Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 1 M

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    Originally posted by petrolhead View Post
    No , mä olen vähän suppea.
    Jos rokki ei ole yhtä kovalla asenteella tehty kuin Lemmyn matsku se on emohomostelua , ja jos auto ei ole yhtä race kuin GT3 RS niin se on fail
    Periaatteen mies, hieno mies.

    Lemmy never dies!
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3861
      • Nokia

      Originally posted by petrolhead View Post
      Te jauhatte kolmekympistä , minä en. Tai no jauhan mutten tässä topikissa.

      Metriäkään en ole ajanut niinkuin arvaat.

      Konsepti kiva , pikkunen koppa ja paljon tehoa. Mutta toi ahdin ja 1500 kg ei mua saa miettimään että "ai saatana kun tolla laskis potniarinkiä". Matka sinne Botniaringille olisi epäilemättä leppoisa ja vitun nopea , ilmastointi pitää petrolin viileänä, ja ohi pääsee aina ja kaikista ilman sen suurempaa urheilua. Isolla vaihteella lusu pohjaan niin varmaan on äkkiä rosiksessanähdään-nopeus.

      Jos tehdään Moottoriurheilumalli niin sen pitäisi olla sitä muutenkin kuin nimeltään. Eikä sellainen auto miellytä kaikkia , tai ole leppoisan tehokas jokapäiväinen käyttis jolla on akkaa kiva käyttää Prismassa. Ja siis kattokaa ny vittu noita puskureita. Jos ne ei olisi originalteilet vaan prikulleen samannäköiset mutta tuningpuljun myymät osat, niin niitä kilpaa haukuttaisiin täällä.

      "M-dynamic mode at the touch of a button". Tai sitten moottorin ja alustan olisi voinut säätää pysyvästi "dynamic-moodiin"
      Onko tossa autossa oikeasti niin isot jarrut että se tarvii 19" vanteet?
      Kuule, nämä EIVÄT OLE mitään kilpa-autoja. Kuten ei ollut E30 M3:kaan (siis se katuversio joista jotkut pölhöt tai rikkaat maksaa sen 10-xx kiloeuroa). Nämä ovat autoja joilla voi käydä kaupassa, ja ajaa radalla.

      Nämä ovat BMW M-autoja, eivät mitään ultraleggerafiiatteja. Osta moottoripyörä, tuntuis olevan sulle hyvän oloinen vaihtoehto
      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 54*BMW

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Ei stna, kyllä toi mulle kelpais, E30:n jälkeen eka järkevän kokoinen motorsportti ja jos ei paino miellytä niin ainahan ruuvarilla saa painoa pois... Myöhempien aikojen pyhien 3er ämmät kun alkaa olemaan jo aika isokokoisia verrattuna tuohon aitoon ja alkuperäiseen.

        Eli mä voisin kyllä vedellä tolla duunimatkaa ja välillä käydä oikomassa koipia alastarolla. Vaimo ja kakarat sais sitten matkustaa jollain muulla.

        Hintakin vissiin sijoittuu jo lähdössä alle 100k€ (?), joten toi on myös hinta/suorituskyky/hupi -suhteeltaan varmastikin yksi fiksuimpia ostoksia mitä voi tehdä (jos siis sattuu olemaan pätäkkää).

        Lyhyesti: ME LIKE!
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3861
          • Nokia

          Originally posted by BeamR View Post
          Hintakin vissiin sijoittuu jo lähdössä alle 100k€ (?) ME LIKE!
          Niin, tosiaan n. 70ke vaan pitäs maksaa. Ihmeellisen halvalta tuntuu IMO.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 54*BMW

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by Tomi T View Post
            Niin, tosiaan n. 70ke vaan pitäs maksaa. Ihmeellisen halvalta tuntuu IMO.
            siis, onko jossain hinnastoa jo tarjolla? Jos toi 70k€ pitää piakkansa niin toihan on oikeasti tosi edukas ämmä, kun vertaa kaikkiin muihin ämmiin moniin vuosiin... :think M3 taxissakin on lähtöhinta 112k€...
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3861
              • Nokia

