memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    #46
    ahaa..

    Originally posted by hengari View Post
    Niin tossahan tais kuitenkin olla mekaaniset ahtimet. Videon kuvauksessakin puhutaan bi-kompressor virityksessä.

    ...niin siis sehän ei vaimenna ääniä...
    Kas vaan, tsekkasin tuon niin hätäisesti, etten huomannut asian oikeaa laitaa. Remmihän onkin ihan eri juttu äänien kannalta. Nyt vaan on niin, että ehkäpä tuo originaalikin viritysaste on jo riittävä kadulle. Helpompi pitää kortti taskussa..
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • Italowestern
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 507
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by Stone View Post
      Mielestäni M6 on yksi onnistuneimmista BMW:n malleista!! Tässä ei ole värilläkään niin suurta merkitystä, kunhan sen on musta.. Muutamia juttuja toki voisi muuttaa kuten putkiston, vanteet, alusta jne., mutta menee kyllä ihan orginaali kunnossakin, ainakin omaan "talliin" menisi kummasti. Ei muuta kuin kovaa ajoa!

      Onko ympäri vuotisessa ajossa?
      Kiitti kiitti..

      Juu, olen kyllä ajellut hyvillä talvikeleilläkin. "Autot tykkää kun niillä ajetaan" sano Parantainen.
      Last edited by Italowestern; 22-10-2008, 14:11. Reason: typot
      sigpic
      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

      Comment

      • Italowestern
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 507
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by maXmauku View Post
        Hieno on, mikä nyt on itsestään selvyys ämmäläisten kohdalla. Ei voi ymmärtää tuollaista vandalismia. Onneksi oli kuitenkin konepeitto eikä mikään vaikeammin maalattissa oleva kohta.

        Peesaan Mikkoa että paremmat kuvat tämä kyllä ansaitsisi.
        Kiitokset!
        Guud point. Totta on, että nuo kuvat on aika kiireessä napsittu eli yritetään ottaa lisää ja parempia kuvia aiheesta..
        sigpic
        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #49
          Ei ois uskonu, että sitä jonain päivänä rakastuu toisen Ämmään. No nyt on sekin sitten tapahtunut.
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17573
            • Turku

            #50
            Originally posted by K2Ri View Post
            Tuli tuosta konepellistä mieleen, että olisihan siinä huonomminkin voinut käydä.. Just erään tutun avo MG:hen oltiin viime viikonloppuna vedetty samalla tavalla avaimella(?) pohjamaaliin asti jäljet. Ja joka puolelle autoa; konepelti, etulokarit, ovet, takakyljet, katto, kontti.. Ja sen lisäksi kumit puhkottu! Tais olla tervetuliaistoivotus, koska oli juuri vasta muuttanut kyseiseen paikkaan.
            nimimerkillä kyllä täällä Saksassakin.. "osataan"!
            Joo, mut tiedätkö ongelman? Mitäs toi pihaan muun kuin saksalaisen laatuauton....
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Italowestern
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 507
              • Vantaa

              #51
              M6 on ajoltaan ihan hieno..

              Originally posted by Vanquish View Post
              Pistähän kommenttia millainen on ajaa verrattuna muihin vastaaviin! Niistäkin lienee jo kokemusta?
              Täytyy eritellä M6:n ominaisuuksia, että sitä voisi verrata muihin autoihin. Se on aika omintakeinen sekoitus luxusta ja rata-autoa. Vertailupohjaa löytyy jonkin verran, mutta kaikki lopulta aika erilaisia.

              Olen omistanut joitakin hiukan samantyyppisellä filosofialla tehtyjä autoja ajan mittaan kuten BMW 633CSiA -81, BMW M635Csi -84, Jaguar XJS V12 -78, Jaguar XJ12 -79, BMW 735iA -87, BMW 325i M-Sport -92, BMW 750iA -88, Maserati Ghibli GT -99, Jaguar S-Type V8 ja Jaguar S-Type R -02. Maseratin hankin vielä toistamiseen takaisin kun siihen ei ikinä ehtinyt kyllästyä.

              Toki olen kokeillut myös M3-malleja eri ikäisinä versioina sekä Ferrari F355-mallia, kuten myös Maserati Gran Sportia. Ne olivatkin ehkä lähimpänä M6-mallia.

