Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab R.I.P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #46
    Onhan saabbi saavuttanut sen mitä muut merkit eivät ole uskaltaneet kokeilla.
    Vai olikohan mersu joka kokeili ennen saabia.
    Muistaakseni 20 vuorokautta, n.210 keskituntinopeudella, 100tkm.


    Tuommonen testi olisi mukava ajaa itsekkin.
    Vaikka edes 10tkm.

    Edit: http://www.saabclub.fi/www/images/st...toria_osa6.pdf
    Last edited by Luntti; 19-12-2009, 16:12.

    Comment

    • bemu530
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 163
      • Ekenäs

      #47
      Originally posted by pmv View Post
      GM:n johtoajatus tässä taisi olla, että Saab lakkautetaan.
      Jos automerkki on tuottanut jokaikinen viikko 5 milj. euron tappiot viimeisten 11 vuoden aikana, siis jokaista myytyä autoa kohden 2000 €:n tappiot, ei omistajaa voi ainakaan yrittämisen puutteesta syyttää. Moni olisi luopunut jo paljon aikaisemmin.

      Useitä saappaita itsekin omistaneena (eka auto oli 96, myöhemmin 900 ja pari ysitonnaria) tietenkin surettaa klassisen merkin katoaminen, mutta karu totuus on, että merkille ei ole ollut riittävästi kysyntää pohjoismaiden ulkopuolella. Harrastajia löytyy varmasti joka puolelta maapalloa, mutta massoille saabismi ei avautunut.
      BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
      BMW 320dA -09

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #48
        Joskus 90 luvun alussa lähtenyt tehtaalta 840 autoa per vuorokausi.
        Melkosen paljon.

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3029
          • Sjundeå

          #49
          Originally posted by M325i View Post
          ööööööö,eikös nyt kuitenkin eka sarjatuotantoturbo ollut BMW 2002 Turbo!
          Se riippuu, lasketaanko alle 2000 kpl (HUOM! MUTU) valmistemäärät sarjatuotannoksi. Samoin kuin 2002turbo ei tainnut läheskään kaikkien lompakolle sopia, kun taas Saabiin oli monella varaa. Sen takia kaiketi Saabia pidetään sarjatuotantoisten turboautojen esikuvana, koska sen myötä ne alkoivatkin yleistymään ihan joka pertin sedaneissa ja farkuissa.

          Ensimmäisinä "sarjatuotantoina" tosiaan tuli jo 60-luvulla Oldsmobilet ja Chevroletit. Porschekin tosiaan rupesi jo 70-luvulla turboilemaan, niinkuin joku jo sanoikin.
          -25 Toyota Proace City Verso
          -23 Nissan Leaf

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #50
            Enpä osaa oikein harmitella tätä seikkaa. Kieltämättä ensimmäinen mitä tuli tokaistua kun uutisen luin: "Häviääpähän tuokin sairaus Suomen teiltä pikkuhiljaa..."
            Harmi tietenkin työnsä menettäville. Tuotehan oli ilmeisesti laadukas mutta ei se aina riitä. Kilpailukykyä ei osattu rakentaa joten joutaa kuolla, ylituotantoa autoista on tässä maailmassa ihan riittävästi ilman jotain pikkuruista Saabin tehdastakin. Tässäkin asiassa vääryydeksi olisin nähnyt sen että asiaan liittymättömät ruotsalaiset veronmaksajat olisi ryhtyneet tuota merkkiä elvyttämään, joten Ruotsin valtiolle tässä asiassa menee pisteet. Joo joo, tulee työttömiä ja sitä kautta kuluja valtiolle mutta jos katsoo vähän sinne horisonttiin niin kannattamatonta bisnestä ei oo mitään järkeä ylläpitää...
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #51
              Töissä tossa kesällä ajoin 9-5:llä, tais olla joku viggen tms. malli:think Täytyy myöntää, että hieno se oli omaan silmään Mukavan näköinen sillä korisarjalla, vieläkun ko yksilössä oli 18" vanteet ja madallettu. Potkuakin oli pellin alla aika reilusti ja kulki, mutta hieman eleetön peli se silti oli:think Mikähän siinä sitten oli että ei myynyt, liian kallis? Jotain perkeleen KIA:aa kyllä ostetaan, mutta ei eurooppalaista laatuautoa..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • juhomo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 638
                • Kempele

