Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Joo inpalla katottiin livedataa dunkyn kanssa, ja siinä ei ainakaan ollu mitään poikkeavaa. Etenkin 170-200 tuntuu todella hitaalta, näkyy kyllä videolla minkä kuvasin. Otin myös 0-100 lähdön ja se taas meni melkein yli odotusten, varmaan n. 5,2s.
    M550d

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Originally posted by Esko View Post
      Tuli nyt sitte kunnon jumbon ehdotuksesta käytyä tyyppäämässä toi 100-200 veto jokusen kerran femmalla. En omista ku ton G-tech mittarin eikä sillä saa tommosia nopeuksia mitattua, joten ihan käsipelillä mentiin eli varmaan pientä heittoa voi olla ajoissa. Myötätuuleen 10,4s ja vastatuuleen 11-11,2s. Tie oli ihan sama tasainen suora tie. Auton mittarissa tällä hetkellä 61tkm ja ainoana muutoksena vakiosta on noi Eisenmann Sport takapöntöt. Kytkin alkaa olemaan ihan loppu ja luistikin joka kerta neloselle vaihtaessa. Yksi CPS on pimeänä ja maffit näyttää lukemia 122-123l/h.

      Empä uskonu aiemmin yhtään noihin Tylyttäjän mittauksiin, ku ajat oli niin huimia mut noiden omien kokeilujen jälkeen mielipide taisi muuttua.
      No niin, näin se homma etenee Mielestäni tuollainen n. 10-11s aika on sellainen, joka pitää mennäkin 400hp tämän painoisella autolla ja tällä vääntökäyrällä..
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • JaHu85
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 607
        • vaasa

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        No niin, näin se homma etenee Mielestäni tuollainen n. 10-11s aika on sellainen, joka pitää mennäkin 400hp tämän painoisella autolla ja tällä vääntökäyrällä..
        paljonko on e39 m5 omamassa noin suurinpiirtein?
        E30 318i M43 -88

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Originally posted by JaHu85 View Post
          paljonko on e39 m5 omamassa noin suurinpiirtein?
          Palttiarallaa 1700kg.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            Pysytääs nyt totuudessa edes jossakin asiassa. E39 M5 omamassa on 1795kg ja kokonaismassa 2290kg.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              Originally posted by Juhis View Post
              Pysytääs nyt totuudessa edes jossakin asiassa. E39 M5 omamassa on 1795kg ja kokonaismassa 2290kg.
              Jos tarkkoja ollaan niin vuoden '95 jälkeen omamassaan sisällytettiin 68kg kuljettaja + 7kg matkatavaroita (EU direktiivi). Varsinainen OMAmassa siis on 1720kg eli hyvin pitkälti sama kuin E34 M5:lla.

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Originally posted by Maza View Post
                Jos tarkkoja ollaan niin vuoden '95 jälkeen omamassaan sisällytettiin 68kg kuljettaja + 7kg matkatavaroita (EU direktiivi). Varsinainen OMAmassa siis on 1720kg eli hyvin pitkälti sama kuin E34 M5:lla.
                Puhuin siis nykystandardien mukaisesta omamassasta, eli kyseisen auton rekisteriotteeseen merkitystä omamassasta. Punnittu paino ilman kuljettajaa on eri asia, tosin monien automallien kohdalla reiluilla tehdaslisävarusteilla se on tankki täynnä jopa suurempi, kuin rekisteriotteeseen merkitty omamassa. :think
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Pysytääs nyt totuudessa edes jossakin asiassa. E39 M5 omamassa on 1795kg ja kokonaismassa 2290kg.
                  Missäs asioissa ei nyt ole pysytty totuudessa? Tuo palttiarallaa 1700kg on se, mitä moni sanoo itse auton painavan. Pitäis käydä kohtuu tyhjällä tankilla vaa'alla, niin sittenhän se selviäis.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Missäs asioissa ei nyt ole pysytty totuudessa? Tuo palttiarallaa 1700kg on se, mitä moni sanoo itse auton painavan. Pitäis käydä kohtuu tyhjällä tankilla vaa'alla, niin sittenhän se selviäis.
                    Omamassa = Tyhjän ajoneuvon paino ajokuntoisena. Rekisteriotteeseen merkitty auton omapaino punnitaan ajokunnossa, polttonestesäiliö 90-prosenttisesti täytettynä. Tulokseen lisätään kuljettajan paino 75 kg.

