Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    Originally posted by [Snowboarder] View Post

    E:Haluun nähä semmosen auton merkin/mallin,josta selviää aina perus huolloilla..
    Kokemuksella voin sanoo että sellanen on: 1-koppanen Land Rover Freelander Siinä vehkeessä kaikki "vikoina" pidetyt asiat muuttuu huolloiksi kun niitä tasaisin väliajoin joutuu suorittamaan.

    Toisaalta taannoin joku näki jakoketjurempan ja kk-laakerihomman olevan "ennemmin huoltotoimenpide kuin remontti".

    Mutta tottahan se on. Joku yksilö voi olla priima ja taas samanlaisen saa joku toinen huolettomalla meiningillä kulahtamaan.
    -22 Lexus ES300h
    -08 Subaru Impreza

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2184
      • Karstula

      Originally posted by hander View Post
      Kiitosta! hihnaan kyllä löytyy luottoa. Pikkuvikoja nyt aina on, mutta tuo veden sisälle vuotaminen kuulostaa tosin aika hurjalta? :think
      No ehkä tuo veden vuotaminenkin on yksittäis tapauksia,jota jostain syystä nyt ollut vähälle aikaa, monta. Ei iso vika korjata kotikonsteinkaan, takuusen kyllä saanut/mennyt tainu kaikki,tulee uudet kaiutimet(ihmettelen miksi,koska se tiiviste pettää, sais ihan tiivisteliimallakin korjattua)ja se uusikin tulee taas pettämään jonkun ajan päästä aika varmuudella, koska se tiiviste on sen olonen.Mutta pitäsin sitäkin pienenä vikana,josta ei niinkään kannata ostopäätöstä tehdessä murehtia. Vaikka ei olis takuun alainen, niin ovipahvit irtoaa muutamassa min, ja saa tiivistettyä ihan perus tiivisteliimoilla(ei tarvii ostaa kalliita kaiuttimia jne)
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2184
        • Karstula

        Originally posted by GameOver View Post
        Kokemuksella voin sanoo että sellanen on: 1-koppanen Land Rover Freelander Siinä vehkeessä kaikki "vikoina" pidetyt asiat muuttuu huolloiksi kun niitä tasaisin väliajoin joutuu suorittamaan.

        Toisaalta taannoin joku näki jakoketjurempan ja kk-laakerihomman olevan "ennemmin huoltotoimenpide kuin remontti".

        Mutta tottahan se on. Joku yksilö voi olla priima ja taas samanlaisen saa joku toinen huolettomalla meiningillä kulahtamaan.
        No joo, työkaveri on entinen landrover asentaja ja kertonu kuinka vähä "vikasia" ne on, normaaleja huoltoja suurimmaks osaks ja yleensä kyllä 10ke selvii
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • Thmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 531
          • HEL

          Originally posted by Driver22 View Post
          Jatkoa tuohon V-golffi/jetta keskusteluun... voiko noin 6000e autoilta kovin paljoa enenmpää odottaakkaan? Kunhan tekniikka toimii ja löytyisi sitten suht ruosteeton yksilö Tärkeintä että toimii suht luotettavasti. Toki saa ehdottaa parempiakin vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa?
          Vm. 2013 Golf VII 1.2 TSI 86 heppasesta kokemusta 25 tkm verran. Ehdottomasti parhaasta päästä tuossa hinta- ja kokoluokassa. Se 86 hv liikuttaa muuten paljon paremmin Golfin koria kuin voisi kuvitella ja kulutus käytännössä aina alle 6l/100km. Itsellä syttyi pari kertaa rengaspainevalo ilman syytä, nollasin valikosta ja taas mentiin. Kohtuu helppo myydä käytettynä kun on suosittu malli.
          Audi e-tron 55

          Exiä:
          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2184
            • Karstula

            Originally posted by Thmas View Post
            Vm. 2013 Golf VII 1.2 TSI 86 heppasesta kokemusta 25 tkm verran. Ehdottomasti parhaasta päästä tuossa hinta- ja kokoluokassa. Se 86 hv liikuttaa muuten paljon paremmin Golfin koria kuin voisi kuvitella ja kulutus käytännössä aina alle 6l/100km. Itsellä syttyi pari kertaa rengaspainevalo ilman syytä, nollasin valikosta ja taas mentiin. Kohtuu helppo myydä käytettynä kun on suosittu malli.

