Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Käyty ajamassa eri malleja.

    Mokka 1,4turbo. En tykänny istua korkealla ja huoju vittumaisesti.

    Vuoden vanha corsa litran turbolla. Hiljaisempi kuin mokka, tosin mokassa oli huonot renkaat alla. Hyvä ajaa, yms. Eukko ei saanu heti mieleistä ajoasentoa.

    Fiesta 100hp ecoboostilla, man. oli mukava kippo ajaa ja titanium paketilla ok varusteet luokassaan. Oikeestaan oli hauska ajettava. Ei niin hiljainen kuin corsa, mutta siedettävä. Eukon mieleinen oli ajaa.
    Samalla ajoin uudelleen focus ecoboostia.
    Taitaa valinta olla fiestan ja focuksen välillä. Jos ei löydy jotain muuta mallia mitä vielä kokeilla.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      Nissanilla palvelu pelaa. Ilmeisesti!

      Facebookissa mainostetaan kuinka kovalle kosteudelle auto altistetaan:


      Todellisuus on hieman kusisempi:
      I thought this would be a little fun extra for members!My Nissan Leaf was taken for a service and I spotted something I wish I'd never seen which prompted an...
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Onko tämän vuosikymmenen renut vikasia autoja? Lähinnä megane?

        Esim. tämä: http://www.nettiauto.com/renault/megane/7840020
        Aika pitkään ollu kaupan id-numerosta päätellen. :think


        Citikka on myyty ja kohta pitäisi joku kärry löytää. Kävin huvikseen kysymässä uuden 1l ecoboost fiestan hintaa ja manuaali titaniumi jäisi tasan 19k€, ekalla tinkauksella (varusteilla; lämmitettävä ratti, tummat lasit, talvirenkaat ja lämmitin, cool/saund paketti),
        Tuntuu vähän hölmölle maksaa pari vuotta vanhasta ja useamman kymppitonnin ajetusta autosta 14-16 tuhatta.
        Lisäksi jos eukko ottaa pienen rahoituksen osalle summasta, niin uudessa olisi korko paljon pienempi ja sais valita värin. Toisaalta tuolla 19 tuhannella saisi jo paljon paremman auton kuin fiesta, siis käytetyn. On tää vaikeeta.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by bemmeri View Post
          Kävin huvikseen kysymässä uuden 1l ecoboost fiestan hintaa ja manuaali titaniumi jäisi tasan 19k€, ekalla tinkauksella (varusteilla; lämmitettävä ratti, tummat lasit, talvirenkaat ja lämmitin, cool/saund paketti)
          Uusi Focus 125hv trendiä ja lisävarusteilla ei varmaan paljon kalliimpi ole? Siinä kuitenkin vakiona paremmat varusteet kuin Fiestassa mm. vakkari ja lämpölasi. Fiestassa jopa valkoinen väri on lisähintaan (kuten myös Bemareissa). Ristiseläntuki ja repsikan penkin korkeussäätö Focuksessa vakiona, Fiestaan lisähinnasta.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by bemmeri View Post
            Onko tämän vuosikymmenen renut vikasia autoja? Lähinnä megane?

            Esim. tämä: http://www.nettiauto.com/renault/megane/7840020
            Aika pitkään ollu kaupan id-numerosta päätellen. :think

            Megane III on aika lailla hyvä vastine käytettyyn euroon nähden - käytettynä. Itsellä oli kaksi ja kuten on tullut monesti todettua, verrattuna baijerilaisiin, niillä suorastaan säästi. Jälkimmäinen tosin tuli ostettua uutena, meni myyntiin 47tkm ajettuna.

            Omalla kohdalla ainoa vika joka koski kumpaakin (1.6 -09 ja 1.4Tce -12) oli takajarrut. Jos niitä ei kerran vuoteen puhdistanut, niin käsijarru alkoi hinnaamaan kiinni. Melko varmasti voi sanoa, että koskee kaikkia Meganeita, maahantuoja tietenkin kieltää vastuun ja tarjoaa toki lisäveloitettavana työnä määräaikaishuollossa. Jos käsijarru tuntuu pitävän yhtään kiinni -> puhdistukseen ja sitten ajaakin vuoden huoletta.

