Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Onko kellään kokemuksia RUF merkkisistä laakereista?

    Comment

    • smo83
      Banned
      • Dec 2009
      • 1988
      • oulucity

      Originally posted by Roisto View Post
      Ei mulle katsuri virkannu mitään vaikka oli korkeudensäädöstä piuhat irti...
      riippuu katsastajasta käsittääkseni niiden pitäisi toimia:think

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        Korkeudensäätö nappulla kannattaa ottaa poies ja myös näkyvät osat konetilasta(näin katsuri ei etes tajua alkaa sitä tarkistamaan) jos ei meinaa korjata tai korjaus tulisi maksamaan liikoja.

        Näin ainakin vanhempien autoen kohdalla ja myös silloin kun uudemmissa vaihdetuissa umpioissa ei ole ollut moottoreita ja korkeudensäädin kytkin ollut sisällä.

        Sitä en tiedä et miten menee xenon valoen kanssa kun tietääkseni valoensäätö niissä on pakollinen ja sitten katsuri alkaa tutkimaan tarkemmin :think

        Edit: Ei kai kyse ole punaisesta ford escort RS 2000?
        Meinaa kaverilla oli semmoinen ja siihen tehtiin noi korkeudensäätö ja sumarit läpän taakse piiloon patentit mutta eipä etes sumareille tullut virtajohtoja kun oli vaihettu puskuri jossain välissä.

        Edit2: Sain tarkistettua vanhan bimmerin varustelistaa ku näemmä toimi toi homma mulla niin kysyisinkin että mitä nää on:

        -Additional Export tank filling
        -Power steering, engine-speed-dependent<- Tiedän että on olemassa nopeuden mukaan säätyvä tehostus mutta mikä lienee toi on?
        -Additional turn indicator lamp
        Last edited by Betrunken; 03-05-2012, 02:10. Reason: ....
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2538
          • Kajaani

          Originally posted by Betrunken View Post
          Edit2: Sain tarkistettua vanhan bimmerin varustelistaa ku näemmä toimi toi homma mulla niin kysyisinkin että mitä nää on:

          -Additional Export tank filling
          -Power steering, engine-speed-dependent<- Tiedän että on olemassa nopeuden mukaan säätyvä tehostus mutta mikä lienee toi on?
          -Additional turn indicator lamp
          - vientiautoon ylimäärästä bensaa
          - ei tietoa
          - lisävilkut?
          Last edited by Roisto; 03-05-2012, 07:40.
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • Justabanana
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 835
            • Käpylä

            Jos nyt noihin korkeudensäätimiin kommentoisi, niin reksiteröintipäivämäärästä 14.6.1995 eteenpäin autossa vaaditaan k.o. varuste. Eli tuota vanhemmissa laitteissa ei ole pakollinen, eikä (yleensä) katsastuksessa merkitse mitään toimiiko vai ei. Säätimen rullan pois ottaminen ei ansaitse viikon vinkki-pipoa; laitetaan googleen "katsastuksen arvosteluperusteet" ja voimme todeta kohdasta C8.1:
            - Pakollinen järjestelmä tai sen osa puuttuu. > Hylätty
            - Pakollinen järjestelmä tai sen osa ei toimi. > Korjauskehotus

            Xenoneissa tuon pitäisi toimia, ja rek.pvm. 1.10.2000 eteenpäin olla vielä automaattinen säädöltään.
            Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
            Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

            Comment

            • Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

              Originally posted by Betrunken View Post

              Edit: Ei kai kyse ole punaisesta ford escort RS 2000?
              Meinaa kaverilla oli semmoinen ja siihen tehtiin noi korkeudensäätö ja sumarit läpän taakse piiloon patentit mutta eipä etes sumareille tullut virtajohtoja kun oli vaihettu puskuri jossain välissä.
              Ei oo escortti kyseessä, 95vm mondeo kyseessä. Yks escortti ollu ja kansi meni ja toista zeteciä ei tähän huusholliin tule.

