Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #16
    Originally posted by kmn View Post
    keltaset iskarit ja punaset jouset - kuulostaa ta technix:lta! lainatkaa joku nyt hyvänen aika pojalle tyvilaput!
    Ei -91 niitä tarvi.
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #17
      Vittu löytyhä sieltä dokumentteja hanskalokerosta kun vähän malttoi tonkia..

      Mahtaako nämä olla juurikin oikeaa tavaraa?

      Keltaiset sivut on siis yhdestä kaksisivuisesta TUV lapusta jokainen sivu kääntöpuolineen erikseen.

      Ja valkoinen kuluneen näköinen lappu on ostokuitti jostain Koni setistä. Mutta kuitti on saksan kielellä eli ilmeisesti saksan päässä jo ostettu, tiedä sitä sitten onko niitä sen jälkeen vaihdettu.

      Eikös niitä Konin tolppia ollu ainakin keltasena ?

      Jos saa jotain selvää joku ja ymmärtää mitä näissä selvennetään niin kiitos jos maltat valaista asiaa.

      Voiko olla niinkin että jos edellinen omistaja on katsastanut auton suomessa näiden lappujen turvin niin onko sitä edes tarvinnut muutos katsastaa kun on jo saksassa tehty muutos?






      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #18
        Originally posted by Haju69 View Post
        Vittu löytyhä sieltä dokumentteja hanskalokerosta kun vähän malttoi tonkia..

        Mahtaako nämä olla juurikin oikeaa tavaraa?

        Keltaiset sivut on siis yhdestä kaksisivuisesta TUV lapusta jokainen sivu kääntöpuolineen erikseen.

        Ja valkoinen kuluneen näköinen lappu on ostokuitti jostain Koni setistä. Mutta kuitti on saksan kielellä eli ilmeisesti saksan päässä jo ostettu, tiedä sitä sitten onko niitä sen jälkeen vaihdettu.

        Eikös niitä Konin tolppia ollu ainakin keltasena ?

        Jos saa jotain selvää joku ja ymmärtää mitä näissä selvennetään niin kiitos jos maltat valaista asiaa.

        Voiko olla niinkin että jos edellinen omistaja on katsastanut auton suomessa näiden lappujen turvin niin onko sitä edes tarvinnut muutos katsastaa kun on jo saksassa tehty muutos?
        TÜV-laput on takapöntölle. Mutta tosiaan -91 autolle ei tarvi lappuja alustasta kuhan vaan ovat asianmukaiset.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by intfreak View Post
          TÜV-laput on takapöntölle. Mutta tosiaan -91 autolle ei tarvi lappuja alustasta kuhan vaan ovat asianmukaiset.
          Olen ollut siinä uskossa että muutoskatsastuksen tarpeen määräisi se milloin muutos on tehty eikä auton vuosimalli.

          En kyllä sinulle tässä kohtaa ala vastaankaan väittämään , mutta näin on useasta lähteestä informoitu.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • R.I.P
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 235
            • Varsinainen Suomi

            #20
            Joo, ekat laput on takapöntölle, mutta viimonen on Konin iskareitten ostokuitti.
            Kato jos löydät jostain tohon viimeseen liitteeseen liittyvää TüV-lappua, tai auton "Fahrzeugbrief":iä, saadaan katastustirehtöörit hiljaseks.

            Viime kädessä muutoskatsastus.
            BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

            Comment

            • Ravermeister
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1508
              • Melkeen Turkkuses

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Olen ollut siinä uskossa että muutoskatsastuksen tarpeen määräisi se milloin muutos on tehty eikä auton vuosimalli.
              Siis tottakai aina vaaditaan muutoskatsastus, mutta noin vanhassa autossa ei tarvitse olla TUV-lappuja jotta saa muutoskatsastettua...
              -Turku Connection-
              HDJ80 4.2TD
              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

              Comment

              • [DeeDee]
                BTCF Member
                • Nov 2008
                • 77
                • Konala

