Announcement

Collapse
No announcement yet.

EU-kilpien dissaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    #76
    Kummat kilvet mun nyt täytyisi ottaa, kun huomenna olen menossa uusia kilpiä hakemaan? Autona toimii E30 -87. Yksi hyvä syy hankkia EU-kilvet taitaa olla nuo "Bimmer Tuning Club of Finland" -kilpien taustat Sellainen olisi taakse tulossa ja edessähän on tilaa siirtää EU-kilpi keskelle. Ja nuorentavat mielestäni myös autoa. Eihän nämä mitään museoautoja sentään vielä ole.
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

    Comment

    • Anselmo H
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 936
      • Vantaa

      #77
      Originally posted by Hemi View Post
      Eli edelleenkin haluaisin tietää, miksi vanhassa autossa sitä pitää oikein rumalla eu-kilvellä mainostaa että ajaa tuonti/tai kolariautolla?
      Suomi-kilpien myötä huutaa lähimmäisille vaikkapa E39:n tapauksessa, että minullapa on pre-facelift tönkkösuolattu varusteeton suomi-pommi. Tätä viestintää voi koittaa harhauttaa eu-kilvillä. Mitä siitä sitten hyötyy ja kuinka moni huomaa - hiljaista lienee, ainakin Peruskuluttajan kannalta tarkasteltuna.

      Jos taas on tavattoman kiukkuinen EUlle yms. ja valitsee ilmoitella mielipidettään kilpien avulla, niin se on sitten oma juttunsa, johon saa lääkkeitä.
      F11 523iA Touring
      E93 325i cabrio
      Triumph Daytona 955i

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #78
        Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
        Suomi-kilpien myötä huutaa lähimmäisille vaikkapa E39:n tapauksessa, että minullapa on pre-facelift tönkkösuolattu varusteeton suomi-pommi. Tätä viestintää voi koittaa harhauttaa eu-kilvillä. Mitä siitä sitten hyötyy ja kuinka moni huomaa - hiljaista lienee, ainakin Peruskuluttajan kannalta tarkasteltuna.

        Jos taas on tavattoman kiukkuinen EUlle yms. ja valitsee ilmoitella mielipidettään kilpien avulla, niin se on sitten oma juttunsa, johon saa lääkkeitä.
        Onko tosiaan niin että eu-kilvet kertovat "museoauton" varustetason?
        Vai halutaanko sen vain kertovan jotain varustetasosta?
        Eli jokin -91 e36 on jotenkin "katu-uskottavampi" EU-kilvillä, kuin lyhyillä "museokilvillä"???
        Entä ne sadat/tuhannet kolaroidut/kakkoskilpiset "museoikäiset" Suomiautot jotka kulkee EU-kilvillä? Mitä tällä tällöin viestitetään....vai pitäisikö näihin ottaa ns."Suomikilpi"? EU-kilpi siis myös "nuorentaa" autoa? Aika absurdia logiikkaa kuitenkin jos tosiaan EU-kilpi lisää sukuelimeen jopa kaksi senttiä suhteessa museokilpiseen naapuriin.....
        Oma logiikka jotenkin käy vain tuon -01 ennen ja jälkeen, eli kysymys on vain iästä, mutta toki näilläkin joku muutaman irtopisteen ilmeisesti itselleen "tuunaa"?
        "...Hiukanreeteetäkunmullaoneukilvetmuseoautossahe i...."
        Last edited by Hemi; 20-12-2008, 23:09.

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3022
          • Sjundeå

          #79
          Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
          Suomi-kilpien myötä huutaa lähimmäisille vaikkapa E39:n tapauksessa, että minullapa on pre-facelift tönkkösuolattu varusteeton suomi-pommi. Tätä viestintää voi koittaa harhauttaa eu-kilvillä. Mitä siitä sitten hyötyy ja kuinka moni huomaa - hiljaista lienee, ainakin Peruskuluttajan kannalta tarkasteltuna.

          Jos taas on tavattoman kiukkuinen EUlle yms. ja valitsee ilmoitella mielipidettään kilpien avulla, niin se on sitten oma juttunsa, johon saa lääkkeitä.

          Tähän liittyen muuten. Mielestäni menettelee EU-kilpien laitto esim. jälkeenpäin faceliftattuun E39:iin.

          Sitä jäin itekkin miettimään, että milllä tavalla ne kilvet kertovat sen varustetason? (...oli huono, tiedetään...)
          -22 Lexus ES300h
          -08 Subaru Impreza

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #80
            Originally posted by rizzo View Post
            Ittellä eu-kilpi ja ei vois vähempää kiinnostaa onhan toi lyhyempi rekkari ehk vähän kliinimpi, ehkä...
            Samoilla linjoilla. Jos liikenteessä jonkun mielestä mulla nyt on vanha tuontipommi niin iha sama. Onhan siinä käytännön kätevyys jos reissaa EU-kilvillä ulkomailla. Itse en kyllä siitä ryhdy maksamaan että sais vanhanmallisen kilven takas. EU-kilvet tuli ja ne olkoon kun ei rek. nrokaan ole mikään "GAY-666". On muuten taas elämää suurempi kysymys :think
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #81
              Itse pidän noista EU-kilvistä, lähes jokaiseen vehkeeseen olen semmoset hakenut jos ei ostettaessa ole sattunut olemaan, ainoa poikkeus on tuo nykyinen E39, siinä ei ole eikä omasta mielestä ole tarviskaan, en tiedä miksi:think

              Enkä itse myöskään näe epäsymmetrisenä tuota eurokilpeä ja jos jotain haittaa että se pilkku/viiva ei ole keskellä ni...

              Makuasioita kaikki.

              Enkä kyllä näe sitä silleenkään että nyt on suomi- tai tuontipeli alla kun jommat kummat kilvet on, eikä siihen autoon saa parempaa kuntoa tai varustelutasoa sitä kilpeä vaihtamalla.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • LowFlyer
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 95
                • Lappeenranta

                #82
                Jopas on ollu mielenkiintoista keskustelua kilvistä, empä ole itse tullut edes ajatelleeksi että olisi jotain väliä kummat kilvet on autossa. Hemiltä on tullut kyllä paljon asiaa, ihan kuin omasta suustani

                Noo, itsellä on tämä kuuluisa "Suomi-auto" elikkä E39 ja kilvetkin on ihan suomimallia luonnollisesti ilman mitään EU-tunnuksia. Ainakin tohon valkoseen E39:iin sopii mun mielestä hyvin nuo vanhemmat kilvet ja yleensäkkin E39 malliin, mutta tarkemmin kun ajattelee niin uudempaan E60:een sopii taas nuo EU-kilvet paremmin. Kyllä jostain vanhasta 70-80 luvun autosta vähän paistaa ikävästi noi EU-kilvet kun tarkemmin ajattelee.

                Mutta loppujen lopuks aika sama...

                Comment

                • Anselmo H
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 936
                  • Vantaa

                  #83
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Onko tosiaan niin että eu-kilvet kertovat "museoauton" varustetason?
                  Vai halutaanko sen vain kertovan jotain varustetasosta?
                  Eli jokin -91 e36 on jotenkin "katu-uskottavampi" EU-kilvillä, kuin lyhyillä "museokilvillä"???
                  Entä ne sadat/tuhannet kolaroidut/kakkoskilpiset "museoikäiset" Suomiautot jotka kulkee EU-kilvillä? Mitä tällä tällöin viestitetään....vai pitäisikö näihin ottaa ns."Suomikilpi"? EU-kilpi siis myös "nuorentaa" autoa? Aika absurdia logiikkaa kuitenkin jos tosiaan EU-kilpi lisää sukuelimeen jopa kaksi senttiä suhteessa museokilpiseen naapuriin.....
                  Oma logiikka jotenkin käy vain tuon -01 ennen ja jälkeen, eli kysymys on vain iästä, mutta toki näilläkin joku muutaman irtopisteen ilmeisesti itselleen "tuunaa"?
                  "...Hiukanreeteetäkunmullaoneukilvetmuseoautossahe i...."
                  Mitähän *ittua tämä tarkoittaa?! Elinjuttuja ja kaikkea Hyvää Joulua ja oikeita lääkkeitä toivotellen... moido
                  Last edited by Anselmo H; 21-12-2008, 01:11.
                  F11 523iA Touring
                  E93 325i cabrio
                  Triumph Daytona 955i

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #84
                    joopa joo.
                    Last edited by Tomba87; 21-12-2008, 14:27.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #85
                      Miten joku jaksaa tämmösellä joku jaksaa päätään vaivata
                      Ne rekisterikilvet on autossa vaan jotta poliisisetä osaa tunnistaa ajoneuvon tietyksi yksilöksi.
                      Mulle on yks vitun maku onko autossa jota menen ostamaan tai jonka omistan, kuinka monennet kilvet ja onko ne mitä mallia vaan.

                      Samoin mulle on yksi lysti onko joku auto tuontivehje vai ei, kolariauto tai ei.. Kunto ratkaisee arvon
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • mapa
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 518
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by J-Poika View Post
                        no niitä kilpiä saa myös lyhyempinä em. tapauksiin
                        Ainakaan tuollaiseen celicaan mihin rockford, viittaa ei mene tuo "lyhyt" EU-kilpi. Niitä kuutio kilpiähän ei saa kuin toiseen päähän. Eli sen takia lyhyt vanhan mallinen kilpi puolustaa paikkaansa?
                        Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                        Tig hitsausta, myös alumiini

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4311
                          • Turku

                          #87
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Miten joku jaksaa tämmösellä joku jaksaa päätään vaivata
                          Ne rekisterikilvet on autossa vaan jotta poliisisetä osaa tunnistaa ajoneuvon tietyksi yksilöksi.
                          Mulle on yks vitun maku onko autossa jota menen ostamaan tai jonka omistan, kuinka monennet kilvet ja onko ne mitä mallia vaan.

                          Samoin mulle on yksi lysti onko joku auto tuontivehje vai ei, kolariauto tai ei.. Kunto ratkaisee arvon
                          Juuri näin. Ne on vain rekisterikilpiä.

                          Hmm, pitäisiköhän siirtää tuo mallimerkintäkin takaluukun keskelle, kun se on nyt ärsyttävästi luukun oikeassa reunassa?

                          Comment

                          • Eetyzk
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 98

                            #88
                            -----

                            -----
                            Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 19:24.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Originally posted by jani73 View Post
                              Juuri näin. Ne on vain rekisterikilpiä.
                              Tottakai ne on vain kilpiä, mutta kai sillekkin jokin peruste pitää olla jos/kun laitetaan "museoautoon" pitkä EU-kilpi? Eli onko jonkun mielestä tämä jotenkin "hienompi" vai halutaanko tällä kertoa jotain mitä lyhyellä "museokilvellä" ei voida kertoa(onko kyse katu-uskottavuudesta....vai päinvastoin?)?

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                #90
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Tottakai ne on vain kilpiä, mutta kai sillekkin jokin peruste pitää olla jos/kun laitetaan "museoautoon" pitkä EU-kilpi? Eli onko jonkun mielestä tämä jotenkin "hienompi" vai halutaanko tällä kertoa jotain mitä lyhyellä "museokilvellä" ei voida kertoa(onko kyse katu-uskottavuudesta....vai päinvastoin?)?

                                Tuo modernimpaa lookia autoon. Eikai kukaan museoautoon näitä halua laittaa, mutta esim. E34 tai E36 ei ihan museoauto ole vielä..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