Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6345
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Laku View Post
    Ilmeisesti mulla oli sitten sisusta huonompi . Mistä tuo sisustaverhoilun roikkuminen johtuu?
    Sepäs oli näin ulkomuistista C, joka on vielä normaali kuntoisuus. Normaalissa sisustassa on yleensä kaikki ehjää, mutta likaista. Irtonaisia osia voi olla, mutta osat ovat autossa mukana.

    Kattoverhoilu roikkui tosin mulla tuossa pitkässä seiskassakin yhdestä kohtaa (5x5cm), vaikk B olikin. Poikkeus vahvistaa säännön ja kyllä sekaan aina joskus huonojakin mahtuu. (mutta se nyt ei mikään yllätys ole kun käytetyistä autoista on kysymys)
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17478
      • Turku

      #17
      Originally posted by Zoui View Post
      Sepäs oli näin ulkomuistista C, joka on vielä normaali kuntoisuus. Normaalissa sisustassa on yleensä kaikki ehjää, mutta likaista. Irtonaisia osia voi olla, mutta osat ovat autossa mukana.

      Kattoverhoilu roikkui tosin mulla tuossa pitkässä seiskassakin yhdestä kohtaa (5x5cm), vaikk B olikin. Poikkeus vahvistaa säännön ja kyllä sekaan aina joskus huonojakin mahtuu. (mutta se nyt ei mikään yllätys ole kun käytetyistä autoista on kysymys)
      Sisustaa ei ollut ilmossa arvosteltu lainkaan... Miten tuo koko sisäkaton roikkumisen saa "korjattua"? Entä millä saa fiksuiten pestyä nuo tuulilasin tussikirjoitukset pois?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #18
        Originally posted by Laku View Post
        Sisustaa ei ollut ilmossa arvosteltu lainkaan... Miten tuo koko sisäkaton roikkumisen saa "korjattua"? Entä millä saa fiksuiten pestyä nuo tuulilasin tussikirjoitukset pois?
        Lähteekö tussit tinnerillä?

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #19
          Originally posted by Laku View Post
          Sisustaa ei ollut ilmossa arvosteltu lainkaan... Miten tuo koko sisäkaton roikkumisen saa "korjattua"? Entä millä saa fiksuiten pestyä nuo tuulilasin tussikirjoitukset pois?
          Itse käytin verhoomossa.. Halvempaa varmaan on jos ostaa käytettynä jostakin.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • cojama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1421
            • www.e30m3.fi

            #20
            Originally posted by jouni.325 View Post
            Mitä itse olen kuullut niin kaikki yli10-15v vanhat autot ovat menossa purkuun, en tiedä pitääkö paikkaansa?

            Kyllä sieltä vanhaa klassikkoakin vielä löytyy ja oman kokemukseni perusteella kuntokin on usein positiivinen yllätys, toki arkiset ja nuhruisemmat yksilöt menee säilytys ongelmien takia purkuun.
            Last edited by cojama; 15-10-2012, 19:53.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Miten tuo koko sisäkaton roikkumisen saa "korjattua"?
              Jotkut mainostavat korjanneensa näitä höyrypesurin ja telan avulla. Hieman höyryllä kosteutta ja lämpöä ja telaa kevyesti perään.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6345
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Laku View Post
                Sisustaa ei ollut ilmossa arvosteltu lainkaan... Miten tuo koko sisäkaton roikkumisen saa "korjattua"? Entä millä saa fiksuiten pestyä nuo tuulilasin tussikirjoitukset pois?
                Eli nuo arvosanat ovat peräisin japanilaisista huutokaupoista, normaalia kuntoluokkaa (esm. C) ei ole erikseen tapana omaan ilmoitukseen laittaa.

                Sisäkattoon avaimetkäteen ratkaisu taitaa löytyä foorumilta, eli www.kxd.fi Siellä on pojilla hyllyssä bemarin kattoverhousmateriaalia. Tai sitten itse liimaamalla, vaatii toki verhoilun irroittamisen autosta. Itse olen pieniä roikkuvia korjannut "läpi", injektioneulan kanssa liimaamalla. (omista autoista)

                Tuulilasin tussit lähtee asetonilla, joskus kauan lasissa olleet jättää haamun näkyviin, josta pääsee eroon myllyttämällä.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #23
                  Originally posted by Zoui View Post

                  https://bzl.cis6200.jp/e/ (netistä voi googlata jonkun id:n tohon, vaikka B21817)
                  Mitä tarkoittaa kuntoluokitus "R"? Numeraaliset onkin jo tuttuja, mutta tuo R on uppo-outo.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6345
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by BeamR View Post
                    Mitä tarkoittaa kuntoluokitus "R"? Numeraaliset onkin jo tuttuja, mutta tuo R on uppo-outo.
                    Jollakin asteella kolaroitu ja korjattu auto on luokaltaan R. (Japangrade voi R kirjaimen ohella olla A tai 0, tarkoittaa samaa kuin R. Ei tule sekoittaa sisustan ja tekniikan arvostelun kirjaimiin)

                    Ei tarkoita välttämättä siis mitään lunastukseen ajettua, vaan luokitukseen voi riittää lommo oveen -> uusi ovi. Tarkempi kuvaus vauriosta löytyy aina huutokauppalistauksesta.

                    Jotkin rajusti rakennetut autot saavat myös arvosanaksi R tai 1, vaikka kolarointia ei olisi tapahtunut, osien vaihtamista jos on ollut runsaasti.

                    Myös on olemassa arvosana RA, joka tarkoittaa erittäin mietoa vauriota, jonka jälkeen auto on korjattu uutta vastaavaksi. Yleensä pieniä puskurien tölväisyjä tai vääntyneitä tukivarsia.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #25
                      Hyvä, kiitos tiedosta.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #26
                        Pienen salapoliistyöskentelyn jälkeen löysin webin syövereistä listauksen japanilaisten autohuutokauppojen
                        - lisävarusteakronyymeistä
                        - kuntoluokituksista
                        - virhekoodeista

                        joten jotta muilla olisi helpompaa, niin tässäpä nämä:

                        USS Auction Sheet

                        We have tried to write the English meaning of various Japanese terms used in the auction sheet. Standard codes used by the auction inspectors are described with the following convention.
                        A1 : Scratch or crack, 2- 3 cm
                        A2 : Scratch or crack, less than 10 cm
                        A3 : Scratch or crack, more than 20 cm
                        B1 or U1 : Dimple
                        B2 or U2 : Dent, less than 10 cm
                        B3 or U3 : Dent, more than 20 cm
                        E : Dimple
                        H : Spare tire
                        W1 : Repainted as good as new condition
                        W2 : Repaired & repainted in good condition
                        W3 : Repaired but the surface finish is bad
                        Y1 : Minor crack 2-5 cm
                        Y2 : Crack, l ess than 10 cm
                        Y3: Crack, more than 20 cm
                        Car Features are mentioned as acronyms as follows

                        4WD : 4 wheel drive
                        AB : Air Bags
                        ABS : Anti Lock Brakes
                        AC : Air Conditioner
                        AW: Genuine Alloy Wheel
                        CD : CD Player
                        LS : Leather seats
                        MD : MD Player
                        Navi : GPS Navigator
                        PS : Power steering
                        PW : Power window
                        RK : Remote Key/ Keyless Entry
                        SR : Sun roof
                        TB : Turbo
                        TV: TV (NTSC system)
                        Auction Grades are specified with the following codes

                        S : As good as new condition. Less than 3 month old or under 5,000 kms
                        5 : Mint condition. As good as new condition. No dents or scratches.
                        4.5 : Excellent condition. Minor dents or paint scratches.
                        4 : Very good condition. Well maintained, A few slight dents and paint scratches
                        3.5 : Good condition with some minor dents and minor scratches.
                        3 : Average condition with obvious dents and scratches. Some repairs needed.
                        2 : Below average, unsatisfactory condition, some serious repairs needed.
                        1 : Modified vehicle. Its engine, turbine were modified. Body has defects by hail or body size has been modified.
                        R or A : Vehicle with Accident and damaged history, but repairable ,or re-conditioned vehicle.
                        RA : Very minor accident history.
                        *** Accident car or “As it is condition”.

