Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by tupe80 View Post
    Omalla 135i ajelin tuossa joku aika sitten racechronolla ja ulkoisella gps:llä kaksi vetoa ilman isompaa välijäähdytintä vielä. 100-200 ja ajat oli 8.8s ja 8.9 sekkaa. noin 90 vauhdista 3. vaihteella lähdin kiihdyttää. matkalla oli hyvin pieni ja loiva alamäki. tiedä sit vaikuttiko kovinkaan paljon. Tiedä sit kuinka luotettava on tuo.
    Hyvä aika! Kyl se alamäki vähän vaikuttaa. Onko 5 vai 1hz GPS-siru?

    On muuten tossa sun avatarina just samanlainen potkuauto ku ostin pari vuotta sitten pojalle Laakkoselta Laatukamaa, kaikki muut autot sen on saanu rikki paitsi ton.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • tupe80
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 53
      • Espoo

      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Hyvä aika! Kyl se alamäki vähän vaikuttaa. Onko 5 vai 1hz GPS-siru?

      On muuten tossa sun avatarina just samanlainen potkuauto ku ostin pari vuotta sitten pojalle Laakkoselta Laatukamaa, kaikki muut autot sen on saanu rikki paitsi ton.

      En itse asiassa tiedä, pitää tarkistaa asia kun löydän sen tuolta varastosta.

      Comment

      • hono
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 172
        • Nurmijärvi

        Tuli käytyy ajankuluks vetää uudestaan 100-200km/h kun sattu viilee päivä. Edellisen vedin 3 ja 4 vaihteella mutta tällä kertaa alotin 2:lla kun syttyy 3:lla vasta pitkälti sadan jälkeen.

        Tulos 100-200km/h 5,827s ja 254m, mitattu PBoxilla.

        80-120km/h samassa vedossa 1,599s.

        100-160km/h samassa vedossa 2,87s

        Akkiä välijäähdytintä ja viinaa niin päästään 4:lla alkaviin

        Comment

        • hono
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 172
          • Nurmijärvi

          Originally posted by primerap10gtr View Post
          On kyl kova aika. Paljokos siitä nyt löytyy voimaa ja minkä verran tollanen painaa? Mittasitteko millä?
          Pitäis lotota, sen verran hyvin osu toi mun painon veikkaus .

          Eli Audi tuli punnittua tänään, vaakana toimi Intercomp.

          Varttitankki bensaa, ilman kuljettajaa vaaka näytti tältä:

          Etuvasen: 376kg Etuoikea: 399kg

          Takavasen: 243,5kg Takaoikea: 220kg

          Etu: 62,58%
          Taka: 37,42%

          Eli hieman etupainoinen, niinkuin nää Audit tuppaa olemaan.

          Kokonaismassa: 1238,5kg ja lihaksien kanssa 1338kg

          Teho/painosuhde ~0,5hv/1kg kuskin kanssa (ei kaukana Hayabusasta jo nyt ole, ellei Busan kuskina ole kuivan kesän orava ).

          Comment

          • timppa811
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 856
            • Pohojammaa

            Katoppa logista tuo 60-160 aika vielä.

            Missä sait mitattua auton kulmapainot? Itse olen täältä vaasan seudulta yrittänyt painojen mittaus paikkaa metsästää tuloksetta.

            Edit: Olihan sulla vaakakin mainittu tuossa...

            Originally posted by hono View Post
            Pitäis lotota, sen verran hyvin osu toi mun painon veikkaus .

            Eli Audi tuli punnittua tänään, vaakana toimi Intercomp.

            Varttitankki bensaa, ilman kuljettajaa vaaka näytti tältä:

            Etuvasen: 376kg Etuoikea: 399kg

            Takavasen: 243,5kg Takaoikea: 220kg

            Etu: 62,58%
            Taka: 37,42%

            Eli hieman etupainoinen, niinkuin nää Audit tuppaa olemaan.

