Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    En usko, paska mittalaite

    Asiaan; paljonkon tuo noin suunnilleen mittarin mukaan meni, 4,4s? Joka tapauksessa selkeästi reippaammin kuin aiemmin? Näkeehän sen, että tuo Porschekin jäi helposti, eli löylyä alkaa löytymään Volvosta jo kivasti (paljonko suunnilleen, yli 400hp?).

    Nyt voit ehkä rauhassa taas katsella muidenkin tuloksia, kun tuo Volvo jättäisi ainakin tuossa 100-170km/h kiihdytyksessä esim. meikäläisen laiskanpulskean perheauton..
    Ei kaveri tallentannu logia tosta viimesestä vedosta niin paha sanoa paljonko siellä on pönnää. Käydään jarrussa myöhemmin kattomassa. 98@100km/h on GPS tarkastettu mittarivirhe ja auto+miehet painoi yhteensä 1540kg vedossa. 100-170km/h 4.8s ei pitäs kauaksi heittää todellisesta nopeudesta, mittarinopeutta vähän nopsemmin.

    Mutta niinkö sanoit paska mittalaite.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Jotta uskon tuon videon, niin sun pitää ajaa varttimaili alle 12,9s Pitäähän sen nyt sen verran mennä jos Porschekin jää, ja se menee n. 12-12,5s?

      Täällähän ei tunnetusti muuta uskota kuin varttimailin lappua tai videokuvaa mittaristosta. Nekin toki tilanteen mukaan..
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        Originally posted by jyliaho View Post
        Eikös nuo 'sitkeystestit' ole aikoinaan luotu tavallisten perheautojen kuljettajille kertomaan lähinnä, että miten siitä rekasta pääsee ohi sillä corollalla. 'Urheiluautoissa' ei kyllä tuolla 4-vaihteen sitkeys tiedolla ole juuri merkitystä..
        Originally posted by Masatus View Post
        Olikos meillä jokin yhteisymmärrys esim 80-120 mittaustyylistä? Meinaan vaan että huono tehdä vertailua jos kaikilla on eri mittaustapa.:think
        Taisihan tästä olla jonkinlaista keskustelua tuolla seassa mutta virkistetään hieman muistia.
        nelosella tasasta kaheksaakyppiä. kartturi sanoo "NYT" sitten kihhdytetään
        sataankahteen kymppiin (saa vaihtaa kolmoselle) mielestäni kuvastaa parhaiten rekan ohitusta:think

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Ei tuolla 4-vaihteen testissä ole mitään virkaa, kun välitykset eroavat järjettömästi eri autoissa. Selvintä olisi joko testata kiihtyvyys nopeimmalla mahdollisella tavalla, tai niin, että käytetään samaa vaihdetta koko 80-120 ajan, oli se sitten ykkönen tai vitonen.

          Comment

          • Guest's Avatar

            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Jotta uskon tuon videon, niin sun pitää ajaa varttimaili alle 12,9s Pitäähän sen nyt sen verran mennä jos Porschekin jää, ja se menee n. 12-12,5s?

            Täällähän ei tunnetusti muuta uskota kuin varttimailin lappua tai videokuvaa mittaristosta. Nekin toki tilanteen mukaan..
            3. ja 4.vaihteen vetoja siinä ja voimaa n. +420hp/500nm:



            Kulkee näin:
            100-200km/h 8,0 s 3. ja 4.vaihde 2.0bar +13'C:

            80-90 km/h: 0,9 s 20 m
            80-100 km/h: 1,5 s 37 m
            80-110 km/h: 2,1 s 54 m
            80-120 km/h: 2,6 s 71 m
            80-130 km/h: 3,2 s 92 m
            80-140 km/h: 3,8 s 115 m
            80-150 km/h: 4,5 s 140 m
            80-160 km/h: 5,3 s 175 m
            80-170 km/h: 6,3 s 223 m
            80-180 km/h: 7,4 s 278 m
            80-190 km/h: 8,5 s 331 m
            80-200 km/h: 9,5 s 387 m

            100-150km/h 3,0 s 3.vaihde 2.0bar +13'C:

