oon harkinnu ostavani M57 koneista autoa ja tutkinu remppakohteita mm. läppäpuukotus hommaa.. niin mikäs idea siinä venakoppaan menevässä imusarjan osassa on?
oon harkinnu ostavani M57 koneista autoa ja tutkinu remppakohteita mm. läppäpuukotus hommaa.. niin mikäs idea siinä venakoppaan menevässä imusarjan osassa on?
En nyt muista meneekö se oikeasti venakoppaan vai mihin kannessa .
Mutta siis 12 kpl imukanavia, toiset kiertävät pidempää reittiä kuin toiset.
Toiset siis menevät ylös ja toiset alas, alemmissa on monissa malleissa ne läpät.
Eri kierrosalueille saadaan eri pyörteilyt tms. tuolla järjestelyllä, mikään ei varsinaisesti ohjaa ilmaa eri reiteille(pl. tietysti ne läpät, mutta kyseistä moottoriahan saa tehtaaltakin ilman läppiä).
Minua myös kiinnostaisi tuohon läppien poistoon liittyen tiedot siitä, mitä kaikkia osia on hyvä olla hankittuna ennen kuin alan hommaan? Tarkoitus olisi poistaa veljen 530d:stä läpät, jossa siis M57 pata. Vuosimalli on 04/2000.
Minua myös kiinnostaisi tuohon läppien poistoon liittyen tiedot siitä, mitä kaikkia osia on hyvä olla hankittuna ennen kuin alan hommaan? Tarkoitus olisi poistaa veljen 530d:stä läpät, jossa siis M57 pata. Vuosimalli on 04/2000.
Tietysti työkalut.
Mutta itse läppien tilalle hommaat vaikka 5mm uppokantaisia puuruuveja. Ne menee läppäakselin paikalle sopivasti. Lisäksi jos haluut tiivistää, laita vaikka kuumakestoista tiivisteainetta väliin. Luonnollisesti imusarjan tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (ja hehkutulpat/-rele jos on vikaa). Toi on aika helppo homma, noin 1,5h.
Tietysti työkalut.
Mutta itse läppien tilalle hommaat vaikka 5mm uppokantaisia puuruuveja. Ne menee läppäakselin paikalle sopivasti. Lisäksi jos haluut tiivistää, laita vaikka kuumakestoista tiivisteainetta väliin. Luonnollisesti imusarjan tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (ja hehkutulpat/-rele jos on vikaa). Toi on aika helppo homma, noin 1,5h.
Kävi oma pirssi öljyvuotojen takia venttiilikopan tiivisteen vaihdossa ja samalla kertaa vaihtui tulpat. Itse en uusia kerennyt edes nähdä, mutta vanhat olivat IMO erittäin huonon näköiset :think Onko ne oikeasti tuon näköiset, vai onko ne tosiaan olleet ihan paskat? Lähinnä toi kärkiväli ja toi keskielektrodin "kuluneisuus" näyttää omaan silmään karmeilta. Noiden vaihdon jälkeen auton alavääntö lisääntyi erittäin selvästi. Autona siis -06 e91 325i n52b25 koneella.
Samalta näytti 116:nkin tulpat kun vaihdeltiin ja siitä sit alko nää ongelmat. Minun silmään nuo on kaukana normaalista ja mitään longlife huoltovälejä ei tossa meidän vehkeessä ainakaan noudateta enään. Nimittäin oljyt oli mustaa tervaa, suodattimet tukossa ja tulpista nyt puhumattakaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kävi oma pirssi öljyvuotojen takia venttiilikopan tiivisteen vaihdossa ja samalla kertaa vaihtui tulpat. Itse en uusia kerennyt edes nähdä, mutta vanhat olivat IMO erittäin huonon näköiset :think Onko ne oikeasti tuon näköiset, vai onko ne tosiaan olleet ihan paskat? Lähinnä toi kärkiväli ja toi keskielektrodin "kuluneisuus" näyttää omaan silmään karmeilta. Noiden vaihdon jälkeen auton alavääntö lisääntyi erittäin selvästi. Autona siis -06 e91 325i n52b25 koneella.
Comment