                #22
                Täälläpäin ei ainakaan konttorilla mitään sanottu, kun vaihdoin höpöhöpö viritelmien tilalle ämmän osaa. Jollei nyt lasketa sitä pientä kiroamista, kun autoa ei meinannu saada nosturille tai sieltä pois. Ihmettelivät vain, ettei auto noin matala viimeksi ollut... Ja pommihan on vuosimallia -94 ja tehtaalta tullut ämmäläisen alustalla.
                E85 - kesä ☀️
                Twingo - takamoottorinen pikkukippo
                Ex E39 - Kauppakassi
                Ex E21 - Nykyisin viihdyn jo aikuisten seurassa
                Ex E36 - pieni, muovinen miehenkorvike

                Comment

                • Masatus
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 867
                  • Haukipudas

                  #23
                  Heei eihän joka katsastuksessa tule uutta ilmoitusosaa? Vaan pelkästään uusi tekninen osa?
                  Kun olen muutoskatsastanut autoni toukokuussa ja sillon sain kyllä uuden ilmoitusosankin mutta heinäkuussa käytin katsastuksessa ja mietin että pitäisikö minulta löytyä heinäkuussa päivätty ilmoitusosa?

                  Comment

                  • takatalvi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1019
                    • Jokela

                    #24
                    Originally posted by Masatus View Post
                    Heei eihän joka katsastuksessa tule uutta ilmoitusosaa? Vaan pelkästään uusi tekninen osa?
                    Kun olen muutoskatsastanut autoni toukokuussa ja sillon sain kyllä uuden ilmoitusosankin mutta heinäkuussa käytin katsastuksessa ja mietin että pitäisikö minulta löytyä heinäkuussa päivätty ilmoitusosa?
                    No, tänään käytin Cäbin katsastuksessa ja läpi meni pai tö vei! Niin en saanut uutta ilmoitusosaa.
                    BMW i3

                    Comment

                    • Masatus
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 867
                      • Haukipudas

                      #25
                      Originally posted by takatalvi View Post
                      No, tänään käytin Cäbin katsastuksessa ja läpi meni pai tö vei! Niin en saanut uutta ilmoitusosaa.
                      No hyvä...kun jos heinäkuussakin olisi pitänyt saada ilmoitusosa niin se olisi kyllä minulla ollut tallessa sen verran ole huolellinen noiden autopapereiden suhteen. Mutta se "tallessa" olisikin sitten saattanut vähän haetuttaa

                      Comment

                      • Ioni79
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 738

                        #26
                        Originally posted by Masatus View Post
                        Heei eihän joka katsastuksessa tule uutta ilmoitusosaa? Vaan pelkästään uusi tekninen osa?
                        Kun olen muutoskatsastanut autoni toukokuussa ja sillon sain kyllä uuden ilmoitusosankin mutta heinäkuussa käytin katsastuksessa ja mietin että pitäisikö minulta löytyä heinäkuussa päivätty ilmoitusosa?
                        Siinä teknisessä osassa lukee järjestysnumero molemmille lapuille, esim. 006/004, joka tarkoittaa että 6. tekninen osa ja 4. ilmoitusosa ovat "up-to-date". Eli yleensä ilmoitusosa ei tule, koska siinä ei tiedot muutu.
                        Tietenkin tuo 004 pitää sitten löytyä ilmoitusosasta.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          #27
                          Voi helvetti, ite olin alottanu tän topikin ja kysyin jo toisessa topikissakin samaa..

                          No, laitetaanpa uudestaan

                          Eli:
                          Oletteko katsastaneet autoja niin että edessä ja takana on eripari vanteet(myös erikokoiset). Eli onnistuuko niin vai hylkykö sillätavoin odottaa?

                          Meinaan että edessä 195/40/16 jos olis ja takana normi pullonkorkit niille soveltuvilla renkailla eli jotain 185/70/14... Vai onko se suosiolla vaihdettava pullarenkaat joka kulmaan? Kyseessä E30 joka katsastusta odottaa.