            80-90 km/h: 1,0 s 23 m
            80-100 km/h: 1,7 s 41 m
            80-110 km/h: 2,2 s 58 m
            80-120 km/h: 2,8 s 74 m
            80-130 km/h: 3,4 s 97 m
            80-140 km/h: 4,1 s 122 m
            80-150 km/h: 4,7 s 147 m
            80-160 km/h: 5,4 s 179 m
            80-170 km/h: 6,4 s 226 m

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Millä mitattu? En usko. Kiihtyy muka selvästi paremmin kuin samantehoinen/painoinen Porsche = ei ole mahdollista Noh, antaapa olla; ei mun ole vaikea uskoa tuollaisia, jos kaverilla on 2barin ahdot

              Ehkä sun on nyt helpompi uskoa myös tuo mun 8,8-10,2s 100-200km/h. Tuo vaihtelu menee siis olosuhteen ja paikan piikkiin, kuten olen monta kertaa kirjoittanut. Mulla siis 417hp (mitattu) ja 542Nm (myös mitattu). Yli 500Nm alkaen 2200rpm.
              Last edited by Tylyttäjä; 31-05-2011, 06:34.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                Millä mitattu? En usko. Kiihtyy muka selvästi paremmin kuin samantehoinen/painoinen Porsche = ei ole mahdollista Noh, antaapa olla; ei mun ole vaikea uskoa tuollaisia, jos kaverilla on 2barin ahdot
                Saattaapa porschessa olla välitykset "vähän" pidemmät kuin volvossa ja jos porsche on vapari niin...eihän siinä ole läheskään niin paljoa keskitehoa käytössä

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Saattaapa porschessa olla välitykset "vähän" pidemmät kuin volvossa ja jos porsche on vapari niin...eihän siinä ole läheskään niin paljoa keskitehoa käytössä
                  Jees, kunhan vaan heitän läppää kun se on joillain muillakin tapana Tosiaan, näihin vetoihin ja aikoihin kun vaikuttaa aina olosuhteet ja kuski yms.. Kuski varsinkin silloin kun vertaillaan muihin autoihin.

                  Tarkka mittalaite on siitä hyvä, että se kertoo tarkasti juuri sen miten kulki sillä kertaa, ilman arvailuja ja mutua. Toki silloinkin olosuhteet vaikuttaa ihan samalla tavalla.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Antza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2143
                    • Espoo

                    Yleisesti volvonegatiivisena on pakko myöntää, että hyvin sysää. Todennäköisesti kuitenkin puhutaan n. 500hv tehoista. 100-200 parin kymmenyksen tarkkuudella sama kuin esim. 500hv/700nm 997 turbo pdk:lla tahi 550hv/1380kg gallardolla. Loppunopeutta vartilla lienee n. 200 (ajasta / oletettavasti rankasta sutimisesta riippumatta)? Seuraavaksi sitten päänahkatavoitteeksi GT2 RS 100-200 6.3s
                    Current rides:
                    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                    Previous rides:
                    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by Antza View Post
                      Yleisesti volvonegatiivisena on pakko myöntää, että hyvin sysää. Todennäköisesti kuitenkin puhutaan n. 500hv tehoista. 100-200 parin kymmenyksen tarkkuudella sama kuin esim. 500hv/700nm 997 turbo pdk:lla tahi 550hv/1380kg gallardolla. Loppunopeutta vartilla lienee n. 200 (ajasta / oletettavasti rankasta sutimisesta riippumatta)? Seuraavaksi sitten päänahkatavoitteeksi GT2 RS 100-200 6.3s
                      Kiitos. Niin voimaa ei ole tosiaan 500hp vielä. Seuraavaksi vaihtuu polttoaine RE85seen jolloin voimaa on mahdollista saada 450-500hp. Nyt tehoa on tosiaan 400-450hp (98E) välissä ja tarkempi lukema selviää tässä kun jarrussa käydään kattomassa molemmilla polttoaineilla. Se miksi Porche jää on tosiaan keskiteho (4000-8000rpm vetoalue) jota Volvossa on enemmän ja todennäkösesti myös voimansiirto vie vähemmän tehoa. Välitys on 3 ja 4 vaihteilla n. 10km/h pidempi rajottimeen ajettaessa porchessa.