              Comment

              • tommi--fi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 1066
                • Riihimäki

                Millä aineilla ja työkaluilla liimatahrat ja vuosien pinttymät irtoaa vanteista?
                Useampaa liuotinta ja autoglymin intense tar removeria kokeiltu. ei raaskisi puukon kanssa rapsutella vanhoja painoja.
                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16417
                  • Asikkala

                  Originally posted by tommi--fi View Post
                  Millä aineilla ja työkaluilla liimatahrat ja vuosien pinttymät irtoaa vanteista?
                  Useampaa liuotinta ja autoglymin intense tar removeria kokeiltu. ei raaskisi puukon kanssa rapsutella vanhoja painoja.
                  Puinen paistinlasta tai vastaava, ei naarmuta. Liiman se musta välikerros tjs. lähtee mekaanisesti ja itse liima tinnerillä.

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    Voiko tuollaisella +300tkm ajetulla e34 525Tds:llä kuvitella vielä ajavansa päivittäiset ajot, vai onko noi kaikki jo niin finaalissa että mahdollinen "säästö" polttoaineessa menee joka kuussa korjauksiin? Lähinnä diesel sen takia kun siitä on luvattu duunin puolesta pieni tankkaus optio. Mitä noista M51 koneisista kannattaa tarkastaa ostaessa?
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Heksula View Post
                      Voiko tuollaisella +300tkm ajetulla e34 525Tds:llä kuvitella vielä ajavansa päivittäiset ajot, vai onko noi kaikki jo niin finaalissa että mahdollinen "säästö" polttoaineessa menee joka kuussa korjauksiin? Lähinnä diesel sen takia kun siitä on luvattu duunin puolesta pieni tankkaus optio. Mitä noista M51 koneisista kannattaa tarkastaa ostaessa?
                      lämmöt. kansi ja pumppuhan siinä on paskoja. T: puol vuotta sitten kannen vaihtanu
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Neobi
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 149
                        • Kymenlaakso

                        Milläs ootte ottanu tarroja tehokkaasti irti ikkunoista? Ei kiinnostais 1mm x 1mm palasia nyppiä takalasista :think

                        Comment

                        • smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

                          Originally posted by Neobi View Post
                          Milläs ootte ottanu tarroja tehokkaasti irti ikkunoista? Ei kiinnostais 1mm x 1mm palasia nyppiä takalasista :think
                          ulko vai sisä pinnalla? jos ulko niin höyry pesua ja puu lastaa tarjoaisin ensin

                          jos ei auta niin jotain tinneriä ja puu kapustaa

                          edit sanomattakin selvää että tuota kapustaa ei kannat viedä takaisin keittiöön
                          Last edited by smo83; 08-05-2012, 05:00.

                          Comment

                          • tommi--fi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 1066
                            • Riihimäki

                            minälaista jarrupalaa suosittelisitte e36 koriseen mviiskakkoseen. Jätetään Merkkiliike pois kuvioista ja etsitään ebaysta. Nykyisissä tuntuu pito loppuvan rajummissa jarrutuksissa ja pedaalin saa painaa lattiaan. Nesteet vasta vaihdettu ja ilmattu.

                            ihan normaali katukäyttöö tulossa, ei haittaa jos muutaman vauhdikkaan ratakierroksen kestäisi.
                            Auto tai moottoripyörä Virosta?

                            Comment

                            • Dj Niksperi
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 2437
                              • Salo, Finland

                              Originally posted by tommi--fi View Post
                              minälaista jarrupalaa suosittelisitte e36 koriseen mviiskakkoseen. Jätetään Merkkiliike pois kuvioista ja etsitään ebaysta. Nykyisissä tuntuu pito loppuvan rajummissa jarrutuksissa ja pedaalin saa painaa lattiaan. Nesteet vasta vaihdettu ja ilmattu.

                              ihan normaali katukäyttöö tulossa, ei haittaa jos muutaman vauhdikkaan ratakierroksen kestäisi.
                              ATEn palat:



                              http://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSBELAGE-BREMSKLOTZE-HINTEN-BMW-/260934947979?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW|Platf orm%3AE36&hash=item3cc0ef548b
                              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                              -Team Pussihousu-
                              Salo///Works
                              sigpic

                              Comment

                              • Neobi
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2011
                                • 149
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by smo83 View Post
                                ulko vai sisä pinnalla? jos ulko niin höyry pesua ja puu lastaa tarjoaisin ensin

                                jos ei auta niin jotain tinneriä ja puu kapustaa

                                edit sanomattakin selvää että tuota kapustaa ei kannat viedä takaisin keittiöön
                                sisäpinnasta..
                                OT: eiks sulle maistu tinneripuuro??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