Eikö helpointa olisi modifioida etukilpeä sen verran, että tunnistuslaitteet eivät pysty lukemaan auton oikeaa rekisteritunnusta? Tietysti toinen vaihtoehto on ottaa koko kilpi irti.
Tämän luulisi yleistyvän tulevaisuudessa. Ainakin siihen asti kun tuosta säädetään sellaiset santiot että ei kannata. Tuskin ne kauaa jaksaa katsella kilvettömien autojen valokuvia
Tämän luulisi yleistyvän tulevaisuudessa. Ainakin siihen asti kun tuosta säädetään sellaiset santiot että ei kannata. Tuskin ne kauaa jaksaa katsella kilvettömien autojen valokuvia
Juu kyllähän se varmaan systeeminvartijaa vituttaa, jos asiakas on liian ovela. Kannattaa tutkia tuota kilpien tunnistukseen perustuvaa teknologiaa ja etsiä sieltä porsaanreikiä.
Keskinopeutta kun ei pystytä mittaamaan, jollei kilven tunnuksen tunnistaminen onnistu. Kilven tunnistusjärjestelmän toiminnan sotkeminen voi onnistua hyvin pienellä modifikaatiolla. Toisaalta taas tavallisen rivipoliisin silmään kilven tunnus voi olla edelleen laillisen näköinen.
Eli jos noissa kilvissä on esim. heijastava pinta, riittääkö sen muuttaminen mattapintaiseksi huijaamaan tuota kilpien tunnistusta? Entä kuinka likaisen etukilven tunnistaminen? Tunnistaako tuo järjestelmä lainkaan etuikkunan ylälaitaan liimattua siirtotarraa? Vai pelkästään oikealla paikalla olevat peltikilvet?
Joku voisi perehtyä tämän asian tekniseen puoleen hieman tarkemmin.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ohittaminen muuttuukin sitten käytännössä mahdottomaksi, tai vaihtoehtoisesti ohitettuasi, joudut mopoilemaan vähän aikaa kompensoidaksesi kasvaneen keskinopeutesi.
Riippuu keskinopeuden sakotusrajasta. Jos esim kameroita on 10km välein, ja ajat 8km tasan 100km/h ja 2km 120km/h, jää keskinopeus silti alle 105km/h.
Ja kun huomioidaan että normi autoilija ajaa sitten rystyset valkoisina 90-95km/h satasen alueella sakkojen pelossa, on nopeussykli siis 90-120-99-120 jne, jolloin keskinopeus jää väkisinkin alle sallitun. Ja jos ei ole ohiteltavaa, niin sitten vaan kiltisti cruiseen 102 ja toivoo että huomaa 80 kyltit.
Tavallaan kuitenkin tällainen valvonta on parempi kuin pelkkä nopeus, koska nykyinen systeemi rankaiseen kilttiä Penttiä joka 2000km lapinmatkallaan kerran ei huomaa 80-lätkää muuten ajettuaan rajoitusten mukaan samaan aikaan kun Seppo vetää koko ajan 20 ylinopeutta kameraan jarruttaen.
Vielä kun saataisiin ne rajoitukset järkeviksi, ei minulla ole mitään vastaan esim moottoritiellä keskinopeusvalvontaa jos rajoitus on esim 160km/h.
Vielä kun saataisiin ne rajoitukset järkeviksi, ei minulla ole mitään vastaan esim moottoritiellä keskinopeusvalvontaa jos rajoitus on esim 160km/h.
Et kai itsekään usko, että näin tulee tapahtumaan? Kyllähän homma toimii niin, että ensin tulee keskinopeusvalvonta ja sen jälkeen rajoitukset lasketaan niin alas, ettet pysty mitenkään ajamaan ilman sakkoja.
Sitä paitsi käsittääkseni keskinopeusvalvonta ei tule poistamaan tavallisia kameratolppia. Eli tulevaisuudessa voit saada sakot sekä ylinopeudesta yksittäisen tolpan kohdalla että liian suuresta keskinopeudesta. Ei muuta kuin hakkaamaan paskaksi jokainen tolppa tuolta tien varresta tai etukilpi pois autosta, jos meinaa ilman sakkoja selvitä.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Et kai itsekään usko, että näin tulee tapahtumaan?
Eikun se on märkä päiväuni.
