Announcement

Collapse
No announcement yet.

EU-kilpien dissaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arsca77
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 141
    • Nokia

    #16
    Mun mielipide on että jos mulla olisi -70 luvun tuontiauto niin hommaan siihen mustan kilven kuten ajan henkeen on kuulunut. Keväällä verotan tuon oman vm-85 olevan auton niin siihen tilaan kilven ilman Eu-tunnusta eli sellainen kilpi kun siihen aikaan on ollut.Uudemmissa olkoot Eu-kilpi. Jotenkin se Eu-kilpi pistää silmään jossain -80 luvun oldskuul bemussa..tulee vaan mietittyä että mistähän toikin auto on uitettu sun muuta. makuasia kuitenkin kaiketi :think
    735ia E23 -85

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #17
      Niin. Kait sen jotenkin ymmärtää, jos joku nyt haluaa vanhan kilven autoonsa ajanmukaisuus- tai harhautushengessä. Mä otin tohon tuonti-M5 Tourinkiin nimenomaan eurokilven, eihän tänne koskaan yhtään Suomi-E34 M5T:tä ole uutena tuotukaan! EU:sta voi kukin olla mitä mieltä haluaa, mutta on sitä kiittäminen omalta osaltaan autoveron asteittaisessa kaatumisessa ja yksityistuonnin helpottumisessa. Tuosta hyödystä voisin antaa EU:lle isommankin mainostilan autoistani kuin vain nuo kilven neliösentit. Toivottavasti jotain autoveron säilyttämistä kannattavaa virkamiestä/sosialistia oikein harmittaa kun vetelen EU-kilvillä ohi.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #18
        Mistäs lähtien nuo EU-kilvet tuli suomeen? Muistan kun joskus katselin EU-kilpiä hämmästyneenä "mitkä noi on ". Oisko ollu joskus vähän ennen 2000?

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • Larbatchov
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 164

          #19
          Originally posted by Haukkis View Post
          Mistäs lähtien nuo EU-kilvet tuli suomeen? Muistan kun joskus katselin EU-kilpiä hämmästyneenä "mitkä noi on ". Oisko ollu joskus vähän ennen 2000?
          Vuonna 2001 ne tuli. Mun tammikuussa 2001 rekisteröidyssä aidossa suomi-autossa on aidot oldskyyl-suomikilvet mut elokuussa samana vuonna käyttöönotetussa on jo eurot.

          Edit: Näkyvät tulleen 1.5.2001
          Last edited by Larbatchov; 19-12-2008, 03:30. Reason: lisäys

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #20
            Eikai tuossa mitään muuta ole, kuin että epäsymmetriset kilvet on rumat. Lisäks tietyissä väreissä toi sininen merkki ottaa oikein erityisesti silmään. Oon kans sitä mieltä, että jos tarvii ulkomaille tuolla vanhalla lähtee niin tarra kii ja tarra pois, ei paljoa rassaa. Tai sit uudet kilvet.

            Käyttöautot erikseen, mutta näissä harrastepeleissä ja varsinkin oldschool-laitteissa sitä oldschool-linjaa ois hyvä pitää yllä. Riegerin kanssa sillä kilvellä ei oo väliä, kun ei siinä puskurissa sitä kilven paikkaa kuitenkaan ole.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by r.w. View Post
              1. Iso ja epäsymmetrinen.
              2. EU on syvältä.
              3. Old school rules ok.

              Meinasin jotain kirjoittaa mutta säästit minulta vaivan.
              Olli.

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3115
                • Välisuomi

                #22
                -Sininen laatikko ei ole erityisen nätti, joissakin väreissä jopa silmiinpistävä. Yksinkertainen, symmetrinen kaksivärinen kilpi sopii moneen kärryyn huomaamattomammin ja luontevammin.
                -Sillä ei tee mitään, itse en ole KOSKAAN tarvinnut maatunnusta euroopan alueella ajellessani. Ainakaan 2000-luvun alkupuolella EU-kilpien alkuaikoina se ei olisi kelvannutkaan maatunnuksena, vaan se valkomusta ovaali olisi pitänyt liimata sen lisäksi => Hyöty sinisestä neliöstä=? Nykyisestä käytännöstä ei ole kokemusta.
                ---

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  -Sininen laatikko ei ole erityisen nätti, joissakin väreissä jopa silmiinpistävä. Yksinkertainen, symmetrinen kaksivärinen kilpi sopii moneen kärryyn huomaamattomammin ja luontevammin.
                  Harkitsin joskus sellaista tuunausta, että olisin hommannut eteen tavallisen ja taakse EU-kilven. Tuo symmetrisyysongelma kun ilmenee lähinnä etukilven kanssa. Tuollainen virityshän on tietysti laiton ja varmasti vielä liikenneturvallisuudella perusteltu, sekä vaatii hieman viekkautta järjestelyvaiheessa. Silti voisi olla johonkin autoon ihan sopiva ja järkevä.
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #24
                    Originally posted by jussi_r View Post
                    Tuo symmetrisyysongelma kun ilmenee lähinnä etukilven kanssa.
                    Eikös se kilpi ole ihan yhtä epäsymmetrinen laittaa sen sitten eteen tai taakse?

