Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeRm0z
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 96
    • Seinäjoki

    Originally posted by rizzo View Post
    Itse kun katselin nettiautoa niin VW Jetta pomppasi heti esiin kiinnostavana:


    Onko nämä millaisia?
    Isäukolla suurin piirtein vastaava. Onhan tuo ihan mukava ajettava (etuvetoiseksi kauppakassiksi), ja tilaa löytyy hyvin niin takapenkeiltä kuin kontistakin. Mutta sisustan ja erityisesti kojetaulun muovisuus tuo enemmän mieleen 90-luvun alun tuotokset kuin 2000-luvun menopelin. Lisäksi isäukon kiesissä ollut kaikenlaista pientä sähkövikaa, vaikka uutena omansa ostikin. Yksilöitä kai nämäkin ovat.

    Mutta tuossa hinta-/kilometriluokassahan alkaa löytyä jo valinnanvaraa esim. vm. 2001-2004 E46 320D:stä (touring & sedan), joka tarjoaa takuuvarmasti paremmat kyydit.
    Last edited by TeRm0z; 03-08-2012, 08:41.
    Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
    Ex list:
    F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by rizzo View Post
      Tämä kysymys ei liity bemareihin, mutta äidille pitäisi etsiä fiksu diesel auto n. 10-11 t€ budjetilla. Ilmastointi + vakionopeudensäädin pitäisi olla, eikä mitään koirankopin kokosia vaan ihan sedan/farkku mielellään.

      Itse kun katselin nettiautoa niin VW Jetta pomppasi heti esiin kiinnostavana:


      Onko nämä millaisia?
      Kokonaisuutena erittäin onnistunut auto, kohtuu huolettomia pelejä.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Kiitoksia tiedoista! BMW:tä en äidille edes rupea suosittelemaan, talvi+takaveto+huoltohinnat ei oikein sovi hänelle Ja onhan tuo Jetta nyt ainakin ulkoisesti paljon modernimman näköinen kun prefacelift E46... (kyllä voin sanoa niin koska omistan sellaisen )

        Tuleeko herrasväellä mieleen muita automerkkejä/-malleja tuohon hintaluokkaan?

        Comment

        • Meizzel1
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 247
          • JKL

          Nopee kyssäri kun kesäkumit pitäisi käydä hakemassa!
          Eli alla tilanne


          Kumina 215/55/16 8.5" et10 vanteella. Mahtuuko 205/45/16 pyörimään tuolla kaaressa vai pitääkö lähteä hakemaan kapeampaa. Nankangit nyt budjettimielessä ekana ostoslistalla. Äkkiseltään luulisin että nuo 205 voisi ehkä pyöriä.
          Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
          E91 320i Alpinweiss III

          EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
          E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
          E36 320i Taxi Schwarz joku?
          E36 318i Touring Hellrot

          Comment

          • TeRm0z
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 96
            • Seinäjoki

            Originally posted by rizzo View Post
            Tuleeko herrasväellä mieleen muita automerkkejä/-malleja tuohon hintaluokkaan?
            Sama konserni ja hintaluokka, mutta tuoreempi vuosimalli ja vähemmän km (laiskemmalla koneella toki):

            Eikös Skeida ole nykyään se suosituin valinta "järkeväksi" peruskulkineeksi.

            Muutenhan tuossa etuvetodieseleiden sarjassa näyttäisi olevan paljon Opeleita ja Peugeoteja tarjolla, mutta niihin en henkilökohtaisesti sekaantuisi kuin hätätapauksessa.
            Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
            Ex list:
            F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              Originally posted by rizzo View Post
              Kiitoksia tiedoista! BMW:tä en äidille edes rupea suosittelemaan, talvi+takaveto+huoltohinnat ei oikein sovi hänelle Ja onhan tuo Jetta nyt ainakin ulkoisesti paljon modernimman näköinen kun prefacelift E46... (kyllä voin sanoa niin koska omistan sellaisen )

