Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 928 GTS
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1559
    • Helsinki

    #46
    Lisäksi Hollannin autoista taitaa saada paikallisen veron pois kun ne vie ulos.
    -92 928 GTS
    -98 550 Maranello

    Comment

    • Pande
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1324
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by 928 GTS View Post
      Lisäksi Hollannin autoista taitaa saada paikallisen veron pois kun ne vie ulos.
      Tästä olisi kiva tietää lisää, eli löytyiskö jollain valmista tietoa tästä asiasta. Kuinka monta prosenttia saisi hinnasta pois? Ja mistä hinnasta se lasketaan?
      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
      sigpic

      Comment

      • Jake79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 510
        • Kokkola

        #48
        Nyt tarvitaan kokeneempien apua
        Tarkoitus olisi hakea Saksasta auto Helmikuussa ja ajaa se Ruotsin kautta
        Suomeen. Pärjäänkö kesärenkailla kyseisen välin vai tarvinko talvirenkaat?
        Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

        Comment

        • Quatzal
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 373

          #49
          Originally posted by Jake79 View Post
          Nyt tarvitaan kokeneempien apua
          Tarkoitus olisi hakea Saksasta auto Helmikuussa ja ajaa se Ruotsin kautta
          Suomeen. Pärjäänkö kesärenkailla kyseisen välin vai tarvinko talvirenkaat?
          Suomessa on talvirengaspakko joulukuun alusta helmikuun loppuun.

          Meinasitko tulla lautalla yli vai kiertää pohjoisen kautta ja mihinpäin Suomea olet ajamassa? Suomessa on ainakin ihan kunnon talvi, eikä tuolla Tukholman korkeuksillakaan ole varmasti lumesta puutetta.

          Osta Saksasta jotkut kitkat alle, niin tuleepahan talvirenkaat ostettua samalla, eikä tarvitse liukastella kotimatkalla.

          Comment

          • al73
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 21
            • Kajaani

            #50
            Originally posted by Quatzal View Post
            Osta Saksasta jotkut kitkat alle, niin tuleepahan talvirenkaat ostettua samalla, eikä tarvitse liukastella kotimatkalla.
            Niillä Saksan kitkoilla ei kyllä tee Suomessa mitään...minulle tuli auton mukana sellaiset, joilla nyt kotiin pääsi, mutta vaihtuivat aika äkkiä Nokian Hakkapeliitta 7:hin.

            TM:n rengastestistä,muistaakseni syyskuun numerosta voi lukea lisää keski-euroopan markkinoille tarkoitetuista kitkarenkaista.
            Last edited by al73; 16-11-2009, 17:06.

            Comment

            • Polar
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2045
              • Espoo

              #51
              Originally posted by al73 View Post
              Niillä Saksan kitkoilla ei kyllä tee Suomessa mitään...minulle tuli auton mukana sellaiset, joilla nyt kotiin pääsi, mutta vaihtuivat aika äkkiä Nokian Hakkapeliitta 7:hin.

              TM:n rengastestistä,muistaakseni syyskuun numerosta voi lukea lisää keski-euroopan markkinoille tarkoitetuista kitkarenkaista.
              Hyvin pärjäsi kolme talvea saksasta ostetuilla kitkarenkailla, sitten tartti ostaa uudet.

              Nastakumit pitäisi kieltää lailla.
              Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
              - Official member of Team Järki & Kohtuus -
              - You gotta pay to play -

              Comment

              • m1g3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 66
                • Tampere

                #52
                Olen itsekkin suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
                Volvo V40 2.0T -04

                Comment

                • Tamme
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 307
                  • Tampere-Turku

                  #53
                  Originally posted by m1g3 View Post
                  Olen itsekkin suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
                  Juu tota...
                  Ei muuta kun mobilee ja autoscouttii yms. surffaa ja vertailee niin huomaat kyllä mitä löytyy havittelemasi automallin varusteissa yleensä ja mitä ei. Lämppärillä varustellut on harvassa mutta muuten kyllä varusteita löytyy saksan autoista.
                  Ja rustailehan sitten niitä varusteita vaan sinne hakuun kunnolla, sillä hinta ei niin paljoa nouse/laske hyvinvarustelluissa autoissa verraten "karvalakkeihin" kuten suomessa. (riippuu toki mitä mallia katselee ym)
                  Last edited by Tamme; 18-11-2009, 19:53.
                  BMW E92 325d
                  Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

                  Comment

                  • Hasardi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1860
                    • Der Hauptstad

                    #54
                    Originally posted by m1g3 View Post
                    Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa?
                    Suomaläiset on suomiautoja..saksalaiset ei?
                    Stadtluft macht frei.