            Kokonaismassa: 1238,5kg ja lihaksien kanssa 1338kg

            Teho/painosuhde ~0,5hv/1kg kuskin kanssa (ei kaukana Hayabusasta jo nyt ole, ellei Busan kuskina ole kuivan kesän orava ).

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Originally posted by hono View Post
              Pitäis lotota, sen verran hyvin osu toi mun painon veikkaus .

              Eli Audi tuli punnittua tänään, vaakana toimi Intercomp.

              Varttitankki bensaa, ilman kuljettajaa vaaka näytti tältä:

              Etuvasen: 376kg Etuoikea: 399kg

              Takavasen: 243,5kg Takaoikea: 220kg

              Etu: 62,58%
              Taka: 37,42%

              Eli hieman etupainoinen, niinkuin nää Audit tuppaa olemaan.

              Kokonaismassa: 1238,5kg ja lihaksien kanssa 1338kg

              Teho/painosuhde ~0,5hv/1kg kuskin kanssa (ei kaukana Hayabusasta jo nyt ole, ellei Busan kuskina ole kuivan kesän orava ).
              On kyllä tosi kova teho/paino -suhde autolle, ei ihme, että menee! Tonnisilla pyörillä päästään kuitenkin melko helposti siihen, että painaa ajokunnossa n. 180kg ja pelkästään putkiviritteisenäkin n. 210hp koneesta (esim. bemari S 1000 RR). Omassa n. 220-230hp kampuralta ja n. 180kg ajokunnossa. Tekee 90kg kuskilla siis 0,77-0,85hv/1kg, että on siinä vielä eroa, tai oikeastaan aika paljonkin prosenteissa (54-77%). Busassa toki hiukan huonompi teho/paino -suhde, koska tehoa max saman verran ja painoa sen 40-50kg enemmän.

              Sellanen hyvä nyrkkisääntö on, että n. 1000hp autolla alkaa pärjäilemään jo lähes kaikille katupyörille, toki turbot/ilokaasutetut pyörät sitten vielä erikseen..
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • hono
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 172
                • Nurmijärvi

                Originally posted by timppa811 View Post
                Katoppa logista tuo 60-160 aika vielä.

                Missä sait mitattua auton kulmapainot? Itse olen täältä vaasan seudulta yrittänyt painojen mittaus paikkaa metsästää tuloksetta.

                Edit: Olihan sulla vaakakin mainittu tuossa...
                Kaverin vaa'alla mittasin.

                Katteilin logia ja 60-160km/h aikaa turha laskea, kiihdytys alotettu n.70km/h. Tarkotushan mulla oli vetää 100-200km/h.

                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                On kyllä tosi kova teho/paino -suhde autolle, ei ihme, että menee! Tonnisilla pyörillä päästään kuitenkin melko helposti siihen, että painaa ajokunnossa n. 180kg ja pelkästään putkiviritteisenäkin n. 210hp koneesta (esim. bemari S 1000 RR). Omassa n. 220-230hp kampuralta ja n. 180kg ajokunnossa. Tekee 90kg kuskilla siis 0,77-0,85hv/1kg, että on siinä vielä eroa, tai oikeastaan aika paljonkin prosenteissa (54-77%). Busassa toki hiukan huonompi teho/paino -suhde, koska tehoa max saman verran ja painoa sen 40-50kg enemmän.

                Sellanen hyvä nyrkkisääntö on, että n. 1000hp autolla alkaa pärjäilemään jo lähes kaikille katupyörille, toki turbot/ilokaasutetut pyörät sitten vielä erikseen..
                Onni että törmään 180kg/230hp mopoon liikenteessä on varmaan sama kuin kyseinen mopo törmää muhun

                Uusi busa (Suzuki.fi mukaan) 198hv ja 260kg, siihen päälle 90kg kuski niin teho/paino on 0.55hv/kg (vanhemmassa vielä huonompi) .