            1.2tsi itse asiassa kulettaa kohtuu hyvin 100-110kmh asti,sit loppuu menohalut. ja noidenkin jakopäidenkaa ollu ongelmia,mutta huomattavasti edullisempi kuin 1.4tsi. Ja 1.2 suurinpana osana ollu ääni,ei venyminen niin paljon jotta haittaisi toimintaan.Plus että jos merkki h kirja niin myös vanhoihin 1.4tsi/1.2tsi koneisiin ollut hyvät vastaan tulot. Kaikki on tapauskohtasia, esim 1 omistus suhde,aina huollettu merkkiliikkeessä vaikka ajettu 190tkm,paremmilla mahdollisuuksilla saada joku muu vastuuseen kuin itse, kuin 3 omistajaa, ei merkillä huollettu 90tkm ajettu. Noin niinku karkeasti sanottu.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2093
              • *

              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              Tuskin mikään auto on viaton. Ja en usko että ruoste tulee olemaan se ongelma,varsinkin jos ostat pohoisesta mistä näytät asuvan. Tekniikasta sen verran, että kun jakopää on hihnalla, niin on parempi/luotettavampi/halvempi yllä pitää. Ja ehottomasti manuaali.. Lukkoviat ja ovien johtosarja viat melko yleisiä, alustaltaan melko yksinkertanen=ei paljoa rikkoontuvia osia. Ja hintaluokassaan ok käyttö autoja.

              E:Haluun nähä semmosen auton merkin/mallin,josta selviää aina perus huolloilla..toki jollakin on yksilö missä ei ikinä oo vikaa ollu,varmaan myös semmonen bmwkin löytyy Ja ainakin omalle kohalle tulee ne vikaset yksilöt,koska joutuu korjaamaan niitä. Eikä sekään anna aina kokonaiskuvaa huonoudesta,koska ei ne toimivat tuu korjattavaksi TSI:n ketjuja +100 tehneenä muutaman v sisällä(kuullostaa paljolta), mutta sekin on pieni määrä autojen määrään nähen.
              Joo eikai kukaan ole vielä viatonta autoa löytänyt ja kyselemällä välttää ne pahimmat pommit. DSG ja TSI on siis suljettu pois vaihtoehdoista.

              Ja auto ei ole tulossa itselle vaan siis kaverille. Täällä pohjoisessa tosin suolaus on vähäisempää, mutta voihan autolla toki olla historiaa vaikka missä kun vanhoista kotteroista puhutaan
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2184
                • Karstula

                Ja TSI ja DSG yhistelmä on hyvä, sillon kun toimii niinkun kuuluukin Se että kestääkö 10tkm vai 100tkm onkin eriasia
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • Telehell
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2016
                  • 330
                  • Joensuu

                  Tuntuu kyllä nykyautojen (2005->) kanssa ettei mihinkään merkkiin voi täysin luottaa.
                  Mitsubishi Outlander PHEV
                  Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                  Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                  Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                  Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                  Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                  Ex: Nissan Primera P11 -01
                  Ex: Nissan Sunny -94

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1361
                    • Tampere

                    Näinpä. Itsekin tullut vähän allergiseksi tuoreemmille autoille. Vikakohteita on enempi ja kaikki on naksun kalliimpaa. Joku voisi ruveta kasaamaan autoja vuosituhannen alun tekniikalla. Tuntuu että silloin oli teknologia ja luotettavuus hyvin tasapainossa. Sittemmin on kehitetty entistä vähemmän kuluttavia autoja entistä halvemmalla, niin tässä tulos.

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by protoni View Post
                      Näinpä. Itsekin tullut vähän allergiseksi tuoreemmille autoille. Vikakohteita on enempi ja kaikki on naksun kalliimpaa. Joku voisi ruveta kasaamaan autoja vuosituhannen alun tekniikalla. Tuntuu että silloin oli teknologia ja luotettavuus hyvin tasapainossa. Sittemmin on kehitetty entistä vähemmän kuluttavia autoja entistä halvemmalla, niin tässä tulos.
                      Mietipäs miten käy kun päästörajat tästä tiukentuu kerta toisensa jälkeen.
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1361
                        • Tampere

                        Olen kyllä tietoinen ettei vanhoihin hyviin aikoihin ole oikeasti paluuta, jolloin dieseleidenkin putket vielä osoittivat kohti maata. Oi niitä aikoja!