Tämä valvonta on vain ensimmäinen steppi, seuraavaksi asennetaan katsastuksen yhteydessä GPS-siru (uusissa autoissa tietenkin jo maahantuojalla) joka antaa livedataa koko ajan. Ja jokaisella bensapumpulla on kamera, joka kuvaa tankkaavan auton kilven. Ja jos havaitaan että bensapumpulla käydään, mutta GPS kertoo auton olevan koko ajan stopissa, tulee valtava sakko jne.
Eniten vituttaa se, että ne perkeleen rajoitukset muuttuu koko ajan. Parempi sitten edes olisi että esim tie joka nyt on 100-80-100-80-60-80-100 jne olisi koko matkan 90. Voisi edes laittaa 92 cruiseen, levyt soimaan ja hyväksyä että matka kestää, ja edes ajella rentoutuneena. Nyt tarttee kytätä jokaistä peltilätkää ja kameran tullessa miettiä että olikohan tässä 100 vai 80.
Toisaalta taas tavallisen rivipoliisin silmään kilven tunnus voi olla edelleen laillisen näköinen.
Eikös ne rivipoliisit ajele koko ajan ympäriinsä autoilla, joissa on nytkin käytössä automaattinen kilven tunnistus, joka hakee jokaisen vastaan tulleen auton tiedot reaaliajassa, mikä auttaa löytämään varatettuja ja katsastamattomia autoja liikenteensä?
Tavallaan kuitenkin tällainen valvonta on parempi kuin pelkkä nopeus, koska nykyinen systeemi rankaiseen kilttiä Penttiä joka 2000km lapinmatkallaan kerran ei huomaa 80-lätkää muuten ajettuaan rajoitusten mukaan samaan aikaan kun Seppo vetää koko ajan 20 ylinopeutta kameraan jarruttaen.
Aivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen. Käytännössä pienikin hidastelu laskee keskinopeutta selvästi, ainakin mikäli mun polkupyörän nopeusmittariin on yhtään uskomista.
Nyt tarttee kytätä jokaistä peltilätkää ja kameran tullessa miettiä että olikohan tässä 100 vai 80.
Ei ole turhaa uusissa autoissa ne kamerat, jotka kuvaa nopeusrajoitusmerkkejä ja näyttää viimeisimmän näytössä. Koskahan tollanen tulee johonkin navigaattoriin tms.?
Aivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen. Käytännössä pienikin hidastelu laskee keskinopeutta selvästi, ainakin mikäli mun polkupyörän nopeusmittariin on yhtään uskomista.
Ei ole turhaa uusissa autoissa ne kamerat, jotka kuvaa nopeusrajoitusmerkkejä ja näyttää viimeisimmän näytössä. Koskahan tollanen tulee johonkin navigaattoriin tms.?
Tuollainen ominaisuus on jo halvimmissa TomTomeissakin. Näyttää nopeuslätkän 60km/h eteenpäin. Tämä tieto tulee tosin softasta, ilman mitään kylttien lukemista.
Aivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen.
Mikäli kameroiden väli on tarpeeksi pitkä, muutenhan se lähenee pistemittausta...
Tuollainen ominaisuus on jo halvimmissa TomTomeissakin. Näyttää nopeuslätkän 60km/h eteenpäin. Tämä tieto tulee tosin softasta, ilman mitään kylttien lukemista.
Onhan mulla kännykässäkin tuollainen, mutta se ei ole se mitä haluan, koska karttapohjan nopeustiedot voi olla mitä sattuu.
Eikö helpointa olisi modifioida etukilpeä sen verran, että tunnistuslaitteet eivät pysty lukemaan auton oikeaa rekisteritunnusta? Tietysti toinen vaihtoehto on ottaa koko kilpi irti.
Sitä paitsi käsittääkseni keskinopeusvalvonta ei tule poistamaan tavallisia kameratolppia.
Tästä on ollut jo uutisiakin, etteivät poista nykyisiä tolppia, muuta kuin sellaisilta alueilta, johon tulee tilalle tämä keskinopeusvalvonta. En yhtään ihmettelisi, jos nämä ylimääräiseksi jääneet kamerat asennettaisiin sitten joidenkin kinttupolkujen varsille.
Tämä valvonta on vain ensimmäinen steppi, seuraavaksi asennetaan katsastuksen yhteydessä GPS-siru (uusissa autoissa tietenkin jo maahantuojalla) joka antaa livedataa koko ajan.
