Originally posted by BeamR
View Post
BMW Japanista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kirjoittavat tuohon vapaaseen tietokenttään aika usein katsastuksia, kilometrejä ihan lukemina tai jotain tyyliin "ajomäärä ei tiedossa". Lähinnä vähän ajetuissa vanhemmissa vehkeissä, eli ei näissä 2000-luvun autoissa sitten enää.Elämä on pihakivestä.
-
Tämä musta n.55tkm ajettu -89 vuotinen 635Csi löytyykin jo suomesta ja se maksoi huutokaupassa 740eur kun se ostettiin (2008?), eli puhutaan kuluineen ~3500eur autosta. Tarjonta on paljon vähentynyt mutta hinnat eivät vielä tuntuisi karanneen kuten noissa e30 kopan ämmissä on näköjään päässyt käymään.
Tämä musta taisi olla jokunen vuosi sitten jollain liikkeellä myynnissä kilpisenä liki kahdella kympillä, oli myös rahoitusyhtiön huutokaupassa kilvellisenä tarjolla ennen sitä.

Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Porschen kanssa tuollainen business kuoli jo joitakin vuosia sitten kun markkinat oli niin pienet. Valuttakurssin muutos riitti kaatamaan vähänkin kiinnostuksen. Lisäksi Japanissa lähes kaikki laitteet on automaatilla mihin sellaisen on yleensä saanut. Kysyntä kohdistuu harrastajilla lähes täysin manuaaleihin joten vähissä on hyvät vaihtoehdot. Etenkin kun edes pienet kilometrit ei aina takaa hyvää kuntoa.Originally posted by Zoui View PostVaatisi varmasti kyseisen bisneksen tekijältä vankkaa kiinnostusta autoihin, tukevan lompakon lisäksi jos isossa mittakaavassa tuohon ryhtyisi. Siis kymmenet ihmiset/yritykset tuo näitä kyllä suomeen bisnesmielessä tälläkin hetkellä, mutta määrät on 1-20kpl vuositahdilla, eli ei päätoimisesti.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Oma tuonti kattoi tasan yhden porschen, tiptroninkki 968 jolla ajettu joku 60tkm, auto myytiin suoraan kuljetusauton kyydistä eteenpäin, mutta vain sen takia kun kunto oli todella hyvä. Riski saada huonoja ja tehdä tappiota laskettiin liian suureksi. Tuo 968 meni naispuoliselle Sillankorvalle, eikä sen tyylisiä asiakkaitataan taida suomessa montaa olla.Originally posted by 928 GTS View PostPorschen kanssa tuollainen business kuoli jo joitakin vuosia sitten kun markkinat oli niin pienet. Valuttakurssin muutos riitti kaatamaan vähänkin kiinnostuksen. Lisäksi Japanissa lähes kaikki laitteet on automaatilla mihin sellaisen on yleensä saanut. Kysyntä kohdistuu harrastajilla lähes täysin manuaaleihin joten vähissä on hyvät vaihtoehdot. Etenkin kun edes pienet kilometrit ei aina takaa hyvää kuntoa.
Turbo possuja aika monet kyseli, mutta eivät oikein uskalla ottaa riskiä enää 30t hintaluokassa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Vaikka tuollainen huomenna myytävä 635Csi, 100tkm ajettuna, ruosteettomana ja ilman lommoja.
Näitä e24 korisia on japanista saanut kuluineen suomeen siinä 3000-6000eur välillä ja paras puoli noissa ainakin tämän korin osalta on ollut terveet peltiosat. Eipä tosin tämä yksilö näytä edes sisältä miltään teinin nussimalta, eli hyvinkin siistin oloinen.



Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Olisi vielä M635 ja käsivaihteinen, niin pärinä kävisi täällä
. Taitaa olla -88-89?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Oli juu -89, mutta taitaa noi M mallit olla jo turhan harvassa, tosin eihän sitä ikinä tiedä.Originally posted by Laku View PostOlisi vielä M635 ja käsivaihteinen, niin pärinä kävisi täällä
. Taitaa olla -88-89?
Löytyisi sieltä näköjään "taas" tuollainen C1 ALPINA
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Näyttää olevan sähkösitsitkin. Nyt kun olen omaan Japanin-tuontiin sisustan ja korin saasteiden ja helteiden rapauttamat osat pääosin etsinyt, kunnostanut ja asentanut, en vieläkään kadu ostostani senttiäkään. Ruosteeton kori korvaa kaiken tuon heebelirumban vaivan. Kuvan yksilö tosin on aivan eri planeetalta sisustan kunnon kanssa omaani verrattuna.Originally posted by Zoui View Post
Mites kakkossarjan X5-mallit? Onko niitä Jaappaniasta saatavana?"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment


Comment