Jatkossa saakin sitten pelätä, että jos ostaa käytetyn auton, mihin ei E10 sovi ja edellinen omistaja on siitä huolimatta E10:ä tankannut. Nimittäin ainakin itse olen nähnyt jo ties kuinka monta kertaa, että sopimattomaan autoon on lorotettu E10:ä. En tiedä onko kyse epätietoisuudesta, vai rahasta, todennäköisesti jälkimmäisestä. Tuijotetaan vain ja ainoastaan sitä hintaa, eikä tajuta, että väärä polttoaine rikkoo paikkoja. Sitten vasta hauskaa onkin, kun konehuoneesta pettää bensaletku ja koko helvetin motti on tulessa.
Käykö E95 E28 M5
Turha posti, ei kannata riskeerata!
Mitä aineita tähän voi tankata?
E98 ei enää saa kaikilta asemilta ja siinäkin on 5pros etanolia.
Saako mistään bensaa?
BMW sanoo: "kaikkiin malleihin joihin ei edellytetä 98".
E98 ei enää saa kaikilta asemilta ja siinäkin on 5pros etanolia.
Saako mistään bensaa?
E98:ssä lukee E5. Tarkoittaako se 5pros etanolia? Eli E10 -80l auton kone tuhoutuu n. 35tkm niin E5 n. 70km? Uudet silikoniletkukoneet varmaan kestää, eli vanhat pois?
Voiko etanolin suodattaa, haihduttaa tai erottaa?
Pitäishän ton N53B30 myllynki toimia tehtaan mukaan E10:llä (Saksan spekseillä olevalla bensalla), mutta täällä VTT on ilmoittanu että ei E10:ä tankkiin(Suomalaislla spekseillä olevalla bensalla). No ei sinänsä ole vaikea valinta kun 98:lla on ollu halvemmat kilometrit jo 95E5 bensan aikaan, eli 98:lla ajoin samalla rahalla pidemmän matkan
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Ainakin pari vuotta sitten, kun mitään E10 bensaa ei edes ollut missään saatavana, niin noi ooppelin suorasuihkutuksen korkeapainepumput oli ihan paskoja. Epäilen vahvasti, että polttoaineella ei välttämättä ole ollut paljoakaan vaikutusta tuohon hajoamiseen. Olis varmaan hajonnut, vaikka apteekin bensalla olis ajeltu.
Comment