                Nyrkkisääntönä ihan hyvä toi 1000hp. Ihan mielenkiinnosta otetaan se kuuluisa 1000hv Veyron niin teho/paino suhteessa ollaan identtisiä Audin kanssa (tällä hetkellä). Numeroita kun on kiva pyöritellä niin laskin mun 70-110mph (112-177kmh) ajan (maili-ajat sopii mun välityksiin hyvin) verratuna 1000hv Veyroniin:

                Audi: 3,28s (hitaammasta 100-200km/h vedosta, imulämmöt n.60c)

                Veyron: 3.25

                Joten ei tehot aina kaikkea ole, tosin kuten sanoit, nyrkkisääntönä hyvä.
                Last edited by hono; 26-06-2012, 20:05.

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by hono View Post
                  Onni että törmään 180kg/230hp mopoon liikenteessä on varmaan sama kuin kyseinen mopo törmää muhun

                  Uusi busa (Suzuki.fi mukaan) 198hv ja 260kg, siihen päälle 90kg kuski niin teho/paino on 0.55hv/kg (vanhemmassa vielä huonompi) .

                  Nyrkkisääntönä ihan hyvä toi 1000hp. Ihan mielenkiinnosta otetaan se kuuluisa 1000hv Veyron niin teho/paino suhteessa ollaan identtisiä Audin kanssa (tällä hetkellä). Numeroita kun on kiva pyöritellä niin laskin mun 70-110mph (112-177kmh) ajan (maili-ajat sopii mun välityksiin hyvin) verratuna 1000hv Veyroniin:

                  Audi: 3,28s (hitaammasta 100-200km/h vedosta, imulämmöt n.60c)

                  Veyron: 3.25

                  Joten ei tehot aina kaikkea ole, tosin kuten sanoit, nyrkkisääntönä hyvä.
                  Kyllä tuolla kadulla on aika paljon vielä selvästi tehokkaampiakin kuin 230hp mopo. Turbopyöriä on Suomessa yli 100, pelkästään Bomber -forumin kyselyssä ollaan tällä hetkellä lukemassa 113. Silloin liikutaan sitten usein yli 300hp lukemissa. Eli kyllä todennäköisyys on varmaan korkeampi törmätä kadulla yli 230hp mopoon kuin tuollaiseen autoon kuin sinulla.

                  Varttimaililla pirun moni ajaa alle 10s aikoja lähes vakiopyörillä (ja jopa vakiolla). Sen mitä olen katsonut, niin aika harva katuauto ajelee alle 10s aikoja. Joillain katupyörillä ajetaan jopa alle 9s aikoja, tonnisilla jopa ihan vapareillakin. Lopparit siellä 250km/h paikkeilla ja turboilla jopa 280km/h, ihan katupyörillä edelleen. Tuossa yksi lista toissa viikonlopulta Hyvinkäältä (kyseessä on tosiaan ihan katupyörä tuokin jolla ajettiin 280km/h loppari):


                  Että aika kova auto saa olla, jos samoihin päästään. Toki kiihdytysautoilla mennään, mutta harvempi oikea katuauto alittaa 10s. Mitähän sun auto menisi, alittaa varmasti hyvällä pidolla 11s mutta tuskin alittaa kymppiä? Loppareita menisi ehkä 210-220km/h? Tuossa Hyvinkään listassa eka auto löytyy sijalta 24., Koistel Nätyngin Supra (todistetusti kulkee). Hyvinkäällä on todella huono pito, mutta niin se oli pyörillekin, ja silti nopein pyörä oli lähes pari sekkaa nopeampi kuin nopein auto.

