Saako enään laittaa koviapenkkejä taakse jos siis farmari on rekisteröity pakettiautoksi?, eli tulisi 2+3paku:think
Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Kysellääs tälläistä, E34 on näemmä vakiona(?) nopeuden mukaan säätyvä pyyhkijä toiminta tai ainakin menee tihkulle kakkos asennosta kun pysähtyy.
Niin tuliko toi ominaisuus ekana sitten E32 koppaan bemari malleista?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
No niin no laittaa sitten samalla pehmeät penkitOriginally posted by smo83 View Postmiksi ei saisi? no vero etua siitä ei kylläkään saa:think sitä varmaan haettiin.
Löytyi linkki missä olikin asiaa oikein tukevasti: http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/penkki.htm
Comment
-
Kuinka testataan air shut off valven toimivuus (M73, alla olevassa kuvassa osa nr 5)?
Tuossa siis yksi putki menee IMM:lle ja venttiilin takana on sitten PA-tukin alapuolella oleva lisäilmatukki, eli ilme tuon venttiilin takana menee suoraan pa-suuttimien juureen ja siten koneeseen.
Mutta kuten sanottu, kuinka tuon toimivuus voidaan testata?
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Kiinni ollessaan ei päästä ilmaa kiskolle ja auki ollessaan päästää?
Joko syöttämällä suoraa virtaa tai ajamalla diagnostiikan kautta.
Pitäisi varmaankin naputtaa jollain tahdilla kone käynnissä lämpösenä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
En ole koskaan keksinyt mikä funktio on vetarin sisäpään kiinnitysruuvien alle tulevilla banaanin muotoisilla aluslevyillä. Siis niillä joissa on kahdelle ruuville aina reikä, joita on kolme per vetarinpää. Turha tieto mutta kiinnostaa`
. OK, ne voi toimia prikkoina, mutta miksi ne yhdistää kaksi ruuvia aina toisiinsa. Tuleeko ruuveihin jotain taittavia voimia jota nämä aluslevyt jakaa viereisten ruuvien kesken vai mitä?
Ymmärrän kuvauksestasi että se on jonkunmoinen lisäilma"luisti" tai venttiili. Kaipa joutokäyntiä käyvän moottorin pitäisi vähän hörähtää ja/tai IMM:n ilmamäärän mittausarvon pitäisi muuttua kun sitä aktivoidaan/ei. Onko komponentti kunnossa ja onko sen ohjaus kunnossa on tietysti kaksi eri kysymystä. -Kattilaa tuntematta tällainen maalaisjärjellä päätelty juttu äkkiseltään..Originally posted by BeamR View PostKuinka testataan air shut off valven toimivuus (M73, alla olevassa kuvassa osa nr 5)?
Tuossa siis yksi putki menee IMM:lle ja venttiilin takana on sitten PA-tukin alapuolella oleva lisäilmatukki, eli ilme tuon venttiilin takana menee suoraan pa-suuttimien juureen ja siten koneeseen.
Mutta kuten sanottu, kuinka tuon toimivuus voidaan testata?
Last edited by petrolhead; 05-07-2012, 15:06.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Jossainmäärin estää pulttien avautumista ja auttaa peltikupin (mihin suojakumi kiinittyy) painautumista nivelen runkoa vasten tasaisesti ettei vuoda vaseliinei ulos.Originally posted by petrolhead View PostEn ole koskaan keksinyt mikä funktio on vetarin sisäpään kiinnitysruuvien alle tulevilla banaanin muotoisilla aluslevyillä. Siis niillä joissa on kahdelle ruuville aina reikä, joita on kolme per vetarinpää. Turha tieto mutta kiinnostaa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
nerokasta!Originally posted by Supa View PostKiinni ollessaan ei päästä ilmaa kiskolle ja auki ollessaan päästää?
Joko syöttämällä suoraa virtaa tai ajamalla diagnostiikan kautta.
Pitäisi varmaankin naputtaa jollain tahdilla kone käynnissä lämpösenä.
Millähän jännitteellä uskaltais lähteä kokeilemaan... :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
BeamR , vaikka 5 volttia?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Vois olla ihan hyvä lähtökohta, noissa venttileissä kun ei ole mitään specsejä.Originally posted by petrolhead View PostBeamR , vaikka 5 volttia?
Mitähän tapahtuu jos testimielessä jättää venttiilin välistä pois, jotenkin tuntuu että toi kone ei sais ilmaa tarpeeksi...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Silloin kone vetää ilmaa sisäänsä jota ilmamäärämittari ei "nää", toimii tai voi toimia kuten silloin kun sulla on siellä imuvuoto.Originally posted by BeamR View PostVois olla ihan hyvä lähtökohta, noissa venttileissä kun ei ole mitään specsejä.
Mitähän tapahtuu jos testimielessä jättää venttiilin välistä pois, jotenkin tuntuu että toi kone ei sais ilmaa tarpeeksi...
EDIT, eiku hetkinen. Mistä kohtaa toi nyt ottaa ilmansa. Ohittaako se ilmamäärämittarin ja läpän, vai pelkän kaasuläpän
PS. En tiedä onko noissa massamittari vai mikä, ei kiinnosta (ennenku joku tulee oikaisemaan termeistä
.)
Heitin vaan hatusta. Noissa vehkeissä joita minä roplaan tulee useimmin moottorinohjainlaitteelta 5V ohjaus.Originally posted by Supa View PostKyllä niitä samalla 12v ajetaan, ihan solenoidi se on.
Et sä sitä saa rikki ellet jätä moneks minuutiks päälle.Last edited by petrolhead; 05-07-2012, 15:20.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Näkeehän se IMM sen ilman, koska letkun toinen pää menee joka tapauksessa IMM:n haitariin. En siis vapaaksi aikonut sitä letkun päätä jättääOriginally posted by petrolhead View PostSilloin kone vetää ilmaa sisäänsä jota ilmamäärämittari ei "nää", toimii tai voi toimia kuten silloin kun sulla on siellä imuvuoto.
PS. En tiedä onko noissa massamittari vai mikä, ei kiinnosta (ennenku joku tulee oikaisemaan termeistä
.)
Ajattelin vaan että jos venttiili on jumissa, niin silloinhan se kone ei saa lisäilmaa silloin kun se sitä mielestään tarvitsee, ja ottaen huomioon että se menee sinne suuttimien juureen niin jo pienikin määrä voisi olla ratkaiseva :think
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
Comment