            Esimerkin auto on uudempi 1.2Tce ja ei muistikuvaa, oliko se ketjulla. Vanhempi 1.4Tce on ketjukone ja siinä ei ole raportoitu mitään nokkaketju-, kiristin-, suutin-, kaksoismassavauhtipyörä- tms ongelmia, jotka ovat näiltäkin BTCF:n sivuilta tuttuja. 1.6-litrainen vapaastihengittävä vie vähemmän, mutta on selkeästi hengettömämpi ja vaatii aikanaan hihnanvaihdon. Itse olin tyytyväinen 1.4-turbokoneeseen, pysyi hyvin liikenteen mukana.

            Farmareissa oikeanpuoleinen takarekisterikilvenvalo syöpyy, se vaihdetaan takuuseen kyselemättä sen ensimmäisen 4 vuoden aikana kun takuu on päällä. Joissain yksilöissä lisäjarruvalon tiiviste on vuotanut vähän, sekin on yleensä vaihdettu ajat sitten takuuseen. Tämän lisäksi.. ei mitään. Ei niin yhtään mitään. Ongelmaton auto.

            Ominaisuuksia:

            Näkyvyys taakse on vähän huono, jos vain suinkin voi, niin ehdottomasti auto jossa on parkkitutka taakse.

            Nopeusmittari on "nykyaikainen" valkoisella taustalla oleva numeronäyttöinen, mikä on sinänsä OK mutta pimeällä se häikäisee. Missään muussa autossa en ole niin paljoa mittarin valaistusta säätänyt kuin Meganessa.

            Perusvarustelu on ok, mutta jos voi valita niin PLUS-paketti on hyvä. Siinä tulee ACC yms pientä. Navigaattorilla ei tee mitään, Tom Tomissa ei ole koskettelunäyttöä ja päivitys on 1. kerran jälkeen maksullinen. Lisäksi se pitää kikkailla pois päältä, jos ei halua koko ajan seurata karttakuvaa. ACC ja itse asiassa luistonrajoitinkin on bemariin verrattuna vähemmän fiksua. Talvikylmällä ei anna kovin paljoa koneen lämmittää itseään kun alkaa puhaltamaan. Viimasuoja on aika ehdoton n. -10°C jälkeen, 1.4-turbokone viilenee hyvin.

            Meganessa oli itse asiassa kaksikin pientä kasvonkohotusta, mutta mikään oleellinen ei muuttunut. Jos voi valita, niin tietenkin aina nuorempi ja pienemmällä ajomäärällä, 4v/100tkm tehdastakuu kantaa kyllä kivasti. Mutta ikää 4 vuoden jälkeen ei kannata pelästyä, pito on oleellisempaa.

            Megane on alustaltaan pintakova ja siitä ei päässyt mihinkään, ei edes 15-tuumaisilla normirenkailla. Ajettavuus bemariin verrattuna ei ole hirveän hyvä mutkatiellä, takana on yhdystukiakseli joka esim. Golfissa on osattu virittää erinomaiseksi. Ohjaustuntuma on erittäin hyvä sähkötehosteiseksi.

            Takana ei ole ilmastoinnin suulakkeita. Jos pitää mustan värisen patongin koko päivän auringossa, se ei aivan hetkessä viilene.

            Renault on eri saksalaisissa laatumittauksissa melko lailla tasoissa esim. Opelin kanssa. Jos itsellä olisi 12-15k€ käteistä, niin yrittäisin etsiä vähän ajettua uudehkoa yksilöä yksityiseltä, niitä joskus tulee vastaan ja silloin voi olla todellakin mahdollisuus hyviin kauppoihin. Dynamique-varustelutaso on hyvä, mutta taitaa olla entistäkin harvinaisempi ensimmäisiin vuosimalleihin verrattuna.