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by primerap10gtr View Post
                        Kiitos. Niin voimaa ei ole tosiaan 500hp vielä. Seuraavaksi vaihtuu polttoaine RE85seen jolloin voimaa on mahdollista saada 450-500hp. Nyt tehoa on tosiaan 400-450hp (98E) välissä ja tarkempi lukema selviää tässä kun jarrussa käydään kattomassa molemmilla polttoaineilla. Se miksi Porche jää on tosiaan keskiteho (4000-8000rpm vetoalue) jota Volvossa on enemmän ja todennäkösesti myös voimansiirto vie vähemmän tehoa. Välitys on 3 ja 4 vaihteilla n. 10km/h pidempi rajottimeen ajettaessa porchessa.
                        Nyt kun otit puheeksi tuon "keskitehon" (eli vääntökäyrän), niin se on tuossa E39 M5:ssä parempi aina tuonne 5700-5800rpm saakka kuin E60:ssä (siihen kun moni tuntuu vertaavan). E60 kun on perinteinen "kierroskone", eli tehot otetaan kierroksilla. Siitä olen jo aiemminkin maininnut, että E39:n laakea vääntökäyrä auttaa paljon roll-on vetoihin, jos lähdetään vaikka 3. vaihteella 3000-4000rpm kuten yleensä esim. 100-200km/h vedoissa.

                        Tuossa vielä vertailu E39 vs E60 M5 dynokäyristä:

                        Last edited by Tylyttäjä; 02-06-2011, 11:10.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Mikaatm
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 559
                          • Vantaa

                          Lappeenranta 11.6.2011 vartti 13.1s ja maili 243km/h.

                          Keli noin 28c ja noin 4 m/s vastatuulta.
                          Last edited by Mikaatm; 12-06-2011, 11:18.
                          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by Mikaatm View Post
                            Lappeenranta 11.6.2011 vartti 13.1s ja maili 243km/h.

                            Keli noin 28c ja noin 4 m/s vastatuulta.
                            Oliko siellä lähtökennot (staging)? Jos ei, niin ei noihin mailin tapahtumien "varttimailituloksiin" ole luottamista. Meinaan jos lähtö on muutaman 10cm suuntaan tai toiseen niin se vaikuttaa monta kymmenystä aikaan. Pahimmillaan porukka lähtee jopa metrin lähtölinjan takaa jolloin varttimailin aika onki jo ihan metsässä (liian hyvä siis). Sen takia vaatii lähtökennot, jos halutaan oikeita tuloksia. Tuo keskinkertainen mailin tulos ei oikein ole linjassa tuo kohtuu hyvän varttimailiajan kanssa. Paljonko oli lopparia "varttimaililla"?
                            Last edited by Tylyttäjä; 12-06-2011, 11:30.
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 559
                              • Vantaa

                              Käsittääkseni vartti mitattu kennoilla.

                              Ei ollut valoja koska oot linjalla, vaan kaveri näytti et vähän vielä ja stop.

                              Vartilla vain aika, ei nopeutta.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by Mikaatm View Post
                                Käsittääkseni vartti mitattu kennoilla.

                                Ei ollut valoja koska oot linjalla, vaan kaveri näytti et vähän vielä ja stop.

                                Vartilla vain aika, ei nopeutta.
                                Ok, eli ei siis ollut lähtökennoja, eli ajat voivat olla vähän mitä sattuu. Näin ne yleensä on kenttäajoissa, ikävä kyllä. Vaatii siis tuollaiset staging -valot jos halutaan yhdenmukaisia vertailekelpoisia tuloksia. Jos joku tyyppi vaan näyttää "sinnepäin", niin helposti tulee vähintään kymmenien senttien eroja lähtöpaikkaan. Joka tarkoittaa useiden kymmenyksien eroja varttimailiajassa.
                                Last edited by Tylyttäjä; 12-06-2011, 14:57.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