Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 E92/90 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by jokke35 View Post
    En ehtinyt tänään tuota katsomaan. Minkä kokoinen takaluukku tuossa on noin käytännössä? Suurin kuljetettava on oma pelikassi, jossa veskan kamat sisällä. Sopinee kuitenkin kyytiin jotenkin?
    Takaluukku on tiloiltaan ihan kelvollinen. Kuljetin siellä itse mm. maantiekilpapyörää ja parhaimmillaan kahta sellaista. Uskoisin, että veskarin kassi menee sinne helpommin kuin kaksi maantiekilpayörää
    Eli takaluukku on kooltaan ihan käyttökelpoinen.

    Comment

    • Jukikyy
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 3
      • Turku

      Originally posted by jva View Post
      Vaihteisto on makuasia. Kyllä se manuaalillakin toimii, mutta automaatti istuu kokonaisuuteen mielestäni paremmin.

      Takaveto vs neliveto on sekin tietysti makuasia. Nelivetoa en siis näe käytännön syistä tarpeelliseksi.

      335:sessa on vakiona M-Sport alusta. Ulkonäöllisesti joku voi kaivata pientä madallusta, mutta sen voinee hoitaa vaikka laadukkailla jousilla, koko alustaa vaihtamatta.

      Vanteista sanoisin sen verran, että kannattaa leveyksien ja ET-lukujen puolesta pyrkiä pitäytymään aika tarkasti BMW:n ilmoittamissa kokoluokissa. Tosin makuasia tämänkin, mutta omaani laittaisin 19":set. Jos autossa on RunFlatit, niin tee niistä verkonpainot ja osta tavalliset renkaat tilalle.
      Kiitos hyvistä vastauksista!!

      Tässä asiaa pohdittuani ja muutamaa yksilöä koeajaneena olen vaihteiston osalta päätymässä automaattiin vaikka "vannnoutunut" manuaali mies olenkin. Nyt on vain ongelma se, että venyttääkö budjettia niin, että saa 2009 mallisen, jossa olisi tuo 7-vaihtenen laatikko.

      Tämä takaveto vs. neliveto onkin sitten huomattavasti vaikeampi päätös. Mieli tekisi 4-vetoa, koska Audissa siihen on tottunut, mutta takavetokin olisi mukava tuttavuus ja takavetoisia on huomattavsti enemmän tarjolla niin Suomessa, Ruotsissa kuin Saksassakin. Tätä asiaa täytyy miettiä tosissaan.

      Alustan taidan alkuun jättää vakioksi vaikka se hieman korkealta näyttää... Tai no jos ihan vähän madaltaisi

      Nettiä selanneena ja kuvia katsoneena olen päättänyt, että vanteet saa olla kesällä 19" ja talvella 18".

      Näin sitä ihminen pääsee elämässään eteenpäin, kun tekee vaan päätöksiä.

      Enää puuttuu se auto...

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Originally posted by Jukikyy View Post
        Kiitos hyvistä vastauksista!!
        Tässä asiaa pohdittuani ja muutamaa yksilöä koeajaneena olen vaihteiston osalta päätymässä automaattiin vaikka "vannnoutunut" manuaali mies olenkin. Nyt on vain ongelma se, että venyttääkö budjettia niin, että saa 2009 mallisen, jossa olisi tuo 7-vaihtenen laatikko.

        Tämä takaveto vs. neliveto onkin sitten huomattavasti vaikeampi päätös. Mieli tekisi 4-vetoa, koska Audissa siihen on tottunut, mutta takavetokin olisi mukava tuttavuus ja takavetoisia on huomattavsti enemmän tarjolla niin Suomessa, Ruotsissa kuin Saksassakin. Tätä asiaa täytyy miettiä tosissaan.
        Olen itsekin melko vannoutunut manuaalimies, mutta se on kuitenkin niin paljon autosta kiinni, kumpi vaihteisto siihen sopii. Porschen kohdalla olen edelleen manuaalimies, mutta 335i on kyllä sellainen auto että siihen automaatti sopii kuin nenä päähän. Se vanhempikin on jo ihan kelvollinen, mutta kyllä nuo uudemmat vaihteistoversiot ovat vielä parempia, joten jos vaan budjetti venyy niin kannattaa harkita.

        Neliveto-takavetoasia on vähän samanlainen. Jos ostaisin vielä joskus Audin, se olisi varmuudella quattro, mutta BMW, Porsche tai Mersu olisi yhtä suurella varmuudella takaveto. Audi ja quattro kuuluu tiukasti yhteen - mutta yhtä tiukasti kuuluu yhteen BMW ja takaveto. Nykyaikaisen elektroniikan kanssa 335i takavetoisena toimii todella hyvin myös talvikelissä..jopa niillä hiukan korkeamman nopeusluokan kitkoilla. Nastat tai hitaamman nopeusluokan kitkat kun laittaa alle niin taatusti pärjää loistavasti. Eihän se tietenkään sillälailla hyökkää talvella valoista kuin neliveto, mutta onko se edes tarpeenkaan?

        Eli uudempi automaatti takavetona ja M-Sport varustuksella niin se on siinä

        Comment

        • lao
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 278
          • Tampere

          Miksei sitä neliveto-mallia? Ei se häviä takavedolle ajettavuudessa ja voi talvella aiheuttaa harmaita hiuksia Quattro-miehille

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Originally posted by lao View Post
            Miksei sitä neliveto-mallia? Ei se häviä takavedolle ajettavuudessa ja voi talvella aiheuttaa harmaita hiuksia Quattro-miehille
            Pitää paikkansa ja varmasti nelivetomalli on hyvä valinta sekin. Minä valitsisin kuitenkin ehdottomasti takavetomallin, ihan vain siksi että minusta BMW on aidoimmillaan BMW takavetoisena. Täysin fiilisasia siis. Neliveto on varmasti hyvä, eikä sinänsä varmasti ole mitään järkisyytä olla valitsematta sitä, mutta E92 Coupe onkin enemmän fiilis- kuin järkiauto

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by Jukikyy View Post
              Alustan taidan alkuun jättää vakioksi vaikka se hieman korkealta näyttää... Tai no jos ihan vähän madaltaisi

              Nettiä selanneena ja kuvia katsoneena olen päättänyt, että vanteet saa olla kesällä 19" ja talvella 18"
              Kyllä se madallusta kaipaa jos tehdas M-sport alustana,varsinkin se etupään "keulumis" efekti on aivan törkeä.Itse heitin viime kesänä KW1:sen,budjetti ratkaisuna alle ja tyytyväinen olen ollut.

              19" tuumaiset vanteet on Mutta tarkkana saa olla niillä rengasprofiileilla Suomessa ajettaessa,ettei rupea käymään kukkaron päälle...nim.merkki -kolme vannetta ajettu paskaksi-
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1271
                • Kainuu

                Kuuluuko suuttimien äänellä varsinkin kylmänä sellaistatikittelyä/nakutusta? Muutenhan tuo kone käy vähän kuin sukkasillaan.
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                • harossi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 619
                  • Haukipudas

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  245/30 on hyvä koko, mutta edessä ei mahdu 9" ET45 edes pyörimään. ottaa tolpaan kiinni. eteen 10mm spacerit ja taakse 15-20mm.
                  Tähän sen verran päivitystä että kyllä mahtuu pyörimään, eilen kokeilin samalla kun vaihdoin talvirenkaat alle.
                  e39 M5

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by harossi View Post
                    Tähän sen verran päivitystä että kyllä mahtuu pyörimään, eilen kokeilin samalla kun vaihdoin talvirenkaat alle.

                    9,5" ET35 vanteella rakoa jäi n.2mm

                    9" ET45 vanne menee laskennallisesti n.3mm tuota edellistä settiä sisempään, jos leveys ja ET on täsmälleen oikeat. voihan vanteiden mitoissa ja muotoilussakin olla eroja mitkä vaikuttaa muutamia millejä. joka tapauksessa niin hiuksen lähellä mennään, että ei voi sanoa että toinen merkki menisi samoilla mitoilla.

                    oliko sulla se vanne oikeen paikallaan ja ajoit autolla?
                    Last edited by bemu2000; 09-11-2011, 14:01.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • harossi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 619
                      • Haukipudas

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      9,5" ET35 vanteella rakoa jäi n.2mm

                      9" ET45 vanne menee laskennallisesti n.3mm tuota edellistä settiä sisempään, jos leveys ja ET on täsmälleen oikeat. voihan vanteiden mitoissa ja muotoilussakin olla eroja mitkä vaikuttaa muutamia millejä. joka tapauksessa niin hiuksen lähellä mennään, että ei voi sanoa että toinen merkki menisi samoilla mitoilla.

                      oliko sulla se vanne oikeen paikallaan ja ajoit autolla?
                      Vanne oli kiristettynä paikalleen ja pyörittelin tunkin varassa, laskin alaskin mutta en käynyt ajamassa. Ei sinne montaa milliä jäänyt varaa, ehkä pari milliä. Ja tuossa autossa ne on olleet alla kun tuli mukana. Vanteissa on varmaan eroja, nuo on takoalumiinia niin ehkä hiukan ohuempi sisäreuna? Jokatapauksessa rajoilla ollaan.
                      e39 M5

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