              M6 on ajoltaan erittäin vakaa ja alustaltaan melko jäykkä mutta silti yllättävän mukava sen pehmeimmässä asennossa.

              Se ei juurikaan kallistele mutkissa, mutta pientä nypytystä aiheuttanee sen lyhyehkö akseliväli ja epätasaisella alustalla jousitus ei ole parhaimmillaan.

              Kivikatu kuitenkin menee vähemmällä tärinällä kuin luulisi. Auto on lisäksi rengastukseensa nähden varsin äänetön.

              Koneäänet ovat maittavat kiihdytettäessä jo vakiollakin pakoputkistolla. Ehkä hieman selkeämpää "V10-sointia" kaipaisi tyhjäkäynnille ja alakierroksillekin.

              Jarrut ovat mahtavan tehokkaat ja mutkiin voi huoleti ajaa paljon lujempaa kuin kuvittelisi.

              Lähin auto noista ennen omistamistani on alustaltaan ja kallistelemattomuudeltaan Maserati. Se oli kuin isokokoinen mikroauto. Kevyt, matala, ketterä ja höyrykonemaisen vääntävä ja kiihtyvä. Vaikka siinä oli "vain" 286 hevosvoimaa mutta vääntöä 430Nm (slipareilla ehkä hiukan enemmän) se käyttäytyi hieman samaan tapaan kuin M6 automaattiasennossa.

              Ghibli olikin siis 4-v automaatti. Varsin urheilullinen sellainen, vaikka muuta voisi kuvitella. (0-100km/h n.5,7s) Radallakin se toimi hienosti jopa A-asennossa. Ehkä parhaiten toimiva automaattivaihteisto, millä olen ikinä ajanut.

              M6:ssa on järjettömästi potkua ja siinä täystehoasetuksilla on syytä ajella ensin jonkin aikaa rauhallisesti, että jalka tottuu agressiiviseen kaasuvasteeseen. Normaalissa 400hv:n setupissa kone käyttäytyy aivan erilailla ja perä irtoaakin lähes välittömästi ekoissa mutkissa jos "kisassa" laittaa power-napin alas kesken leikin.

              Sen voi sanoa, että vaihteisto on sivistymätön ja kilpa-automainen kaikissa asennoissa, mutta sillä oppii ajamaan suht sivistyneesti. Normaaliin automaattiin sitä ei voi verrata mitenkään, mutta jos kaasun käytöllä ohjailee asiaa, niin robotti osaa aika tasaisesti vaihtaa tarvittaessa.

              Maksimitehoasetuksissa nopeimmalla vaihtoasetuksella M6:n luonne on kilpa-automainen. Lyhyet nykäisyt muuten repivän rajussa kiihtyvyydessä ja kiihdyttää voi myös mutkista ulos varsin huolettomasti, kunhan ensin muistaa totuttaa jalan oikealle vasteelle.

              Pitkät ajomatkat ovat rasittamattomia ja suuri nautinto jopa ihan laillisesti ajettaessa. Mikä voisi olla parempi auto kuin M6 kaikkine mukavuuksineen kuten loistavat stereot, aivan ehdoton HUD-näyttö, pro-navigaattori ja täydellinen bluetooth yms. Lisäksi tilaa löytyy suht hyvin ja tavaratila on autoluokkansa ehdottomasti paras.

              Käy siis myös perheelliselle mainiosti.
              Suosittelen.
              Last edited by Italowestern; 22-10-2008, 22:00. Reason: typot
              sigpic
              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1960
                • Hki

                #52
                Vaikuttaa täydelliseltä kompromissiltä

                ´Joo kyllähän se v10 vois olla läsnä vielä voimakkaammin. Esim. joku Carrera GT on yksi parhailta kuullostavia vakioautoja=)

                Last edited by Vanquish; 22-10-2008, 21:56.

                Comment

                • Italowestern
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 507
                  • Vantaa

                  #53
                  Originally posted by Heku View Post
                  Oletko muuten "tuonut" tän itte? ku muistelin että 2005 mitä M6:sia maahantuojan kautta tuli suomeen olis ollu RCF-xxx kilpisiä :think
                  Tämä on kaverin muuttoauto, jolla oli ajettu n. 50.000km kun ostin sen vuodenvaihteen tienoilla. Verot siis maksettiin just ennen kuin ne nousi.

