Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by TareJR View Post
    no mietii että jos siel onki jotain metallin siruja konessa niin ei helvetti, ja kalliiks tulee jo pelkkä koneen remppa.

    olis kiva tietää mitä muutta siellä koneessa on että ei mee turhaa vaihtaa noita tiivisteittä ja suoristaa kantta. Jos siel onki jotain metallin silppua konessa, tai jos siel onki koneen alakerta paskana
    Jos et itse osaa niin vie asialliselle korjaamolle.

    Ei sinne missä vaihdelaatikon vaihto vie vuosikausia
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Supa View Post
      Lienee vähän muutakin ongelmaa kuin pelkkä tiiviste.

      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=830
      Vaikuttaa tuon perusteella paalauskuntoiselta tuo auto Harkittiin tuota kun käytiin kaverille talviautoa ostamassa, onneksi ei menty edes katsomaan..
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        Mitenkä tuota, kun autosta on joskus heitetty jarrupalojen kuluneisuusanturit kuikkaan ja CC huutaa joka käynnistyksessä Brake Liningsia, auttaako jos pistän piuhat vaan yhteen vai meneekö koko auto ihan solmuun tuolla keinolla?
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Betrunken
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 458
          • Vantaa

          Kun ei noi ilmastoinit ole tuttuja niin miten erovat manuaali/puoli/täys ilmastoinit keskenään?
          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
          EX:
          -Bmw E28 518i
          -Saab 9000
          -Lada 2105
          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Betrunken View Post
            Kun ei noi ilmastoinit ole tuttuja niin miten erovat manuaali/puoli/täys ilmastoinit keskenään?
            Puolikkaasta ilmastoinnista en mene varmaksi sanomaan, mutta manuaalinen ilmastointi on sellainen, missä joudut itse säätämään lämpötilan ja tuuletusnopeuden hieman samaan tyyliin kuin autossa, missä ei ole ilmastointia lainkaan. Joudut siis itse muuttamaan lämpötilaa itsellesi sopivaksi nappia kääntämällä. Automaattinen ilmastointi toimii periaatteella, että asetat halutun astemäärän ilmastointipaneeliin ja auto sitten automaattisesti pyrkii pitämään lämpötilan juuri siinä asetettuna arvona. Eli jos asetat lämpötilaksi 20C, niin ilmastointi haistelee sisäilman lämpötilaa ja tarvittaessa kasvattaa tai laskee jäähdytystehoa. Lisäksi monissa automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa autoissa myös tuuletusteho muuttuu automaattisesti, eikä sitä tarvitse manuaalisesti säätää. Aluksi saattaa puhaltaa kovaa kylmää ja kun asetettu lämpötila saavutetaan, tuuletusnopeus laskee minimiin.

            EDIT: Havainnollistavat kuvat:

            Manuaalinen ilmastointi




            Automaattinen ilmastointi

            Last edited by Ramzez; 13-03-2012, 18:28.

            Comment

            • Tommy T
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 268

              Lainattu Ramzezilta: "Automaattinen ilmastointi toimii periaatteella, että asetat halutun astemäärän ilmastointipaneeliin ja auto sitten automaattisesti pyrkii pitämään lämpötilan juuri siinä asetettuna arvona"

              Kyllä mulla ainakin myös manuaali-ilmastointi toimi juurikin noin.
              ix---xi

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by Skarpa View Post
                Pistetään muutama moottoriaiheinen kysymys tänne, kun olen moottoreiden purkamisen ja kasaamisen suhteen melko tietämätön.

                1. Alumiinilohkojen kuluminen:
                Kuinka pitkäikäinen on BMW:n esim. M52:ssa ja M54:ssä käyttämä sylinteriseinien pinnoite? Kannattaako esim. 300 000 ajettua moottoria ostaa projektiaihioksi? Alulohkoahan ei pysty hoonaamaan tai poraamaan.
                Hyvin huolletussa koneessa Nikasil-pinnoitteen elinikä lienee joku 5 miljoonaa kilometriä/134,5 vuotta, eli kovaa ajoa. Alusil-lohkoa sen sijaan voi porata ja hoonata, 6-mukiseen ei ole edes aivan mahdottoman hintaista.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Tommy T View Post
                  Lainattu Ramzezilta: "Automaattinen ilmastointi toimii periaatteella, että asetat halutun astemäärän ilmastointipaneeliin ja auto sitten automaattisesti pyrkii pitämään lämpötilan juuri siinä asetettuna arvona"