                    Eli nyt aletaan jo muokkaamaan omia standardeja omamassan määrittelemiseen? Omamassaa ei mitata tyhjällä tankilla, eikä ilman kuljettajaa. Jos haluat punnita ja kertoa meille oman autosi painon tankki tyhjänä ja ilman kuljettajaa, niin mikään ei sinua estä. Kysymyksessä ei ole kuitenkaan nykystandardien mukainen henkilöauton omamassa.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Omamassa = Tyhjän ajoneuvon paino ajokuntoisena. Rekisteriotteeseen merkitty auton omapaino punnitaan ajokunnossa, polttonestesäiliö 90-prosenttisesti täytettynä. Tulokseen lisätään kuljettajan paino 75 kg.

                      Eli nyt aletaan jo muokkaamaan omia standardeja omamassan määrittelemiseen? Omamassaa ei mitata tyhjällä tankilla, eikä ilman kuljettajaa. Jos haluat punnita ja kertoa meille oman autosi painon tankki tyhjänä ja ilman kuljettajaa, niin mikään ei sinua estä. Kysymyksessä ei ole kuitenkaan nykystandardien mukainen henkilöauton omamassa.
                      Juu juu, kyllä tuo tuli selväksi. Itse kuitenkin menen esim. varttimailille mahdollisimman kevyellä autolla, eli esim. tankki mahdollisimman tyhjänä, maalaisjärkeä kannattaa toki käyttää.. Mutta mitäs on ne muut asiat, joissa ei ole pysytty totuudessa? Sinä kun kirjoitit vähän siihen tyyliin..
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        En varsinaisesti tarkoittanut ainoastaan sinua totuudessa pysymisestä puhumisessa. Ylipäätään tämän topicin arvo kokonaisuudessaan on minulle lähinnä harmitonta viihdettä. Joten ei mitään henkilökohtaista.

                        Kuten olen sanonut aiemmin, katsotaan autojen suorituskyky vajaan kahden viikon päästä Bimmerpartyilla. Nopeimman BMW:n kuljettajalle tarjoan mielihyvin parit huurteiset ja muilta kuuntelen ilmaiseksi meriselitykset, miksi auto ei kulkenutkaan toivotulla tavalla tositilanteessa..
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by Juhis View Post
                          En varsinaisesti tarkoittanut ainoastaan sinua totuudessa pysymisestä puhumisessa. Ylipäätään tämän topicin arvo kokonaisuudessaan on minulle lähinnä harmitonta viihdettä. Joten ei mitään henkilökohtaista.

                          Kuten olen sanonut aiemmin, katsotaan autojen suorituskyky vajaan kahden viikon päästä Bimmerpartyilla. Nopeimman BMW:n kuljettajalle tarjoan mielihyvin parit huurteiset ja muilta kuuntelen ilmaiseksi meriselitykset, miksi auto ei kulkenutkaan toivotulla tavalla tositilanteessa..
                          Jees.. Onhan tämä topikki ollut hauskaa ajavietettä, vaikka vääntö onkin lähtenyt ihan faktasta, mitatusta datasta, eli siinä mielessä täysin turhaa..