            Lopuksi, kannattaa aina käydä koeajamassa ja muistaa käyttökohde. Jos auto ei tule itselle vaan jollekin jolle auto ei nyt ihan niin olennainen asia ole, niin tällöin voi hullumminkin kohdentaa eurojaan.
            Last edited by Petteri75; 18-06-2016, 22:17.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Juhaska
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 3982
              • Suomi

              Ajankuluksi voisi näpytellä nykyisestä kehonliikuttimesta, kun tuli viime tiistaina vaihdettua D5 geartronic S80 volle -> vw passat 3.2l VR6 Dsg variant:iin.:think

              Jo viime vuoden loppupuolella alkoi ikuinen autokuume taas polttelemaan ohimossa ja nettiauto, mobile, blocket/bytbilin selaus jatkui, lähes päivittäin.

              Jokainen joka ei ole millekkään automerkille 100% uskollinen tietää, kuinka helvetin vaikeaa voi välillä olla päättää, että minkä auton laittaisi seuraavaksi?

              Vaihtoehtoja oli pääasiallisesti bensalaitteissa, mutta muutamia diesel autojakin katselin, vaikka en aja hädintuskin 10t-km/vuosi.

              Jokaiseshan on tyyppivikansa ja joissain vielä helvetin kalliita vikoja...

              Japseja, Jenkkejä, Saksalaisia, Ruotsalaisia, Italian ihmeitä ja jopa Ranksalaisia automerkkejä ja malleja tuli katseltua ja milloin mitäkin pulkkaa ja kaveritkin oli jo ihmeissään, kun en välillä tiennyt itsekkään, että mitähän sitä osaisi katsoa, kun ei oikein tiedä, että mitä haluaa.

              En nyt ala kaikkia luettelemaan erikseen, mutta ostohousut oli lopussa jalassa, kun katselin paria Alfa Romeo Breraa 3.2l v6 moottorilla ja toisesta jo hieroin kauppaakin, mutta välirahasta ei päästy liikkeen kanssa samoille linjoille.
              Samoihin aikoihin katselin myös huvikseen Saab 9-3 Aeroa 2.8l V6 turbona, mutta tarjonta oli hyvinkin rajallista.

              No sitten löytyi "melkein" 9-3 Aero, eli opel vectra OPC 280hv tehoversiona.
              Kun näitä ei, kuitenkaan lue kukaan niin voin tunnustaa, että mitä pitempään tuota kyseistä korimallia katselin, niin sitä paremmalta se alkoi näyttämään ja moottorin oli GM:n tuote ja penkkeinä pirun komeat nahka recarot, joihin ihastuin ensisilmäyksellä.

              No sopivalla historialla löytyikin yksi auto liikkeestä ja siitä sitten kauppaa hieromaan ja hinnoistakin päästiin yhteis- ymmärrykseen...
              Mutta myyjä oli tehnyt autosta parille muullekkin ja näille henkilöille ennen minua ja lopulta toinen näistä tarttui myyjän tarjoukseen ja vectra meni nenän edestä.

              No samalla kombolla olluta uutta yksilöä ei sitten enää löytynytkään siihen hätään, niipä OPC vectra jäi vähän, kuin unholaan.

              Ja sitten eräänä päivänä selailin nettiautoa ja hakukriteereissä oli vain: bensa, +180hv, tietyt korimallit ja muutamat varusteet.

              Sitten bongasin nyt pihassa olevan "klonkswagen paskatin" ja rupesin katselemaan kuvia ja varusteita piisasi, kun highline varustuksella oleva laitos on kyseessä.
              Nahka/alcantara verhoilu näytti erittäin fiksulta ja neliveto, vaikkakin haldex-viritys oli plussaa.
              Mutta sitten se vaihteisto... DSG-kaksoiskytkin automaatti...

