Mikset voi yöpyä Saksassa ja hoitaa asioita aamulla? Onko reissu pakko tehdä jollakin tietyllä aikataululla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Originally posted by j-a View PostTiliä et tarvitse, mutta sinun pitää käydä Finanzamt:issa täyttelemässä jotain lappuja jossa sinut todetaan "luottokelpoiseksi" maksamaan Saksan käyttövoimamaksu. Näiden lappujen kanssa saat sitten siirtokilvet Zulassungsstelleltä.
Aika kummallista, jos hommat menee vieläkin vaikeammaksi.
En kyllä ymmärrä miksei punapäitäkään enää saisi. Sehän estäisi todella monen, siis muunkin maalaisen kuin Suomalaisen, autonoston Saksasta.
Käsittääksen keltapäille "virallisesti" on aina ollut sääntö, että vain, jos on Saksalainen osoite. Sitä olen vuosien saatossa ihmetellyt useammankin kerran, kuinka kuitenkin olen keltapäät itselle saanut.Last edited by jaki; 08-11-2013, 21:21.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJokainen hakekoon kilpensä mistä parhaakseen näkee.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Kuulostaa kyllä siltä, että keltaiset ja punaiset kilvet on menneet nyt sekaisin. Keltaisten kanssa on kyllä mennyt vaikeammaksi, mutta punaisia en ole kyllä missään tavannut, että rajoitetaan. Ovat tietysti hankalammat, koska ovat henkilökohtaiset ja auto pitää pääsääntöisesti viedä nähtäväksi rekisteröintiviranomaisille ja monelle myyjälle ärsyttävää ajanhukkaa, koska joutuu kuitenkin asiakkaan kanssa roikkumaan prosessissa pahimmillaan koko päivän ja pahimmassa tapauksessa siirtämään omilla kilvillä auton rekisteröintitoimistolle.____________________________
E38 740iA
E46 Alpina B3 3.3
Comment
-
-
Ei saakeli, myyjä bmw-liikkeessä väittää kiven kovaan, ettei kilpiä saa, jollei niiden hakijalla ole pankkitiliä Saksassa. Mä en nyt oikein millään usko tuohon, mutta tässä sitä ollaan.
Paskat, mä tilaan ne itse täältä:
Last edited by Juppe; 08-11-2013, 13:01.
Comment
-
-
Kyllä se on totta, että saksalaisten vientikilpien hankkimista varten vaaditaan saksalainen pankkitili. Tältä tililtä veloitetaan jälkikäteen suoraveloituksena käyttömaksu (ajoneuvovero) kilpien voimassaoloajalta. Joskus
veloitettiin minimissään kuukauden ajalta.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Kun myyjä on yksityinen, niin ne tavallisesti ottaa sen autoveron siitä tullikilvestä kontolleen. Ei pitäisi olla mikään mahdoton ongelma.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
On, ainakin tuon automyyjän mukaan. No varmaan tässä tapauksessa SVA maksaa sen ja kynii sitten minulta. Tai sitten se on jo kilpien hinnassa valmiiksi. Joka tapauksessa tuolla online palvelulla ne kilvet pitäisi saada samana tai seuraavana päivänä Saksassa. Kysyin myyjältä, että voiko autoliike ottaa sen veron kontolleen, mutta se ei käynyt. En tiedä, oliko kyseessä vain periaatteellinen juttu, mutta jotenkin uskon, että kai ne se olisi ottaneet, jos kauppa on siitä kiinni.
Edit:
Varmaan viranomaiset ovat kypsyneet siihen, että lopulta maksua ei maksa kukaan. Mä olen useasti antanut myyjän hoitaa asian ja saanut silti karhulaskun kotiin, kun myyjät eivät ole hoitaneet maksua. Joka kerta olen laittanut postia takaisin ja kertonut, että myyjä lupasi hoitaa. Vastaukseksi on ilmoitettu, että voin heittää laskun roskiin. Ovat tainneet jäädä saamatta.Last edited by Juppe; 08-11-2013, 14:21.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostOn, ainakin tuon automyyjän mukaan. No varmaan tässä tapauksessa SVA maksaa sen ja kynii sitten minulta. Tai sitten se on jo kilpien hinnassa valmiiksi. Joka tapauksessa tuolla online palvelulla ne kilvet pitäisi saada samana tai seuraavana päivänä Saksassa. Kysyin myyjältä, että voiko autoliike ottaa sen veron kontolleen, mutta se ei käynyt. En tiedä, oliko kyseessä vain periaatteellinen juttu, mutta jotenkin uskon, että kai ne se olisi ottaneet, jos kauppa on siitä kiinni.
Edit:
Varmaan viranomaiset ovat kypsyneet siihen, että lopulta maksua ei maksa kukaan. Mä olen useasti antanut myyjän hoitaa asian ja saanut silti karhulaskun kotiin, kun myyjät eivät ole hoitaneet maksua. Joka kerta olen laittanut postia takaisin ja kertonut, että myyjä lupasi hoitaa. Vastaukseksi on ilmoitettu, että voin heittää laskun roskiin. Ovat tainneet jäädä saamatta.
Tosin taisin olla 2011 viimeeksi hakemassa, joten joko tuo vero oli jo sillon kilpien hinnassa tai sitä ei vielä sillon peritty ollenkaan.Last edited by Antti O; 08-11-2013, 14:25.
Comment
-
-
Kannattaa sitten muistaa, että noilla keltasilla voi joutua Tanskassa tai Ruotsissa kyttien kanssa pattitilanteeseen. Ongelmaa ei ole, jos nappasee lautan Saksasta suoraan Suomeen, tokikaan. Ja tuurilla (kuten minä) voi ajella montakin reissua maiden läpi ilman suurempaa kähinää.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment