Saisi jo turhan pönttöilyn lopettaa!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tsbmw View PostSaisi jo turhan pönttöilyn lopettaa!
jep, tänään taas välähti... onneks ei ole tällä kertaa pelkoa tiketistä
Comment
-
-
En tiedä onko tämä jo otettu keskusteluissa esille, mutta tolpillahan ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. Pelkkää puhdasta rahastusta joka on verhottu hyvän asian puolesta/ moraalinen korrektius kaapuun. Ja jos joku kehtaakin kyseenalaistaan tämän niin hän on paha kaahaja / turmeltunut yhteiskunnan jäsen jota ei tarvitse kuunnella. Mitään tarkempaa tarkastelua koko tolppa bisnes ei kestä.
Seuraavia asioita kannattaa funtsia itsekseen.
1 Miten tolpat lisäävät turvallisuutta tienpäällä?
2 Tolppien sijoitus paikkoihin missä "narahtaa helposti" suhteessa missä ne antaisivat oikeata suojaa muille kansalaisille?
3 Jos turvallisuus on tavoitteena saavutettaisiinko se muilla keinoilla kuin alentamalla nopeuksia ja lisäämällä kameroita?sigpic
Hakkarainen approves this post.
X5 4.4i -2003
ex:
E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
E46 325Ci 2001
E39 528iA Shadowline -96
E36 325i coupe -92 "afterburner"
Comment
-
-
Originally posted by Beast_Man View PostEn tiedä onko tämä jo otettu keskusteluissa esille, mutta tolpillahan ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. Pelkkää puhdasta rahastusta joka on verhottu hyvän asian puolesta/ moraalinen korrektius kaapuun. Ja jos joku kehtaakin kyseenalaistaan tämän niin hän on paha kaahaja / turmeltunut yhteiskunnan jäsen jota ei tarvitse kuunnella. Mitään tarkempaa tarkastelua koko tolppa bisnes ei kestä.
Seuraavia asioita kannattaa funtsia itsekseen.
1 Miten tolpat lisäävät turvallisuutta tienpäällä?
2 Tolppien sijoitus paikkoihin missä "narahtaa helposti" suhteessa missä ne antaisivat oikeata suojaa muille kansalaisille?
3 Jos turvallisuus on tavoitteena saavutettaisiinko se muilla keinoilla kuin alentamalla nopeuksia ja lisäämällä kameroita?
tolpat pitäisi laittaa risteyksien kohdalle, että se vauhti hiljenee juuri siihen risteyksen kohdalle.
nyt niitä on kylvetty suorille, 100-200m ennen risteystä, mistä kerkiää hienosti taas kiihdyttää vauhdin risteyksen kohdalle ja jopa 100m risteyksen jälkeen. tuntuu että noi paikkavalinnat on ihan täysin rahastuksen kannalta suunniteltu, eikä liikenneturvallisuutta parantamaan
Comment
-
-
Tottakai ne on rahastusmielessä suunniteltu. Budjettiin on jo merkitty etukäteen, kuinka paljon rahaa tolpat tulevat tuottamaan ja se on yksi osa valtion tuloista siinä missä vaikka polttoaineen verotus ja kiinteistöverokin on. Samaa shittiä on tää päästöverotuskin. Eniten vituttaa tää yksityisautoilijan leimaaminen ja syyllistäminen. "tiesitkö että autoilu aiheuttaa niin ja niin monta prosenttia suomen hiilidioksidi päästöistä?" Kerrottais perään kuinka monta prosettia tuosta kasasta on ammattiliikenteen aiheuttamaa... Kaikki vaan peitellään tällä liikenneturvallisuuspotaskalla uja ympäristöystävällisyydellä. Jossain vaiheessa noi tolpat varmaan perustellaan päästöjen pienentämisellä. Tulee vähemmän saastetta kun ei voi ajaa ylinopeutta... Jos liikenneturvallisuutta haluttaisiin parantaa, se tehtäisiin jollain aivan muulla tavalla.Last edited by Juppe; 07-08-2010, 11:25.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKuten poliitikoilla nykyään tapana sanoa: "Ei koske Suomea".Last edited by Zeta; 15-08-2010, 19:30.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostKyllä Suomessakin vielä "pöntöistä" luovutaan. Nimittäin siinä vaiheessa, kun autoihin määrätään pakolliseksi varusteeksi joku GPS-mokkula, joka on jatkuvasti yhteydessä valvontasatelliittiin. Heti jos vauhti kasvaa esimerkiksi +10% sallitusta nopeudesta niin tieto lähtee rekisteriin -> sakkolappu postiin.
Sitten vaan foliohattu päähän ja baanalle.
Tuli mieleen, kun tota GPS-valvontaa on puitu ennenkin, että eikös GPS tarvitse melkein "näköyhteyden" niihin satelliitteihin...? Jostain oli jäänyt muistikuva.
Ei kai siinä sen kummempaa olisi, kuin antennin verhoileminen foliohatulla, niin valvonta lakkaisi siihen.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostEi kai siinä sen kummempaa olisi, kuin antennin verhoileminen foliohatulla, niin valvonta lakkaisi siihen.
Kiertoteitä tottakait aina löytyy joka asiaan ja joku niistäkin aina rahastaa.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostLuuletko etteivät viranomaiset miettisi tälläisiä juttuja, jos GPS-kyttäys otettaisiin käyttöön? Toki homma "integroitaisiin" matkamittariin ja jos kilsat eivät täsmäisi valvonnassa (vuosikatsastus??) niin taas olisi syy sakottaa... Tai jos signaali katkeaisi poikkeuksellisen pitkäksi ajaksi auto <-> satelliitti niin siitä myös lähtisi ilmoitus. Kyllä ne valtion insinöörit kato keksis vaikka mitä venkulointeja...
