Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by hono View Post
    Siis sekventaali suorakytkentä. Pelkkä H-kaavio suorakytky on karvan vajaa 10 kiloo. Valitettasti nää Audin laatikot maksaa..
    Kaikki noille tehoille kelpaavat maksaa.
    Minkä merkkistä askia olet katsellut?
    Sequlla voittaa kyllä mielettömästi vielä kiihtyvyydessä, varsinkin jos ecu tukee kunnolla sytkäkatkoja jne.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • hono
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 172
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      On kyllä kovia lukemia! Käytkö vielä tällä kaudella mailia vetämässä? 330km/h pitäisi mennä ainakin? Löytyykö jo yli 1000hp koneesta?
      Ei toi maili niin hirveästi kiinnosta, lähinnä toi 0-300km/h "katukunnossa", tosin sen voisi noissa mailin vedoissa ajaa suht rauhassa

      1019hp on on 3,1bar, nää testivedot on vedetty 2,9bar, joten about 50hp puuttuu noista... auto painaa sen saman 1240kg.

      Originally posted by jannmann View Post
      Kaikki noille tehoille kelpaavat maksaa.
      Minkä merkkistä askia olet katsellut?
      Sequlla voittaa kyllä mielettömästi vielä kiihtyvyydessä, varsinkin jos ecu tukee kunnolla sytkäkatkoja jne.
      Se näissä Audin laatikoissa on ongelma kun niitä ei tee kun 2 ihmistä koko planeetalla. Mulla alkaa vaihdot hidastaa kiihtyvyyttä suhteessa jo aika paljon. Esim tossa 4,1s 100-200km/h vedossa moottori ei vedä 0,65s ollenkaan + heräämiset päälle kun läppä on kiinni..

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        On toi tajuton värkki, huh huh. Saako udella ahtimen speksejä ja miten herää? Kone 2.2 vai stroukki?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • hono
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 172
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Thuppu View Post
          On toi tajuton värkki, huh huh. Saako udella ahtimen speksejä ja miten herää? Kone 2.2 vai stroukki?
          Kone on 2.2. Ahdin hybridi (HX55 ja 60:n välimaastoon).
          Heräilee about 5500rpm, ei juuri häviä 50:lle.

          Katoin GSXR vedosta välin 120-220km/h: 3,7s.
          Alkaa olee kyllä jäätävää kyytiä..

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            Originally posted by hono View Post
            Kone on 2.2. Ahdin hybridi (HX55 ja 60:n välimaastoon).
            Heräilee about 5500rpm, ei juuri häviä 50:lle.

            Katoin GSXR vedosta välin 120-220km/h: 3,7s.
            Alkaa olee kyllä jäätävää kyytiä..
            On kyllä. Tuollaisella ajalla pärjännee lähes kaikille, ellei kaikille kadulla pyöriville vaparipyörille. Turbopyöriä vastaan ei ihan vielä, kovimmilla kadulla ajettavilla kun päästään about 10s 0-300km/h.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2509
              • Länsirannikko

              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              On kyllä. Tuollaisella ajalla pärjännee lähes kaikille, ellei kaikille kadulla pyöriville vaparipyörille. Turbopyöriä vastaan ei ihan vielä, kovimmilla kadulla ajettavilla kun päästään about 10s 0-300km/h.
              Teoriassa ihan varmasti, mutta aika vaikea uskoa, että mikään siirtäisi tuollaista voimaa tiehen yhdellä vetävällä pyörällä. Vai siirtääkö, en minä tiedä? Hatusta kaivettu näkemykseni kuitenkin sanoo, että käytännössä tuo Audi alkaa jättää jo ihan mitä tahansa mitä kilvet kiinni rullaa kadulla vastaan. :think
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                .....

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by r.w. View Post
                  Teoriassa ihan varmasti, mutta aika vaikea uskoa, että mikään siirtäisi tuollaista voimaa tiehen yhdellä vetävällä pyörällä. Vai siirtääkö, en minä tiedä? Hatusta kaivettu näkemykseni kuitenkin sanoo, että käytännössä tuo Audi alkaa jättää jo ihan mitä tahansa mitä kilvet kiinni rullaa kadulla vastaan. :think
                  Kyllä siirtää. Prätkässä oikestaan koko paino siirtyy siihen takarenkaalle kiihdytettäessä. Katupyörällä on vedetty varttimaili 8,699s ihan täysin katusäädöissä ja katurenkaalla, lopparit yli 272km/h:
                  http:/www.fhra.fi/binary/file/-/id/3/fid/727

                  Muitakin kasin ajaneita katupyöriä löytyy, mutta tuossa on katupyöräksi harvinaisen kovat lopparit.

