Mää väsäsin vastuksen autona tosin 36 vastuksina käytin 5w lankavastuksia olisikohan olleet 32r tehty äs perskarvaliitoksilla mutta toimivat voin ottaa kuvan jos joku kaipailee. tarkoitus olisi jossain vaiheessa tehdä nuo kunnolla loppuun
Onkos kellään ollut vastaavaa mitä huomasin äsken töistä tullessa, että c-pilareissa olevat ledit jää palamaan himmeästi? Ei ainakaan tunnin seisomisen jälkeen olleet vielä sammuneet..Eipä sillä, että nuo nyt paljon virtaa veisivät, mutta turhaan syövät akkua koko ajan.
Polttimoina siis Villen toimittamat: 2led kirkas 37mm malliset.
Ja autona E36.
Syitä mistä voisi johtua? Huomenna mittailen ainakin yleismittarilla, että millaisia jännitteitä sinne tulee.
E: Joo näyttäis eteen ja taakse jäävän 4 voltin jännite vaikka valojen pitäisi sammua. Edessä vaan ei ilmeisesti jaksa palaa edes himmeinä, kun siellä on 6 lediä per polttimo ja takana vaan 2 per polttimo.
Joo, siis käsittääkseni tää vilkkumisongelma ei koske E46 tai ainakaan kukaan ei ole valittanut. E39 riittää että on pienikin ajotietokone, check control nuuskii niitä polttimoita ilmeisesti nopeilla jännitevaihteluilla jotka tavalliseen hehkulankaan ei ehdi vaikuttaa. Voi tietty joillakin ledeillä toimiakin. Sisävaloissa ainakin noi VK982 ledit näyttää tosi hyvältä ja valasee tarpeeks. Oviin en vielä oo vaihtanu, koska tarvii hiukan modata sitä valonkuorta jotta leveän ledin saa nätisti istumaan.
Tuo jännitteen vaihtelu varmasti tekeekin sen vilkuttelun.
Kaverin e39 vm02 touringiin vaihdettiin takarekkarin valot siten että valot olivat päällä ja vanha poltin pois ja ledit tilanne = ajotietokone ei herjannut asiasta mitään
Mutta varoitetaan vielä että tässä hommassa kannattaa pitää näpit suojattuna! ne hehkulamppu polttimot lämpenee helv kuumaksi!
Mää väsäsin vastuksen autona tosin 36 vastuksina käytin 5w lankavastuksia olisikohan olleet 32r tehty äs perskarvaliitoksilla mutta toimivat voin ottaa kuvan jos joku kaipailee. tarkoitus olisi jossain vaiheessa tehdä nuo kunnolla loppuun
VK982:lta tilattuja kokeilin. Eli siis tuota 36mm/6-LED tyyppiä. Tekee tosiaan samaa kun aikanaa led-parkeja kokeilin, eli värisee/välkkyy kun check control tutkii koko ajan onko ne lamput ehjiä. Ootko kokeillu nimenomaan E39 niitä ledejä?
Molempiin kokeilut E46 -03 ja E39 -01, ei kummassakaan mitään ongelmia. "Ledi" oli semmonen peräpuikon näkönen vekotin =D
Mulla taas '98 E39 ja kaksilla led-rekkarivaloilla kokeillut, kummatkin värisee ja CC herjaa.
Iso vai pieni ajotietokone? Mielestäni mallissa, jossa on vain auton symboli mittaristossa ilmoittamassa palaneista polttimoista ei olisi tätä ongelmaa. Ainakaan minun e39 vm.-99 ei ilmoita palaneista rekisterikilven valoista. Ledit olisi tarkotus saada viikonloppuna asennettua niin sittenhän sen näkee miten käy.
Iso vai pieni ajotietokone? Mielestäni mallissa, jossa on vain auton symboli mittaristossa ilmoittamassa palaneista polttimoista ei olisi tätä ongelmaa. Ainakaan minun e39 vm.-99 ei ilmoita palaneista rekisterikilven valoista. Ledit olisi tarkotus saada viikonloppuna asennettua niin sittenhän sen näkee miten käy.
Ja omassa E46:sessa -01 prefacelifti vilkkuu kilpivalot ja etuparkit ledipolttimoilla ja check controll herjaa. Kilpivaloille koitin biltemannilaisia ja etuparkeiks motonettiläisiä.
Onkohan noilla ledipolttimoilla suuriakin eroja virrankulutuksessa tai laadussa? Kaikki polttimot ostopaikasta riippumatta näyttävät päällepäin aivan samalta. Valon väreissä tuntuu olevan kyllä eroa... :think
Kuinka monella ledillä olevia polttimoita on teillä joilla ei polttimot vilku tai check controlli herjaa?
''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Eteen sain vaihdettua 2kpl lukuvaloja ongelmitta. Tosin yksi käteen sattuneista polttimoista ei toiminut. En tiedä oliko muita paskana olevia noista seitsemästä samanlaisesta..
Sitten: Sitä edessä olevaa päävaloa ja mitään c-pilareitten valoja ei pystynyt vaihtamaan, koska ledipolttimo on liian paksu!! Eli ei mene siitä reiästä sisään..
Ja: jalkotilojen valoiksi ei käynytkään ne 6 ledin neliskanttisella keskustalla olevat ledit, vaan jouduin laittamaan alunperin rekkarinvaloiksi tulevat niitten paikoille. Takapaksiin nuo neliskanttiset kylläkin meni ja valaisee hyvin. Jalkotiloista ei voi sanoa samaa..
Elikkä tällä hetkellä rekkarinvaloissa, c-pilareissa ja edessä oleva päävalo on edelleen hehkut.
Sitä reikää pitää hieman puukolla/poralla leventää --> sitten mahtuu
Jalkotiloihin pitäis mennä semmoinen 42mm 6ledin poltin,vähän joutuu lampun kannan metalleja venyttämään mutta kyllä niitä sinne on saatu asennetua.
Eteen sain vaihdettua 2kpl lukuvaloja ongelmitta. Tosin yksi käteen sattuneista polttimoista ei toiminut. En tiedä oliko muita paskana olevia noista seitsemästä samanlaisesta..
Sitten: Sitä edessä olevaa päävaloa ja mitään c-pilareitten valoja ei pystynyt vaihtamaan, koska ledipolttimo on liian paksu!! Eli ei mene siitä reiästä sisään..
Ja: jalkotilojen valoiksi ei käynytkään ne 6 ledin neliskanttisella keskustalla olevat ledit, vaan jouduin laittamaan alunperin rekkarinvaloiksi tulevat niitten paikoille. Takapaksiin nuo neliskanttiset kylläkin meni ja valaisee hyvin. Jalkotiloista ei voi sanoa samaa..
Elikkä tällä hetkellä rekkarinvaloissa, c-pilareissa ja edessä oleva päävalo on edelleen hehkut.
Älä lannistu noin helposti! Modaamalla kaikki onnistuu.
Comment