              En ole yhdestäkään virityksestä lukenut niin paljon negatiivista kokemusta, kuin tuosta lootasta.
              Rupesin sitten etsimään infoa, että mitä eroa noilla lootilla on eri malliversioiden kesken ja tiettyjen moottori/vaihteisto kombojen kesken.

              Yllättävää oli, kun selvisi, että yllättävän vähän on ollut ongelmaa näiden isompien koneiden kanssa, toki Suomessa noita ei paljoa olekkaan liikenteessä, mutta en löytänyt ulkomaiden foorumeiden kauttakaan mitään ihmeellistä.
              Asianmukaisesti huollettuna pääsee pitkälle ja jossain vaiheessa mekatroniikka voi tulla tiensä päähän, mutta se ei nyt ole enää niin helvetin kallis korjattava, kuin vielä alkuaikoina.
              Toki käytetty, kun on kyseessä niin pitää vain toivoa parasta ja varautua pahimpaan...
              Historia oli erinomainen: aina katsastukset ekalla läpi, ei kolaroitu ja kaksi omistajaa.

              Mutta miltä se sitten tuntuu?
              DSG on siinä mielessä jännä loota, että se tekee autosta melko hyökkäävän, jos kaasua annostelee, kuten "normaaleiden" automaattien kanssa, mutta kun siihen tottuu niin hyvin tuon kanssa tulee toimeen.

              Ja vaikka autossa on tiettävästi vakioputkisto alla, niin voi saakeli, että tuo VR6 kuulostaa makealta, kun autolle antaa vähän happea.
              Vääntöäkin piisaa hyvin ohituksiin ja hyvin toimiva DSG kaverina on ajo vähintäänkin mielekästä.
              Ja vaikka tuo nelikko onkin haldex niin mielummin minä sillä talvella menen, kuin monella etu-/takaveto autolla.

              Jotain pieniä juttuja mistä en pidä on: auto on melko meluisa, sähköinen käsi-/seisontajarru, vakionopeuden säätimen käyttö ja penkit on minulle aavistuken liian kapeat.

              Suosittelisinko autoa kenellekkään, niin en tiedä.
              Sen on jokaisen päätettävä, että mitä riskejä haluaa ottaa, kun auton hankkii ja mikä kullekkin riittää...

              Perus- osat näihin on halpoja, mutta tietyt osat on taas pirun hintavia, vaikka niitä etsisi Saksaa myöten.

              Mutta eiköhän tuo lapin talvi viimeistään näytä, että mistä tuo auto on tehty...
              Jotain aina ilmenee, kun kylmyys iskee kunnolla päälle...

              Pitää raportoida sitten lisää, kun kilsoja tulee alle enemmän ja ensimmäiset murheet alkaa.
              Nyt mittarissa on n.137t-km ja tiettävästi autossa on alkuperäinen moottori ja vaihteisto.
              Nyt ajoa alla n.600km ja ei murheita.
              Last edited by Juhaska; 19-06-2016, 09:51.
              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                Juhaskalla hyvä postaus

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Megane III on aika lailla hyvä vastine käytettyyn euroon nähden - käytettynä. Itsellä oli kaksi ja kuten on tullut monesti todettua, verrattuna baijerilaisiin, niillä suorastaan säästi. Jälkimmäinen tosin tuli ostettua uutena, meni myyntiin 47tkm ajettuna...............
                  Kiitos vastauksesta. Pitää käydä kokeilemassa Renaulttia myös.


                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Uusi Focus 125hv trendiä ja lisävarusteilla ei varmaan paljon kalliimpi ole? Siinä kuitenkin vakiona paremmat varusteet kuin Fiestassa mm. vakkari ja lämpölasi. Fiestassa jopa valkoinen väri on lisähintaan (kuten myös Bemareissa). Ristiseläntuki ja repsikan penkin korkeussäätö Focuksessa vakiona, Fiestaan lisähinnasta.
                  Juu, ei hintaeroa hirveästi jää hinnat alkaen focukseen. Mutta saahan hinnat alkaen fiestankin 15k€:llä.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • vilma
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 712
                    • Kouvola city.