                  Sanoisin aika puolueettomasti, että M6 on melkolailla parasta, mitä rahalla saa. Ainoastaan seuraava M6 saattaa oletetusti olla vieläkin parempi.
                  Last edited by Italowestern; 22-10-2008, 21:55. Reason: typot
                  sigpic
                  ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                  Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #54
                    Originally posted by Italowestern View Post
                    Täytyy eritellä M6:n ominaisuuksia, että sitä voisi verrata muihin autoihin. Se on aika omintakeinen sekoitus luxusta ja rata-autoa. Vertailupohjaa löytyy jonkin verran, mutta kaikki lopulta aika erilaisia.

                    Suosittelen.
                    Saa ihan "muutaman kahisevan" ruoskia pöytään että tommosen omistaa itse, huhhuh hieno on peli
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Panu.K
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 824
                      • Salo

                      #55
                      Komea peli

                      En kyllä pysty ymmärtämään tuollaista toisen omaisuuden tärvelemistä
                      Kulkuvälineet:
                      Etsintä käynnissä
                      ex BMW:t
                      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                      ex muun merkkiset:
                      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                      Comment

                      • Sieben
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 304
                        • EU

                        #56
                        Hieno on Mkuutonen! Vanteet vaan alle ensi kesäksi, niin muuttuu ilme aika radikaalisti. Itse en pidä noista vakioista, vaikka varmaankin laadukkaat vanteet! Tervetuloa 6-lotjake "kerhoon"
                        E46 320d M-Sport -06

                        Comment

                        • Ju11i
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1255
                          • Oulu

                          #57
                          On kyllä todella hieno ja oikian värinenki! Eikä tarvi välttämättä muuta ku vähä tonttiin ja se on siinä, tolla nyt erottuu harmaasta massasta jo muutenki... ilmeisesti liianki hyvin ku konepeltiä katsoi... todella halpamaista toimintaa tollanen...
                          G21 330e xDrive M-sport -23
                          E46 M3 -02

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            #58
                            Originally posted by Laku View Post
                            Joo, mut tiedätkö ongelman? Mitäs toi pihaan muun kuin saksalaisen laatuauton....
                            Suattaapi olla..
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • Italowestern
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 507
                              • Vantaa

                              #59
                              no 6-klubiin vaan sitte..

                              Originally posted by Sieben View Post
                              Hieno on Mkuutonen! Vanteet vaan alle ensi kesäksi, niin muuttuu ilme aika radikaalisti. Itse en pidä noista vakioista, vaikka varmaankin laadukkaat vanteet! Tervetuloa 6-lotjake "kerhoon"
                              Kiitokset vaan samoin, ei olleskaan hassumpi tuo omasikaan. Itseasiassa se on aina sama juttu noiden vakiopyörien kanssa. Ne kun on jokaisessa vastaavassa samat ja varmasti kylläkin laadukkaat ja hyvät.

                              Aina pitäis päästä valkkaamaan nuo helppovaihtoiset osat ite, että ois sitä omaa persoonaa mukana lookissa kanssa. Niinhän se menee. Ei oo yhdessäkään autossa pitkään olleet vakiorillat alla. Tää taitaa olla enkka ja syy on se, että ei oikein voinu investoida enää lisää tuohon. Mutta ehkä joku päivä.

                              Sitten taas madaltamisesta on enempi huonoja kokemuksia, kun mistään kauppojen yms. kynnyksistä ja kanteista ei meinaa päästä ilman pohjan raapimista yli. Isommat pyörät olis siten parempi ratkaisu, että maavara ei pienene mutta auto näyttäis matalammalta.

                              Ja se saundin parannus.. Onhan noita kohteita.
                              sigpic
                              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                              Comment

                              • tompeso
                                Newbiemmer
                                • Feb 2006
                                • 29
                                • Suomi

                                #60
                                Hieno peli.

                                M6:sen peränmuotoilu vähän ottaa silmään, mutta upea peli kaiken kaikkiaan.

                                Ihan käsittämätöntä, että joku voi turmella toisen omaisuutta tuolla tavalla. Kateutta tai ilkivaltaa, niin joka tapauksessa kaikki tuollaiset nostavat vakuutuksien hintaa loppu peleissä.
                                BMW 535iA 11/99 E39 V8

                                Comment

                                Working...
                                X