Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta - kokemuksia välittäjistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #61
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ei kannata tuoda saksasta, vaan ruotsista... Noitten vanhojen kilometrit harvoin enää pitää saksassa paikkaansa. Ne on pysynyt mysteerisesti samana siellä jo viimeiset 5 vuotta, kun katsotaan esim. alkupään e39:ä...

    Niin ja vähentyneet paljon vuoden takaiseen kohtuu hintaiset vähän ajetut, toisaalta sitten viimeisten vuosien 2002-2003 mallit ovat vielä hinnoissaan ettei juuri kannata tuoda jos ei sitten ole pohjaton rahapussi.

    Katselin tuolta ruottista blocket.se sivuilta 98-03 sedan mallisia 540:iä mutta ei sielläkään niitä kohtuu hintaisia ollut montaakaan, enimmäkseen farkkuja joten pitää katsella saksasta on kuitenkin isommat markkinat vielä.

    Yksi erikoisuus on tuo ruotsalaisten tapa ilmoittaa km lukemat esim 20000 mil ,
    kerrotaanko tuo kymmenellä?
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #62
      Originally posted by Juhis View Post
      Kannattaa varautua siihen, että nykyään aika moni vakuutusyhtiö on alkanut vaatimaan faksilla kopiota kauppakirjasta ja ulkomaisesta rekisteriotteesta. Muuten ei saa kaskoa heti voimaan. Eli aripaa nimimerkille vinkiksi, että kannattaa sopia asiasta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen ja ottaa faksinumero ylös ennen reissuun lähtöä.
      Otin yhteyttä vak. yhtiööni ( OP-POHJOLA ) niin aika ihmeellistä ettei saa pelkkää kaskoa saksanmaalle vaan pitää ottaa myös liik.vak , onkohan tuo normaali käytäntö kaikilla vak. yhtiöillä.

      Vaativat kopion kauppakirjasta ja rek.otteesta niinkuin joku tuossa aiemmin kirjoitti, fax laulamaan vaan.
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #63
        Originally posted by aripaa View Post
        Katselin tuolta ruottista blocket.se sivuilta 98-03 sedan mallisia 540:iä mutta ei sielläkään niitä kohtuu hintaisia ollut montaakaan, enimmäkseen farkkuja joten pitää katsella saksasta on kuitenkin isommat markkinat vielä.

        Yksi erikoisuus on tuo ruotsalaisten tapa ilmoittaa km lukemat esim 20000 mil ,
        kerrotaanko tuo kymmenellä?
        1 mil = 10km

        Ja eihän tuolla ruotsissa toki niin paljoa autoja ole kuin saksassa mutta melko usein siellä on asiallisia yksilöitä myynnissä. Tosin sielläkin ne hyvät ja oikein hinnoitellut yksilöt menevät nopeasti.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Nixon777
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 416
          • Finland

          #64
          Originally posted by aripaa View Post
          Otin yhteyttä vak. yhtiööni ( OP-POHJOLA ) niin aika ihmeellistä ettei saa pelkkää kaskoa saksanmaalle vaan pitää ottaa myös liik.vak , onkohan tuo normaali käytäntö kaikilla vak. yhtiöillä.

          Vaativat kopion kauppakirjasta ja rek.otteesta niinkuin joku tuossa aiemmin kirjoitti, fax laulamaan vaan.
          Mulla vaihtu vakuutusyhtiö Pohjolasta juurikin älyttömien sääntövaihtelujen vuoksi.

          Puhelimessa välillä sanottiin ettei seisontaan kuulu ilkivaltavakuutus ja välillä sitten taas kuului. Riippui kuka oli asiakaspalvelussa puhelimessa.

          Aiemmalla autonhakureissulla Saksasta sain autooni suoraan kaskon voimaan Saksan puolella pelkällä runkonumerolla, mutta en liikennevakuutusta (en siis halunnutkaan tätä). Uudelleen Saksassa käytyäni toista autoa hakemassa sanottiin että liikennevakuutus pitää ostaa mukaan, kaskon hintaan ei saa bonuksia Saksan puolelta, omavastuu minimissään 500e ja he haluavat faxilla (esim. scannattu ja meilattu ei käynyt) auton ostopaperit, Saksan päätöksen omistuksen siirrosta (+ maksukuitit tästä) ja auton katsastustodistuksen.