                        Ja lisää tietoa tommoselta saitilta: http://www.japanese-car-exporters.com/blog/
                        Jonkun verranhan tuolla on propagandanomaista hehkutusta (saitti on afrikkaan japanista autoja vievien yritysten saitti), mutta myös varsin asiallista informaatiotakin.

                        Ja alla vielä selkokielisempi versio auction sheetistä.

                        Last edited by BeamR; 22-03-2010, 09:11.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          #27
                          Kysymys Zouille:

                          Carbio valikoima näyttää olevan aika huono, mutta mitenkä isompikoneiset e39? Haamuilmoituksia näyttää jonkun verran olevan, ota tuosta nyt sitten selvää.

                          E500 mersut näyttää w124 korisena myös olevan hinnoissa, niinkuin kyllä Euroopassakin ja nuo teidän e400 ja 540 olivatkin jo varattuina
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #28
                            Originally posted by ka00z View Post
                            Kysymys Zouille:

                            Carbio valikoima näyttää olevan aika huono, mutta mitenkä isompikoneiset e39? Haamuilmoituksia näyttää jonkun verran olevan, ota tuosta nyt sitten selvää.

                            E500 mersut näyttää w124 korisena myös olevan hinnoissa, niinkuin kyllä Euroopassakin ja nuo teidän e400 ja 540 olivatkin jo varattuina
                            Mä kommentoin asiaa tuntemattomana tuota cabrio-osuutta: tässä muutaman viikon aktiivisesti tarjontaa seuranneenna vaihtuvuus on TODELLA nopeaa (varsinkin huutokaupassa). Esimerkkinä E31: parhaana päivänä niitä on ollut ~30 tarjolla, pari päivää myöhemmin ei ollut yhtään. Nyt niitä on taas 2 kpl tarjolla, ja tod näk piakkoin niitä on taas kymmenittäin. Eli Cabrioissa saattaa tulla jossain vaiheessa kaamea suma...
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6345
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by ka00z View Post
                              Kysymys Zouille:

                              Carbio valikoima näyttää olevan aika huono, mutta mitenkä isompikoneiset e39? Haamuilmoituksia näyttää jonkun verran olevan, ota tuosta nyt sitten selvää.

                              E500 mersut näyttää w124 korisena myös olevan hinnoissa, niinkuin kyllä Euroopassakin ja nuo teidän e400 ja 540 olivatkin jo varattuina
                              Joo tosiaan tarjonta vaihtelee nopeasti, mutta joskus harvoin noita e36 koppasia 325i automaatti cabrioita tulee vastaan. Uudempia hiukan paremmin, mutta niissä ei mitään suurempaa hintaetua saksaan verrattuna.

                              Noita e39 malleja on satunnaisesti 4l kasilla tarjolla, periaatteessa ihan hankittavan arvoisia laitteita.





                              E500 limited mallit on mielestäni tuolla japanissa ihan kilpailukykyisiä hinnoiltaan, halpoja ne ei tietysti silti ole :think Noista tulevista muuten ite puran tuon vanhemman 540 bimmen...
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6345
                                • Tampere

                                #30
                                Tuohon grade luokitukseen vielä lisäyksenä, eli arvostelut vaihtelevat eri huutokauppatalojen kesken ja asteikkoon vaikuttaa monet tekijät. Tulkinta ei siis ole kovin yksiselitteistä.

                                Esimerkkinä foorumiltakin tuttu grade 3.5



                                Ja parhaillaankin myynnissä oleva grade 4,



                                Kuvien ja tietojen perusteella on itsestään selvää kumpi on siistimpi, mutta mutta... grade arvosanat ovat "nurinpäin". Kun käydään läpi kriteerit minkä perusteella arvosanat on annettu, voi helposti todeta että arvosanat ovat kunnosta huolimatta oikein.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