                  Kyllä mulla ainakin myös manuaali-ilmastointi toimi juurikin noin.
                  Kyse lienee sitten jostakin puoliautomaattisesta ilmastoinnista? Nimittäin täysin manuaalisissa ilmastoinneissa säädät halutun lämpötilan siitä namiskasta kääntämällä ja suuttimista tulee sitten yhtä kylmää koko ajan, riippumatta kabiinin sisälämpötilasta. Automaattinen ilmastointi sen sijaan pyrkii haistelemaan kabiinin sisälämpötilaa ja sen perusteella joko laskee tuuletusilman lämpötilaa tai nostaa sitä tarpeen mukaan. Manuaali-ilmastoinnissa joudut itse korjaamaan lämpötilaa alemmaksi/korkeammaksi, jos ilma autossa alkaa tuntua kuumalta/kylmältä.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Kyse lienee sitten jostakin puoliautomaattisesta ilmastoinnista? Nimittäin täysin manuaalisissa ilmastoinneissa säädät halutun lämpötilan siitä namiskasta kääntämällä ja suuttimista tulee sitten yhtä kylmää koko ajan, riippumatta kabiinin sisälämpötilasta. Automaattinen ilmastointi sen sijaan pyrkii haistelemaan kabiinin sisälämpötilaa ja sen perusteella joko laskee tuuletusilman lämpötilaa tai nostaa sitä tarpeen mukaan. Manuaali-ilmastoinnissa joudut itse korjaamaan lämpötilaa alemmaksi/korkeammaksi, jos ilma autossa alkaa tuntua kuumalta/kylmältä.
                    ei ole bmw:ltä tullut ulos täysin manuaalista lämppäriä sitten e21/e28? manuaalikin on puoliautomaatti jossa lämmönsäätö on automaattinen mutta puhallin ei


                    edit: vielä E36:ssa on ollut täysin manuaalinen lämppäri saatavilla (manuaali lämppäri, puol automaatti-ilmastointi ja automaatti-ilmastointi)
                    Last edited by peto2; 13-03-2012, 19:17.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16417
                      • Asikkala

                      Originally posted by peto2 View Post
                      edit: vielä E36:ssa on ollut täysin manuaalinen lämppäri saatavilla (manuaali lämppäri, puol automaatti-ilmastointi ja automaatti-ilmastointi)
                      Ai saatavilla ? Taitaa useimmat e36:t olla pelkällä lämppärillä ja ilmastointi on ollut lisävaruste ?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ai saatavilla ? Taitaa useimmat e36:t olla pelkällä lämppärillä ja ilmastointi on ollut lisävaruste ?
                        joo eiku luulin että lämppärin on saanut vain lisähinnasta (sarkasmi)
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          Originally posted by Tomba87 View Post
                          Vaikuttaa tuon perusteella paalauskuntoiselta tuo auto Harkittiin tuota kun käytiin kaverille talviautoa ostamassa, onneksi ei menty edes katsomaan..
                          no http://www.nettiauto.com/bmw/525/4577584 toi auto ja sitten toi entinen omistaja sano kyllä kaikki muut jne mut eipä kyl sanonu että kone ei käy kaikkilla jne. mut no joo
                          Last edited by tonnizi; 13-03-2012, 23:06.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by TareJR View Post
                            no http://www.nettiauto.com/bmw/525/4577584 toi auto ja sitten toi entinen omistaja sano kyllä kaikki muut jne mut eipä kyl sanonu että kone ei käy kaikkilla jne. mut no joo
                            Paljon jouduit maksamaan? Pari sataa? Pistä paaliin ja niele tappiosi. Ostat sitten toisen ja paremman. Turha tuohon on enää rahaa upottaa.

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Paljon jouduit maksamaan? Pari sataa? Pistä paaliin ja niele tappiosi. Ostat sitten toisen ja paremman. Turha tuohon on enää rahaa upottaa.
                              Mun piti kysyä, että miksi piti hakea käyntivikanen 400tkm ajettu e34. Parempiakin olisi ollut tarjolla ja reilusti, mutten viittinyt. Onneksi sinä kerkesit kiteyttää tuon asian jo... Ihmettelen vaan miten koeajolla ei huomaa, jos m50 rutkuttaa vajailla.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Samaa mieltä, auton arvo kuitenkin jokusia satasia. Jos rupee konetta remppaamaan niin menee helposti auton arvon yli eikä tuota myydessä saa mitenkään takaisin.
                                Parhaiten saa varmasti vastinetta rahalle kun myy osina pois ja ostaa ehjemmän.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