Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Ramzez View Post
    Melko varmaa, että se hetkittäinen ylinopeus on yhtäkuin 2 km/h ylinopeus vaikka kilometrin pätkällä. Ei varmasti mitään 5-10 km/h toleransseja noissa ole.
    Näinhän se on.
    Se mikä on myös mielenkiintoista tässä vitostien "kokeilussa" on se, että missään ei ole ilmoitettu mikä keskinopeuden ylitys riittää sakottamiseen?
    Eli onko päällä edes aito mittaus, vai haetaanko dummyillä mittauksilla nyt väkisin ne "positiiviset ja hyvät kokemukset" jotta systeemi saadaan tulevaisuudessa perusteltua vallitsevaksi tieliikenteen valvontakeinoksi?
    Pieni epäilys nimittäin on että kukaan ei tule ko.pätkältä saamaan sakkoja ylitetystä keskinopeudesta, vaan kyseessä on isoveljen mielipidemanipulointi?

    Comment

    • janikoo
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 1263
      • Lahti

      tuskin jää keskinopeuden seuranta "kokeiluksi"
      BIGBROTHER kommentti team

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        Originally posted by janikoo View Post
        tuskin jää keskinopeuden seuranta "kokeiluksi"
        Yhtä "väliaikainen" kun "auton käyttömaksu"
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • janikoo
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 1263
          • Lahti

          Originally posted by Leka View Post
          Yhtä "väliaikainen" kun "auton käyttömaksu"
          näin epäilen itsekkin
          BIGBROTHER kommentti team

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6018
            • Sipoo

            tekis mieli käydä ajamassa tuo koko pätkä läpi ensin 5km/h, sitten 10km/h ja 13km/h ylinopeudella ihan vain kokeilun vuoksi.. :think Pakkohan tuossa on olla jonkunlaista toleranssia, kun nopeusrajoituksen vaihtuessa jengi hidastaa/kiihdyttää eri tahtiin.

            Jos ko. pätkällä on kerta 80 ja 100 aluetta, niin pakkohan sallitun keskinopeuden on olla silloin enemmän, kuin 80km/h, mutta onko se sitten muka enemmän, kuin 100km/h? Miten muuten tuo voisi mitenkään toimia? --> 80 alueet saa surutta päästää läpi ylinopeudella, kunhan huolehtii, että oma keskinopeus on alle keskinopeusrajoituksen joka toleranssin mukaan laskien voisi olla vaikkapa 95km/h.. Keskinopeuteen vaikuttaa myös tietysti se, kuinka nopeasti hidastaa/kiihdyttää rajoituksen vaihtuessa, eikös? Jos mä vedän varttimailin vaikka 18 sekunnissa ja kaveri 28 sekunnissa, niin kyllähän kaverin keskinpeus on silloin alhaisempi.

            Suomeks, tuossahan voi polkea vaikka 200km/h ja käydä kusella välillä. Ainakin vaimon auton ajotietokoneesta löytyy toiminto, joka ilmottaa keskinopeuden..

            Joku voisi käydä mittaamassa nuo nopeusrajoituksien alueen matkan (esim. 80 aluetta yht 2km ja 100 aluetta yht 3km) ja lasketaan mikä tulee keskiarvoksi. siihen sitten muutama kilometri tunnissa lisää ja 80 alueella voidaan ajaa ylinopeutta surutta..

            Ois hauska tietää OIKEASTI, miten tuo toimii.. :think

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4317
              • Turku

              Originally posted by kmn View Post
              Ainakin vaimon auton ajotietokoneesta löytyy toiminto, joka ilmottaa keskinopeuden..
              Löytyyhän tuo toiminto myös isosta obc:sta, jota on käytetty E32 ja E34. Mutta toivottavasti moista ei tarvitse ikinä käyttää tuohon isovelijärjestelmään.

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1493
                • Ilvola

                Miten lasketaan?
                Ajan gps 5hz +10km/t eli täsmälleen alle rikesakkorajan.
                Data menee tiedostoon eli käräjillä testataan...
                Mahtaako keskinopeus pätkällä 80km/t + 60km/t + 100km/t AINA johtaa poliisin määrittämään keskinopeuteen? Miten keskinopeuden YLITYS lasketaan?

                Huomioidaanko iittymät ja risteykset eli "TILANNENOPEUDEN HUOMIOIMISEN VAATIMUS"? Tolpalta tolpalle laskettu keskinopeus voidaan laskea monella tavalla.

