Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17817
    • PKS

    Nyt se sitten alkaa Päijät-Hämeessä:


    Mielenkiinnolla odotan alkaako ihmiset nyt sitten odotella ennen ajamista päättävään tolppaan. Pahimmassa tapauksessa voisi kuvitella, että epäluuloinen autoilija pysähtyy jos tietää ajaneensa ylinopeutta tuolla välimatkalla.

    Ylivalvontaa, jes!
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring
    ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28
    ///M535i '87 zinnoberrot
    ½ E46 316ti Compact
    ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8090
      • Willähde

      Just kattelin samaa Etelä-Suomen sanomista... Hienoa että aikaa ja rahaa käytetään oikean rikollisuuden kitkemiseen.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Dualfun View Post
        Nyt se sitten alkaa Päijät-Hämeessä:


        Mielenkiinnolla odotan alkaako ihmiset nyt sitten odotella ennen ajamista päättävään tolppaan. Pahimmassa tapauksessa voisi kuvitella, että epäluuloinen autoilija pysähtyy jos tietää ajaneensa ylinopeutta tuolla välimatkalla.

        Ylivalvontaa, jes!
        No kun paikka selviää, niin pitäisikö mennä ajamaan se väli reilulla alinopeudella ja tietenkin pahimpaan ruuhka-aikaan? Saisivat ihmiset miettimistä, onko kyseinen systeemi hyvä. Nimittäin jos tuo yleistyy, on turha lähteä enää mihinkään, ainakaan kilpien kanssa.

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          Originally posted by Ramzez View Post
          No kun paikka selviää, niin pitäisikö mennä ajamaan se väli reilulla alinopeudella ja tietenkin pahimpaan ruuhka-aikaan? Saisivat ihmiset miettimistä, onko kyseinen systeemi hyvä. Nimittäin jos tuo yleistyy, on turha lähteä enää mihinkään, ainakaan kilpien kanssa.
          Juuri tällaisia radikaaleja mielenilmaisuja mielestäni tarvitaan että saadaan tämä suomen voisilmäpullamössökansa heräämään valtiovallan suoranaiselle vittuilulle. Loppujen lopuksi me liikumme tuolla tienpäällä jotta pääsisimme tienaamaan kalliita verorahoja valtiolle. Kuinkahan monta työpäivää ihminen viettää vuoden aikana pelkästään työmatkoihin? Liikenteen sujuvuus on kaiken A ja O, vaikka nopeudet olisivatkin sellaisia joista Sirkka Liisa Kukkahattutäti ei pidä.
          Last edited by BMW; 18-08-2010, 12:08.
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            Eihän tollasella keskinopeusmittausalueella uskalla enää ohittaa esim. 85km/h satasen alueella ajavaa rekkaakaan, koska käytännössä se on mahdotonta hoitaa turvallisesti tuolla 15km/h nopeuserolla. Tai sit näkyvyyttä ja tyhjää tietä pitää olla kilometri. Toki riippuu kameroiden välimatkasta, mutta voisin kuvitella, että ohituksen aikana esim. 120km/h nopeus kohottaa keskinopeutta yli sallitun, jos kameraväli vaikka 5km luokkaa. Laskemallahan tuo selviäis.:think
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Ilman muuta JOKA ukko ajelemaan/tökkimään 20kmh alinopeutta tuolle keskivalvotulle koepätkälle kunhan se julkaistaan.
              Pitkässä juoksussa nimittäin todelliset keskinopeudet näillä pätkillä jää tuon 10-20kmh alle sallittujen maksiminopeuksien kun ihmiset vart vasten polttelevat aikaa kun yksikin nopeuskyltti on jäänyt näkemättä.
              Eli siitä lähdetään että koska ohittaa ei enään uskalla keskinopeuden ylityksen pelossa, muodostuu jonot niiden Almeralla ajavien eläkeläisten taakse joiden mittarit näyttävät 15kmh liian vähän. Hekin kun ajavat vielä varmuuden vuoksi 5-10kmh vielä alle mittarinäyttämän+vrmuuden vuoksi nostaa jalan kaasulta kun "valkovuokko" alkaa siintää näkökentässä.
              Eli ei muutakuin tökkimään ja nauttimaan "turvallisesta" matkasta isoveljen hellässä valvonnassa.

