Itse oon noita jokusen roudannu briteistä kun jdm buumi alkoi ja ainakin itse tykkäsin! Todella tasapainoinen värkki viedä ja hyvä käteen. Öljyä syövät luonnostaan ja puolia menee, itse vaihdatin omaani plasmapuolat jolloin niidenkin syöminen lakkasi ja parantaa käynnistyvyyttä lämpösellä koneella. Ne mitä roudasin niin oli alle 100tkm ajettuja ja niissä ei ainakaan asiakkailla murheita ollut. Yhdellä sinisellä taitaa olla ajettuna jo nyt 170tkm ja alkuperäisellä koneella. Typistettynä kiva auto kun on huollettu ja kunnossa. Vaikea myydä jollekin muulle kuin jdm miehelle. Käy kokeilee ja elää fiiliksen mukaan
Veljellä ollut RX8 (high power-versio) ehkä kolmisen vuotta ja ajanut reilut 30tkm (jostain 70tkm-> päälle 100tkm). Kytkin vaihdettu, pyörän laakeri, jarrupalat, soittimen näyttö. Startti vaihdettu myös tehokkaampaan (tästä oli takaisinkutsu aikoinaan). Päälle normihuollot eli käytännössä öljyjen vaihdot. Kovilla pakkasilla antoi vikakoodia ohjaustehostimesta mutta tämä ongelma hävisi itsestään. Muuten pelannut ihan ok ja peloiteltuja konevikoja ei ole ollut. Ihan hyvin saa happea, niinkuin noille kannattaa antaakin. Hyvä auto ja hauska ajettava.
Eiks toi oo melkein sama laite kun sprinteri? Mitään pahaa koskaan kuullut ja oli kone VW:n tai MB:n tuotoksia niin yhtä kaikki kestäviä maailman tappiin saakka. Onkohan Crafterin korin käsittelyssä jotain eroa kun tuntuu että Sprinter ruostuu paljon helpommin.
Moottorihan noissa on vw:n oma. Tuon ikäluokan sprinttereillä tullu ajeltua jonkun verran ex työpaikassa ja ne oli kyllä ihan luotettavia kamppeita. Siksi tosiaan noista moottoreista kyselen että räjähtääkö ne järjestään 200tkm kohdalla vai onko ne yhtä lujia mitä vanhemmat 5-mukiset volkkarin dieselit?
Moottorihan noissa on vw:n oma. Tuon ikäluokan sprinttereillä tullu ajeltua jonkun verran ex työpaikassa ja ne oli kyllä ihan luotettavia kamppeita. Siksi tosiaan noista moottoreista kyselen että räjähtääkö ne järjestään 200tkm kohdalla vai onko ne yhtä lujia mitä vanhemmat 5-mukiset volkkarin dieselit?
En nyt muista mikä koneen malli on herkkä, että moniurahihna syö jakopäänkopan ja menee hihnan väliin ja hajottaa moottorin..Saatto olla joku uudempikin moottori, mutta ottasin asiasta kuitenkin selvää ennen auton ostoa.
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Eiks toi oo melkein sama laite kun sprinteri? Mitään pahaa koskaan kuullut ja oli kone VW:n tai MB:n tuotoksia niin yhtä kaikki kestäviä maailman tappiin saakka. Onkohan Crafterin korin käsittelyssä jotain eroa kun tuntuu että Sprinter ruostuu paljon helpommin.
Eikö tuo sprintterin ruostumis- ongelma ollut vain tietyissä vuosimalleissa?
Mutuilua taas, kun en korimallia muista...
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Keksinpä etten ole japanilaistakaan autoa omistanut ja siitä tulikin mieleen Mazda MX-5/miata. N.1000kg eli "kevyehkö", pieni ja kehuttu ajoltaan mutta: ~140hp
Tänään kävin ajaan uuskorisen MX-5:n ja oli ylivoimaisesti hauskin auto ajaa pitkiin aikoihin. Kyseessä siis 160hv 2-litrainen versio, jolle esite kertoo omamassaksi tasan 1000 kg. Rekisteriotteesta en muistanut tarkistaa oliko sitten oikeasti jotain muuta. Edellisestä (NC) versiosta jäi aikoinaan vähän nihkeä mielikuva lähinnä moottorin osalta kun silloinen koeajoauto oli se 126hv 1.8-litrainen malli. Tehottomuuden lisäksi moottori oli luonteeltaan ihan liian tasainen eli tylsä tämäntyyppiseen autoon.