              Tuleeko herrasväellä mieleen muita automerkkejä/-malleja tuohon hintaluokkaan?
              Varmaan useempaa kymmentä tommosta autoa ajaneena voi kyllä kehua tohon hintaluokkaan tuota pirssiä. Ainut miinus ettei tekniikka välttämättä ole ihan niin hyvä kuin vois äkkiseltään kuvitella, koneesta riippumatta vaivaa kaikenlaiset pikkuviat (Jettaa siis). Kiva ajaa eikä se nyt niin muovinen ole mitä tuossa aikasemmin TeRm0z kehui, kaikki ne ton hintaluokan pelit on ilman sen kummempaa nahkakoelautaa.
              Samaa hinta/kokoluokkaa varmaan edustaa ehkä Avensis, toki muovinen auto mutta kestää ihan varmasti isältä pojalle. Ehkä joku Saabin 9-5 ja samaa settiä Vectra, tietty Modeo yms. Joka autossa varmaan omat hyvät ja huonot puolet. Kaikissa jotain vikaa, volkkareissa ahtimia menny, ilmastointeja yms sähkölaitteita. Vähä riippuu mistä tykkää, mutta jos kestää täytyy niin varmasti tommonen Avensis tuohon koko/hintaluokkaan huolettomin peli on. Toki ajettavuus on ihan eri planeetalta, mutta harvoin naiset niihin huomiota kiinnittää.
              Last edited by ThemeJ; 04-08-2012, 00:20.
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11077
                • Oulu

                Avensiksesta puheenollen, niin mitä oon vähän ajanu uusikorista avensista, niin minusta se oli ehkä parempi kokemus mitä jetta. Vaikka se oudolta kuulostaakin, niin avensiksessa oli käyttöautoon mukavampi alusta ja sisusta ei ollu lähellekkään niin muovinen mitä volkkarissa. Ainoa mistä en itte tykänny oli ne tyotalle perinteiset lepsut polkimet, mutta naisihmistä se tuskin haittaa. Taitaa vssn mennä yli budjetin se uuskorisin malli.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Rudenorth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 2415
                  • Iisalmi

                  Mistähän löytäs BMW tarrat vanteiden keskiöihin? tarkka halkaisia on 63mm, myös millin isompi menisi.
                  MB W204 C320 CDI
                  Kawasaki Ninja ZX-7R

                  Comment

                  • Deckki
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 500
                    • Rovaniemi/Kuusamo

                    Originally posted by Rudenorth View Post
                    Mistähän löytäs BMW tarrat vanteiden keskiöihin? tarkka halkaisia on 63mm, myös millin isompi menisi.
                    62mm http://www.ebay.com/itm/120894256062...dbf3be&vxp=mtr

                    64,5mm http://www.ebay.de/itm/x4-Genuine-BM...item2c66edcd03
                    Originally posted by T3
                    E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                    Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                    E21 1972 m10b20

                    ex. Bmw E38 Navarra violett
                    ex: E34 520
                    ex: E34 530iA Touring -95
                    ex: E32 735i -88

                    Autokuume 24/7

                    Comment

                    • Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

                      Mitä eroa Exclusivlederillä ja Highlederillä?
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                      t: luft waffel

                      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                      Comment

                      • Dew
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 272
                        • Jyväskylä

                        Autoa katselemassa ja eräs E34 olisi kiikarissa, mutta siinä on hieman erikoisessa paikassa ruostereikä. Mitäs arvon raati on mieltä että saako tuon järkevästi korjattua?