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                Onkohan tässä keskinopeusvalvonnassa nyt tietty kamerapari/parit, jotka peräkkäin mittaavat keskinopeutta hetkellisen nopeuden lisäksi? Tuskin ne kuitenkaan joka pönttöön on laitteistoa laittanut? Onko tietoa?

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Eihän tollasella keskinopeusmittausalueella uskalla enää ohittaa esim. 85km/h satasen alueella ajavaa rekkaakaan, koska käytännössä se on mahdotonta hoitaa turvallisesti tuolla 15km/h nopeuserolla. Tai sit näkyvyyttä ja tyhjää tietä pitää olla kilometri. Toki riippuu kameroiden välimatkasta, mutta voisin kuvitella, että ohituksen aikana esim. 120km/h nopeus kohottaa keskinopeutta yli sallitun, jos kameraväli vaikka 5km luokkaa. Laskemallahan tuo selviäis.:think
                  Tai sitten teet rekkakuskille kettumaisen tempun ohittamalla ensiksi ja sitten hölläämällä hänen edessään reilusti alle rajoituksen. Näin se on pakko aivan oikeastikin toimia, jos meinaa ketään ohittaa. Liikenne on tottakai tämän tuloksena turvallista, sujuvaa ja taloudellista.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by BMW View Post
                    Juuri tällaisia radikaaleja mielenilmaisuja mielestäni tarvitaan että saadaan tämä suomen voisilmäpullamössökansa heräämään valtiovallan suoranaiselle vittuilulle. Loppujen lopuksi me liikumme tuolla tienpäällä jotta pääsisimme tienaamaan kalliita verorahoja valtiolle. Kuinkahan monta työpäivää ihminen viettää vuoden aikana pelkästään työmatkoihin? Liikenteen sujuvuus on kaiken A ja O, vaikka nopeudet olisivatkin sellaisia joista Sirkka Liisa Kukkahattutäti ei pidä.
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ilman muuta JOKA ukko ajelemaan/tökkimään 20kmh alinopeutta tuolle keskivalvotulle koepätkälle kunhan se julkaistaan.
                    Pitkässä juoksussa nimittäin todelliset keskinopeudet näillä pätkillä jää tuon 10-20kmh alle sallittujen maksiminopeuksien kun ihmiset vart vasten polttelevat aikaa kun yksikin nopeuskyltti on jäänyt näkemättä.
                    Eli siitä lähdetään että koska ohittaa ei enään uskalla keskinopeuden ylityksen pelossa, muodostuu jonot niiden Almeralla ajavien eläkeläisten taakse joiden mittarit näyttävät 15kmh liian vähän. Hekin kun ajavat vielä varmuuden vuoksi 5-10kmh vielä alle mittarinäyttämän+vrmuuden vuoksi nostaa jalan kaasulta kun "valkovuokko" alkaa siintää näkökentässä.
                    Eli ei muutakuin tökkimään ja nauttimaan "turvallisesta" matkasta isoveljen hellässä valvonnassa.
                    Tämä voisi toimia, mutta ainoastaan, jos siihen osallistuu vähän enemmän porukkaa, kuin me kolme. Jos me posotetaan siellä 20 km/h, niin poliisi kyllä muistaa nimikirjoituksella varustetulla lapulla ja näytämme idiooteilta. Sen sijaan jos siellä on parikymmentä autoa tien tukkona, niin johan alkaa herättää huomiota.

                    Comment

                    • TNT
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 3521

                      Kuinka moni sitten olisi ihan OIKEASTI valmis tulemaan tuonne liikenteen sekaan ajamaan sitä -20km/h :think
                      Itse ainakin olisin valmis jos vain varmuudella sinne muitakin tulisi.

                      edit: Ramzez olikin jo eellä, minä jo harjoittelen täällä hidastelemista.
                      Originally posted by Jube
                      Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        Originally posted by TNT View Post
                        Kuinka moni sitten olisi ihan OIKEASTI valmis tulemaan tuonne liikenteen sekaan ajamaan sitä -20km/h :think
                        Itse ainakin olisin valmis jos vain varmuudella sinne muitakin tulisi.