Nyt ajetussa oli siis selvästi enemmän tehoa, yläkierroksilla viihtyvä moottori ja painokin pudonnut noin 100 kg, joten meno aivan erilaista. Katto auki ajeltiin eikä palellut yhtään, tuuli pysyi ainakin 80 km/h asti todella hyvin ulkopuolella kun ikkunat oli ylhäällä. Moottoritie jätettiin suosiolla välistä, mutta nurkkapyörittelyssä hymy oli herkässä. Kitkarenkaissa ei hirveästi pitoa tuntunut olevan, mutta siitä huolimatta auto antoi heti kättelyssä sellaisen perstuntuman, että siihen uskalsi luottaa. Tämä on varmasti paljolti juuri keveyden ansiota, vaikka varmasti myös pieni koko tekee osansa.
Voisin kuvitella että E39:n jälkeen näin lyhytakselivälinen takaveto saattaisi tuntua jopa yllätykselliseltä ajaa liukkaalla pinnalla, mutta tästä ei ollut minusta mitään ongelmaa. Alusta oli hyvinkin jämäkkä ja nopea ohjaus hitaissa nopeuksissa kevyeksi tehostettu, mutta tuntumaa löytyi mutka-ajoon jopa kitkoilla paljon paremmin kuin mitä etukäteen pelkäsin. Lukkoperän olemassaoloa en muistanut kysyä, eikä sitä esitteessäkään osunut silmään.
Ratista puuttui pituussäätö, mutta mitään muuta moitittavaa en ajoasennosta lyhyellä koeajolla keksinyt. Ulos näki hyvin, Recaron istuin oli tukeva ja mulle sopiva ilman kummempia säätöjä ja vaihdekeppi osui käteen erinomaisesti. Kytkin tarttui aika terävästi ja vaihteensiirto oli lyhytliikkeinen ja hyvin täsmällinen, eikä nopeissa vaihdoissa ollut mitään ongelmia. Moottorin äänet oli autoon sopivalla tasolla eikä mitään keinoääniä kaiuttimista.
EDIT: Iltalehti/Iltasanomat kertoi että isommalla koneella olis kitkalukko vakiona.
Onko jollain kokemusta Volvo V70 90-luvun loppupuolen malleista? Isäntä oli tollasen saanut käsiin ja minulla ei ole ainakaan mitään käryä näistä volvoista. On bensavehje ja manuaali -97.
Onko jollain kokemusta Volvo V70 90-luvun loppupuolen malleista? Isäntä oli tollasen saanut käsiin ja minulla ei ole ainakaan mitään käryä näistä volvoista. On bensavehje ja manuaali -97.
Luotettavia pelejähän nuo tuppaa olemaan.Ajelee sen puolimiljoonaa oli sitten diisseli tai bensa.Hintaansa nähden ihan hyvä matka-ajossa,kaupungissa (ISON)noin 12metriä kääntösäteen vuoksi aika hanurista ajella parkkiruutuihin.Bensaakin tuppaa kaupungissa ainakin bensaturbot viemään reippaasti.Osia löytyy ja halpoja kunhan ei Volvon tiskiltä niitä hae vaan vaikka biltema,motonet,alvadi.Jos ajelee paljon hiekkateitä niin jopa kerta vuoteen voi joutua vaihtelemaan etupäähän iskarin yläpäitä.
Itellä oli joskus heikkona hetkenä v70 vm.2000 170hv bensa manuaali. Bensa mielestäni maistui kuin vanhoille saabeille ja kytkin jumitteli kytkin akselille. On kait jonkinmoinen tyyppivika.Muutoinhan ihan perusvarma hyvä kyytinen pirssi.
Comment