          Tuo katkaisi kamelin selän niin sanotusti. Laiva lähti seuraavana päivänä ja minulla ei moiseen pelleilyyn ollut aikaa. Ei edes olisi käynyt, että olisin toimittanut nämä paperit päästyäni Suomeen.
          Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

          Comment

          • bayern
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1109
            • Tuusula

            #65
            Originally posted by bemu2000 View Post
            No huh huh, onko se aina ollut noin kallis? Muistelin jotain 300-400e hintaa... Vai oliskohan se ollu superfastilla.
            Superfastilla pääsee käsittääkseni halvemmalla, tai sitten ei. Jos kattoo listahintoja hytin kanssa molemmilta, on aika lähellä toisiaan. Superfastilla voi ottaa sen kansipaikan ja jos kuuluu TallinkSiljan "klubiin", saa rabatteja. Kuulun ite veronmaksajain keskusliittoon ja sitä kautta saa ilmaiseksi jonkun TallinkSiljan silver-tason kortin, jota en kyllä muuten olis hakenu. Tällä kortilla elokuussa olis päässy kansipaikalla mies&kannella auto Rostockista Helsinkiin hintaan 205,00€, jos en väärin muista. Hytin kanssa luonnollisesti hinta oli huomattavasti korkeampi.

            Kyllä mä voin oluenhakumatkalle lähteä Saksaan ja hoitaa samalla yhden auton sieltä Suomeen jos mun matkakulut korvataan ja saan nimellisen korvauksen; sanotaanko kulujen päälle yks laatikko Paulaner-vehnähiivaolutta?
            EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #66
              Originally posted by bemu2000 View Post
              No huh huh, onko se aina ollut noin kallis? Muistelin jotain 300-400e hintaa... Vai oliskohan se ollu superfastilla.
              Hinta on vaihdellut noin 400 - 520 euron välillä viimeisen 7 vuoden aikana. Tällä hetkellä on hinta 472 euroa. Tiedän tämän 100% varmaksi, koska viimeksi tällä viikolla lähetin auton rahtina.

              Superfastilla maksoi joskus muutamia vuosia sitten n. 400 euroa, nykyhinnoista en osaa sanoa.

              Nuo mainitsemani hinnat sisältää siis myös molempien päiden (Saksan ja Suomen) satamakulut, jotka totta kai on pakko huomioida rahdin hintaan. Eli jos katsoo pelkän henkilöauton rahdin hinnan jostakin hinnastosta, saattaa se vaikuttaa äkkiä edulliselta. Mutta hintaan lisätään kaikenmaailman satama yms kuluja vielä iso läjä.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • olaus
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 687
                • jyväskylä

                #67
                Kesällä oli superfastilla 199eur suunta auton kanssa kansipaikalla.

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #68
                  Pakkasukko pudotti savupiipusta
                  Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:39.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7513
                    • Kotona

                    #69
                    Originally posted by viktor View Post
                    Hinnat tuntuu niillä vaan nousseen rajusti :think jonkun ~900€ makso oman tuotattaminen silloin kaikkineen. Toki noudin auton Liedosta ja tullasin itse.
                    Tuonti osui ajankohdalle kevättalvi 2008.
                    Kyllä kyllä.

                    Henkilöauto ilman erikoispalveluja

                    auton koeajo ja tarkastus 590€
                    rahti ja tavaramaksu 610€
                    tuontikomissio 732€

                    yhteensä: 1932€
                    ______
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    -

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by olaus View Post
                      Kesällä oli superfastilla 199eur suunta auton kanssa kansipaikalla.
                      Ja nyt talvella 125€
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      • apeke
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 108
                        • Suomi

                        #71
                        Originally posted by viktor View Post
                        Hinnat tuntuu niillä vaan nousseen rajusti :think jonkun ~900€ makso oman tuotattaminen silloin kaikkineen.
                        Kuluistahan täällä on jo ollut juttua, joten kannattaa miettiä miten on mahdollista, että välittäjä lupaa tuoda omillaan, tai erittäin pienellä voitolla auton Suomeen. Saattaapi olla, että ostokuitilla Saksan päässä fiilataan se voitto taskuun ja sinä tyytyväisenä ajattelet saaneesi diilin tuolla 900e välityspalkkiolla.

                        Pelkkää spekulaatiota tietenkin... kyllähän noita laupiaita samarialaisia löytyy pilvin pimein...

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #72
                          ......
                          Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:30.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Pande
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1324
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by viktor View Post
                            Ostokuitti ja paperit tuli kyllä mukana ja ihan sen liikkeen kirjoittama minkä pitikin. Ei ole tapana ostella paperittomia autoja..
                            Ei tuo muutenkaan mistään turkkilaisilta tullut vaan ihan merkkiliikkeeltä. Hintaa oli jopa mobilen hinnasta tingattu sen verran etten usko tuntien saksan hintapolitiikan, niin useiden satojen tinkaukseen kuitenkaan, ehjästä autosta. Mielestäni noin 500€ hakupalkka ei ole ihan laupiasta samarialaista vielä, joku noin 100-200€ olisi. Kaveri kuitenkin tutki muillekkin autoja samoilla reissuilla. Lauttakulut oli tuntemattomat kun tuli rekalla yli. Laskin silloin josko ajan auton itse saksasta vähän myös lomareissuna, muttei kannattanut millään laskutoimituksella.
                            Sinänsä pidän varsin kovana tuota noin 2k€ hakupalkkaa. Siinä kyllä isoin osa jää taskunpohjalle ja saa varmaan hyvät tilit jos autoja vaan läpi käsistä menee.
                            Joo ite oon noin tonnin maksanut myös kaikkineen kuluineen. Eihän välittäjä siitä yhestä autosta saa kun sen noin 500e mut jos samalla tuo 10 autoa rekalla niin johan siinä ihan hyvät taskurahat saa.

