Announcement

Collapse
No announcement yet.

EU-kilpien dissaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17812
    • PKS

    #31
    Ulkonäkökysymyshän tämä on, tai minun päässäni enemmänkin sellainen ns. vanhanauton juttu. Niissä menee osana koko ideologiaa.

    Toisaalta taas haluan esitellä rinta rottingilla, että en omista suomipaskaa! Mitä enemmän auto näyttää tuontiautolle, sitä parempi!

    Originally posted by *Kaide View Post
    Uuteen autoon EU-kilpi istuu ihan hyvin mutta vanhemmissa autoissa (02, E9, E21, jne) todella pistää ilkeästi silmään.
    Mä olen samaa mieltä.

    EU-kilpi nuorentaa autoa omassa silmässä. Minusta edes facelift E30 ei ole mikään museoauto, ja siksi on minulla siinäkin EU-mallin kilpi.

    Jossain autoissa 'vanhanmallin' kilpi on itsestäänselvyys, E28 M535i otin sellaisen välittömästi sekä aikoinaan E21 318i. Toki asiaa helpotti se, että kyseessä oli tuontiautoja ja oli helppo valita konttorilta suoraan kerrasta kilpi oikein.

    Mutta, se että niistä joutuu maksamaan lisähintaa on mielestäni perseilyä AKE:n suunnalta. Tiedän, niillä on takahuoneessa valmiina se EU-mallin kilpi, joten 'vanhanmallin' kilpi otetaan siihen rinnalle

    Originally posted by zekelius View Post
    onko käynyt mielessä, kuinka rumaksi se kottero vasta muuttuukin kun siihen kilven viereen liimataan david hasselhofiakin komeampi EU-tarra! ...osa tämänkin foorumin autonlaittajista oikeasti ajaa sillä koslallaan muuallakin, kuin kotikaupungissaan esson ja abc:n väliä unohtamatta paikallista rundia.
    Erittäin hyvä pointti!
    Last edited by Dualfun; 19-12-2008, 09:53.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring
    ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28
    ///M535i '87 zinnoberrot
    ½ E46 316ti Compact
    ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Blindi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 524
      • Järvenpää

      #32
      Ymmärrän kyllä sen että haluaa vanhaan autoon vanhan mallisen kilven, mutta ei siinä EU-kilvessäkään mitään vikaa ole. Omassa E28:ssa on vanhat kilvet kun suomipommi on, mutta ei haittais pätkääkään vaikka olis EU-kilvet.

      Comment

      • Balle
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3413
        • UKI, Suomen New York

        #33
        Suoraan sanoen en edes ymmärrä miksi niitä kilpiä on saatavilla kumpaakin sorttia!? Vai onko niin että niitä on varastoon tehty xxxxx kpl ja nyt jaetaan viimeisiä pois.
        EU-kilvet EU maassa ja sillä sipuli. Eihän me valita liikennemerkkejäkään niin miksi kilvissä pitää olla eri vaihtoehtoja? Turhaa soosausta mun mielestä.
        Possuja ja Bemareita

        Comment

        • Pepe Wilberg
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 139
          • Turku

          #34
          Mun mielest on siistii et mun uitetussa -99 E46:sessa on eu-kilvet. Nimittäin asia on niin, että joku voi luulla sitä uudemmaksi kuin se oikeasti on. lolz
          Elämältä kaiken sain...

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4986
            • 013

            #35
            Originally posted by Balle View Post
            Suoraan sanoen en edes ymmärrä miksi niitä kilpiä on saatavilla kumpaakin sorttia!? Vai onko niin että niitä on varastoon tehty xxxxx kpl ja nyt jaetaan viimeisiä pois.
            Kyllä ne tekee ihan tilauksesta EU:tomia kun pyytää

            Kyllä mua on huvittanu kun ihmiset on tullu kysyy että onko toi MUKA suomiauto Rehellisesti oon vastannu että ei todellakaan ole. Toinen mitä pari kertaa kuullu että keltä oot varastanu kilvet..

            Comment

            • Zippaaja
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 1140
              • Pieksämäki

              #36
              Itsehän suosin laitteesta huolimatta aina EU-kilpeä. Uudemman näköinen ja omaan silmään hienompi. Vanhat kilvet tietysti toisaalta varmaan sopii paremmin johonkin 80 luvun autoon, mutta itseäni ei niin paljon hetkauta moiset seikat, että jaksaisi ruveta kilpiä vaihtelee.
              Kovvoo hommoo

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3115
                • Välisuomi

                #37
                Minulla tulee olemaan uudehkoissakin autoissa ei-EU kilvet niin pitkään kun se on mahdollista. Sitten kun ei ole, tyydyn asiaan enkä pidä sitä mitenkään epäoikeudenmukaisena. Tällä hetkellä pidän epäoikeudenmukaisena sitä että halutessaan ei-EU-kilvet joutuu auton ensin rekisteröimään EU-kilville ja tilaamaan erikseen tunnuksettomat. Miksi siirtolapuilla ei saisi ajaa sitä muutamaa päivää kunnes omat kilvet saapuvat..?