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Kiitos vastauksesta. Pitää käydä kokeilemassa Renaulttia myös.




                    Juu, ei hintaeroa hirveästi jää hinnat alkaen focukseen. Mutta saahan hinnat alkaen fiestankin 15k€:llä.

                    Täällä toisena autona Megane III 1.4 Tce vm.2010,mittarissa 90 tkm joista itse tyrkännyt 15 tkm ja hyvin on toiminut,ei mitää valittamista.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Mutta saahan hinnat alkaen fiestankin 15k€:llä.
                      Joo mut hinnat alkaen Focus on parempi kuin titanium Fiesta

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        Itse ajelin vuoden päivät Vw passatilla ja saattoi olla viimeinen paskatti tässä talossa. Kestän kyllä alustaremontin vaikka kerran vuoteen tehdä, mutta en kestä ruosteongelmia 2007 vuosimallin autossa. Ovet alkoi ruostumaan keskeltä paneelia ihan syyttä suotta. Laakkonen tietenkin vetoaa ulkoiseen vaurioon, kuten kiveniskemään takakontin luukussa.

                        Dsg temppuili alusta lähtien ja siihen vaihdettiinkin osittain myyjäliikkeen piikkin kaksoismassa ja kytkinpaketti, no tuon remontin jälkeen auto muuttui ihan hyväksi ajettavaksi - jopa lähdöt onnistui ilman hyökkäämistä.

                        Ikäisekseenhän se oli ihan moderni lisävarusteineen, mutta kyllähän se aika tylsä vehje oli bemariin verrattuna.
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • koz-528
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 339
                          • Ylivieska

                          Nyt kun näistä foordeista on ollut puhetta niin olisiko heittää kokemusta Ford s-maxista, 2011-> 2,0tdci powershift? Itsellä ei mitään kokemusta foordeista eikä niitteen automaatista. Nykyinen 1,4 tsi,dsg touran pitäisi vaihtaa isompaan 7-paikkaiseen ja s-max tuntuisi järkevimmältä?
                          f11 520 da m-sport
                          ex e61 530 da
                          ex e39 530 da
                          ex e38 725 tdsa
                          ex e39 528i m5-look

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17505
                            • Turku

                            Ei se nyt mikään ihme ole, jos 2007 on jo ruosteessa. Vanhahan se on jo...
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Juhaska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 3982
                              • Suomi

                              Originally posted by Laku View Post
                              Ei se nyt mikään ihme ole, jos 2007 on jo ruosteessa. Vanhahan se on jo...
                              Se on tosi, että vanha auto se nykymittapuulla on.

                              Oma on 2006 ja ruostetta en ole vielä löytänyt...
                              Toki yhden huonosti korjatun kiveniskemän jota ei voi olla huomaamatta.
                              Siitäkään ei ruoste pääse leviämään, mutta työn laatu on vähän huonohko.

                              Perus- kehonliikutin monessa mielessä, mutta kuten aikasemmin kirjoitin, niin mikä yhdelle riittää ei ehkä toiselle ole sillä seinälläkään.

                              Statussymboliksihan volkkarista ei tule koskaan olemaan ja hyvin nuo sulautuu tuonne toyotien ja kiojen sekaan.
                              Se kyllä passaa ainakin itselle enemmän, kuin hyvin.
                              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                              Comment

                              • Hiddenemarc
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 426
                                • Rovaniemi

                                Hyvä Juhaska!
                                Mulla on sitte se kuuluisa ross-tech kaapeli kun tulee tenkkapoo
                                S4 B5
                                Urs4 4.2
                                A8 D3 4.2 Lang

                                ex. M5 e39 -99
                                ex. 330 xDA e46 -03
                                ex. 523 e39 -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