              Originally posted by BeamR View Post
              siis, onko jossain hinnastoa jo tarjolla? Jos toi 70k€ pitää piakkansa niin toihan on oikeasti tosi edukas ämmä, kun vertaa kaikkiin muihin ämmiin moniin vuosiin... :think M3 taxissakin on lähtöhinta 112k€...
              Ei ole hinnastoa, mutta tollanen ennakkohinta on annettu BMW Suomen toimesta. Kait se jossain TM:n sivuilla tms ainakin tais olla julkistettuna.
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Mielenkiintoista keskustelua täällä. Itse en ole liiemmin pitänyt ylipäätään 1-sarjasta, koska se on mielestäni muutenkin jo "mopoauto-luokkaa", eli liian pieni makuuni. Olen myös aina ollut M5 fani, koska se on mielestäni paras kompromissi kaikista M-sarjalaisista ja hinnaltaankin käytettynä järkevissä mittasuhteissa. Ei tuo 1M ruma ole ja paljon hienompi se on mielestäni, kuin monet muut saman kokoluokan autot. Se vain ei satu minua kiinnostamaan.

                Liittyen tuohon 1M:n painoon, niin onhan se aika järkäle. Mutta ottaen huomioon tämän päivän turvallisuusvaatimukset ja asiakaskunnan vaatimukset varusteiden osalta, on se mielestäni vielä kohtuullisen painoinen. Jos etsii jotain ultrakevyttä superautoa, niin sellaista tuskin edes löytää uutena alle 100k€. Ja on vähän muutenkin kyseenalaista verrata M-sarjalaisia joihinkin urheiluautoihin, kun ne eivät ole koskaan yrittäneetkään sellaisia olla. M-sarjalaiset ovat aina olleet kahden tarkoituksen autoja, urheilullisia, mutta myös käytännöllisiä. Jos pelkkää raakaa tehoa haluaa kevyessä paketissa, niin merkki ja malli ovat täysin väärät.

                Jotkut tuntuvat myös unohtavan sen, että missä niillä autoilla ajetaan. Radalla saatetaan viettää ehkä pari viikkoa yhteensä koko vuodessa, mutta pääsääntöisesti kuljetaan tuolla aivan normaalin liikenteen seassa. Liikenteessä, jossa harvemmin pääsee nauttimaan urheilullisenkaan auton täyttä potentiaalia. Niin kauan kuin pysytään lain paremmalla puolella, ei siitä huippu suorituskyvystä pääse nauttimaan. Tämän vuoksi itse pidän enemmän tuollaisista kahden tarkoituksen autoista, kuten M-sarjalaisetkin pääsääntöisesti ovat, eli niillä on mukava ajaa, mutta niiden kanssa tulee myös toimeen. Auto jossa on kovat äänet, erittäin kova alusta, ei varusteita yms., on aika karu kulkupeli kuitenkin tuolla normaalin liikenteen seassa.

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 999
                  • 29100/310053

                  jos lähtis siitä johdattelemaan yhtälöä että 125i coupe oli meleko ketterä ja makia peli ajaa -> 1M on tuskin huonompi. Z4 35is-tyyppiset BOOOBOOOBOOOBOF-pakoäänet ois sitten kyllä ns. "turn-off". Moottorihan olisi tuohon pitänyt pönäistä E46 M3 CSL:stä!
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • [BMW]
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 700
                    • Joensuu

                    Itse olen aina pitänyt 1-sarjan coupesta, 5 ovisesta en oikeen tykkää. Että kyllä tämä 1-sarjan M versio on kyllä hienoin bemari koskaan, omasta mielestäni. Kerrankin ei ole autoa pilattu liian isolla koolla, painoa on mielestäni ihan sopivasti, tuommonen 1500kg ei ole vielä liian painava. Ainut on se että tuonne takapenkille vois saada vaikka varusteena sen keskipaikan istuttavaks, jos sille joskus tarvetta olisi, mutta ihan hyvä noin nelipaikkasenakin.
                    Nykyinen M3 on jo aikamoinen möhkö, aika kaukana ollaan siitä näppäryydestä mitä nuo ämmät on yleensä ollut, tämä ykkös sarjan M paikkaa paljon. Varmasti aikamoinnen myyntimenestys.
                    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                    -----------------------------
                    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                    Comment

                    • maukk1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 565
                      • Kangasala

                      Kyllähän tollasella päristelis vaikka henk. koht ei E46/E39-jälkeiset ämmäläiset oikein iske
                      E60 530i -05


                      Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                      Comment

                      • K2Ri
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1829
                        • London, UK & Germany

                        Kyllä kelpais! Itselle taas ei oikein E46/E39 aikaisemmat ämmät juuri iske.
                        sigpic
                        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5162
                          • Joensuu

                          Kepeesti parasta mitä Bmw on tarjonnut pitkiin aikoihin. Aivan mahtavan näköinen.

                          Vapari kone ois toisaalta ollut aika pop, mutta sit taas turbokoneen viritys mahdollisuudet :think

                          Tälläinen on ostettava joskus, eli varmaan vuonna 2025
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • KON4
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 296
                            • Espoo

                            Originally posted by Tomi T View Post
                            -En osaa kommentoida, en ole tutkinut kaikkia osanumeroita läpi.
                            -Onko esim. E92 M3:n sisustan erot suuria johonkin M-sport-paketilliseen - eivät ole. Puhumattakaan E34 M5 tai E36 M3 vaikkapa jos näin vanhoja autoja olet nähnyt.
                            -Millaiset penkit pitäisi olla? Nuohan ovat helvetin hyvät sähkösäätöisine sivuttaistukineen.
                            -Oletko käynyt ajamassa jo että äänet oot kuullu?
                            -Onko dataa jarrujen toiminnasta?
                            -Ainahan nuo ämmät tuntuu painavan enempi kuin "normiversiot", ja buuhuu joku 40kg, ei nämä kilpa-autoja ole.

                            Luulisi että ne laittaisivat tuohon edes hiukan tohon autoon omaperäisyyttä, esim valmiit performance jakkarat? nyt haiskahtaa vaan rahansäästö. Enkä siis tarkoita, että 135i sporttipenkit olisivat huonot, vaan että ostaja ei kuvittelisi istuvan 135i:ssä vaan täysin eri autossa. Sekä varmasti myöhemmin tohonkin on mahdollista ostaa lisävarusteena performance jakkarat.

                            En ole ajanut, mutta videoiden perusteella aika laimeat äänet, missä ämmille tyypilliset urheilulliset äänet ovat? Ei ainakaan tossa ole. Ja huom nämä ovat vain omia mielipiteitä toiset tykkää ja toiset ei.

                            Jarruista ei ole paperilla dataa, mutta monen mielestä 135i jarrut voittaa tuntumaltaan ja teholtaan m3 vakiojarrut aika reippaasti. Odotella sitte pitää, että miten ne toimii tossa paketissa.

                            Ulkonäkö kyllä nappaa hyvin ja varmasti kova kilpailija hinnaltaan (jos 70k tulee hinnaksi) ja autoltaan kilpailijoihin nähden.
                            Ex.
                            -02 e46 m3
                            -08 bmw 135i
                            - bmw m6
                            - F20 120d
                            - F20 LCI 125d

                            Comment

                            • Heku
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 470
                              • Kuopio

                              Hieno auto.

                              Erot 135i coupe vs 1M coupe on varmasti samaa luokkaa kuin 335ci vs M3, voi siis viritellä rauhassa niitä normi pelejä niin ei niistä silti tule M. Täysin erilainen fiilis takuulla, tehdas tekee noihin muutakin eritavoin kuin tehon. Sen huomaa viimeistään kun ajaa, tottakai erot pieniä jos fiilistelee netissä ajamatta kumpaakaan.
                              Last edited by Heku; 15-12-2010, 11:36.

                              Comment

                              • ///Masa
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 1468
                                • Salo

                                Mä luulen kans että ajaessa huomaa erot selvemmin.

                                Mitä omasta kokemuksesta voin sanoo esim. e46 330 - M3 niin kyllä ajamisen fiiliksessä todella iso ero. Tosin nää on taas näit makuasioita...:think
                                BMW E30 M3
                                BMW E46 M3
                                BMW E118 1800

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