Eipä tuo E34 ihan mahdottomalta ajatukselta tunnu. En ole sellasita kuitenkaan itse ajanut tai läheltä tutkinut, joten kiinnostaisi tietää onko se kuinka paljon kankeampi, kuin E36. Mitenkäs erot 325 vs. 525?
Eipä tuo E34 ihan mahdottomalta ajatukselta tunnu. En ole sellasita kuitenkaan itse ajanut tai läheltä tutkinut, joten kiinnostaisi tietää onko se kuinka paljon kankeampi, kuin E36. Mitenkäs erot 325 vs. 525?
Molemmat omistaneena, ei mitään älyttömiä eroja.. Jos ja kun puhutaan M50 moottorisesta E34 eli sama moottori kuin E36..
Toki oma 525i oli vanoksella ja 325i:t on olleet non vanos koneita.
M20 koneisen 525:n sitte taas jättäisin melkeen väliin.
Mite siel olis mitään, kun se tarvii pyörän eli kehän pyöriäkseen ohi anturin
voihansitä anturilta kysyä oletko kuulolla, vaikkei mitään tapahtuis
varalta HIDAS
edit eli anturilla on jokin ominais resistassi jonka boksi voi tarkistaa vaikkei rengas pyöri. en tiedä miten systeemi toimii eli mutuilua.
Muovilistoille Gtechniq - C4 Permanent Trim
Restorer. Ja se palauttaa + kestää jopa vuosia. Toisin kuin nuo markettikamat jotka lähtee ensimmäisessä pesussa
Lämpö todellakin toimii, muovin pinta sulaa hieman ja tulee kuin uusi. Tuo toimii sitten vain tietynlaisiin, suht huokosiin listoihin. Esim. koliysin puskurilistoihin toimii mutta kylkilistoihin ei.
Kato foorumilta.. Otat anturin liittimen irti ja laitat yleismittarin kiinni.. Ohmi asteikolle niin pitäisi näyttää jotain "järkevää" kuin pyörittelee rengasta.
Eipä se käämin ohminen vastus miksikään muutu vaikka kuinka hurjasti pyörää pyörittelisit -sen sijaan nyt luot vastajännitteen ohmimittarille
Mikäli tiedetään varmana, että kyseessä on passiivinen induktiivinen tunnistin (niinkuin tässätapauksessa) niin piipparimittauksella voidaan toki tarkastaa, ettei kela ole poikki. Periaatteessa samalla tavalla toimii signaalipiirin katkosten valvonta, ihan kuten Slazhakin kirjoitti.
Voihan se olla anturissakin jos siinä ei ole enää minkäänlaista yhteyttä (ääretön vastus) Eikös ABS boxi lähettele tarkastuspulsseja antureille heti kun virrat kääntää päälle? korjatkaa viisaammat?
Mite siel olis mitään, kun se tarvii pyörän eli kehän pyöriäkseen ohi anturin
Ihan yhtälailla siellä on tai ei ole yhteyttä kelan päästäpäähän, tai on joku, tai joku toinen ohminen vastus kelan yli, pyöri hammaskehä tai ei.
Minkä hammaskehän pyöriminen sitten käämissä aiheuttaa, on magneettikentän muutos, jonka seurauksena indusoituu vaihtojännitesignaali, jonka taajuus ja amplitudin korkeus riippuu käämin ohittavan hammaskehän pyörintänopeudesta. Tätä on sitten mukava katsella skoopilla ohjainlaitteen päästä, ja tarkistaa mm. että signaalin amplitudin korkeus on riittävä, että ohjainlaite sen signaaliksi tunnistaa. Kannattaa huomioida, että tunnistin voi tehdä ihan nättiä signaalia, vaikka siitä olisikin kela poikki, ja tästä jäisi vikakoodi.
Toki signaalin loogisuuttakin valvotaan, ja tämä toki vaatii hammaskehän pyörimisen, mutta tästähän ei Slazhan kirjoituksessa ollut puhetta.
Ja joo. Tietysti vikakoodit lukuun ihan aluksi. Sitten mittailemaan tunnistimien signaaleita, signaalijohtimien jännitehäviötä yms. mikäli löytyy jotain niihin viittaavaa.
Comment