GPS-valvontaa taidettiin testata jo Alankomaissa?? Taitaa sama systeemi olla juuri nyt testauvaiheessa Suomessakin, koska joku aika sitten oli lehdessä uutinen, jossa oli juttua tästä GPS-valvonnasta. Sen mukaan voitaisiin määrittää vakuutusmaksut. Hieno homma niille, joilla ei ole varaa asua kaupungissa ja työmatka on sen 100 km/päivä. Ei liene pitkä matka siihen, että systeemiä aletaan käyttää ensiksi poliisin valvontaan ja lopulta isoveli alkaa valvoa jo sitä, minne menemme ja mitä siellä teemme.
Eikös ne rivipoliisit ajele koko ajan ympäriinsä autoilla, joissa on nytkin käytössä automaattinen kilven tunnistus, joka hakee jokaisen vastaan tulleen auton tiedot reaaliajassa, mikä auttaa löytämään varatettuja ja katsastamattomia autoja liikenteensä?
Joissakin poliisiautoissa on todella tämä systeemi käytössä juuri siksi, että voitaisiin aikanaan soveltaa samaa systeemiä keskinopeuskameroihin. Englannissa tämä systeemi on myös poliisiautoissa laajasti käytössä.
Onhan mulla kännykässäkin tuollainen, mutta se ei ole se mitä haluan, koska karttapohjan nopeustiedot voi olla mitä sattuu.
Olikohan se Opelin Insignia, jonka kyydissä olin n. kaksi viikkoa sitten ja siinä oli tuo nopeudentunnistus. Muuten hyvä systeemi, mutta kerran kävi niin, että tulimme 80-alueelta 60-alueelle ja kyltti oli osittain puidenoksien takana, ei kyseinen härveli sanonutkaan mitään ja kuvitteli, että on yhä 80-alue. Sakot olisi tienannut ainakin perinteiseen kameraan ajamalla.
Navigaattoreiden softanopeudet tuppaavat myös heittämään, koska ne eivät tunnista kesä- ja talvinopeuksia, vaan ainoastaan sen, mitä sinne on ohjelmoitu.
Navigaattoreiden softanopeudet tuppaavat myös heittämään, koska ne eivät tunnista kesä- ja talvinopeuksia, vaan ainoastaan sen, mitä sinne on ohjelmoitu.
Plus, että ainakin täällä päin salamyhkäisesti uutisoimatta muutetaan rajoituksia alaspäin milloin missäkin (80->60) (100->80)
Tavallisten nopeuskameroiden kohdalla stressiä varmasti helpottaisi jo se, että jokaisen kameratolpan varressa olisi sen paikan nopeusrajoitus. Jokainen voi itse miettiä miksi näin ei tehdä...
Keskinopeuskameroiden kanssa ongelma on pienempi, kunhan nopeusrajoitukset on hyvin merkattu, nopeusrajoitus on sama koko kameravälin ja toleranssit eivät ole nollaluokkaa. Englannissa ainakin tuntuivat aikanaan toimivan suht hyvin, mitä nyt sielläkin tietty pitivät työmaiden kohdalla yms. saman alennetun nopeusrajoituksen voimassa ja keskinopeuskamerat päällä vaikka keskellä yötä, kun siellä ei edes oltu hommissa.
Suomessa tietty tullaan vetämään toleranssit suoraan nollaan ja laitetaan joka kameraväliin sinne sekaan alempia nopeusrajoituksia, ettei vaan vakkarin avulla voi leppoisasti ajella.
- Talvirajoituksen poistoon 1 viikko.
- Lahdesta Forssaan Vt10 tien risteystä ennen aurinkoinen kevätpäivä.
- Suora kuiva asfaltti, metsäosuus, pitkä suora ei liittymiä.
- Koko matkan vahdin joka risteyksen ja aina kun vastaantulija jarrutin varman päälle NOPEUS ALLE RAJOITUKSEN (piti saada takuusti opetuslupa tyttärelle).
- Edessä junn.n.n.nannut kaksi venäläistä rekkaa 75km/t muutaman kilometrin- ja minä kiltisti perässä.
- Aukesi metsäsuora Portaan rieteyksen jälkeen - polkasin ohi 3:sella ja kun pihi olen en jarruttanut ohituksen jälkeen - ohituksessa nopeus 145km/t.
- 400m päässä mutkasta näkyi ilmestyvän musta siviili WV Golf - heti täys-paniikki-jarrutus.
= Ei auttanut (paljoa), mitattu nopeus 124km/t ja rajoitus 80km/t (nopeita ovat kissalan pojat).
EI LAINKAAN KIINTEÄÄ TUTKAA JA VT10 RISTEYKSESSÄ ISO SUMA SAKOTETTAVIA JONOKSI ASTI!
Siviili WV turvallisella metsäsuoralla oli kova sana!
Comment