Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

oon harkinnu ostavani M57 koneista autoa ja tutkinu remppakohteita mm. läppäpuukotus hommaa.. niin mikäs idea siinä venakoppaan menevässä imusarjan osassa on?
    Last edited by peto2; 12-05-2012, 08:59.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

Originally posted by peto2 View Post
      oon harkinnu ostavani M57 koneista autoa ja tutkinu remppakohteita mm. läppäpuukotus hommaa.. niin mikäs idea siinä venakoppaan menevässä imusarjan osassa on?
      En nyt muista meneekö se oikeasti venakoppaan vai mihin kannessa .

Mutta siis 12 kpl imukanavia, toiset kiertävät pidempää reittiä kuin toiset.

Toiset siis menevät ylös ja toiset alas, alemmissa on monissa malleissa ne läpät.

Eri kierrosalueille saadaan eri pyörteilyt tms. tuolla järjestelyllä, mikään ei varsinaisesti ohjaa ilmaa eri reiteille(pl. tietysti ne läpät, mutta kyseistä moottoriahan saa tehtaaltakin ilman läppiä).
      Olli.

Comment

• Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

Minua myös kiinnostaisi tuohon läppien poistoon liittyen tiedot siitä, mitä kaikkia osia on hyvä olla hankittuna ennen kuin alan hommaan? Tarkoitus olisi poistaa veljen 530d:stä läpät, jossa siis M57 pata. Vuosimalli on 04/2000.

Comment

• KuuKi
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1055
          • Lahti

Originally posted by Ramzez View Post
          Minua myös kiinnostaisi tuohon läppien poistoon liittyen tiedot siitä, mitä kaikkia osia on hyvä olla hankittuna ennen kuin alan hommaan? Tarkoitus olisi poistaa veljen 530d:stä läpät, jossa siis M57 pata. Vuosimalli on 04/2000.
          Tietysti työkalut.
          Mutta itse läppien tilalle hommaat vaikka 5mm uppokantaisia puuruuveja. Ne menee läppäakselin paikalle sopivasti. Lisäksi jos haluut tiivistää, laita vaikka kuumakestoista tiivisteainetta väliin. Luonnollisesti imusarjan tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (ja hehkutulpat/-rele jos on vikaa). Toi on aika helppo homma, noin 1,5h.
          KuukiFix palvelee...
          sigpic
          NYT: A1 8X, T3, 190e
          EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

Comment

• Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

Originally posted by KuuKi View Post
            Tietysti työkalut.
            Mutta itse läppien tilalle hommaat vaikka 5mm uppokantaisia puuruuveja. Ne menee läppäakselin paikalle sopivasti. Lisäksi jos haluut tiivistää, laita vaikka kuumakestoista tiivisteainetta väliin. Luonnollisesti imusarjan tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (ja hehkutulpat/-rele jos on vikaa). Toi on aika helppo homma, noin 1,5h.
            Onkos porukka kuinka yleisesti tulpannut EGR:n?

Comment

• Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

Originally posted by Ramzez View Post
              Onkos porukka kuinka yleisesti tulpannut EGR:n?
              On, vain poistettu käytöstä ja monet myös tulpanneet pakokaasupuolenkin.. Itse tulppasin vain ohjausletkun, koska itse venttiili oli tiviis.
              Olli.

Comment

• skuukeli
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 68
                • valkeakoski

mites INPA:lla (5.0.2) nollataan huoltovalo? e39 -98
                E39 525iA -00
                vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

Comment

• Jusaus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1124
                  • Kajaani

Originally posted by skuukeli View Post
                  mites INPA:lla (5.0.2) nollataan huoltovalo? e39 -98
                  Mittariston kautta löytyy eri vaihtoehdot huoltojen kuittaamiseksi..
                  Nyk: GSX1300R -00
                  Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                  ---------------------------------------------
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-
                  ---------------------------------------------

Comment

• Bemu500
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2992
                    • INvaLA

Kävi oma pirssi öljyvuotojen takia venttiilikopan tiivisteen vaihdossa ja samalla kertaa vaihtui tulpat. Itse en uusia kerennyt edes nähdä, mutta vanhat olivat IMO erittäin huonon näköiset :think Onko ne oikeasti tuon näköiset, vai onko ne tosiaan olleet ihan paskat? Lähinnä toi kärkiväli ja toi keskielektrodin "kuluneisuus" näyttää omaan silmään karmeilta. Noiden vaihdon jälkeen auton alavääntö lisääntyi erittäin selvästi. Autona siis -06 e91 325i n52b25 koneella.

-Official member of BTCF-Sauna team-

e91 325i -06

Comment

• Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11077
                      • Oulu

Samalta näytti 116:nkin tulpat kun vaihdeltiin ja siitä sit alko nää ongelmat. Minun silmään nuo on kaukana normaalista ja mitään longlife huoltovälejä ei tossa meidän vehkeessä ainakaan noudateta enään. Nimittäin oljyt oli mustaa tervaa, suodattimet tukossa ja tulpista nyt puhumattakaan.

Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• BmwPunisher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 7629
                        • Lemu

millä tunnuksilla tonne pääsikään sisälle? en löydä mistään sitä topicia jossa tuo tunnus tulisi julki..
                        E70 X5 30d

Comment

• BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

Originally posted by BmwPunisher View Post
                          www.parts.bmwgroup.com

millä tunnuksilla tonne pääsikään sisälle? en löydä mistään sitä topicia jossa tuo tunnus tulisi julki..
                          Nyt sain tunnukset eu111111 / bmwetk1 , mutta en silti osaa etsiä varustelistaa tällä kr41728 numerolla..
                          E70 X5 30d

Comment

• T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

Originally posted by BmwPunisher View Post
                            Nyt sain tunnukset eu111111 / bmwetk1 , mutta en silti osaa etsiä varustelistaa tällä kr41728 numerolla..
                            Klikkaat sieltä ylhäältä: Option codes, tai Options. Kumpiko siellä nyt sitten lukikaan.
                            .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

Originally posted by Bemu500 View Post
                              Kävi oma pirssi öljyvuotojen takia venttiilikopan tiivisteen vaihdossa ja samalla kertaa vaihtui tulpat. Itse en uusia kerennyt edes nähdä, mutta vanhat olivat IMO erittäin huonon näköiset :think Onko ne oikeasti tuon näköiset, vai onko ne tosiaan olleet ihan paskat? Lähinnä toi kärkiväli ja toi keskielektrodin "kuluneisuus" näyttää omaan silmään karmeilta. Noiden vaihdon jälkeen auton alavääntö lisääntyi erittäin selvästi. Autona siis -06 e91 325i n52b25 koneella.

Paljos noilla tulpilla oli ajettu?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• BmwPunisher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 7629
                                • Lemu

Originally posted by T3 View Post
                                Klikkaat sieltä ylhäältä: Option codes, tai Options. Kumpiko siellä nyt sitten lukikaan.
                                Discohai kerkes opastaa mua jo naamakirjassa..
                                E70 X5 30d

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