                            Edit: Nyt kun oon ite tuomassa niin pitäis jollain 300e päästä, jos edelleen noi lauttatarjoukset on voimas että auto 100e ja henkilö 89e. Tähän ei minun ole tarttenut laskee lentoa saksaan/hotelleja.
                            Last edited by Pande; 08-01-2010, 12:06.
                            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                            sigpic

                            Comment

                            • apeke
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 108
                              • Suomi

                              #74
                              Mikäli välittäjä ottaa tuon 900€, nii jää välittäjälle 737,70euroa kun vähennetään alvi valtiolle. Jos kerta välittäjälle jää about 500euroa, niin tällöin kulut auton etsinnälle ja kuljettamiselle Suomeen on 237,70 euroa. Halvalla ne välittäjät autoja rahtaa.

                              "Lauttakulut oli tuntemattomat kun tuli rekalla yli."
                              On muuten hienoa, että kyseinen välittäjä on keksinyt tavan saada autoja rahdattua lähes ilmaiseksi. (kuitenkin alle tuon 237,70e per auto) Firmat jotka ajavat tuota väliä tuovat halvimmillaan about 500e Saksasta Suomeen autoja. Kertokaa ihmeessä mikäli joku rahtaa edullisemmin.

                              Pande:
                              Ilmeisesti teleporttaat itsesi lentokentälle ja otat halpalennon Saksaan 30e. Sitten teleporttaat itsesi hotelliin ja yövyt siellä 20e. Sitten teleporttaat itsesi autoliikkeeseen jossa auto odottaa tarkastettuna ja hyväksi todettuna ja maksat auton. Sitten ostat siirtoluvat a' 100e ja lähdet ajelemaan kohti satamaa (autossa tankki tietenkin täynnä, koska liikkeillä on niin hyvä palvelu). Sitten huomaatkin, että budjetti on jo mennyt 39e ylitse, etkä ole syönyt kertaakaan, joten masu tyhjänä mennään koko loppumatkan.

                              Niin ja pilke silmäkulmassa kirjoittelin nämä vastineet, joten ettehän ota liikaa herneitä. I'm just saying, että hyvää ja halpaa ei ole olemassa.
                              Last edited by apeke; 08-01-2010, 16:29.

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                #75
                                Originally posted by apeke View Post
                                Mikäli välittäjä ottaa tuon 900€, nii jää välittäjälle 737,70euroa kun vähennetään alvi valtiolle. Jos kerta välittäjälle jää about 500euroa, niin tällöin kulut auton etsinnälle ja kuljettamiselle Suomeen on 237,70 euroa. Halvalla ne välittäjät autoja rahtaa.

                                "Lauttakulut oli tuntemattomat kun tuli rekalla yli."
                                On muuten hienoa, että kyseinen välittäjä on keksinyt tavan saada autoja rahdattua lähes ilmaiseksi. (kuitenkin alle tuon 237,70e per auto) Firmat jotka ajavat tuota väliä tuovat halvimmillaan about 500e Saksasta Suomeen autoja. Kertokaa ihmeessä mikäli joku rahtaa edullisemmin.

                                Pande:
                                Ilmeisesti teleporttaat itsesi lentokentälle ja otat halpalennon Saksaan 30e. Sitten teleporttaat itsesi hotelliin ja yövyt siellä 20e. Sitten teleporttaat itsesi autoliikkeeseen jossa auto odottaa tarkastettuna ja hyväksi todettuna ja maksat auton. Sitten ostat siirtoluvat a' 100e ja lähdet ajelemaan kohti satamaa (autossa tankki tietenkin täynnä, koska liikkeillä on niin hyvä palvelu). Sitten huomaatkin, että budjetti on jo mennyt 39e ylitse, etkä ole syönyt kertaakaan, joten masu tyhjänä mennään koko loppumatkan.

                                Niin ja pilke silmäkulmassa kirjoittelin nämä vastineet, joten ettehän ota liikaa herneitä. I'm just saying, että hyvää ja halpaa ei ole olemassa.
                                Tulin ilmeisesti kusetetuksi, onneksi kuuli nyt asiasta
                                Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:29.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