Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by timppa811 View Post
    Onko 60-160 väliä kelloteltu? Mazalla näyttäis väli menevän noin ~5s.
    Miten tylyttäjän subaru menee tuon välin?

    Oma evo menee välin 6,5s ja sisältää kaksi vaihteen vaihtoa.

    80-120 on 1.9s. ja mittaukset tehty 10hz qstarz+racechono
    En ole vielä itse kellottanut tuolla mitään. Tunnen edellisen omistajan ja lainasin hänelle pboxia, eli oli vetänyt tuon 3,1s. Käsittäkseni 2-3 vaihteilla.

    Hyvin kulkee evosi, mikä vuosikerta ja minkälaisia muutoksia? Tuossakin lienee jotain lähelle 400hp?

    Itselleni tämä on ensimmäinen neliveto-turbo, osaatteko antaa vinkkejä lähtötekniikkaan? Tuossa omassa ei ole paukkua eikä mitään launch-controllia tms.. Eli helpostihan noilla käy niin, että ei saa ahtoja viivalta, eli joutuu odottelemaan turhan pitkään ahtoja ja aikaa palaa. Eli kuolee viivalle kun nostaa kytkimen, koska nelivedon pito on niin raju eikä ole ahtoa. Tai sitten jos yrittää kytkimellä vähän luistattaa niin helposti se kärähtää. Eli miten käytännössä esim. tuollaisen evon/subarun saa lähtemään parhaiten paikalta niin, että mestatkin saattais pysyä ehjinä?

    Muutamalla tutulla kun on ollu näitä neliveto-turboja niin kaikilla tuntuu olevan vähän sama ongelma.. Itte en ole tuolla vielä juuri ehtiny reenailemaan, mutta ei se ihan helppoa ole.
    Last edited by Tylyttäjä; 10-06-2012, 19:18.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Itselleni tämä on ensimmäinen neliveto-turbo, osaatteko antaa vinkkejä lähtötekniikkaan? Tuossa omassa ei ole paukkua eikä mitään launch-controllia tms.. Eli helpostihan noilla käy niin, että ei saa ahtoja viivalta, eli joutuu odottelemaan turhan pitkään ahtoja ja aikaa palaa. Eli kuolee viivalle kun nostaa kytkimen, koska nelivedon pito on niin raju eikä ole ahtoa. Tai sitten jos yrittää kytkimellä vähän luistattaa niin helposti se kärähtää. Eli miten käytännössä esim. tuollaisen evon/subarun saa lähtemään parhaiten paikalta niin, että mestatkin saattais pysyä ehjinä?

      Muutamalla tutulla kun on ollu näitä neliveto-turboja niin kaikilla tuntuu olevan vähän sama ongelma.. Itte en ole tuolla vielä juuri ehtiny reenailemaan, mutta ei se ihan helppoa ole.
      Itse itselleni vastaten.

      Ilmeisesti painetta saa viivalla siten, että pumppailee kaasua siinä 4.500-5.500rpm välillä auton seisoessa paikoillaan. Siitä kytkin hollille, ja nopea nosto (ei kuitenkaan "jalka syrjään" -lipsautus) ja kaasu samalla tahdilla pohjaan.

      Pitääpä kokeilla ja raportoida tänne. Tavoitteena vois olla alle 4.5s 0-100km/h. Ainakin pito riittäis siihen, saa nähä riittääkö kuskin osaaminen, kytkin ja vetarit yms
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Antza
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2143
        • Espoo

        E46 M3.

        100 km/h 0.0s / 0m
        120 km/h 2.35s / 45m
        140 km/h 4.70s / 91m
        160 km/h 7.05s / 136m
        180 km/h 9.75s / 286m
        200 km/h 13.85s / 529m

        Kahden hengen kuormalla, viisarin vajaa puoli tankkia. Lähtö n 80 paikkeilta, ja 2-3 vaihdossa (n 105) dsc katkaisi vedon hetkeksi. 100-120 onkin reilut puoli sekuntia huonompi mitä pitäisi, ja aikalailla samana ero pysyy tuonne kahteen sataan jos verrataan autolehtien testeihin.
        Current rides:
        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

        Previous rides:
        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

        Comment

        • hono
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 172
          • Nurmijärvi

          100-200km/h 6,3s

          Veto vielä vanhalla liian pienellä välijäähyllä (imulämmöt vedossa 60c) ja pienemmillä ahtopaineilla 2,3bar.

          Tulossa ISO välijäähy + E85, tavote matala 5s...

          Auto siis Audi Coupe.

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            Originally posted by hono View Post
            100-200km/h 6,3s

            Veto vielä vanhalla liian pienellä välijäähyllä (imulämmöt vedossa 60c) ja pienemmillä ahtopaineilla 2,3bar.

            Tulossa ISO välijäähy + E85, tavote matala 5s...

