Jos Aaasta alottas ja VEEEHEN lopettas, niin on lähes kaikkia merkkiä tullut 2008 kokeiltua. Ainoastaan BEEEllä alkavat on autoja...Pois lukien e36
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhi$ View PostUskaltaiskohan tätä nostella
Onko kellään kokemuksia neloskoppaisista VW Poloista? Emännälle olis S60 Volvon tilalle kiikarissa -06 1.4TDI Comfort line. Nuo facelift mallit (2005-2009) on jo ihan hyvän näköisiäkin ja hinnat vaikuttais ikäisikseen olevan ihan ok tasoa.:think
Vakavasti sanottuna ihan jäätävä moottori, laiska! ja ruman kuulonen. Mutta mitään ihmeellisiä vikoja ei käsittääkseni noissakaan ole ollut (ainakaan skoda puolella). Kuitenkin etsisin itse 4 pyttysen dieselin, jos diesel todellakin kannattaa tulevilla dieselin hinnoilla.
Itsellä tuo 1,9tdi fabia ollu ihan loistava käyttöauto emännälle, nyt vaan ku polttoaine kallistuu ja emännällä työmatka lyhenee 60km per päivä, joutuu luopumaan ja hankkimaan jonkun vastaavan bensamallin.
Vaihdelaatikon jouduin vaihtamaan tuohon, 70tkm ajettu, niin takuuseen toki meni. Mutta muuten ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.
Yllättävän hyviä ajaakin nuo tuommoset, vaikka olen parhaani mukaan yrittänyt pilata sitä (säädettävä alusta+18" 30-profiilin rattaat..)e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostOnko kellään kokemuksia neloskoppaisista VW Poloista?
Kokemuksia ei tuosta nimenomaisesta moottorista ole, meidän autot oli 1.2 ja 1.4 bensakoneisia. Kolmipyttyinen 1.2 on mielestäni mukavampi moottori kuin 1.4. Vääntää koko kierrosalueen läpi tasaisen heikosti, tehden siitä mukavan ajettavan. Pitää vähän hassua ääntä ja tärisee käydessään, muttei vie juuri ollenkaan poltto-ainetta. Kaupungissa pääsi aina alle seitsemän litran keskikulutuksella. Matka-ajossa tyyliin viiden litran nurkilla.
Onhan nuo vähän äänekkäitä ja muovisia, mutta niin ne on kaikki muutkin tuollaiset kauppakassit. Ainut varsinainen huono puoli mielestäni noissa on tuo sähköinen kaasu, jossa on ihan oikeasti reilu viive. Tämäkään ei tietysti normiajoa haittaa mitenkään, mutta tuntuu vähän uunolta.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Niinpä näkyy olevan kolme pyttynen Kokoajan luullut että kyllähän se nyt neloskone on! Sentään 80hv ja 195Nm ni kyllähän sillä eteenpäin pääsee, hitaasti mutta varmasti Kai se olis vaan käytävä koeajolla, tiedä vaikka oliskin ihan hauska peli.
Mitä mä ynnäilin ja vertasin tuohon S60, niin ei tarvi tulla kilsoja kun parikymppiä vuoteen niin tulee jo paljon halvemmaks ajella tolla dieselillä. esim. autovero Polossa 60e vrt. 160e S60.
Ei nuo Polojen bensakoneetkaan taida kyllä hirveästi ainetta viedä että voisihan sellaisiakin tietysti katsella:think
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostNiinpä näkyy olevan kolme pyttynen Kokoajan luullut että kyllähän se nyt neloskone on! Sentään 80hv ja 195Nm ni kyllähän sillä eteenpäin pääsee, hitaasti mutta varmasti Kai se olis vaan käytävä koeajolla, tiedä vaikka oliskin ihan hauska peli.
Mitä mä ynnäilin ja vertasin tuohon S60, niin ei tarvi tulla kilsoja kun parikymppiä vuoteen niin tulee jo paljon halvemmaks ajella tolla dieselillä. esim. autovero Polossa 60e vrt. 160e S60.
