Lisäksi Hollannin autoista taitaa saada paikallisen veron pois kun ne vie ulos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 928 GTS View PostLisäksi Hollannin autoista taitaa saada paikallisen veron pois kun ne vie ulos.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Jake79 View PostNyt tarvitaan kokeneempien apua
Tarkoitus olisi hakea Saksasta auto Helmikuussa ja ajaa se Ruotsin kautta
Suomeen. Pärjäänkö kesärenkailla kyseisen välin vai tarvinko talvirenkaat?
Meinasitko tulla lautalla yli vai kiertää pohjoisen kautta ja mihinpäin Suomea olet ajamassa? Suomessa on ainakin ihan kunnon talvi, eikä tuolla Tukholman korkeuksillakaan ole varmasti lumesta puutetta.
Osta Saksasta jotkut kitkat alle, niin tuleepahan talvirenkaat ostettua samalla, eikä tarvitse liukastella kotimatkalla.
Comment
-
-
Originally posted by Quatzal View PostOsta Saksasta jotkut kitkat alle, niin tuleepahan talvirenkaat ostettua samalla, eikä tarvitse liukastella kotimatkalla.
TM:n rengastestistä,muistaakseni syyskuun numerosta voi lukea lisää keski-euroopan markkinoille tarkoitetuista kitkarenkaista.Last edited by al73; 16-11-2009, 17:06.
Comment
-
-
Originally posted by al73 View PostNiillä Saksan kitkoilla ei kyllä tee Suomessa mitään...minulle tuli auton mukana sellaiset, joilla nyt kotiin pääsi, mutta vaihtuivat aika äkkiä Nokian Hakkapeliitta 7:hin.
TM:n rengastestistä,muistaakseni syyskuun numerosta voi lukea lisää keski-euroopan markkinoille tarkoitetuista kitkarenkaista.
Nastakumit pitäisi kieltää lailla.Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
- Official member of Team Järki & Kohtuus -
- You gotta pay to play -
Comment
-
-
Originally posted by m1g3 View PostOlen itsekkin suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
Ei muuta kun mobilee ja autoscouttii yms. surffaa ja vertailee niin huomaat kyllä mitä löytyy havittelemasi automallin varusteissa yleensä ja mitä ei. Lämppärillä varustellut on harvassa mutta muuten kyllä varusteita löytyy saksan autoista.
Ja rustailehan sitten niitä varusteita vaan sinne hakuun kunnolla, sillä hinta ei niin paljoa nouse/laske hyvinvarustelluissa autoissa verraten "karvalakkeihin" kuten suomessa. (riippuu toki mitä mallia katselee ym)Last edited by Tamme; 18-11-2009, 19:53.BMW E92 325d
Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4
Comment
-
-
Originally posted by m1g3 View PostOlen itsekkin suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/tietoa/
Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?
1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia
4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä
5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan
7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)
8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan
10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset
11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
Comment
-
-
Originally posted by Jake79 View PostNyt tarvitaan kokeneempien apua
Tarkoitus olisi hakea Saksasta auto Helmikuussa ja ajaa se Ruotsin kautta
Suomeen. Pärjäänkö kesärenkailla kyseisen välin vai tarvinko talvirenkaat?
ostat auton ja katsot kelin sen hetkisen tilanteen mukaan. monesti tulee mukana saksan kitkoja, millä pärjää välttävästi ja jos ei tule, niin marssit paikalliseen puljuun ostamaan, jos keli vaatii... ei se niin vaikeaa ole katsoa ulos ikkunasta ja vähän nettiä vilkaista :think
Comment
-
-
Originally posted by m1g3 View PostOnko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa?
Ei vaan. Yksi ero löytyy. Suomen vientimallissa on ns. Skandinavia paketti = eristetyt huohottimen osat moottorissa. Eroja saattaa olla Italian malleihin myös termostaatissa. Ruotsi-autot on identtisiä tältä osin Suomessa myytyjen kanssa. Kaiken voi toki laittaa jälkikäteenkin tai jättää laittamatta jos ei joukkohysteria Internetissä pelota
Originally posted by Jake79 View PostMiksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Polar View PostNastakumit pitäisi kieltää lailla.
Tietystihän nyt on niin että ylivertaisen taidokkaat kuljettajat () pärjäävät vaikka sisärenkailla napaseudulla mutta ei sen mukaan kannata varmaankaan lähteä lakia säätämään..
Kyllä se on selvää että kitka on "parempi" lumettomalla ja kuivalla tiellä, suurin syy tähänkin paremmuuteen on äänettömyys. Lumikelillä ne menevät aikalailla tasan mutta entäs sitten kun tulee paska keli, jäätä tai vielä parempaa, vähän vettä jään päällä.. Silloin kitkarengas on tasan aika hampaaton eikä tee mitään verrattuna nastarenkaaseen. Vaikka ne nastat ovatkin mitättömiä niin kyllä niistä vain on apua. Ja lisäksi nastarenkaat karhentavat jäisiä/lumisia tienpintoja joten niistä on apua kitkarenkailla ajelevillekin.. Ja eikös ole niin että pitää mitoittaa pahimman kelin mukaan?
Niin, ja juu, minäkin ajan kitkarenkailla..ja kiroan joka kerta kun on helvetin liukas keli. Voi olla todennäköistä että seuraavat ovat nastalliset..Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by Jake79 View Posthttp://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/tietoa/
Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?
1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia
4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä
5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan
7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)
8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan
10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset
11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton
joihinkin tuo tuuba vielä uppoaa.
Comment
-
Comment