                  Mitäs tässä Paavolan Audissa oli tehoa/painoa (mielestäni lähelle 1000hp)? Menee suunnilleen samoja kuin vähän laitetut tonniset katupyörät:


                  Tuskin sulla vielä kuitenkaan ihan samaan tapaan menee, ainakaan vielä? Tuo kertoo sen, että paljonko vaatii autolta, että alkaa oikeasti pärjäämään pyörille.
                  Last edited by Tylyttäjä; 26-06-2012, 20:44.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • hono
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 172
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Kyllä tuolla kadulla on aika paljon vielä selvästi tehokkaampiakin kuin 230hp mopo. Turbopyöriä on Suomessa yli 100, pelkästään Bomber -forumin kyselyssä ollaan tällä hetkellä lukemassa 113. Silloin liikutaan sitten usein yli 300hp lukemissa. Eli kyllä todennäköisyys on varmaan korkeampi törmätä kadulla yli 230hp mopoon kuin tuollaiseen autoon kuin sinulla.

                    Varttimaililla pirun moni ajaa alle 10s aikoja lähes vakiopyörillä (ja jopa vakiolla). Sen mitä olen katsonut, niin aika harva katuauto ajelee alle 10s aikoja. Joillain katupyörillä ajetaan jopa alle 9s aikoja, tonnisilla jopa ihan vapareillakin. Lopparit siellä 250km/h paikkeilla ja turboilla jopa 280km/h, ihan katupyörillä edelleen. Tuossa yksi lista toissa viikonlopulta Hyvinkäältä (kyseessä on tosiaan ihan katupyörä tuokin jolla ajettiin 280km/h loppari):


                    Että aika kova auto saa olla, jos samoihin päästään. Toki kiihdytysautoilla mennään, mutta harvempi oikea katuauto alittaa 10s. Mitähän sun auto menisi, alittaa varmasti hyvällä pidolla 11s mutta tuskin alittaa kymppiä? Loppareita menisi ehkä 210-220km/h? Tuossa Hyvinkään listassa eka auto löytyy sijalta 24., Koistel Nätyngin Supra (todistetusti kulkee). Hyvinkäällä on todella huono pito, mutta niin se oli pyörillekin, ja silti nopein pyörä oli lähes pari sekkaa nopeampi kuin nopein auto.

                    Mitäs tässä Paavolan Audissa oli tehoa/painoa (mielestäni lähelle 1000hp)? Menee suunnilleen samoja kuin vähän laitetut tonniset katupyörät:


                    Tuskin sulla vielä kuitenkaan ihan samaan tapaan menee, ainakaan vielä? Tuo kertoo sen, että paljonko vaatii autolta, että alkaa oikeasti pärjäämään pyörille.
                    Juu, en oo väittänytkään että pärjäisin kovimmille pyörille. Vielä.

                    Sanoin vaan että teho/painosuhde on lähelle busaa (siis jos busaa ei aja mikki hiiri) *provo*

                    Ja tällä hetkelle ei mee alle kympin vartilla.
                    Paavolan auto (S2) on suht sama konstruktio ku mulla, paitsi että mulla on tällä hetkellä -300hv vähemmän.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by hono View Post
                      Juu, en oo väittänytkään että pärjäisin kovimmille pyörille. Vielä.

                      Sanoin vaan että teho/painosuhde on lähelle busaa (siis jos busaa ei aja mikki hiiri) *provo*

                      Ja tällä hetkelle ei mee alle kympin vartilla.
                      Paavolan auto (S2) on suht sama konstruktio ku mulla, paitsi että mulla on tällä hetkellä -300hv vähemmän.
                      Joo, hyvin toi sun autos tosiaan kulkee! Tuntuu varmasti hauskalta tuollainen kiihtyvyys autossa! Mulla on omana haaveena omistaa vielä joskus 700hv katuauto.. Vaikka nyt ei ihan pyörille silti pärjäiskään, niin luulisin, että kyllä se ainakin melko hauska olisi
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • hono
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 172
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Joo, hyvin toi sun autos tosiaan kulkee! Tuntuu varmasti hauskalta tuollainen kiihtyvyys autossa! Mulla on omana haaveena omistaa vielä joskus 700hv katuauto.. Vaikka nyt ei ihan pyörille silti pärjäiskään, niin luulisin, että kyllä se ainakin melko hauska olisi
                        Kyllä tää pyörille pärjää, ei tosin vielä niille top 10%:lle. Vielä .