Ei nuo Polojen bensakoneetkaan taida kyllä hirveästi ainetta viedä että voisihan sellaisiakin tietysti katsella:thinkJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Jösses, aika kuluu - ei ole enää vaimoa, bemua mutta renu edelleen. Renault Megane Sports Tourer 1.6 -09 on ollut ajossa vajaa 5kk ja matkaa tullut tehtyä n. 13tkm:n ajan, mittarissa nyt 34tkm.
Muovinenhan se tämä uudempikin on. Hiukan pidempi kuin Megane II, mikä tekee siitä vakaan maantiellä. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.5, mutta älyttömän lyhyet välitykset (100km/h = n. 3000 rpm) vievät mukavuutta vaikka autoa ei nyt kovin meluisaksi voi haukkua. 1.6-litraisesta vapaastihengittävästä otetaan muuttuvapituuksisen imusarjan avulla 110hv ja lyhyiden välitysten kanssa ajo on helppoa. Itse asiassa, kokoisekseen moottori on ihan OK. Rakettia siitä ei saa mutta liikenteen mukana pysyy aivan hyvin.
Alusta on periaatteessa sama kuin Megane II:ssa, mutta parempi vaikka hiukan pintakova. Ohjaus on sähkötehosteinen, mutta paljon tunnokkaampi kuin vanha, parkkipaikkapyörittely on helppoa ja siihen on tottunut jo liiankin hyvin. Istuimet ovat parempia, vaikka hyvää ajoasentoa á la E38 Confort-penkeillä ei saakkaan. Auto kääntyy hyvin herkästi ja vaikka keskialue saattaa olla hiukan tunnoton, on se mutkallakin kohtuullinen ajettava, huonompiakin on ollut (esim. Toyota Corolla diesel -09) alla.
Kyllähän bemut olisivat kivempia, mutta kaikki hauska maksaa rahaa ja sitä nyt ei ollut renua enempää. Auto on käytössä päivittäin ja ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen ei tarvitse aina alitajuisesti miettiä, mitä ropaamista seuraavana vapaana viikonloppuna olisi. Auto lähtee käyntiin napista ja sammuu samasta napista. Muovinen kyllä, mutta ei todellakaan mitään laadutonta amerikkalaista. Tylsä mutta taloudellinen. Tavallinen mutta käytännöllinen.
Nettiautossa voi kokeilla hakua. Mahd. vähän ajettu, mahd. uusi ja cruise olivat omat hakukriteerini heinäkuussa -11. Ladojen, korealaisten ja amerikkalaisten vaihtoehtojen jälkeen Megane oli viimeinen omassa budjettirajoitusluokassani. Valitettavasti porrasperää ei myydä Suomessa (kylläkin esim. Turkissa), joten farkulla pitää jatkaa. Toivottavasti joskus taloudellinen tilanne sallii vastaavanlaisen bemun hankkimisen tai sitten joskus kauempana tulevaisuudessa ihan harraste-baijerilainen.
Laatu? Viat? Punavalo on ollut kerran päällä, ei jäänyt vikaviestiä. Takajarrut laahaavat vähän aluksi, pitänee ottaa niitä auki kesärenkaita vaihtaessa. Huoltoväli on 30tkm, mutta omalla kohdalla öljyt vaihtuvat n. 10-12tkm välein, toivottavasti ei tarvitse korjata mitään ylimääräistä. Nyt on mennyt ihan OK. Outoa suorastaan, onkohan siihen jo tottunut, että ei tarvitse metsästää vikadiagnoosia tai oikeita osia..
Originally posted by Petteri75 View Post1-autoksi tuli Renault Megane Break 2.0 -04, aj. 88tkm. Tuon toisena vaihtoehtona olleen pökötin hinta oli noussut viikossa 300€ (omistaja oli saanut eritt. hyvän vaihtotarjouksen uuteen Nissan Qashqaihin), joten se ei oikein enää uponnut. Hieno pelihän se oli, Executive-tasossa oli se öljyn lämpötilamittarikin, aivan kuin M5:ssa Iso ja painava se oli, ajotietokone tarjosi 9.9 l/100km keskikulutusta, tuolla liikkuisi jo V6:nenkin.