                PS. Eikö olisi helpompi säätää koko maahan 80km/t ja autoihin Suomikohtainen "lusupohjassarajoitin"?
                ... silloin ei kertyisi yhtään tuloja valtion kassaan...
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7468
                  • Kotona

                  Originally posted by tsbmw View Post
                  PS. Eikö olisi helpompi säätää koko maahan 80km/t ja autoihin Suomikohtainen "lusupohjassarajoitin"?
                  ... silloin ei kertyisi yhtään tuloja valtion kassaan...
                  Joka systeemille on aina omat rikkurinsa, joten kyllä niitä "tuloja" kertyy kaikissa tapauksissa.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
                  -

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by kmn View Post
                    tekis mieli käydä ajamassa tuo koko pätkä läpi ensin 5km/h, sitten 10km/h ja 13km/h ylinopeudella ihan vain kokeilun vuoksi.. :think Pakkohan tuossa on olla jonkunlaista toleranssia, kun nopeusrajoituksen vaihtuessa jengi hidastaa/kiihdyttää eri tahtiin.

                    Jos ko. pätkällä on kerta 80 ja 100 aluetta, niin pakkohan sallitun keskinopeuden on olla silloin enemmän, kuin 80km/h, mutta onko se sitten muka enemmän, kuin 100km/h? Miten muuten tuo voisi mitenkään toimia? --> 80 alueet saa surutta päästää läpi ylinopeudella, kunhan huolehtii, että oma keskinopeus on alle keskinopeusrajoituksen joka toleranssin mukaan laskien voisi olla vaikkapa 95km/h.. Keskinopeuteen vaikuttaa myös tietysti se, kuinka nopeasti hidastaa/kiihdyttää rajoituksen vaihtuessa, eikös? Jos mä vedän varttimailin vaikka 18 sekunnissa ja kaveri 28 sekunnissa, niin kyllähän kaverin keskinpeus on silloin alhaisempi.

                    Suomeks, tuossahan voi polkea vaikka 200km/h ja käydä kusella välillä. Ainakin vaimon auton ajotietokoneesta löytyy toiminto, joka ilmottaa keskinopeuden..

                    Joku voisi käydä mittaamassa nuo nopeusrajoituksien alueen matkan (esim. 80 aluetta yht 2km ja 100 aluetta yht 3km) ja lasketaan mikä tulee keskiarvoksi. siihen sitten muutama kilometri tunnissa lisää ja 80 alueella voidaan ajaa ylinopeutta surutta..

                    Ois hauska tietää OIKEASTI, miten tuo toimii.. :think
                    En ole mikään matikan asiantuntija, mutta esitän teorian:

                    Kyseisellä kuuden kilometrin pätkällä on 2 km 60-aluetta, 2 km 100-aluetta ja 2 km 80-aluetta. Nyt kun ajetaan tuo pätkä rajoitusten mukaan 60 - 100 - 80, niin siihen kuluu tietty aika ensimmäisen ja viimeisen kameran välillä. Jos nyt sitten ajaa vaikka 80 - 100 - 80, niin sakot tulee, koska ajoit ensimmäisellä 60-alueella 20 km/h liian lujaa, jolloin keskinopeutesi nousee. Jos taas ajat 80 - 80 - 80, niin teoriassa et riko lakia, koska keskinopeus on sama kuin ajamalla 60 - 100 - 80. Todellisuudessahan ajoit 60-alueella 20 km/h liian lujaa, mutta toisaalta sadan alueella 20 km/h liian hiljaa. Ne siis kumoavat toisensa. Tämä tietysti edellyttää, että molemmat rajoitusalueet ovat täsmälleen saman mittaiset. Jos esim. 60-alue olisi 3 km, 100-alue 2 km ja 80-alue 1 km, niin pitäisi ajaa siten, että esim. 60-alueella ajat 1 km 80 km/h ja sitten taas 100- tai 80-alueella 1 km 20 km/h alinopeutta.

                    Juu on monimutkaista, mutta toivottavasti ymmärsitte.

                    Kuten edellä kerroin, niin keskinopeusvalvonta mahdollistaa isotkin ylinopeudet alueella, missä ne eivät ainakaan olisi suotavia, esim. koulujen lähellä, koska aina voi kompensoida sitten isomman rajoituksen alueella, ajamalla hiljempaa tai pysähtymällä tien laitaan.