                        Ja ei tää nyt ihan normi käyttö-auto ole, pakokaasut haisee, meteli on ihan hirvee, rahaa palaa, mut ihan v*tun kiva sillä on päristellä..

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by hono View Post
                          Pitäis lotota, sen verran hyvin osu toi mun painon veikkaus .

                          Eli Audi tuli punnittua tänään, vaakana toimi Intercomp.


                          Kokonaismassa: 1238,5kg ja lihaksien kanssa 1338kg

                          Teho/painosuhde ~0,5hv/1kg kuskin kanssa (ei kaukana Hayabusasta jo nyt ole, ellei Busan kuskina ole kuivan kesän orava ).
                          Toi kyllä selittää kulkupuolen. Volle painaa mulla 1300kg ilman kuskia 1/3 tankissa litkua. Paljoko muutes audissa oli pyörillä tehoa eli paljoko häviää voimansiirtoon hevosia?

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by hono View Post
                            Kyllä tää pyörille pärjää, ei tosin vielä niille top 10%:lle. Vielä .

                            Ja ei tää nyt ihan normi käyttö-auto ole, pakokaasut haisee, meteli on ihan hirvee, rahaa palaa, mut ihan v*tun kiva sillä on päristellä..
                            Ei sun autos sattuis olee myytävänä? Jos on, niin mitä pyydät?
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • hono
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 172
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by primerap10gtr View Post
                              Toi kyllä selittää kulkupuolen. Volle painaa mulla 1300kg ilman kuskia 1/3 tankissa litkua. Paljoko muutes audissa oli pyörillä tehoa eli paljoko häviää voimansiirtoon hevosia?
                              Pyörätehoa vaikee sanoo, mitäköhän noissa awd:ssa on tehohäviö ~20 pinnaa ehkä?

                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Ei sun autos sattuis olee myytävänä? Jos on, niin mitä pyydät?
                              Valitettavasti ei oo myytävänä, ei rahalla voi mitata kuinka kiva on päristellä. Paitsi jos lyöt pöytään GTR + ALPHA 12 paketin hinnan niin sitten .

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by hono View Post
                                Kyllä tää pyörille pärjää, ei tosin vielä niille top 10%:lle. Vielä .

                                Ja ei tää nyt ihan normi käyttö-auto ole, pakokaasut haisee, meteli on ihan hirvee, rahaa palaa, mut ihan v*tun kiva sillä on päristellä..
                                Varttimaililla ajelevat 750 ja myös 600cc pyörillä kympin puolelle. Tiukkaa tekee sulla vielä niitäkin vastaan varttimaililla, ehkä siellä yli 150-200km/h vauhdeissa (ja siitä ylöspäin) alkaa niille jo pärjätä. Että vois sanoa, että sporttipyörille ei iha vielä riitä autosi kiihtyvyys, muita pyöriä vastaan riittää. Helpoiten nämä selviää kun käy vaan ajamassa vaikka sen varttimailin ja mailin ja vertaa aikoja/nopeuksia. Kun vedät alle 10s varttimailin yli 240km/h loppareilla, niin sitten voi sanoa, että suurimmalle osalle katupyöristä pärjäät. Ja silloin voi sanoa, että kaikki 600cc ja 750cc vaparipyörät jää varttimaililla. Tosin tuohonkin vaaditaan sitten varmaankin jo lähelle Paavolan spekseillä oleva auto, johon kerroit vielä olevan matkaa n. 300hv.

                                Itse en enää pyöristä juuri perusta (tuli harrasteltua niitä tarpeeksi pitkään), mutta tiedostan toki sen tosiasian, että ei niille tahdo autoilla pärjätä. Ei varttimaililla eikä maililla, ei oikeastaan missään. On ne sen verran nopeita laitteita.
                                Last edited by Tylyttäjä; 27-06-2012, 07:35.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