Originally posted by Peltsii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 1 M
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by Peltsii View PostJa kauppa kävis toooosi hyvin
edit: Hehe, petroolipää olikin nopeampi, great minds think alike.
edit2: Ei voi maksaa tehtaalle niin paljon, etteikö olisi kannattavaa tarjota M-malleille ihan vaikkapa pelkästään sellaista varustepakettia optiona, joka poistaisi kaikki varusteet ja lisäisi muutaman BMW Performance-logoilla koristellun hiilikuitukikkareen sinne tänne. Kyse on ihan pelkästä brändäyksestä ja kun M-mallien markkinoita haetaan pelkästään turhamaisten handsfree korvalla ajelevien maitohaiven-ekonomien joukosta, niin metsään menee, IMO.
Last edited by r.w.; 15-03-2010, 00:27.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Mutta ollaan tässä luojan kiitos vielä mielestäni kaukana Mersun meiningistä, jossa tavalliseen autoon lyödään vaan se iso moottori ja sillä siisti. Bemari sentään jaksaa panostaa ajettavuuteen. Vaikka kyllähän nuo X5/X6 M koettelevat jo rajoja. Mutta siinähän sitä oli hyvä testata markkinoiden hyväksyntää ja ajaa uusia tuulia sisään, kun ostajakunta muutenkin rajattua. Ei sitten ole niin iso järkytys kun seuraava ///M onkin turbo.
Comment
-
-
Originally posted by Antinontoxic View PostM3 on myynyt sielunsa jo ajat sitten, varmaankin jo silloin kun E36 M3 tuli markkinoille. Ne on sitten nuo erikoismallit, jotka ovat jatkaneet esi-isänsä henkistä perintöä. Toivoisin vaan vilpittömästi, että niitä puhtaasti ajajien autoja tulisi lisää, että merkin imagossa säilyy edes häivähdys sitä oikeaa ajamisen iloa.
Itsekkin toivoisin, että BMW tekisi edes yhden M(3/1)-mallin joka vielä jotenkin olisi kilpaperimää kunnioittava ja varustettu vapaasti hengittävällä kierroskoneella. Ilman että se suunnataan hinnaltaan naurettavaksi rikkaiden autotalleja täyttäväksi kuraksi, ilman käyttöä johon se on mainosten ja hehkutusten mukaan huolella suunniteltu.
Esim. GTS vs. normi kolkki.. Normista saa naurettavan ison välirahan avulla tehtyä nopeamman kuin autotallin täytteeksi rakennetusta GTS mallista.
Ensimmäisissä protokuvissahan GTS oli varustettu American Le Mans sarjan levikkeillä, mutta myyntiin tulikin vain "tavallinen" M3 jossa 3x kate tehtaalle.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostKyse on ihan pelkästä brändäyksestä ja kun M-mallien markkinoita haetaan pelkästään turhamaisten handsfree korvalla ajelevien maitohaiven-ekonomien joukosta, niin metsään menee, IMO.
Kuten sanottua M-mallit ovat myyneet sielunsa markkinavoimille jo kauan aikaa sitten ja niiden pääasiallinen tehtävä on vain herättää kateutta naapurissa. Sitä tarkoitin tuolla mersu-vertauksella, että onneksi bemari sentään keskittyy vielä muihinkin ominaisuuksiin M-malleissa kuin vain isoon koneeseen (esim. ajettavuus) vrt AMG-mallit. Black series onkin jo sitten asia aivan erikseen, mutta niissäkin lähtökohtana on ensisijaisesti tehot ei ajettavuus, vaikka turhaa painoa onkin riisuttu.
Nykyisestä M3:sta on tulossa piristetty versio elinkaaren loppupuolella, mutta sekin keskittyy olemaan pelkkä varustepaketti.
Originally posted by r.w. View PostEi voi maksaa tehtaalle niin paljon, etteikö olisi kannattavaa tarjota M-malleille ihan vaikkapa pelkästään sellaista varustepakettia optiona, joka poistaisi kaikki varusteet ja lisäisi muutaman BMW Performance-logoilla koristellun hiilikuitukikkareen sinne tänne.Last edited by Antinontoxic; 15-03-2010, 01:41.
Comment
-
-
Kun tuntuu menneen enemmänkin BMW Motorsport keskusteluun tämä threadi niin kommentoidaan omastakin näkökulmasta. Moni tuntuu unohtaneen vuosittain uusiutuvat turvallisuusluokitukset jne mitkä vaikuttaa osaltaan auton rakenteisiin ja varsinkin jatkuvasti kasvavaan painoon. Jo lähinnä sen osalta voi unohtaa nykypäivän E30M3 uudelleenluonnit ainakin mallisarjan jatkoina. Omana mallinaan varmasti onnistuu, mutta nykyisinä aikoina ei taida kannattaa. Hattua joutuu kuitenkin nostamaan että BMW M Gmbh on saanut säilytettyä autoissa sen saman ajajalle suunnatun hengen.
Jossain määrin erilaisia motorsport-versioita on nähty, hyvänä esimerkkinä edellinen Z4M missä sähkötehostimet ja turhat tietokoneet oli heitetty mäkeen. Hieman erilainen lähestymistapa.
Oikeassa olette myös M-sarjan nykyisestä ostajakunnasta, ostajille tottakai tarjotaan mitä he haluavat. Mutta kuka ihme maksaa 150k autosta missä ei ole esim. ilmastointia tai navigaattoria? En minä ainakaan. Suurimmalle osalle ostajista auto on varmasti se pääsääntöinen kulkuneuvo tai ns. käyttöauto, josta sitten viikonloppuisin tai satunnaisilla ratapäivillä voi käydä nauttimassa. En ole itse törmännyt siihen että M-sarjat olisi mitenkään juppailuvehje, päinvastoin M-sarjojen omistajat mihin olen törmännyt on pääsääntöisesti aina jossain määrin autoharrastajia ja hyvin tietoisia miksi kyseisen auton on ostanut, ainakin näin siis Suomessa. Sille juppailijalle riittää ihan hyvin mallisarjan isoin automaattivehje.
Toivottavasti 1 M on jotain poikkeavaa M-sarjassa mutta vaikka pidättäydyttäisiin siinä normaalissa M-ideologiassa niin ei se omissa kirjoissa silti mene metsään. M-mallit on kuitenkin niin paljon muuta kuin pelkkiä hevosvoimalukemia tai vääntökäyriä.
Comment
-
-
Last edited by KON4; 26-04-2010, 14:01.Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Henkilökohtaisesti uskon että tuosta 1///M-mallista tulee kaikesta keskustelusta huolimatta hieno ja asiallinen laite.
Toki E30 M3 tapainen konstruktio kevyenä ja kevyellä sekä korkealle laulavalla moottorilla olisi myös hieno. Mutta nykymaailmassa suurta roolia näyttelevät kulutus sekä päästöarvot. Ahtamalla moottoreita(kuten esmerkiksi tuo ns.35i-moottori) saadaan niistä isompien moottoreiden tehot pienemmän moottorin päästöillä ja kulutuksella.BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Mutta voisihan turbokoneestakin tehdä korkeakierroksisen, eikös entiset formulat juuri olleet korkeakierroksisia turboja. Ja onhan BMW:llä historiaan turboautoistakin mm. 2002. Ja F1? ehkä jopa itse kallistuisin turbon suuntaan, kunhan autosta tehdään 8trpm kiertävä ja tehoa sen verran että pesäero lastutettuun 135 säilyy eli ~500hp.Last edited by ///Jone; 26-04-2010, 20:00.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by Nobody_ View PostJa F1? ehkä jopa itse kallistuisin turbon suuntaan, kunhan autosta tehdään 8trpm kiertävä ja tehoa sen verran että pesäero lastutettuun 135 säilyy eli ~500hp.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=384792 tossa on vähän päivitystä tulevaan m1/1m:mmään. Eli takapuskuriin on tulossa jonkun näköiset ilmanpoistoaukot ja keulan muotoilusta aika agressiivinen, sekä valot muuttuu "häijymmiksi":think
Sekä 4 putkenpäätä on jo näkyvissä
Hintaa tulee kyseiselle laitteelle audi ttrs:n verran eli noin 50us k. Noin 90k€ veroineen.Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
http://www.topgear.com/uk/car-news/b...oupe-new-video tuossa jotain kuvaa vähän ja sitten vähän rata pätkääkin http://www.topgear.com/uk/car-news/bmw-1-series-m-coupe
Vaikuttaa kyllä tulevan aika maukas peli tästäkin !
Comment
-
Comment