mulle aivan sama niin kauan kun sulla on pienempi kuin mulla
Kunhan saan halvemman osuuden rahdista pienempänä .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Hmm.. Olisin hyvinkin kiinnostunut ostamaan myös jotain L7 tai sitten ison mesen tyylistä . Mäpä alan nyt pläräämään noita onko siellä jotain muhkeuksia. Esim e30 m3 olisi kiva punaisena joka saa maksaakin
laku: Osta sää 840 (sellastahan sulla ei vielä ole), niin mää otan langin ja jaetaan kontti
Täytyy myöntää ettei noita kontteja ole autojen kanssa käytetty, liekö kaksi sinne jos ei isoja ole. Isoissa määrissä toi 40HC on kuitenkin ihan ehdoton.
Btw ton trafin uudistuksen myötä ei vaadita enää DOT valoja, riittää et kuvio on vaan oikein päin
E: mihinköhän hintaan tuolla mahtaa e30 m3 mennä :think
Ja bemareissa on uudemmissa aika usein dot/e valot valmiina, aika vähän tarvii tuon trafin uudistuksen jälkeen enää valojen kanssa pelata.
Kolme mustaa e30 M3 bemaria tuli 2007 paikkeilla ja ne oli kuluineen kaikki siinä 5k nurkilla suomessa, usa malleja suurin osa siellä tosin eli eri mallinen vaihteisto kuin euroopassa, uskoisin että vieläkin voisi löytyä kympin korville ellei alle. Ei tietysti mitään priimoja mutta kuitenkin.
palautellaas maanpinnalle; (ostohinta+huolinta+rahti)*1.34+satamamaksu, niin sitten vasta pääsee ajelemaan verottomalla autolla suomessa. Eli esim 6k€ ostohintaisesta tuleekin äkkiä lähes 12k€ taxfree -auto suomessa. Ja siihen sitten vielä verot päälle.
ihan mitä tahansa sieltä ei kannata kiikuttaa, vaan kuten Zoui asiallisesti sitä jo selitti, niin erikoisuuksia (varusteet/malli/tms).
palautellaas maanpinnalle; (ostohinta+huolinta+rahti)*1.34+satamamaksu, niin sitten vasta pääsee ajelemaan verottomalla autolla suomessa. Eli esim 6k€ ostohintaisesta tuleekin äkkiä lähes 12k€ taxfree -auto suomessa. Ja siihen sitten vielä verot päälle.
ihan mitä tahansa sieltä ei kannata kiikuttaa, vaan kuten Zoui asiallisesti sitä jo selitti, niin erikoisuuksia (varusteet/malli/tms).
No toinen näkemys asiaan on se että osa autoista maksaa japanin huutokaupoissa 49eur ja alle tonnilla voi vanhempia eurooppalaisia löytää, mitä ei siellä osata arvostaa. Siinä puhutaan kuitenkin kuluineen 2500-3500eur autoista jotka ovat kunnoltaan ihan käyttökelpoisia, mitkä taas täällä ovat jo ruostuneet paalikamaksi.
Sitten on nämä "harvinaiset herkut", esimerkkinä vaikka tavis 320E mersu, satalankku, ei mitään ihmeellistä. Mutta mutta... meiltä löytyy täältä suomesta sadoittain näitä pervompia autoharrastajia, joille tuollainen 25tkm ajettu 100% ruostevapaa, hyvin varustettu peli on märkä uni Vastaavan kunnon omaavia 90-luvun vehkeitä on tyrkyllä päivittäin, jotkut menee tähtitieteellisiin hintoihin ja jotkut sattuu budjettiin jos oikea koheli vain suomessa on tarjouksen jättänyt.
No nyt! Määhän rupean noita jahtaa. tuollaista e30 m3 tai sitten satalankkua cabriota
Siitä vaan. Kyllä tuossa on jo bisnesideaa jopa Suomeen, kunhan kassa on kunnossa heikkoon varastonkiertoon .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Siitä vaan. Kyllä tuossa on jo bisnesideaa jopa Suomeen, kunhan kassa on kunnossa heikkoon varastonkiertoon .
Eipä noita bisnekseksi voi laskea, kuten zoui sanoi niin joidenkin harrastajien märkä päiväuni. Itse lukeudun juuri sellaiseksi että melkein 1 kpl pitäisi molempien merkkien hipomalleja olla jemmassa pahanpäivän varalle. Toki myyntiin kaikki, kuten tapanani on. Ja rakkaudesta lajiin se m3 tulisi hankittua Mutta ei tässä kukaan nyt ajatusta pidemmälle tätä hommaa oo vielä vieny, jos sattuu tossa kun selailee viikoittain niin natsaamaan niin sitten se natsaa ja silloin se on saatava
Ostaisin minkä tahansa 90-luvun mesen jos sillä olisi rullattu vain sen 25tkm. Eli joku noheva kaveri nyt japan auto import oy pystyyn vaan
Niitä nyt on jo suomi pullollaan ja japani on noita mersuja myös pullollaan, mutta nämä yhtälöt vaan ei toimi yhteen.
Noille autoille on suomessa hyvin kapeat markkinat, eli asiakas pitäisi olla 101% valmiina jo siinä vaiheessa kun auto japanista ostetaan... suurinosa tuon kaltaisia autoja haluavista ei ole valmis ottamaan sitä riskiä mikä hankintaan kuuluu. Jos tuollaisia toisi suomeen varastoon, olisi siinä ensinnäkin rahat kiinni 4kk - vuosia(?), jonka lisäksi nurkissa pyörisi jokasortin sikafarmaria kysymässä huoltokirjaa, huohottimen toimintaa pakkasilla ja montako airbägiä näissä japanissa on kun on kuullut että siellä olisi sianrakko vaan oikean bägin tilalla... näin se vain usein menee
Ja mulla ei ole (enää nykyään) mitään taloudellista intressiä mukana näiden foorumilla hehkuttamiseen, mutta tietoa, kokemusta ja sen sellaista varmasti suomen mittapuulla vähintäänkin riittävästi, jota ajattelin parhaani mukaan jakaa jotta jonkun pieni unelma omasta romuraudasta voisi toteutua :think
Comment