            Auto siis Audi Coupe.
            Tota voi sanoo jo autolle melko kovaksi ajaksi! Mites vesiruisku, ei tulis painehäviötä kuten välijäähyssä ja lämmötkin pysyis alempana?
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • hono
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 172
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Tota voi sanoo jo autolle melko kovaksi ajaksi! Mites vesiruisku, ei tulis painehäviötä kuten välijäähyssä ja lämmötkin pysyis alempana?
              Ei tuu vesiruiskuu, tarpeeksi iso välijäähy kyllä riittää. Vähemmän hajoavia osia .

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by hono View Post
                Ei tuu vesiruiskuu, tarpeeksi iso välijäähy kyllä riittää. Vähemmän hajoavia osia .
                On kyl kova aika. Paljokos siitä nyt löytyy voimaa ja minkä verran tollanen painaa? Mittasitteko millä?

                Comment

                • hono
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 172
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by primerap10gtr View Post
                  On kyl kova aika. Paljokos siitä nyt löytyy voimaa ja minkä verran tollanen painaa? Mittasitteko millä?
                  Voimaa on vielä sama mikä ennen 662hv, tosin tossa vedossa vähemmän kun on pienemmät ahdot ja kovemmat imulämmöt ku penkissä. Aika mitattu PBox:lla.

                  Painon meen mittaan kuhan kerkeen kunnon vaa'alle, veikkaisin jotain 1200-1300kg (käytännössä peltikori + moottori ).

                  Tehotavote E85:llä ~750hp ja 0-200km/h katukunnossa ~ +7s

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Aika kovaa vetivät Kawalla testivedon kentällä tuossa viime vkl. Feispuukista olen seuraillut kavereiden rojektia. Muutama jätkä rakentelee Kawaa kaljapäissään tallissa.

                    Vedossa kaasu ei käynyt kertaakaan pohjassa, silti seisovalla lähdöllä _vajaalla_ maililla 408km/h (todella varovaisella totuttelulähdöllä). Kertonee potentiaalista jotain, että 200-300km/h 4,5s ja 300-400km/h 7,5s, eikä ollut edes kaasu pohjassa Kiihtyvyys yllätävän kovaa vielä siellä 400km/h vauhdissa.

                    Jos kiinnostaa, niin käykää kattomassa feispuukissa:
                    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.



                    Toivottavasti kestää läjässä, että pystyvät vetämään edes yhden vedon täysillä. Uskoisin, että 430km/h saattaa ylittyä. Maailmanennätys seisovalla maililla on tällä hetkellä 448,5km/h prätkillä; Bill Warner 2010:
                    http://www.youtube.com/watch?v=5BT2JjzHa-c.
                    Last edited by Tylyttäjä; 22-06-2012, 11:41.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by hono View Post
                      Voimaa on vielä sama mikä ennen 662hv, tosin tossa vedossa vähemmän kun on pienemmät ahdot ja kovemmat imulämmöt ku penkissä. Aika mitattu PBox:lla.

                      Painon meen mittaan kuhan kerkeen kunnon vaa'alle, veikkaisin jotain 1200-1300kg (käytännössä peltikori + moottori ).

                      Tehotavote E85:llä ~750hp ja 0-200km/h katukunnossa ~ +7s
                      Tuolla 7 sekunnilla alkaa jo pärjäämään katupyörille ihan hyvin! Se on pirun kova aika autolle, jos siihen pääset. Ehkä noilla tavoittelemillasi spekseillä voi mennäkin, jos vaan sen saa viivalta irti yms? Omalla katupyörällä 0-200km/h enkka oli 6.4s. Autolla mahtaa tuntua jo hauskalta tuollainen kiihtyvyys, prätkässä se ei juuri tunnu (siinä kuitenkin nojaillaan etukenossa).
                      Last edited by Tylyttäjä; 22-06-2012, 11:37.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • hono
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 172
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Tuolla 7 sekunnilla alkaa jo pärjäämään katupyörille ihan hyvin! Se on pirun kova aika autolle, jos siihen pääset. Ehkä noilla tavoittelemillasi spekseillä voi mennäkin, jos vaan sen saa viivalta irti yms? Omalla katupyörällä 0-200km/h enkka oli 6.4s. Autolla mahtaa tuntua jo hauskalta tuollainen kiihtyvyys, prätkässä se ei juuri tunnu (siinä kuitenkin nojaillaan etukenossa).
                        On tolla nykykunnollakin jätetty tonnisia pyöriä (tosin ei oo kisailtu kovimpia busa yms.. vastaan), kuussatasista puhumattakaan. Hauska nöyryyttää kakspyöräsiä, varsinkin kun sitä ei päällepäin autosta juurikaan huomaa

                        Tavote sinne busan 0-200km/h aikoihin niin ei tarvii pelätä et jää jalkoihin

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by hono View Post
                          On tolla nykykunnollakin jätetty tonnisia pyöriä (tosin ei oo kisailtu kovimpia busa yms.. vastaan), kuussatasista puhumattakaan. Hauska nöyryyttää kakspyöräsiä, varsinkin kun sitä ei päällepäin autosta juurikaan huomaa

                          Tavote sinne busan 0-200km/h aikoihin niin ei tarvii pelätä et jää jalkoihin
                          Tonniset on vielä vähän nopeampia 0-200km/h (vähemmän painoa ja jopa enemmän tehoa), tosin varsinkin ilman madalluksia/pidennyksiä melko vaikeita lähettää, koska ykkönen on pirun pitkä (jopa yli 170km/h) ja pyörä yrittää ykkösellä ja kakkosella koko ajan pystyyn. Helpottaa tosi paljon, kun vähän madaltaa, pidentää ja vaihtaa välityksen.

                          Ton 6.4s ajoin 998 kuutiolla, ilman kaasujakin pääsee samaan tai parempaankin, jos on pitoa ja hyvä kuski sekä onnistunut lähtö. Vakionakin niillä ajelee osaavat selvästi alle 10s varttimailiaikoja. Jonkin verran viilattuna ajelevat vapareillakin (ihan Suomessa) jopa korkeita kaseja. Noihin aikoihin päästäkseen autossa tulee olla jo n. 1000hp, jos painoa on se 1200kg.

                          Tonnisissa on selkeesti parempi teho-paino -suhde kuin Busassa. Busa on kuitenkin vaan sport-touring -laite, tonniset on aika lähellä RR-pyöriä jo ihan vakiona.
                          Last edited by Tylyttäjä; 22-06-2012, 16:23.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • hono
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Tonniset on vielä vähän nopeampia 0-200km/h (vähemmän painoa ja jopa enemmän tehoa), tosin varsinkin ilman madalluksia/pidennyksiä melko vaikeita lähettää, koska ykkönen on pirun pitkä (jopa yli 170km/h) ja pyörä yrittää ykkösellä ja kakkosella koko ajan pystyyn. Helpottaa tosi paljon, kun vähän madaltaa, pidentää ja vaihtaa välityksen.

                            Ton 6.4s ajoin 998 kuutiolla, ilman kaasujakin pääsee samaan tai parempaankin, jos on pitoa ja hyvä kuski sekä onnistunut lähtö. Vakionakin niillä ajelee osaavat selvästi alle 10s varttimailiaikoja. Jonkin verran viilattuna ajelevat vapareillakin (ihan Suomessa) jopa korkeita kaseja. Noihin aikoihin päästäkseen autossa tulee olla jo n. 1000hp, jos painoa on se 1200kg.

                            Tonnisissa on selkeesti parempi teho-paino -suhde kuin Busassa. Busa on kuitenkin vaan sport-touring -laite, tonniset on aika lähellä RR-pyöriä jo ihan vakiona.
                            Onhan noi kovimmat tonniset kovia pelejä, esim uus Bemu.

                            Kattelin moottoridataa tosta 100-200km/h vedosta. Silmiin pisti heti että kaasulappä näyttää olleen auki vain 67% koko vedon ajan vaikka kaasu oli varmasti pohjassa. Eikun ihmettelemään ja kyllähän vika löytyi: kaasuvaijeri löystynyt irti tulipellin kohdalta.
                            Jos ensi vedon ajaisi sitten kaasu pohjassa .

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by hono View Post
                              Onhan noi kovimmat tonniset kovia pelejä, esim uus Bemu.

                              Kattelin moottoridataa tosta 100-200km/h vedosta. Silmiin pisti heti että kaasulappä näyttää olleen auki vain 67% koko vedon ajan vaikka kaasu oli varmasti pohjassa. Eikun ihmettelemään ja kyllähän vika löytyi: kaasuvaijeri löystynyt irti tulipellin kohdalta.
                              Jos ensi vedon ajaisi sitten kaasu pohjassa .
                              Joo, bemulla veti joku tossa viime vkl putkiviritteisenä 200mph mailille. Eka alle 1000cc vapari Suomessa. Oma pyörä oli tähän mennessä ainoa alle 1100cc vapari. Eli nyt on 2 alle 1100cc vaparia (ilman kaasuja), jotka on menny ton 200mph mailille. Kyl noi pikkulohkotkin menee varttimailin lisäksi koko mailinkin ihan ok, vaikkakin isompikuutioiset (joista helpompi repiä tehoja lisää kuutioiden takia) onkin tossa maililla etulyöntiasemassa; siinä ei enää teho/paino -suhde juuri merkkaa, vaan raaka teho ja aerodynamiikka määrää.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • tupe80
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 53
                                • Espoo

                                Omalla 135i ajelin tuossa joku aika sitten racechronolla ja ulkoisella gps:llä kaksi vetoa ilman isompaa välijäähdytintä vielä. 100-200 ja ajat oli 8.8s ja 8.9 sekkaa. noin 90 vauhdista 3. vaihteella lähdin kiihdyttää. matkalla oli hyvin pieni ja loiva alamäki. tiedä sit vaikuttiko kovinkaan paljon. Tiedä sit kuinka luotettava on tuo.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