                        edit: Ramzez olikin jo eellä, minä jo harjoittelen täällä hidastelemista.
                        Minä! Mun mielestä mielenilmaisusta olisi hyvä ilmoittaa etukäteen jotta ihmisillä olisi mahdollisuus käyttää kiertotietä ja jotta ihmiset ymmärtäisivät mitä teemme ja miksi. Asiasta voisi ilmoittaa vaikka lehdistölle.

                        Parikymmentä autoa vähintään olisi varmaan hyvä saada kasaan jotta mielenilmaisulla olisi myös tehoa sekä näyttävyyttä. Minun puolesta autojen merkit ovat toissijaisia asioita eli asiasta voitaisiin tiedottaa yleisesti autofoorumeilla ja kerätä ihmisiä mukaan!
                        Last edited by BMW; 18-08-2010, 12:51.
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • TNT
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 3521

                          Originally posted by BMW View Post
                          Minä! Mun mielestä mielenilmaisusta olisi hyvä ilmoittaa etukäteen jotta ihmisillä olisi mahdollisuus käyttää kiertotietä ja jotta ihmiset ymmärtäisivät mitä teemme ja miksi. Asiasta voisi ilmoittaa vaikka lehdistölle.

                          Parikymmentä autoa vähintään olisi varmaan hyvä saada kasaan jotta mielenilmaisulla olisi myös tehoa sekä näyttävyyttä. Minun puolesta autojen merkit ovat toissijaisia asioita eli asiasta voitaisiin tiedottaa yleisesti autofoorumeilla ja kerätä ihmisiä mukaan!
                          Aiheesta kannattaisi ehkä myös täällä tehdä oma topiccinsa ettei hukkuisi tänne muun paskan sekaan. Voisi saada paremmin kannatusta, tai sitten se menee siihen että moni lupaa tulla ja huomataankin että kukaan ei sitten viitsinytkään mennä.
                          Originally posted by Jube
                          Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by BMW View Post
                            Minä! Mun mielestä mielenilmaisusta olisi hyvä ilmoittaa etukäteen jotta ihmisillä olisi mahdollisuus käyttää kiertotietä ja jotta ihmiset ymmärtäisivät mitä teemme ja miksi. Asiasta voisi ilmoittaa vaikka lehdistölle.

                            Parikymmentä autoa vähintään olisi varmaan hyvä saada kasaan jotta mielenilmaisulla olisi myös tehoa sekä näyttävyyttä. Minun puolesta autojen merkit ovat toissijaisia asioita eli asiasta voitaisiin tiedottaa yleisesti autofoorumeilla ja kerätä ihmisiä mukaan!
                            Ongelma taitaa vain olla siinä, että media ei kovin herkästi tartu juttuun, ellei ole jotain varmuutta siitä, että homma onnistuu. Tämän seurauksena kukaan ulkopuolinen ei sitten osaa varautua tempaukseen. Tosiaan tämä ei ole mikään BTCF:n oma juttu, vaan mielellään saisi osallistua vaikka kaikki nipponit, mersut jne. vauvasta vaariin kyseiseen hommaan. Asia kun koskee kaikkia, ei ainoastaan meitä. Mutta ennen kaikkea tätä, on varmaankin aluksi viisainta odottaa, että ilmoittavat, missä valvonta toteutetaan ja miten. Kun kyse on kuitenkin kokeilujaksosta, niin silloin ei välttämättä asenneta mitään kiinteitä kamerasysteemejä, vaan käytetään esim. trailerin päällä olevia laitteita. Silloin siellä saattaa olla myös poliisit paikalla ja jos porukkaa ei ole tarpeeksi, niin saamme kaikki rikesakon liikenteen tahallisesta häiritsemisestä. Päivämääriäkään ei voi oikein vielä sopia, kun ei ole varmaa, milloin valvonta todella alkaa. Mutta alustavasti olen mukana!

                            Comment

                            • Feuer
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 26
                              • Lahti

                              Mitkäs näitä mahdollisia osuuksia ovat?