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Telehell View Post
                          Tuntuu kyllä nykyautojen (2005->) kanssa ettei mihinkään merkkiin voi täysin luottaa.
                          Megane II ja III toimi omalla kohdalla hyvin ja Dacia on tainnut menestyä kohtuullisesti Autobildin 100tkm testissä. Myöskään Opelista ei ole tullut eteen oikeastaan mitään kalliiseen, yleiseen ja pahimmillaan toistuvaan vikaan viittaavaa. Nämä eivät ole mitään "premium"-merkkejä, vaan lähtökohtaisesti tähdätään voitolliseen toimintaan tekemällä järkyttävän suurilla volyymeilla autoja, joita mahdollisimman monet ostavat.

                          Renaultilla ja Opelilla on takanaan vähemmän loisteliasta laatukautta, mutta kumpikin ovat siihen jo pidemmän aikaa panostaneet. Se vain on luonnollista, että mitä kalliimmasta yksittäisestä investoinnista on kyse, sitä konservatiivisempaa on ostokäyttäytyminen, jolloin vanhat synnit painavat (paitsi VW, mikään ei vaikuta myyntiin?). Mutta ehkä jostain kertoo, että 7 Saabin, 2 Opelin, 3 Renaultin ja kohta 7 bemarin kohdalla ensimmäinen, josta esim. vauhtipyörä hajosi, oli BMW. Onneksi oli BPS.

                          Kaksi asiaa pitäisi muuttua, ostokäyttäytyminen herkemmäksi laadun suhteen ja amerikkalainen kuluttajansuojalainsäädäntö kaikkialle voimaan.
                          Last edited by Petteri75; 11-09-2016, 18:55.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Hastra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 545
                            • Espoo

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Megane II ja III toimi omalla kohdalla hyvin ja Dacia on tainnut menestyä kohtuullisesti Autobildin 100tkm testissä. Myöskään Opelista ei ole tullut eteen oikeastaan mitään kalliiseen, yleiseen ja pahimmillaan toistuvaan vikaan viittaavaa. Nämä eivät ole mitään "premium"-merkkejä, vaan lähtökohtaisesti tähdätään voitolliseen toimintaan tekemällä järkyttävän suurilla volyymeilla autoja, joita mahdollisimman monet ostavat...

                            ...Kaksi asiaa pitäisi muuttua, ostokäyttäytyminen herkemmäksi laadun suhteen ja amerikkalainen kuluttajansuojalainsäädäntö kaikkialle voimaan.
                            Duunissa oli dacia Duster. 23tkm kohdalla vaidettiin moottori, vaihdelaatikko ja kolmas kytkin. Ei jäänyt juurikaan hyviä muistoja. Autoa hakiessa myyjä naureskeli "Tää on kaikilla varusteilla. Tässä on majakka katolla, eikä tässä sitten mitään muuta olekaan."

                            Vaikka täällä lakeja on jo riittämiin, niin kyllä ylipäätänsä tavaroiden kestämisen suhteen vois noita lakeja ja virhevastuuta tiukentaa.
                            Audi A3 GTRON
                            EX: BMW 325D Coupe -07
                            EX: BMW 320ia -08

                            Comment

                            • petterihi
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2015
                              • 622
                              • Kerava

                              Mun E39 bensa touring etsintä alkaa olemaan melko väsynyttä, joten kysytäänpä onko täällä mielipiteitä Honda Accord 2002–2007 malleista. 2.0 tai 2.4 bensa farmari.
                              E39 523iA Touring -00
                              --
                              E39 523 osia edullisesti
                              Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                              Comment

                              • Jylyppy
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 487
                                • kuusamo

                                Originally posted by petterihi View Post
                                Mun E39 bensa touring etsintä alkaa olemaan melko väsynyttä, joten kysytäänpä onko täällä mielipiteitä Honda Accord 2002–2007 malleista. 2.0 tai 2.4 bensa farmari.
                                Melkosen luotettavia ja ihan hyvä ajosia. Suuri suositus 2.4 koneelle. Se kakslitranen on vähä turhan tuhnu tuohon koppaan. Menee jopa vähemmällä aineella.
                                Honda accord 2.4 -08
                                Suzuki gsx-r 1000 -03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