Kiertoteitä tottakait aina löytyy joka asiaan ja joku niistäkin aina rahastaa.
Mietin ihan samaa, että kyllä kai autoilijan holhoukselle ja rahastukselle keinot löytyy-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
No jos HALUTTAISIIN rajoittaa nopeudet sallittuihin ilman sakotusta niin gps - rajoitin - navi yhdistelmällä onnistuu. Kumma kun ei tämmöistä ole?
Pikkuisen lisää tekniikkaa niin auto tunnistaa jonon ja jarrutukset, tien reunan, jalankulkijat, säätilanteen ja hoitaa ajamisen. Kaupungeissa liikennevalot, pysäköintipaikat, koulut ja suojatiet.
Työssäkäynti vaikeutuu tasaverolla, mutta vapaa-ajan ajot (muut kuin työmatkat) voidaan muuttaa maksullisiksi! Kun muut kuin pakolliset ajot vähenevät syntyy säästöä tienpidossa ja onnettomuuksien kustannuksissa.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostNo jos HALUTTAISIIN rajoittaa nopeudet sallittuihin ilman sakotusta niin gps - rajoitin - navi yhdistelmällä onnistuu. Kumma kun ei tämmöistä ole?
Originally posted by tsbmw View PostPikkuisen lisää tekniikkaa niin auto tunnistaa jonon ja jarrutukset, tien reunan, jalankulkijat, säätilanteen ja hoitaa ajamisen. Kaupungeissa liikennevalot, pysäköintipaikat, koulut ja suojatiet.
Originally posted by tsbmw View PostTyössäkäynti vaikeutuu tasaverolla, mutta vapaa-ajan ajot (muut kuin työmatkat) voidaan muuttaa maksullisiksi! Kun muut kuin pakolliset ajot vähenevät syntyy säästöä tienpidossa ja onnettomuuksien kustannuksissa.
Comment
-
-
Originally posted by ISPetri Salo yritti tarjota poliisille kupillisen kahvia
09.08.2010 08:15
Kansanedustaja Petri Salon (kok) lahjusepäilyssä on kyse kahvittelusta.
Salo ehdotti kahvilla käymistä poliisiauton takapenkillä, kun hänet oli pysäytetty ylinopeuden takia. Asiasta kertoi ensimmäisenä Kaleva.
- Kalevan uutinen pitää täysin paikkansa, Salo myöntää.
Hän ajoi alkukesästä Vöyrin ja Ylihärmän välisellä tiellä poliisin tutkaan 138 kilometrin tuntinopeudella. Tiellä oli 80 km/t nopeusrajoitus. Poliisi otti kansanedustajalta väliaikaisesti kortin pois.
Salo on ammatiltaan poliisi. Hän on toiminut myös poliisien luottamusmiehenä Vaasan läänissä. Ratsiaa oli pitämässä kolme poliisipartiota, joissa oli Salon entisiä työ- ja kurssitovereita.
- En ollut nähnyt heitä vähään aikaan. Sanoin, että kun tilanne on ohi ja paperihommat saatu tehtyä, niin juodaan kahvit, Salo kertoo.
- Joku on sitten tulkinnut asian näin, hän viittaa lahjusepäilyyn.
Pohjanmaan käräjäoikeuden johtava syyttäjä Peter Levlin vahvisti Kalevalle, että kyseessä oleva epäilty lahjus on ollut kupillinen kahvia.
Asian käsittely alkaa oikeudessa 10. syyskuuta.
Markus Haapamäki
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostNo jos HALUTTAISIIN rajoittaa nopeudet sallittuihin ilman sakotusta niin gps - rajoitin - navi yhdistelmällä onnistuu. Kumma kun ei tämmöistä ole?
Pikkuisen lisää tekniikkaa niin auto tunnistaa jonon ja jarrutukset, tien reunan, jalankulkijat, säätilanteen ja hoitaa ajamisen. Kaupungeissa liikennevalot, pysäköintipaikat, koulut ja suojatiet.
Työssäkäynti vaikeutuu tasaverolla, mutta vapaa-ajan ajot (muut kuin työmatkat) voidaan muuttaa maksullisiksi! Kun muut kuin pakolliset ajot vähenevät syntyy säästöä tienpidossa ja onnettomuuksien kustannuksissa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostKyllä Suomi on paska maa.
vaikka tuolta löytyy..
Salo - itse entinen poliisi - ajoi henkilöautolla Ylihärmä-Vöyri-maantiellä toukokuun lopulla, kun poliisi mittasi tutkalla hänen nopeudekseen 138 kilometriä tunnissa. Nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa.
Petri Salo on kiistänyt ylinopeuden. Oman kertomansa mukaan hän ajeli 80-100 kilometrin tuntinopeutta.
Salon mukaan hänen allaan olleella autolla ei edes voi ajaa ylinopeutta.
- Se on sellainen auto, että sillä ei kukaan täysijärkinen aja yli sataa kilometriä tunnissa, sanoi Salo IS:lle kesäkuun alussa.
- Tällä ei voi ajaa ylinopeutta kuin neljänkympin alueella, Salo sanoi.
Apina ajatteli että vanhat konstit pelaavat muihinkin kuin häneen joten toivottavasti saa ansionsa mukaan.. Vai että "kahville" hohoohoo..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment