossa oli se öljyn lämpötilamittarikin, aivan kuin M5:ssa Iso ja painava se oli, ajotietokone tarjosi 9.9 l/100km keskikulutusta, tuolla liikkuisi jo V6:nenkin.

                  Megane on todella muovisen oloinen. Valitettavasti vain itse mahdun oman ajoasentoni taakse loistavasti = poika ei yllä turvaistuimeltaan potkimaan minua selkään. Cruiseri, OBC, jäähdytettävä hanskalokero, hyvät renkaat jne. Auto on selkeästi 2000-lukulaista muotoilua ja kun vielä vaimokin tykästyi, niin pitihän se ottaa. Ihan OK ajoasento ja kohtuullisen mukava ensitestissä, mutta muovinen käyttöautohan se on. Kieltämättä, yksi sellainen on aina tarpeen. 90tkm huolto olisi sitten aivan edessä, saa nähdä mitä sieltä tulee. Pitää ehkä joskus päivittää käyttökokemuksia, vaikka sillä ei itse tulekaan ajettua paljoakaan.

                  Niin, ja Megane oli "vain" alle 1400 kg, 406 GW melkein 1.8t. Nykyautot ovat painavia!
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Nibster
                    Newbiemmer
                    • Jul 2010
                    • 23
                    • Pirkanmaa

                    Fiateista

                    Muutaman kerran kaverin "Stealthissa" istunu ja voin kertoa etten kertaakaan selvinpäin, tarvitseeko kertoa enenpää? Hondista sen verran että tiedän muutaman hyvän Preluden, that's it
                    Ex E36 325i -93
                    Ex E36 316i -93

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1493
                      • Ilvola

                      Nooh ekana kupla ja tanssireissuilla sorateillä tippu takaa myös isokoneiset bimmerit - mutt niitä mutkasia siorateitä ei juurikaa enää... Vieläkin jos saan tien valita niin harva kuplalle pärjää...

                      Sitte tuli isokoneiset Volvot - sellasii hiukka nais-immeisiä, perää ja sivulle! Tehoa oli, mutta reagointi traktorimaista ja viimeistely karkea. Uusissakin alustan äänet kuuluu ihan kuin Audeissa!

                      Jetta - ei pahaa sanottavaa jos työmatkoille autoa etsii. 1980-l isokoneinen viilattuna turbolla ja kevytkoppasena olis vieläkin pöydän pyyhkijä motarien asfaltilla nopeuden ja kulutuksen yhdistelmässä sekä dieselinä että bensalla.

                      Muista automerkeistä ykkösenä on siis isokoneinen 1980-l turbotettu Jetta/Golf kevytkoppanen WV!

                      PS. Tai sitten Bimmerin alustaa käyttävä Maserati Biturbo S 1984!
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by Nibster View Post
                        Muutaman kerran kaverin "Stealthissa" istunu ja voin kertoa etten kertaakaan selvinpäin, tarvitseeko kertoa enenpää? Hondista sen verran että tiedän muutaman hyvän Preluden, that's it
                        Onko siellä mäntsälässä vain yhtä mallia molempia? Molemmissa varmaan lattiko uhkassa.

                        Kyllä tuollainen s2000 nostaisi hymyn korviin, ei tosin ehkä tällä kelillä.

                        Comment

                        • Ässä
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 374
                          • Nokia

                          Olisiko täällä kenelläkään mitään kokemusta Mersun W204 korimallista? Ajattelin, että kunhan sigun M3:n on myyty, jos vaikka hetkeksi uskaltaisi vaihtaa merkkiä
                          Porsche Cayman S
                          MB 200cdi W203

                          ex: BMW F36 420xd M-sport
                          ex: BMW e46 M3
                          ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                          ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                          ex: e36 M3 sedan
                          ex: e90 320d
                          ex: e30 320i (2.6) -87
                          ex: e39 520i -97

                          Comment

                          • Justabanana
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 835
                            • Käpylä

                            Originally posted by Ässä View Post
                            Olisiko täällä kenelläkään mitään kokemusta Mersun W204 korimallista? Ajattelin, että kunhan sigun M3:n on myyty, jos vaikka hetkeksi uskaltaisi vaihtaa merkkiä
                            Porukoiden 220CDI automaatilla olen ajellut jonkun verran. Ei ole mitenkään vaikuttava laitos, kun vertaa aikaisempaan W211 200CDIhin. Sisustan materiaalivalinnat on aika kyseenalaiset mielestäni. Avantgarde-varustelun penkit ovat ykkössarjalaisen M-sportteihin verrattuna huonot/mahdottomat saada mukavaan asentoon, sivuttaistukea ei juuri ole. Motarilla ajettavuus aika kiikkerä. Vikoja ei ole kai paljoa ollut; Takavalojen liittimiä piti korjailla puolentoista vuoden ikäisinä, valot alkoivat sekoilemaan ja välillä paloivat himmeästi. Liittimet olivat vian päällä ollessa erittäin kuumat, joka on noin paloturvallisuusmielessä arvelluttavaa. Olen liikenteessä bongaillut vastaavanlaisia himmeitä valoja näissä, eli tuskin harvinainen vika.

                            220CDIa on ihan ponteva laitos alväännöltään, helppo ajaa. Joskin kuluttaa mielestäni aika jäätävästi, kuuden pintaan menee 100km. Mutta jos M3:sta olet pois vaihtamassa, niin dieselistä lienee turha esitelmöidä . Käy kokeilemassa, luulisin että tekee aika pliisun vaikutelman.
                            Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                            Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                            Comment

                            • Juh4
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 5448
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Justabanana View Post
                              Avantgarde-varustelun penkit ovat ykkössarjalaisen M-sportteihin verrattuna huonot/mahdottomat saada mukavaan asentoon, sivuttaistukea ei juuri ole.
                              Itse olen tehnyt saman huomion, kun olen porukoiden W203(?) 320 4-matic faceliftillä ajanut ja siinä on myös tuo avantgarde-varustelu. Käsittämätöntä miten niistä penkeistä onkin saatu niin huonot.
                              -Official member of BTCF-Sauna team-

                              Comment

                              • Bimer
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 359
                                • Hkää

                                Originally posted by Ässä View Post
                                Olisiko täällä kenelläkään mitään kokemusta Mersun W204 korimallista? Ajattelin, että kunhan sigun M3:n on myyty, jos vaikka hetkeksi uskaltaisi vaihtaa merkkiä
                                Työn puolesta tullut aika tutuksi kyseinen malli, hirveästi ei voi moittia. Ehdottomasti vähävikaisimmasta päästä, ainakin voin lämpimästi jos vaan omasta mielestä auto tuntuu hyvältä noin kuskin näkökulmasta. Uudemmissa diesel-koneissa suuttimien kanssa ollut ongelmaa, tosin ne nyt kuuluvat takuun piiriin tulevaisuudessakin kunhan huoltokirja on kunnossa. Bensamallien pienin 180 kompurakone on ainakin omasta mielestä yksi parhaista vaihtoehdoista suorituskyvyn ja kulujen suhteen.
                                Talvella: Ford Sierra iS
                                Kesällä: E92 335d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