                  Samalla pyörällä mailin veto 370km/h. Eli kyseessä on tuo Janne Uskalin turbo-Busa, joka on ihan puhdas katupyörä jolla ajetaan paljon katuajoa.

                  Huhtalan Jannen katubusa on nykyisin vielä hieman rajumpi, ajoi 388km/h mailille muutama viikko sitten:


                  Koska Honon auto lienee jo melkoisesti rakennettu ja "hard core", niin mielestäni kannattaa verrata sitä rakennettuihin pyöriin, eikä mihinkään putkiviritteisiin.. Kaiken lisäksi varsinkin tuo Uskalin Busa on melko pienellä budjetilla tehty, tilattu kohtuuhintainen turbosetti, vaihdettu männät ja veivit ja se on melkeenpä siinä.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Kyllä siirtää. Prätkässä oikestaan koko paino siirtyy siihen takarenkaalle kiihdytettäessä. Katupyörällä on vedetty varttimaili 8,699s ihan täysin katusäädöissä ja katurenkaalla, lopparit yli 272km/h:
                    http:/www.fhra.fi/binary/file/-/id/3/fid/727

                    Muitakin kasin ajaneita katupyöriä löytyy, mutta tuossa on katupyöräksi harvinaisen kovat lopparit.

                    Samalla pyörällä mailin veto 370km/h. Eli kyseessä on tuo Janne Uskalin turbo-Busa, joka on ihan puhdas katupyörä jolla ajetaan paljon katuajoa.

                    Huhtalan Jannen katubusa on nykyisin vielä hieman rajumpi, ajoi 388km/h mailille muutama viikko sitten:


                    Koska Honon auto lienee jo melkoisesti rakennettu ja "hard core", niin mielestäni kannattaa verrata sitä rakennettuihin pyöriin, eikä mihinkään putkiviritteisiin.. Kaiken lisäksi varsinkin tuo Uskalin Busa on melko pienellä budjetilla tehty, tilattu kohtuuhintainen turbosetti, vaihdettu männät ja veivit ja se on melkeenpä siinä.
                    Tosin kyllä vapari-katupyörillä vedetään niin kovia varttimailiaikoja ja kovilla loppareilla, että Honon autolla lienee hyvin paljon vaikeuksia niitäkin vastaan. Esim. tuosta aiemmin linkittämästäni GTI/V8 -päivien listalta oikeastaan kaikki ovat ihan oikeita katumopoja, myös nämä joilla on vedetty kovimmat ajat:

                    13 Janne Uskali Helsinki -02 Suzuki Targe B 1300 cc 8,699 272,35
                    3 Antti Hänninen Hyvinkää Suzuki Hayabusa 1300 cc 9,198 255,49
                    1 Mika Hyvärinen Piippola Suzuki Hayabusa 1340 cc 9,212 252,95
                    8 Petri Kyllönen Helsinki -07 Suzuki GSX-R1000 999 cc 9,286 248,78
                    15 Tuomas Räisänen Stadi -08 Suzuki Hayabusa 1341 cc 9,838 236,39

                    Eli noin 9,2 sekuntia 0-250km/h vaparilla 1000cc katumopolla (tuo Kyllösen tonninen Gixxeri). Uskalin turbo-Busalla sitten alle 8,7s 0-272km/h. Eli jopa
                    se Honon tavoittelema 15s 0-300km/h aika on paperia verrattuna näihin, koska nämä kipittävät kyllä yli 300km/h lukemiin hyvinkin nopeasti näistä vauhdeista.

                    Kyllönenkin on ajanut tuolla samalla tonnisella Gixxerillään 324km/h mailille. Kyseessä on tilavuudeltaan alle 1000cc mopo, vapari ilman kaasuja.

