Onko kenelläkään minkäänlaista kokemusta avoautolla ajamisesta? Itse ajattelin näiltä näkymin e36 m3 avoauton ostamista, mutta olisi mukava tietää onko siinä kuinka kova melu rättikatolla ajaessa ja entä tiiveus (ettei vaan vesi pääse sisälle) ja onko sähköllä avattavassa rättikatossa kuinka paljon ongelmia, ettei vaan jumitu kesken ajon puoleentiehen..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
avoauto?
Collapse
X
-
Originally posted by B_MAN View PostOnko kenelläkään minkäänlaista kokemusta avoautolla ajamisesta? Itse ajattelin näiltä näkymin e36 m3 avoauton ostamista, mutta olisi mukava tietää onko siinä kuinka kova melu rättikatolla ajaessa ja entä tiiveus (ettei vaan vesi pääse sisälle) ja onko sähköllä avattavassa rättikatossa kuinka paljon ongelmia, ettei vaan jumitu kesken ajon puoleentiehen..?
Comment
-
-
Originally posted by B_MAN View PostOnko kenelläkään minkäänlaista kokemusta avoautolla ajamisesta? Itse ajattelin näiltä näkymin e36 m3 avoauton ostamista, mutta olisi mukava tietää onko siinä kuinka kova melu rättikatolla ajaessa ja entä tiiveus (ettei vaan vesi pääse sisälle) ja onko sähköllä avattavassa rättikatossa kuinka paljon ongelmia, ettei vaan jumitu kesken ajon puoleentiehen..?Originally posted by Tomba87 View PostEi varmaan kenelläkään...
Ja jos mietit oikeasti että minkälainen melu on rättikatolla ajettaessa niin ehkä avoauto ei ole se sun juttu
Ja rätit toimii myös talvella jos ne on kunnossa ja ne pidetään kunnossa.
Ja jos sähkömekanismit menee rikki niin sitten korjataan, ei kai siinä sen kummempaa.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Ja eikös siellä ole varuiksi kuitenkin käsikäytöllä toimiva avaus/sulku mekanismi:thinkRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Avoauto on ainoa oikea ja sivistynyt tapa liikkua kesäisin.
Melu: joka tapauksessa melua on ihan helvetisti, mutta hiljaista avoautoa et taida löytääkään. Uudemmat kolmikerroksiset rätit on ihan sopivan äänettömiä, mutta pitäisi tietää mihin haluat verrata: umpiautoon verrattuna ääntä on aina enemmän.
Tiiviys: vanhemmiten tiivisteet alkavat väkisinkin vuotamaan, koska ne kovettuvat ja ne kuluvat. Eli tuollainen 15 v vanha rätti todennäköisesti joko jo vuotaa tai sitten siinä on potentiaalisia riskikohtia joista vuoto alkaa kohta, mikäli tiivisteitä ei ole uusittu. V*mäisin on katon etureunan tiivisteen vuotaminen, se kun tarkoittaa sitä että kaikki vesi tulee syliin ja on ajettava pyyhkeen kanssa. Tiivisteiden vaihdot ei ole mitään hirveän helppoja (ihan tehtävissä kuitenkin), ja tiivisteet maksaa ihan mukavasti.
Sähkökatto: Sähkökaton moottorit ja aukaisuvivut voi hajota (sähkömekaaninen katto), jolloin kustannuksia voi yhtäkkiä tulla vaikka 500€ (siis pelkät osat). Ja nää tyypillisesti hajoaa kaikki yhtäaikaa. Ja juuri siitä syystä vanhemmissa autoissa näitä ei ole enää korjattu, vaan ne on muutettu manuaalisiksi. Jos on hydraulinen katto (sähköhydraulinen), niin osat voi maksaa esim 1,5k€, ne on oikeasti aika suolaisia jos niitä joutuu alkaa ostelemaan. lisäksi hydraulisen katon korjaus on enemmän perseestä kun joutuu alkaa säätämään nesteiden kanssa.
sähkökaton käsikäyttö: monessa mallissa katto on synkattava uudestaan moottorin kanssa jos katto suljetaan käsin. Esim E30:ssä koko moottori putoaa spooreilta pois käsikäyttöä käytettäessa, joten moottori on eri synkassa kuin katto. En muista miten E36:ssa tapahtuu.
IMHO: avoauto on aivan loistava keksintö, siitä saa niiiiiin paljon enemmän irti kuin koppiautosta, äänet, tuoksut, tuuli... mieluummin ajelee maaseudullekin vanhoja teitä pitkin kuin motaria. Vanhemman avon kohdalla vaan on pakko ymmärtää se, että siinä on enemmän osia jotka voi hajota. Jos sen ymmärtää niin sitten ei liene ongelmaa. Rahan puolestahan sulla tää ei voi kaatua, koska M3:a olet hankkimassa, siinä on kuitenkin tietyt jutut kalliimpia kuin karvalakkimalleissa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostAvoauto on ainoa oikea ja sivistynyt tapa liikkua kesäisin.
Melu: joka tapauksessa melua on ihan helvetisti, mutta hiljaista avoautoa et taida löytääkään. Uudemmat kolmikerroksiset rätit on ihan sopivan äänettömiä, mutta pitäisi tietää mihin haluat verrata: umpiautoon verrattuna ääntä on aina enemmän.
Tiiviys: vanhemmiten tiivisteet alkavat väkisinkin vuotamaan, koska ne kovettuvat ja ne kuluvat. Eli tuollainen 15 v vanha rätti todennäköisesti joko jo vuotaa tai sitten siinä on potentiaalisia riskikohtia joista vuoto alkaa kohta, mikäli tiivisteitä ei ole uusittu. V*mäisin on katon etureunan tiivisteen vuotaminen, se kun tarkoittaa sitä että kaikki vesi tulee syliin ja on ajettava pyyhkeen kanssa. Tiivisteiden vaihdot ei ole mitään hirveän helppoja (ihan tehtävissä kuitenkin), ja tiivisteet maksaa ihan mukavasti.