                    EDIT: Niin ja poliisin näkökulmasta rajoituksen vaihtuessa isompaan, kiihdytetään vasta merkin jäädessä taakse ja alemman rajoituksen tullessa, pitää hidastaa jo ennen merkkiä sallittuun nopeuteen. Tietysti M5 kiihtyy kuudestakympistä nopeammin sataseen, kuin Micra, mutta tämä on todennäköisesti se toleranssi, mitä kamerat käyttävät, eli vaikka kiihdyttäisit valonnopeudella siihen seuraavaan rajoitukseen, ei se tuota sakkoja. Ainoastaan pidempiaikainen pienikin ylinopeus kasvattaa keskinopeuttasi sen verran, että sakot tulee.
                    Last edited by Ramzez; 21-08-2010, 18:16.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7468
                      • Kotona

                      Tollanen 5-6km pätkä on kyllä aika lyhyt mittausväli. Siihen kun sattuu sopivasti rekkaletka ohitettavaksi ja ohituksiin menee vaikka 600-700m niin helposti keskinopeus nousee reilusti päälle satasen, vaikka muuten ajelisi nätisti rajoituksen mukaan. Mittausmatka pitäisi olla 20-30km jotta se olisi reilumpaa autoilijan kannalta. :think
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                      Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
                      -

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        En ole mikään matikan asiantuntija, mutta esitän teorian:

                        Kyseisellä kuuden kilometrin pätkällä on 2 km 60-aluetta, 2 km 100-aluetta ja 2 km 80-aluetta. Nyt kun ajetaan tuo pätkä rajoitusten mukaan 60 - 100 - 80, niin siihen kuluu tietty aika ensimmäisen ja viimeisen kameran välillä. Jos nyt sitten ajaa vaikka 80 - 100 - 80, niin sakot tulee, koska ajoit ensimmäisellä 60-alueella 20 km/h liian lujaa, jolloin keskinopeutesi nousee. Jos taas ajat 80 - 80 - 80, niin teoriassa et riko lakia, koska keskinopeus on sama kuin ajamalla 60 - 100 - 80. Todellisuudessahan ajoit 60-alueella 20 km/h liian lujaa, mutta toisaalta sadan alueella 20 km/h liian hiljaa. Ne siis kumoavat toisensa. Tämä tietysti edellyttää, että molemmat rajoitusalueet ovat täsmälleen saman mittaiset.
                        Arvasit väärin. 60-100-80 km/h ja 2-2-2 km antaa keskinopeudeksi 76,6 km/h, ei 80 km/h.


                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Jos esim. 60-alue olisi 3 km, 100-alue 2 km ja 80-alue 1 km, niin pitäisi ajaa siten, että esim. 60-alueella ajat 1 km 80 km/h ja sitten taas 100- tai 80-alueella 1 km 20 km/h alinopeutta.

                        Juu on monimutkaista, mutta toivottavasti ymmärsitte.
                        Ja tässä laillinen olisi 72,7 km/h, ja ajamalla 60-alueella 1 km:n 80 km/h nousisi keskinopeutesi edellisen esimerkin 76,6 km/h:ssa. 80-alueella hidastelu kuuttakymppiä tietenkin nollaisi tilanteen, mutta satasen alueella kilometrin mittainen hidastus tarvitsisi suorittaa nopeuteen 70,6 km/h.

                        Vai laskinko mä nyt päissäni väärin.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by jussi_r View Post
                          Vai laskinko mä nyt päissäni väärin.
                          Ei minulla tuo matikan numero koulussä päätä huimannut, mutta mielestäni jos ajaa ensiksi vaikka kilometrin 20 km/h liian lujaa, niin sitten ajamalla seuraavan kilometrin 20 km/h alinopeutta, kumoat aiheutuneen keskinopeuden nousun. Rajoituksella ei tässä kohtaa pitäisi olla niinkään väliä, kunhan alitus on samaa luokkaa, kuin ylityskin.

                          Comment

                          • jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eli onko päällä edes aito mittaus, vai haetaanko dummyillä mittauksilla nyt väkisin ne "positiiviset ja hyvät kokemukset" jotta systeemi saadaan tulevaisuudessa perusteltua vallitsevaksi tieliikenteen valvontakeinoksi?
                            Pieni epäilys nimittäin on että kukaan ei tule ko.pätkältä saamaan sakkoja ylitetystä keskinopeudesta, vaan kyseessä on isoveljen mielipidemanipulointi?
                            Herää myös kysymys, että onkohan tuota mahdollista torpedoida jollain keinoin? Toivon todella, että tuo keskinopeusvalvottu osuus tulee olemaan mahdoton jumituskohta, ja hankkeesta luovutaan. Tässä paikassa on ainakin potentiaalia saada viikonloppuliikenteessä jotain hämminkiä aikaan, kun tuo tie on mökkiliikenteen pääteitä.
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Ei minulla tuo matikan numero koulussä päätä huimannut, mutta mielestäni
                              Kyse ei ole mielipideasiasta.
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              • okko
                                BTCF Honorary Member
                                • Apr 2005
                                • 1763
                                • Honkajoki

                                Toivottavasti tämä salaperäinen "pommimies" olis nyt tilanteen tasalla ja lopettais tämän kokeilun tyylillä
                                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