                #52
                esimerkiksi 90, 99, 900 ja 9000 mallisista saabeista pelkkiä hyviä kokemuksia! Uudemmista saabeista hyvää sanottavaa ei niin paljon löydykkään. Kuten ja aiemmin mainittu kyllä gm on pilannut saabin
                Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                www.jsautomoto.fi

                Comment

                • Willtord
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 3302
                  • Vaasa

                  #53
                  niitä harvoja automerkkejä jolla on omat ideat ja sielu (pre-gm). Olisi pitänyt olla volvo joka lähtee

                  Svenska Aeroplan Aktiebolaget, i salute thee!

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9041
                    • Iisalmi

                    #54
                    No, täällä kun kaikki ihanoi Saabeja, niin ostakaa toki pois yksi 900i hintaan 580e. Katsastettu syyskuussa ja kaikki toimii, ei edes mätä

                    Onhan Saab omasta mielestä paljon enemmän AUTO kuin kiat sun muut kiinanihmeet, mutta aika aikaansa kutakin. Ehkä uusien Saabien tuotekehityksessä joku meni pieleen, eikä rahkeet riittäneet kilpailussa. Sääli sinänsä, mutta ei tästä nyt yöunet mene.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #55
                      Meikällä ollut aikoinaan pari saappia. -84 T16 aero, musta, punainen nahkaverhous rek. HSS-909 ja -88 T16 aero, tumma met.vihr. Beessi kangassisusta, lisänä edelliseen ilmastointi. Rek. EEP-481

                      Tykkäsin vietävästi, kultaisella kahdeksankymmentäluvulla olivat nopeita vehkeitä.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        #56
                        Saabit on hienoja autoja ja tekniikasta oon aina tykänny mutta kojelautaa ne ei oo koskaan osannut tehdä. Se on kaikissa myös nykypäivän Saabeissa tosi rumia, sen takia jää Saab ostamatta.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #57
                          oma autoiluharrastus alkoi 12-vuotiaana, kun faija tönäsi tontille kansivikaisen seksisukkulan (suap eest, suap takkaa) ja totesi että "poika, tossa sulle on auto jos laitat kuntoon". Mikäs siinä: saappi osiksi ja takaisin nippuun. Se kansiremppa kun muuttui yhtäkkiä täysrempaksi... joka mutterin ja nippelin kävin läpi ja pintaan tietty uudet maalit ja denim-sisustukset...

                          Eli tuttu peli kaikenkaikkiaan. Ja hiekkatiellä järjettömän nopea (aikalaisekseen): alustarakenne yhditettynä korkeisiin ja kapeisiin fillareihin takasi sen, että auto meni soralla just tasan siihen suuntaan mihin kuski sen komensi. Ja kun koulussa oli escot sun muut talvipäivisin jumissa niin suapilla sai pöristellä kotia ilman sen kummempia ongelmia.

                          Joskus vielä pitänee ostaa sellainen talliin...
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5224
                            • Hki 43

                            #58
                            Toivo elää: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ul...asp?id=1827690
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by Carbonfiber View Post


                              Vaikka en koskaan ole ollut mikään Saabi fani, niin toivon silti, että saavat kaupat tehtyä.

                              Comment

                              • fastandfurious
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1731
                                • Tampesteri

                                #60
                                Originally posted by Carbonfiber View Post
                                Wow,taistelu jatkuu... Tästähän on tulossa oikea jännitysnäytelmä.

                                ---------------------------------------------------
                                E91 325d M-Sport
                                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