Announcement
Collapse
No announcement yet.
EU-kilpien dissaus
Collapse
X
-
Mikä helvetti tämän keskustelun aihe tarkalleen on? En ymmärrä laisinkaan minkä puolesta/vastaan tässä esim. hemi nyt argumentoi?
Sen tajuan, että jos on joku old-school henkinen auto, jonka omistaja pitää auton visuaalista ilmettä tärkeänä, ei halua EU-kilpiä. Senkin ymmärrän, että jollekkin EU-kilpi ei vain iske silmeen, koska se ei todellakaan ole symmetrinen, kuten suomalainen rekisteri-kilpi muuten on. Kyse on makuasiasta, jolloin se on jokaisen henkilökohtainen päätös.
Mutta tätä en ymmärrä, että autojen omistajat haluaisivat joka tapauksessa viestittää EU-kilvillä (tai niitten puuttumisella) jotain joillekkin muille. Kun ne kilvet on ne, mitkä konttorilta saa tai ne mitkä autossa alunperin on olleet paikallaan. Joka tapauksessa ulkopuolisen on turha mennä arvailemaan syitä miksi missäkin autossa on minkäkinlaiset kilvet.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMeillä omassa taloudessa ei myöskään ole ollut kuin niitä oikeasti vähän ajettuja "Suomibemareita", joissa yhdessäkään ei ole ollut nuppineulan kokoista ruostepilkkua, puhumattakaan luukkuvioista tms. Kaikki varusteet on asennettu itse, jos jotain oleellista on puuttunut. Toki meilläkin kaikissa -01 tuoreemmissa on EU-kilpi.
Originally posted by Hemi View PostToisaalta sekin on aika lapsellinen stereotypia että kaikki tuontikiesit olisivat huippuvarusteltuja, vähän ajettuja, kolhimattomia, ruosteettomia helmiä....kuten tältäkin saitilta voimme kyllä todeta....
Kilpi on mikä sattuu tulemaan ja vanhan mallin laatat voi perustellusti hommata johonkin vanhempaan laitteeseen vaikkei se eu-rekkarien myötä mene pilalle. Kuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain. Oletko kenties pohjustamassa autosi myyntiä vai mistä tämmöinen vouhkaus?F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View PostKuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain.
Ja "asiaan", suomikilvet on ok vanhassa, siis ei pistä silmään. Mutta suomilätkät uudemmassa (lue 96->) pistää silmään. EU-kilvet ok kaikissa.
Comment
-
-
E32:een kilpiä hakiessani pyysin nimenomaan ei-eu kilvet, sopi mielnestäi paremmin vanhaan autoon vanhat kilvet. Tuontiautoimagoa ei sen kummemmin yritelty peitellä sillä takapuskurista löytyi D-tarra joka vasta 1. ulkomaanreissun yhteydessä joutui hautautumaan FIN-tarran alle... Nykyinen e38 on myös vanhoilla kilvillä sillä sattuu olemaan ruosteen raiskaama karvalakkimopo Eli aito SUOMIAUTO... ei löydy ees kattoluukkua (=pääntila ei lopu kesken, toisin kuin luukullisessa e32:ssa)
Comment
-
-
Nyt kun autot on jokaisen omia, eikä (yleensä) yhteisiä, niin jokainen laittaa haluamansa kilvet.
e30, e34, e36 on kaikki sen verran vanhoja, että ihan sama onko tuontiauto vai suomiauto, tuskin tavan ihminen kauheasti kiinnittää huomiota koko autoon. Siis ihan sama mitä yrität reksiterikilvilläsi viestittää 0-7 K€:n autolla. jos niihin kiinnittää huomiota, niin ehkä ajotyyliin, pörinään tms. ei niin positiivisessa mielessä. Samoin e39; onko facelift mallilla enemmän statusarvoa, jos sekin on jo melko vanha? Tavan ihminen (ei bmw tietäjä) tuskin huomaa faceliftin eroja vanhempaan.
E30, e34 ja 36 on ihan oikeasti teiniautoja, vai kuinka usein näet vanhempaa porukkaa ajamassa ko. malleilla?
Old School autot (vituttaa kun kaikki hokee ko. termiä ja kirjoittaa sen vielä väärin) on asia erikseen, koska yleisesti on pyrkimys pitää ko. vehkeet täysin ajanmukaisena ainakin ulkoasultaan. Tällöin vanhanmallin kilven käyttö on perusteltua.E46 325ti Compact
Comment
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View Post... Kyse on tarjonnasta. Esimerkki: Haettaessa BMW 330Ci Cabia Nettiautosta löytyy kokonaista 4 kpl (joista suomiautoja ? kpl), Mobilesta osumia 314 kpl. Kummastakohan mahtaa löytyä sopivampi laite? Sama koskee muita malleja ja paskan saat riippumatta ostatko halvimman mahdollisen yksilön Suomesta vai muualta.
Kilpi on mikä sattuu tulemaan ja vanhan mallin laatat voi perustellusti hommata johonkin vanhempaan laitteeseen vaikkei se eu-rekkarien myötä mene pilalle. Kuvan Skodaa ei paranna symmetriset kilvet vaan paalain. Oletko kenties pohjustamassa autosi myyntiä vai mistä tämmöinen vouhkaus?
Edelleenkin vain totean että se mitä sinä pidät minun "vouhkauksena", on vain MINUN mielipiteeni tähän kilpiasiaan....ei siis sen kummempaa. Minulla on myynnissä autoja joka päivä, joten en ymmärrä tuota myyntiargumenttiasi?
Eli koska minulla ei ole tarvetta hakea "respektiä" sitä kattoluukkua rekisterikilvillä mainostaen, otan pääosin kaikkiin myymiinikin ajoneuvoihin -00 ja vanhempiin vanhat symmetriset ja tätä uudempiin EU-kilvet. Siinähän sitä sitten saa joku ihmetellä automaatti-ilmastointia ja kattoluukkua -97 e39:ssä jossa ei olekkaan EU-kilpeä. Tosin paremman näköisethän nuo vanhat symmetriset minun mielestäni ovat.
Comment
-
-
Originally posted by antti View PostOld School autot (vituttaa kun kaikki hokee ko. termiä ja kirjoittaa sen vielä väärin) on asia erikseen, koska yleisesti on pyrkimys pitää ko. vehkeet täysin ajanmukaisena ainakin ulkoasultaan. Tällöin vanhanmallin kilven käyttö on perusteltua.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostJuuri näin. Ne on vain rekisterikilpiä.:: www.aurium-music.net ::
Comment
-
Comment