                    Joku varmaan ihmettelee, että miksi otan näitä prätkiä tähän vertailuun mukaan jatkuvasti. Ihan siitä syystä, kun Hono niitä haluaa pitää itse esillä, esim. nämä viestit tässä ketjussa:
                    "Mutta kovilla on kovimmatkin pyörät kadulla."
                    "Tää vehje on tehty kadulle nöyryyttään mopoja. Ja jos oikein alkaa vituttaa jos joskus mopolle jäisi (vielä ei oo löytynyt kadulta sellasta), saadaan me tähän vielä 400 heppaa lisää."
                    Last edited by Tylyttäjä; 08-07-2014, 08:24.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • 327 2*t+ic
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 209

                      Eli jos joku sanoo että kovilla on kovimmatkin pyörät kadulla niin se aiheuttaa vuosia kestävän takertumisen asiaan ja kymmeniä viestejä jotka sisältää kaikki suomen nopeimmat moottoripyörät??
                      1300cc noin 270kg
                      2200cc noin 1100-1300kg kumpikohan on helpompi saada kulkemaan tehojen puolesta?

                      Peukku honolle, sairaan nopea auto!

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Jos auto pesee minkä vaan vakio pärrän on se kova juttu.Harva pärrä kuski kirjottelee että pieksi naapurin sierran. Honolle peukkua ja isosti!!!

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by primerap10gtr View Post
                          Jos auto pesee minkä vaan vakio pärrän on se kova juttu.Harva pärrä kuski kirjottelee että pieksi naapurin sierran. Honolle peukkua ja isosti!!!
                          Joo, olen ehdottomasti samaa mieltä! Honon auto luultavasti pesee kaikki vakiopyörät varsinkin tuossa 100-300km/h kiihdytyksessä. Todellakin nostan edelleen hattua Honolle ja tuolle autolle, ei siitä ole kysymys.

                          Kannattaa kuitenkin se muistaa, että kyllä niitä prätkiäkin voi virittää (esim. putken ja välityksien vaihtamista en laske virittämiseksi), eli jos Honon auto pesee vakiot ja vakiohkot pyörät, niin on aika kovia "lupauksia" esim. nämä:
                          "Mutta kovilla on kovimmatkin pyörät kadulla."
                          "Tää vehje on tehty kadulle nöyryyttään mopoja. Ja jos oikein alkaa vituttaa jos joskus mopolle jäisi (vielä ei oo löytynyt kadulta sellasta), saadaan me tähän vielä 400 heppaa lisää."

                          Kyllä sieltä kaduilta löytyy kymmeniä pyöriä ihan ajopyörinä, jotka pärjää hyvin tai pesee Honon auton. Esim. nämä noin 50 pyörää, joista suurin osa on katupyöriä:


                          Näiden lisäksi löytynee vielä muutamia kymmeniä sellaisia, joilla ei ole käyty mailia vetämässä, eivätkä siten ole tuossa listalla.

                          1300cc noin 270kg
                          2200cc noin 1100-1300kg kumpikohan on helpompi saada kulkemaan tehojen puolesta?

                          Peukku honolle, sairaan nopea auto!
                          Juurikin tästä on kyse. Prätkät kulkevat ja vakiona melko hyvin kovan teho/paino -suhteensa ansiosta. Autoa saa laittaa ihan tunteella, että pääsee edes kovimpien vakiopyörien tasolle. Ja siinä Hono on kyllä onnistunut, kova suoritus!
                          Last edited by Tylyttäjä; 08-07-2014, 14:32.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • hono
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172
                            • Nurmijärvi

                            Lähtöpaukun ja "luistoneston" säätö aloitettu.

                            Eka veto "hatusta" vedetyillä arvoilla, siihen nähen hyvä aika että stumppas vähän lähdössä ja sitten suti liikaa.

                            Pitäis mennä 2:n puolelle aika heittämällä:
                            Attached Files

                            Comment

                            • Italia
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 246

                              Oisko tästä honon Audista videoa nähtävissä? Tuntuu liikut olevat kohdillaan

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6327
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by Italia View Post
                                Oisko tästä honon Audista videoa nähtävissä? Tuntuu liikut olevat kohdillaan
                                Tuossa taisi olla joku,on kyllä nopee peli

                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