                    Comment

                    • Jake79
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 510
                      • Kokkola

                      #55
                      Originally posted by m1g3 View Post
                      Olen itsekkin suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..

                      http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/tietoa/

                      Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?

                      1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
                      2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
                      3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia
                      4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä
                      5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
                      6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan
                      7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)
                      8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
                      9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan
                      10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset
                      11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton


                      Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #56
                        Originally posted by Jake79 View Post
                        Nyt tarvitaan kokeneempien apua
                        Tarkoitus olisi hakea Saksasta auto Helmikuussa ja ajaa se Ruotsin kautta
                        Suomeen. Pärjäänkö kesärenkailla kyseisen välin vai tarvinko talvirenkaat?
                        et pärjää kesärenkailla. ruotsissa on ihan saman kelit kuin suomessa tuohon aikaan ja saksassa voi tulla myös lunta ihan reippaasti.

                        ostat auton ja katsot kelin sen hetkisen tilanteen mukaan. monesti tulee mukana saksan kitkoja, millä pärjää välttävästi ja jos ei tule, niin marssit paikalliseen puljuun ostamaan, jos keli vaatii... ei se niin vaikeaa ole katsoa ulos ikkunasta ja vähän nettiä vilkaista :think
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          #57
                          Originally posted by m1g3 View Post
                          Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa?
                          On, se tuontipaska on todennäköisesti parempi koska...

                          Ei vaan. Yksi ero löytyy. Suomen vientimallissa on ns. Skandinavia paketti = eristetyt huohottimen osat moottorissa. Eroja saattaa olla Italian malleihin myös termostaatissa. Ruotsi-autot on identtisiä tältä osin Suomessa myytyjen kanssa. Kaiken voi toki laittaa jälkikäteenkin tai jättää laittamatta jos ei joukkohysteria Internetissä pelota

                          Originally posted by Jake79 View Post
                          Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?
                          Anna mun kaikki kestää!
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • miq
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 352
                            • Hyvinkää

                            #58
                            Originally posted by Polar View Post
                            Nastakumit pitäisi kieltää lailla.
                            Ja syystä että..? Perustele!
                            Tietystihän nyt on niin että ylivertaisen taidokkaat kuljettajat () pärjäävät vaikka sisärenkailla napaseudulla mutta ei sen mukaan kannata varmaankaan lähteä lakia säätämään..

                            Kyllä se on selvää että kitka on "parempi" lumettomalla ja kuivalla tiellä, suurin syy tähänkin paremmuuteen on äänettömyys. Lumikelillä ne menevät aikalailla tasan mutta entäs sitten kun tulee paska keli, jäätä tai vielä parempaa, vähän vettä jään päällä.. Silloin kitkarengas on tasan aika hampaaton eikä tee mitään verrattuna nastarenkaaseen. Vaikka ne nastat ovatkin mitättömiä niin kyllä niistä vain on apua. Ja lisäksi nastarenkaat karhentavat jäisiä/lumisia tienpintoja joten niistä on apua kitkarenkailla ajelevillekin.. Ja eikös ole niin että pitää mitoittaa pahimman kelin mukaan?

                            Niin, ja juu, minäkin ajan kitkarenkailla..ja kiroan joka kerta kun on helvetin liukas keli. Voi olla todennäköistä että seuraavat ovat nastalliset..
                            Hullu saa olla muttei tyhmä.

                            e61 530xd LCI

                            Comment

                            • Jake79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 510
                              • Kokkola

                              #59
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              ei se niin vaikeaa ole katsoa ulos ikkunasta ja vähän nettiä vilkaista :think
                              Tarkoitus ei ollut esittää uusavutonta . Kysyin vaan neuvoa kokeneemmilta, kun ei ole talvella tullut siellä päin pyörittyä
                              Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                              Comment

                              • JonasG
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 2160
                                • Porvoo/Helsinki

                                #60
                                Originally posted by Jake79 View Post
                                http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/tietoa/

                                Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?

                                1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
                                2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
                                3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia
                                4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä
                                5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
                                6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan
                                7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)
                                8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
                                9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan
                                10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset
                                11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton



                                joihinkin tuo tuuba vielä uppoaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