Megane on todella muovisen oloinen. Valitettavasti vain itse mahdun oman ajoasentoni taakse loistavasti = poika ei yllä turvaistuimeltaan potkimaan minua selkään. Cruiseri, OBC, jäähdytettävä hanskalokero, hyvät renkaat jne. Auto on selkeästi 2000-lukulaista muotoilua ja kun vielä vaimokin tykästyi, niin pitihän se ottaa. Ihan OK ajoasento ja kohtuullisen mukava ensitestissä, mutta muovinen käyttöautohan se on. Kieltämättä, yksi sellainen on aina tarpeen. 90tkm huolto olisi sitten aivan edessä, saa nähdä mitä sieltä tulee. Pitää ehkä joskus päivittää käyttökokemuksia, vaikka sillä ei itse tulekaan ajettua paljoakaan.
Niin, ja Megane oli "vain" alle 1400 kg, 406 GW melkein 1.8t. Nykyautot ovat painavia!BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Nooh ekana kupla ja tanssireissuilla sorateillä tippu takaa myös isokoneiset bimmerit - mutt niitä mutkasia siorateitä ei juurikaa enää... Vieläkin jos saan tien valita niin harva kuplalle pärjää...
Sitte tuli isokoneiset Volvot - sellasii hiukka nais-immeisiä, perää ja sivulle! Tehoa oli, mutta reagointi traktorimaista ja viimeistely karkea. Uusissakin alustan äänet kuuluu ihan kuin Audeissa!
Jetta - ei pahaa sanottavaa jos työmatkoille autoa etsii. 1980-l isokoneinen viilattuna turbolla ja kevytkoppasena olis vieläkin pöydän pyyhkijä motarien asfaltilla nopeuden ja kulutuksen yhdistelmässä sekä dieselinä että bensalla.
Muista automerkeistä ykkösenä on siis isokoneinen 1980-l turbotettu Jetta/Golf kevytkoppanen WV!
PS. Tai sitten Bimmerin alustaa käyttävä Maserati Biturbo S 1984!- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Nibster View PostMuutaman kerran kaverin "Stealthissa" istunu ja voin kertoa etten kertaakaan selvinpäin, tarvitseeko kertoa enenpää? Hondista sen verran että tiedän muutaman hyvän Preluden, that's it
Kyllä tuollainen s2000 nostaisi hymyn korviin, ei tosin ehkä tällä kelillä.
Comment
-
-
Olisiko täällä kenelläkään mitään kokemusta Mersun W204 korimallista? Ajattelin, että kunhan sigun M3:n on myyty, jos vaikka hetkeksi uskaltaisi vaihtaa merkkiäPorsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
-
Originally posted by Ässä View PostOlisiko täällä kenelläkään mitään kokemusta Mersun W204 korimallista? Ajattelin, että kunhan sigun M3:n on myyty, jos vaikka hetkeksi uskaltaisi vaihtaa merkkiä
220CDIa on ihan ponteva laitos alväännöltään, helppo ajaa. Joskin kuluttaa mielestäni aika jäätävästi, kuuden pintaan menee 100km. Mutta jos M3:sta olet pois vaihtamassa, niin dieselistä lienee turha esitelmöidä . Käy kokeilemassa, luulisin että tekee aika pliisun vaikutelman.Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostAvantgarde-varustelun penkit ovat ykkössarjalaisen M-sportteihin verrattuna huonot/mahdottomat saada mukavaan asentoon, sivuttaistukea ei juuri ole.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Ässä View PostOlisiko täällä kenelläkään mitään kokemusta Mersun W204 korimallista? Ajattelin, että kunhan sigun M3:n on myyty, jos vaikka hetkeksi uskaltaisi vaihtaa merkkiäTalvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
Comment