                              Ilmeisesti:
                              -Nelostie (Helsinki-Jyväskylä, osuudella niitä uusia kamerapömpeleitä todella tiheään)
                              -Tie 12 (Lahti-Tampere, vanhanmallisia pönttöjä)
                              -Tie 12 (Lahti-Kouvola, myös uudempia kameroita. Leveäkaistatien valvonta?)
                              -Tie 24 (Lahti-Jämsä, vanhoja pönttöjä)
                              -Tie 54 (Lahti-Riihimäki, vanhoja pönttöjä)

                              Tässä taannoinhan tiehallinnolla oli joku liikenteen tutkimus tuossa nelostiellä. Autonikin oli kuvattu ja kamerat olivat olleet Mäntsälän pohjois tai etelä puolella. Oma veikkaus, että kamerat on juuri nelostiellä Lahden ja Mäntsälän välillä. Rahat pois työmatkalaisilta. Eli ensin testataan pienemmän liikennemäärän omaavalla osuudella ja sitten laitetaan rahakone päälle osuuksille jossa on enemmän liikennettä. Kai ne sakotus parametrit pitää ensin määrittää..



                              Omalta kohdalta voidaan olettaa että arvioitu 134kmh keskinopeus tulee laskemaan yli 20kmh jos en halua sakkoja. Edestakaisella matkalla Hel-Lahti tämä tietää 1-3h lisäystä matka-aikaan. Joittenkin korviin varmaan kuulostaa liioittelulta, mutta omien kokemusten mukaan pidemmällä osuudella menetetyt minuutit moninkertaistuvat "ruuhkissa" joita ei voi välttää ja nämä "ruuhkat" tulevat lisääntymään nopeuksien laskiessa. Ja kun näitä edestakaisia matkoja on vuodessa yli 50kpl niin arvioisin, että menetän yli 75 tuntia.
                              Nämä tunnit ei enää voi olla vapaa-ajasta pois, joten ne ovat pois työajasta. Eli yksilötasolla tuotan valtiolle vähemmän verotuloja, elämäni hankaloituu ja suoraan sanottuna vituttaa. Eli kukaan ei voita.
                              Jos vuositasolla tuhoaisin yhden kameran niin varmaankin se kuittaisi 20-100 sakotetun ns. tuoton valtiolle. Eli jos 1-5% saa tarpeekseen ja purkaa vitutuksen kameroihin niin koko investointi ei tuota senttiäkään sen lisäksi, että valtio menettää muualla verotuloja.
                              Lyhyesti sanottuna mielestäni tässä menee raja, jossa valvonnan lisääminen tuottaa enemmän huonoa kuin hyötyä sekä valvonta valvonnan vuoksi ei hyödytä ketään. Aivan kuin järjestelmän kokonaisvaikutuksia ei olisi arvioitu ollenkaan tai sitten on arvioitu, että kansalaiset ovat niin lampaita ettei kuvailemiani vaikutuksia voi olla.

                              Mitenkäs nämä kameravalvonta laitteet ovat yleistyneet muissa maissa? Meneekö kaikki aina samalla kaavalla, jonka mukaan ensin yksittäiset pömpelit sakottavat hetkellisistä nopeuksista ja seuraavaksi kalliimpi keskinopeusvalvonta tekniikka lobataan läpi kansallisilla päättäjillä? Onko seuraava askel sitten jatkuva valvonta GPS:llä? Kukaan ei tiedä missä menee raja. Tällä hetkellä siis, joku hassu valvontayritys saa järjestelmiään myytyä lobbaamalla yhtä tai kahta ministeriä eikä kukaan ajattele seurauksia. Taas näitä asioita joista olisi hyvä pitää kansanäänestys, jotta saataisiin hieman laajempi otanta kuin yhden liikenneministerin reaalimaailmasta irronnut näkemys.
                              ex - m535i
                              bmw:stä volkkariin ja saksanladaan vectraan :\

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                Verottaja saisi maksaa kilometrikorvauksen lisäksi vapaa-ajankorvauksen menetetystä ajasta työmatkalaisille. Se voisi olla esimerkiksi esim. 1€/km. Eihän mikään ole enää tänäpäivänä ilmaista, kaikki maksaa ja palvelumaksut ovat nykyaikaa. Miksi veronmaksajien ajan pitäisi olla ilmaista? Koska työmatkoja ei enää voi suorittaa kohtuullisessa ajassa, vaan valtio on valjastanut työmatkalaiset rahastuskoneistoonsa joka maksaa työmatkalaisille ylimääräisiä minuutteja jokaisesta siirtymästään. Maksakoot valtio siis myös korvaukset tästä ajasta!
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