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    • *Kaide
                      Moderator
                      • Nov 2002
                      • 3220
                      • HELLsinki

                      #25
                      Originally posted by jussi_r View Post
                      Harkitsin joskus sellaista tuunausta, että olisin hommannut eteen tavallisen ja taakse EU-kilven.
                      ....Silti voisi olla johonkin autoon ihan sopiva ja järkevä.
                      Itse yritin samaa johonkin autoon mutta kiellettyähän se oli...

                      Uuteen autoon EU-kilpi istuu ihan hyvin mutta vanhemmissa autoissa (02, E9, E21, jne) todella pistää ilkeästi silmään.
                      E9, E21, E46/5, G01

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Originally posted by *Kaide View Post
                        Itse yritin samaa johonkin autoon mutta kiellettyähän se oli...
                        Tuo nyt onnistuu kätevästi kilvet hukkaamalla tai jotain. Kiinnijäämisriski on olematon, puhumattakaan riskistä saada vielä rangaistus asiasta. Koko kielto kun on maalaisjärjellä ajateltuna aivan täysin perusteeton, ja pelkkää AKE:n kettuilua.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • Anselmo H
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 936
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by nut View Post
                          -Ilmastointi, sehän laskee auton arvoa koska saattaa vaikka mennä rikki
                          -Vanteet äkkiä pois ja korotussarja alle, SUOMIautollahan pitää pystyä ajamaan vaikka mettäautotietä maaliskuussa
                          Älä nyt, tämmöistä kuulee ihan tosissaankin. Ihme offroad-paikkoihin pitää porukan päästä normi henkilöautoilla ja kesälläkään ei kuulemma ole ilmastoinnille tarvis kuin parina päivänä vaikka vähän väliä on kuitenkin päiviä "ettei viitsi lähteä hikoilemaan autoon" Paras oli kun muinainen työkaveri pohti firmaan hankittavien autojen väriä. Piti olla kuulemma valkoinen, ettei tule kesällä kuuma. Totesin, että miten olisi pyytää autot ilmastoinnilla? Vastaus oli "niin... siis tietty jos sen ilmastoinnin HALUAA, niin voihan sitä niinkin ajatella". Kiesit tuli AC:lla.

                          Eihän niillä kilvillä ole mdn väliä JOS kyseessä ei ole jokin historic mihin oikeasti kuuluu ajanmukaiset rekkarit. Nehän voi hakea sitten kun museorekisteröinti on ajankohtainen. Suomiautonaamiointi lähinnä noloa.
                          F11 523iA Touring
                          E93 325i cabrio
                          Triumph Daytona 955i

                          Comment

                          • tomippa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 656
                            • pk-seutu

                            #28
                            Omassani oli aiemmin EU-kilvet ja katsastuksen yhteydessä sitten tuli hetken mielenhäiriöstä tilattua uudet "Suomi" -kilvet. Kun hetken aikaa ollut taas noi Suomi -kilvet, niin hyvältähän ne näyttää.

                            Tietenkin heräsi kysymys, että tuleeko tästä käytännön ongelma, jos esimerkiksi lähtisi autolla tekemään euroopan kiertuetta, FIN -tarra perseeseen, jos suomi kilvet?
                            Muistelisin vain, että EU:ssa ajellessa pitäisi olla EU-kilvet? :think

                            Comment

                            • Veltsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 886
                              • Varkaus

                              #29
                              Kyllä 80-luvun autossa pitää olla vanhat kilvet. Eu-kilvet on nu-skool shittiä

                              Comment

                              • Tomi T
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 3813
                                • Nokia

                                #30
                                EU-kilvet on rumat ja epäsymmetriset. Ja sellaiset eivät tosiaan kuulu 90-luvun tai vanhempiin autoihin. Itse varmaan vaihtaisin uuteenkiin autoon esteettisesti miellyttävät symmetriset suomikilvet.

                                Nimim. touringiin oikeat kilvet tilauksessa.
                                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

                                ex. 53*BMW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