                          Itse en ole Kalajoelle tulossa, katson josko myöhemmin syksyllä käyn ajamassa jossain. Tässä kun on oltava melko pitkälti himassa koko kesä, ensimmäinen skidi syntymässä minä hetkenä hyvänsä

                          Ainakaan meikäläisen motiivi ei ole hehkuttaa "kuinka nopea auto mulla on", vaan kertoa miten tuo vanha perheauto meni, eli ihan faktapohjalla liikun. Koska todella hidashan tuo on siltikin, vaikka menee alle 10s 100-200km/h. En tiedä, että miten tuota vielä hitaampia autoja joku edes kehtaa luulla ripeiksi :think

                          Kyllä nyt edelleen vahvistuu se mielikuva, että jos vastaavassa autossa on dynossa n. 360hp ja se menee 100-200km/h n. 13s, niin silloin siellä ei ole kaikki tehtaan konit pellin alla... Varttimailikin tuolla pitää mennä ihan heittämällä alle 13,5s ihan vakiona, vaikkei olisi kummoiset olosuhteet tai lähtö. Jos on n. 14s tai yli, niin jotain on pahasti pielessä.. Toki kuskikin voi sen aiheuttaa. Sellaisen ajan kun pääsin wanhalla vakiolla E36 M3:lla, huonolla pidolla ja huonolla radalla. Tässä topikissa on tarkemmat tiedot siitä.

                          Mutta näin, toivottavasti kaikki saavat autonsa kuntoon, ettei sitten tarvitse esim. väittää, että 360hp E39 M5:ssä on tehot tallella
                          Last edited by Tylyttäjä; 27-06-2010, 12:15.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • rakentamo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 258
                            • espoo

                            Originally posted by Juhis View Post
                            En varsinaisesti tarkoittanut ainoastaan sinua totuudessa pysymisestä puhumisessa. Ylipäätään tämän topicin arvo kokonaisuudessaan on minulle lähinnä harmitonta viihdettä. Joten ei mitään henkilökohtaista.

                            Kuten olen sanonut aiemmin, katsotaan autojen suorituskyky vajaan kahden viikon päästä Bimmerpartyilla. Nopeimman BMW:n kuljettajalle tarjoan mielihyvin parit huurteiset ja muilta kuuntelen ilmaiseksi meriselitykset, miksi auto ei kulkenutkaan toivotulla tavalla tositilanteessa..
                            Juu näinhän se tosiaan on; autojen suorituskyvyn voi mitata vain ja ainoastaan Bimmerpartyilla. Otsikonkin voisi oikeastaan moderoida, että älä ilmoita aikoja, elleivät ne ole mitattu Bimmerpartyilla.
                            Henkilökohtaisesti en ainakaan kommentoisi topikkeja, joiden arvo on mielestäni nolla, mutta kukin tyylillään.
                            991 S + talviauto hakusessa

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              Originally posted by rakentamo View Post
                              Juu näinhän se tosiaan on; autojen suorituskyvyn voi mitata vain ja ainoastaan Bimmerpartyilla.
                              Tarkoitin sitä, että nämä ajat ovat keskenään vertailukelpoisia, koska ovat ajettu samana päivänä samassa paikassa. Aivan kuten dynomittauksetkin - mielestäni ainoastaan samassa dynossa samana päivänä tehdyt mittaukset ovat keskenään vertailukelpoisia. Bimmerpartyilla on kuitenkin joka vuosi viralliset mittalaitteet ja radalla ajetaan muutenkin varttimailin kilpailuja. Mutta jokainen tyylillään, meitä on joka junaan..
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Tarkoitin sitä, että nämä ajat ovat keskenään vertailukelpoisia, koska ovat ajettu samana päivänä samassa paikassa. Aivan kuten dynomittauksetkin - mielestäni ainoastaan samassa dynossa samana päivänä tehdyt mittaukset ovat keskenään vertailukelpoisia. Bimmerpartyilla on kuitenkin joka vuosi viralliset mittalaitteet ja radalla ajetaan muutenkin varttimailin kilpailuja. Mutta jokainen tyylillään, meitä on joka junaan..
                                Jees, tuo on totta. Tässä ei nyt kuitenkaan ole meikäläisellä ole ollut tarkoituksena vertailla sinällään muihin autoihin, vaan kertoa nimenomaan se, että miten tuo meikäläisen perheauto kulki.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