                        BMW 325i Cabriolet -90

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14345
                          • Oulu

                          Perus E34, eiköhän tuosta puoli helmaa uusimalla saa ihan OK.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Jos täältä sattuisi löytymään 1,9 tdi:n asiantuntijoita, niin vaivaisin teitä pienellä kysymyksellä: Tuli tänään vaihdettua elämäni ensimmäinen jakohihna neloskoppaiseen Golfiin, joka on varustettu AGR-koneella. Kaikki muu tuli tehtyä ohjeiden mukaan, mutta poikkeisin ohjeista sen verran, etten koskaan löysännyt niitä jakajapumpun kolmea pulttia, koska se olisi sekoittanut pumpun ajoituksen. Netistä olen kyllä lukenut, että noin voi tehdä, kunhan tietää pumpun oikean asennon, mutta toisaalta on porukkaa, jotka väittävät, että pumpun pultit tulisi löysätä, jotta remmiin ei kohdistuisi jännitystä. Jälkimmäinen selitys kuullostaa hieman erikoiselta, koska pumppuhan aina pyrkii pyörähtämään hieman vastapäivään, kun lukitustappi on irroitettu, eli remmiin kohdistuu väkisinkin hieman rasitusta. Mikä lienee oikea totuus, pitääkö tässä jännittää sitä, että remmi katkeaa, kun en löysännyt niitä jakajapumpun pultteja, vaan päätin vain kääntää sen rattaan oikeaan asentoon uutta remmiä laittaessa. Vanhaankin remmiin täytyi kohdistua pumpun toimesta hieman rasitusta, koska pumppu pyörähti hampaan verran vastapäivään vanhaa remmiä irroittaessa, joka viittaisi siihen, että tuo pumpun tuoma rasitus olisi aivan normaalia...

                            Kysyn tätä täällä, koska oikeilta merkkifoorumeilta tuntuu olevan kovin vaikea saada vastauksia.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Jos täältä sattuisi löytymään 1,9 tdi:n asiantuntijoita, niin vaivaisin teitä pienellä kysymyksellä: Tuli tänään vaihdettua elämäni ensimmäinen jakohihna neloskoppaiseen Golfiin, joka on varustettu AGR-koneella. Kaikki muu tuli tehtyä ohjeiden mukaan, mutta poikkeisin ohjeista sen verran, etten koskaan löysännyt niitä jakajapumpun kolmea pulttia, koska se olisi sekoittanut pumpun ajoituksen. Netistä olen kyllä lukenut, että noin voi tehdä, kunhan tietää pumpun oikean asennon, mutta toisaalta on porukkaa, jotka väittävät, että pumpun pultit tulisi löysätä, jotta remmiin ei kohdistuisi jännitystä. Jälkimmäinen selitys kuullostaa hieman erikoiselta, koska pumppuhan aina pyrkii pyörähtämään hieman vastapäivään, kun lukitustappi on irroitettu, eli remmiin kohdistuu väkisinkin hieman rasitusta. Mikä lienee oikea totuus, pitääkö tässä jännittää sitä, että remmi katkeaa, kun en löysännyt niitä jakajapumpun pultteja, vaan päätin vain kääntää sen rattaan oikeaan asentoon uutta remmiä laittaessa. Vanhaankin remmiin täytyi kohdistua pumpun toimesta hieman rasitusta, koska pumppu pyörähti hampaan verran vastapäivään vanhaa remmiä irroittaessa, joka viittaisi siihen, että tuo pumpun tuoma rasitus olisi aivan normaalia...

                              Kysyn tätä täällä, koska oikeilta merkkifoorumeilta tuntuu olevan kovin vaikea saada vastauksia.
                              Eiköhän se ihan joka moottorin kierroksella ota vastaan tuo pumppu.
                              Kyllä se remmi on tehty vetämään sitä pumppuakin.

                              Nokka-akselit ottavat myös vastaan joten ei tuo nyt oikeasti siitä ole kiinni että vetorasitusta remmiin kohdistuisi.

                              Comment

                              • Slazha
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2284
                                • Joensuu/Syvyys

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                pitääkö tässä jännittää sitä, että remmi katkeaa, kun en löysännyt niitä jakajapumpun pultteja
                                Kymmeniä TDi:n jakopäitä tehneenä ja kertaakaan en ole pumpun pultteja löysännyt ja yhtään ei ole vielä takasin tullut. Että no worries
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                E36 318is class II, e30 turpo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