                Joidenkin mielestä uudehkoon autoon "kuuluu" EU-kilpi.. Minun mielestäni joihinkin autoihin ei kuulu kilpeä ensinkään (esim Mitsu Evo, Alfat, Vette jne) mutta silti se sinne pitää runtata. Niin kauan kun on mahdollisuus vaikuttaa pienilläkin asioilla autonsa ulkonäköön, niin erikoisuuden tavoittelu on suotavaa Avensiskansan keskellä kaikki poikkeava on hyvästä.
                ---

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4319
                  • Kannus/Kokkola

                  #38
                  Eipä ole kyllä tullut mieleenkään tuo topicissa mainostettu suomiautoksi meikkaus, vaikka molempiin tuontiautoihin otinkin kilvet ilman eu-tunnusta. Kuten monilla muillakin niin yksinkertaisesti epäsymmetrisyys ja sininen merkki ei sovi omaan silmään.
                  Last edited by Maza; 19-12-2008, 19:59.

                  Comment

                  • Panu.K
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 824
                    • Salo

                    #39
                    Ei kiinnosta yhtään kummat kilvet on autossa Molempia ollut ja ei pistä silmiin kummatkaan.
                    Kulkuvälineet:
                    Etsintä käynnissä
                    ex BMW:t
                    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                    ex muun merkkiset:
                    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                    Comment

                    • Tctic
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 214
                      • Raahe

                      #40
                      Nähtävästi olen turhan tarkka, mutta omiin autoihin olen vaihtanut tavalliset kilvet jos auto on ollut vanhempi kuin -01 jolloin eu-kilvet tulivat. Edellinen tuontiaudi oli -00 ja siihen tilasin kilvet ilman eu-merkkiä välittömästi kun sain sen kilpiin.
                      Lähes autoton...

                      Comment

                      • Kimmo_M
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 508
                        • Suomi

                        #41
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Tällä hetkellä pidän epäoikeudenmukaisena sitä että halutessaan ei-EU-kilvet joutuu auton ensin rekisteröimään EU-kilville ja tilaamaan erikseen tunnuksettomat. Miksi siirtolapuilla ei saisi ajaa sitä muutamaa päivää kunnes omat kilvet saapuvat..?
                        Itse ainakin tilasin eu-tunnuksettomat kilvet ennen kuin olin edes veropäätöstä saanut. Näin sain heti oikeanlaiset kilvet paikoilleen.

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #42
                          Omassa on eurokilvet, ja noita oldskool shit kilpiä en ottas vaikka maksettas. Juuri siksi , että näkee että on tuontiauto, ja siksi että ne nuorentavat autoa, omassa silmässä ainakin. Ja radikaalisti
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • iikka
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2597
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by Maza View Post
                            Eipä ole kyllä tullut mieleenkään tuo topicissa mainostettu suomiautoksi meikkaus, vaikka molempiin tuontiautoihin otinkin kilvet ilman eu-tunnusta. Kuten monilla muillakin niin yksinkertaisesti epäsymmetrisyys ja sininen merkki ei sovi omaan silmään.
                            samalla linjoilla täällä... onhan se karkeen näkönen jossain oldschool pelissä ku töröttää keulassa EU kilpi.. uudemmissa ei niin väliksi..
                            mut joka tapauksessa suomi malli on hienompi..
                            Speed costs, how fast you wanna go?

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              -01 uudempiin eu-kilvet ja sitä vanhempiin lyhyet "museokilvet".
                              Se FIN lätkä kyllä menee takalasissa sen yhden euroreissun, joten tuolle rumalle eu-lätkälle on aika vähän perusteita -01 vanhemmissa.

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                -01 uudempiin eu-kilvet ja sitä vanhempiin lyhyet "museokilvet".
                                Se FIN lätkä kyllä menee takalasissa sen yhden euroreissun, joten tuolle rumalle eu-lätkälle on aika vähän perusteita -01 vanhemmissa.

                                Perusteeksi riittänee se että eu kilpi on vitusti hienompi kuin vanha?
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