Sähkökatto: Sähkökaton moottorit ja aukaisuvivut voi hajota (sähkömekaaninen katto), jolloin kustannuksia voi yhtäkkiä tulla vaikka 500€ (siis pelkät osat). Ja nää tyypillisesti hajoaa kaikki yhtäaikaa. Ja juuri siitä syystä vanhemmissa autoissa näitä ei ole enää korjattu, vaan ne on muutettu manuaalisiksi. Jos on hydraulinen katto (sähköhydraulinen), niin osat voi maksaa esim 1,5k€, ne on oikeasti aika suolaisia jos niitä joutuu alkaa ostelemaan. lisäksi hydraulisen katon korjaus on enemmän perseestä kun joutuu alkaa säätämään nesteiden kanssa.
sähkökaton käsikäyttö: monessa mallissa katto on synkattava uudestaan moottorin kanssa jos katto suljetaan käsin. Esim E30:ssä koko moottori putoaa spooreilta pois käsikäyttöä käytettäessa, joten moottori on eri synkassa kuin katto. En muista miten E36:ssa tapahtuu.
IMHO: avoauto on aivan loistava keksintö, siitä saa niiiiiin paljon enemmän irti kuin koppiautosta, äänet, tuoksut, tuuli... mieluummin ajelee maaseudullekin vanhoja teitä pitkin kuin motaria. Vanhemman avon kohdalla vaan on pakko ymmärtää se, että siinä on enemmän osia jotka voi hajota. Jos sen ymmärtää niin sitten ei liene ongelmaa. Rahan puolestahan sulla tää ei voi kaatua, koska M3:a olet hankkimassa, siinä on kuitenkin tietyt jutut kalliimpia kuin karvalakkimalleissa.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Se on melkein kuin moottoripyörällä ajelua, paitsi että on ilmastointi ja lämmitys.
Sateella voi lisäksi vetäytyä kuoreen...
Omistan molemmat ja useammin tulee ajettua avolla, jo pelkästään sen takia että työmatkatkin on helppo ajaa kun ilma on pikkuisenkaan sen suuntainen että voi kuvitella katon raottavansa.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Kuulin huhua että joku täällä BTCF:ssä olisi joskus omistanut avoauton. Tai ainakin kokeillut sellaista.
No itsehän otin vasikkaa sarvista loppusyksystä ja ostin Z3 Roadsterin. Kovakattohan siitä löytyy ja juuri taas pitkästä aikaa pidemmän matkan motaria ajanneena täytyy sanoa että huonoin puoli tuossa autossa on juuri se ajomelu. Ei ole paljoa iloa kuudensadan euron Alpinen soittimesta ja erillissarjasta varsinkaan suuremmissa nopeuksissa. Toki nastatkin taitavat ylimääräistä melua tuoda. Mutta uskon kyllä ettei paljoa ajomelua tarvitse miettiä kun tuossa maaliskuun puolessa välissä alan sijoittamaan tuota kovakattoa varastotiloihin ja kokeilemaan kepillä jäätä.
Järkeilin asian ostohetkellä itselleni niin, että kyllä sitä nyt miehen täytyy vähintään kerran elämässään avoauto omistaa.
Comment
-
-
Ainiin, suosittelisin ehkä mielummin 328i avoa ihan sentakia koska varmasti avo m3 ajettavuus ei ole sillä tasolla kun coupen. Kori on pakosti notkeampi. Omassa avossakin se korin letkuus tuntuu tietyssä ajotilanteessa. Saako siitä m3 mitään iloa irti avomallissa? Ja en ole ajanut kun coupe m3 joten ihan mutua.
Itsekin ajoin pyöräkortin toissakesänä mutta se prätkä jäi hommaamatta niin avo tuli sitten taloon täyttämään sitä "aukkoa". Ja jos seurustelee, niin eiköhän se nainenkin tahdo kesäsin sillä avolla huristella Meillä ei ainaskaan laitettu yhtään hanttiin kun ehdotin uintireissulla että suututko jos ostan Saksasta avoauton tänään Onhan noita autoja talossa yhteensä 4, mutta 2 kesäisin ja 2 talvisin ajossa ja vakuutukset / naama niin hyvin pärjää.
Ja vielä tuosta meluasiasta, eipä tuo kangaskattonen pösö ole minusta mitenkään sietämättömän kovaääninen sisälle kesärenkailla ajaessa. Onhan se toki jos vaikkapa vertaa e39 bmw:hen melutasoa ehkä hieman meluisampi mutta mitä sitten, kyllä se sitten palkitseekin kun vetäsee toplessiks!Last edited by Antti O; 16-02-2009, 21:59.
Comment
-
-
Jos rahat riittää niin ehdottomasti m3 avo, ei sitten vituta se puuttuva teho ja puskurit sun muut kilkkeet valmiina.
ite ajellu kaks viimestä kesää avoilla. ja ehkä e30 on jotenkin nostalgisempi kuin e36 mutta kolmekymppisen melu ja viima on kovempi kuin e36:sen.
Mutta jos nyt ostaisin avon niin se olisi joko e30 325 M-tech1/2 tai sitten e36 M3 avo.
Avoilua kannattaa kokeilla on se vaan sitten kivaa kesällä.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAvossa hiukset likaantuu huippuvauhtia.
Kovakatto pitää olla ja sen kiinni muuten on ruma kuin rullatuoli.
Eikä hermostuta kun on ihan oma mielipide
Comment
-
Comment