                          Syy miksi kysyn tätä niin on se että nuo 16"nakit on jo paikoillaan(edessä), mutta takana ei tällä hetkellä ja spacereiden ja 215 renkaiden(9"vanteella) takia jännitän sitä katsastusta noilla 16" vanteilla/renkailla(takapään osalta). Ja kaksi niistä jäljelle jäävistä 14" renkaista on niin huonoja että on siinä ja tässä että meneekö ne leimalta läpi jos nekin vaihtaa eteen..

                          Eli onnistuuko tuollalailla katsastaa että edessä 16" ja takana 14" vanteet? Josko jollain kokemusta?
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #28
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Voi helvetti, ite olin alottanu tän topikin ja kysyin jo toisessa topikissakin samaa..

                            No, laitetaanpa uudestaan

                            Eli:
                            Oletteko katsastaneet autoja niin että edessä ja takana on eripari vanteet(myös erikokoiset). Eli onnistuuko niin vai hylkykö sillätavoin odottaa?

                            Meinaan että edessä 195/40/16 jos olis ja takana normi pullonkorkit niille soveltuvilla renkailla eli jotain 185/70/14... Vai onko se suosiolla vaihdettava pullarenkaat joka kulmaan? Kyseessä E30 joka katsastusta odottaa.

                            Syy miksi kysyn tätä niin on se että nuo 16"nakit on jo paikoillaan(edessä), mutta takana ei tällä hetkellä ja spacereiden ja 215 renkaiden(9"vanteella) takia jännitän sitä katsastusta noilla 16" vanteilla/renkailla(takapään osalta). Ja kaksi niistä jäljelle jäävistä 14" renkaista on niin huonoja että on siinä ja tässä että meneekö ne leimalta läpi jos nekin vaihtaa eteen..

                            Eli onnistuuko tuollalailla katsastaa että edessä 16" ja takana 14" vanteet? Josko jollain kokemusta?
                            Eikö kellään kommenttia?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • slowrider
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 254
                              • Salo

                              #29
                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Voi helvetti, ite olin alottanu tän topikin ja kysyin jo toisessa topikissakin samaa..

                              No, laitetaanpa uudestaan

                              Eli:
                              Oletteko katsastaneet autoja niin että edessä ja takana on eripari vanteet(myös erikokoiset). Eli onnistuuko niin vai hylkykö sillätavoin odottaa?

                              Meinaan että edessä 195/40/16 jos olis ja takana normi pullonkorkit niille soveltuvilla renkailla eli jotain 185/70/14... Vai onko se suosiolla vaihdettava pullarenkaat joka kulmaan? Kyseessä E30 joka katsastusta odottaa.

                              Syy miksi kysyn tätä niin on se että nuo 16"nakit on jo paikoillaan(edessä), mutta takana ei tällä hetkellä ja spacereiden ja 215 renkaiden(9"vanteella) takia jännitän sitä katsastusta noilla 16" vanteilla/renkailla(takapään osalta). Ja kaksi niistä jäljelle jäävistä 14" renkaista on niin huonoja että on siinä ja tässä että meneekö ne leimalta läpi jos nekin vaihtaa eteen..

                              Eli onnistuuko tuollalailla katsastaa että edessä 16" ja takana 14" vanteet? Josko jollain kokemusta?
                              onnistuu eriparit. ainakin mr2:ssa ei ollut ongelmaa 16/17 yhdistelmän kanssa. toki kyseiset rengaskoot pitää löytyä otteesta vakio/vaihtoehtoisena rengaskokona, jos meinaa ilman muutoskatsastuksen lisähintaa selvitä
                              Last edited by slowrider; 13-04-2010, 22:13.
                              BMW S1000RR
                              Nordic Superbike #2

                              Comment

                              • Laksu89
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 86
                                • yka/tampere

                                #30
                                kyllähän sen pitäis onnistua jos otteessa on vain merkinnät isommista vanteista:think samalla akselilla taas ei saa olla eri kokoisia vanteita!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