Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Hemi View Post
    Ilman muuta JOKA ukko ajelemaan/tökkimään 20kmh alinopeutta tuolle keskivalvotulle koepätkälle
    Medialle tiedotettuna mielenilmauksena tehtynä tuossa hidastelussa ei ole paljoa järkeä. Kärsijöitä ärsyttää lähinnä mielenilmaisijat, ja asia menee ohi. Myös tulosten tarkastelussa seikka varmasti huomioitaisiin. Hidastelua pitää alkaa tekemään joka paikassa missä on kameroita, että autoilijat osaavat kohdistaa ärtymyksensä nimenomaan siihen valvontasysteemiin. Toki tälläisen koejakson aikana voi itse kukin varta vasten lähteä käymään seudulla päin esim. viikonloppuliikenteessä ja tehdä siitä huomaamattomasti tuskaa muille.

    Tehokkain keino olisi kun jostain löytyisi joku taho, joka yksinkertaisesti kävisi tuhoamassa kaikki keskinopeuspömpelit sitä mukaa kun niitä ilmaantuu. Olipa sitten moraalisesti oikein tai väärin vastustaa tuota isovelijärjestelmää, niin ainakin minä voisin vaikka maksaa moisesta kansalaistottelemattomuudesta.
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8254
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by TNT View Post
      Kuinka moni sitten olisi ihan OIKEASTI valmis tulemaan tuonne liikenteen sekaan ajamaan sitä -20km/h :think
      Itse ainakin olisin valmis jos vain varmuudella sinne muitakin tulisi.

      edit: Ramzez olikin jo eellä, minä jo harjoittelen täällä hidastelemista.
      ei tuo -20 riitä sitä kun ajelevat tavan hidastelijat jo nyt ja kokeilun alkaessa vielä useampi.. 40-50 alle niin saattaa huomatakin
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3565
        • Nla

        noniin millon mennään? kaikelle sitten myös takalasiin tarra/lappu


        -20km/h ihan vain varmuudenvuoksi
        ______keskinopeusvalvonta_______
        BMW E90 330dA 2007
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          jussi r teki hyvän huomion, että homma saattaa mennä puihin, jos siitä etukäteen hirveästi mainostetaan medialle.

          Mutta ennen kuin kukaan lähtee ajamaan minnekään tämän asian tiimoilta, niin odotetaan nyt ensiksi ylihuomiseen, että tiedetään, missä valvontaosuus sijaitsee. Voisihan sitä tottakai tehdä niinkin, että ajetaan osuus matelemalla ja sitten vielä vedetään autot tien sivuun parkkiin ja luetaan vaikka Aamulehteä siinä samalla. Sekin tavallaan osoituksena siitä, että jatkossa näkee sitten porukkaa pientareella parkissa, koska keskinopeus pitää saada alhaisemmaksi. Tietysti jos valvonta on jollakin "vaarallisella" osuudella, niin luonnollisesti ei lähdetä uhkaamaan kenenkään henkeä pysähtymällä tarpeettomasti tien laitaan.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7507
            • Kotona

            Originally posted by jussi_r View Post
            Tehokkain keino olisi kun jostain löytyisi joku taho, joka yksinkertaisesti kävisi tuhoamassa kaikki keskinopeuspömpelit sitä mukaa kun niitä ilmaantuu.
            Kenen luulet maksavan ne uudet saatanan hienot ja kalliit kamerat?
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            -

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Zeta View Post
              Kenen luulet maksavan ne uudet saatanan hienot ja kalliit kamerat?
              Me tietenkin, mutta entä sitten?
              Aika harva taistelu on kenellekkään koskan ollut ilmaista...vai pitääkö ihmisen alistua ihan mihin tahansa jos se muutamn eruron maksaa per kapita???
              Sitten kun isoveli käy tyrkkäämässä sen sondin perseeseesi, pidetäänkö siellä ettei vain tule kuluja....

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7507
                • Kotona

                Originally posted by Hemi View Post
                Me tietenkin, mutta entä sitten?
                Aika harva taistelu on kenellekkään koskan ollut ilmaista...vai pitääkö ihmisen alistua ihan mihin tahansa jos se muutamn eruron maksaa per kapita???
                Tarkoitin lähinnä sitä, että kameratolppien rikkominen ei työllistä kuin niitä korjaavia henkilöitä. Ei valtio hyvästä systeemistä luovu sillä, että silloin tällöin muutama tolppa vitutuksissa rikotaan. Uutta tulee tilalle ja kulut lisätään johonkin autoilijoita koskevaan menoerään. Enemmin suosittelisin vaikka heittämään ohi mennessä mustan jätesäkin tolpan päälle, ei maksa paljoa ja kiinni jäädessäkään ei pientä sakkoa isompaa kuluerää synny...
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1493
                  • Ilvola

                  Perustetaanko uusi topicci:
                  "Kameratolppa varoitus - taas tuli sakko!"
                  Kerättäisiinkö pahimmat rysät ja miten se laukeaa?
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    Tässä taannoinhan tiehallinnolla oli joku liikenteen tutkimus tuossa nelostiellä. Autonikin oli kuvattu ja kamerat olivat olleet Mäntsälän pohjois tai etelä puolella. Oma veikkaus, että kamerat on juuri nelostiellä Lahden ja Mäntsälän välillä. Rahat pois työmatkalaisilta. Eli ensin testataan pienemmän liikennemäärän omaavalla osuudella ja sitten laitetaan rahakone päälle osuuksille jossa on enemmän liikennettä. Kai ne sakotus parametrit pitää ensin määrittää..



                    Juu ihan samaa ne testaili tossa reilut 2-3vuotta sitten kehä1:llä. Kotiin tuli oikein laput vastauspyyntöineen, jotta tuliko ajeltua kyseistä tietä. Arvelin jo silloin, että tuota tunnistusta siinä testailtiin.

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Kenen luulet maksavan ne uudet saatanan hienot ja kalliit kamerat?
                      Niille pömpeleille on budjetoitu tietty määrä rahaa, kun se raha loppuu, ei lisää heru. Yhdenkään duunarin mummo ei rikkoutuneen kameran aiheuttamaan hoitajapulaan kuole tai veroprosentti nouse. Tässä on nyt mahdollisuus harjoittaa suoraa demokratiaa ja päättää käytetäänkö jo maksetut roposet lisätolppien pystytykseen vai vanhojen korjaamiseen.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17493
                        • Turku

                        Originally posted by jussi_r View Post
                        Tehokkain keino olisi kun jostain löytyisi joku taho, joka yksinkertaisesti kävisi tuhoamassa kaikki keskinopeuspömpelit sitä mukaa kun niitä ilmaantuu. Olipa sitten moraalisesti oikein tai väärin vastustaa tuota isovelijärjestelmää, niin ainakin minä voisin vaikka maksaa moisesta kansalaistottelemattomuudesta.
                        Ääni tälle ! Tai sitten tuo jätesäkki kameran päälle kuulostaa taloudelliselta ratkaisulta .
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Tai sitten teet rekkakuskille kettumaisen tempun ohittamalla ensiksi ja sitten hölläämällä hänen edessään reilusti alle rajoituksen. Näin se on pakko aivan oikeastikin toimia, jos meinaa ketään ohittaa. Liikenne on tottakai tämän tuloksena turvallista, sujuvaa ja taloudellista.
                          Ajan ite työkseni rekkaa, eli tiedän millasen vitutuksen toi aiheuttaa rekkakuskille, niin en taida hölläillä... Tosin ihan oikeessa oot sen suhteen, että noin siinä vaan tulee tapahtumaan, jos ei halua maksumieheksi.

                          Rupesin tossa miettimään, että miten korkealla toi kameralaatikko on siinä tolpassa? Tolpathan taitaa olla pääsääntöisesti jtn standardimallia. Ihan sillä vaan kyselen, että yltääkö ton linssin spreijaamaan ihan maasta käsin, vai pitääkö kuljettaa jakkaraa mukana?

                          Ja liekkö se asvaltissa oleva silmukka/kaapeli on haudattu miten syvälle reunahiekkaan? Jos sattuis just kaivamaan onkimatoja kameran juurella, ja rautalapio katkaisis piuhan.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Oikeastihan koko ajminen muuttuu taukoamattomaksi nopeusmittarin seuraamiseksi samalla kun pitäisi nähdä jokainen muuttuva nopeurajoitus vieläpä riittävän ajoissa jotta ajonopeutensa voisi varmsti pudottaa oikeaksi ENNEN merkin vaihtumista. Yksikin taulu kun jää sitten epähuomiossa näkemättä, on pakko joko odottaa tolpalla tai pudottaa ajonopeutensa pitkiksikin ajoiksi reippaasti alle sallitun.
                            Kesken ohitustilanteen kun muuttuukin nopeus esim.100kmh:sta 80kmh:n, on pakko jarrutella pitkään juuri ohittamaansa letkaa, puhumattakaan jos ohituksen haluaa tehdä oikeasti turvallisesti eikä 5km nopeammin kuin ohitettava.
                            Jokuhan aina huomaa että ei olekkaan juuri nyt täysin varma suurimmasta sallitusta ja mittari näyttää 90kmh....jarruttelua.
                            Mitä muuta tästä voi seurata kuin se että jonomuodostus on todella rajua kun ohittaa ei uskalla jotta oma keskinopeusvarantti ei vaarannu, eikä oikein kehtakkaan kun ei ohituksen jälkeen kuitenkaan voi ajaa kuin selvästi alle sallitun, jotta ohituksessa mahdollisesti saatu aikavoitto saadaan nollattua.
                            Homma vielä onnistuu kun tie on tuttu ja nopeusalueet muistissa, mutta heti kun tieosuus ei ole kovin tuttu, alkaa mittarin, nopeusrajoituskylttien jarrutuspaikkojen etsiminen, muiden autoilijoiden poukkoilu, kiihdyttely ja jarruttelu, sekä oletetun oman keskinopeuden pitäminen viedä huomion kaikelta muulta.
                            Koko muukin ympäröivä liikenne muuttuu erittäin epäloogiseksi ja arvaamattomaksi kun edellämenijät arpovat mikä nopeusalue milloinkin olikaan menossa ja tuliko epähuomiossa ajettua hetki nopeammin kun ei 30sekuntiin muistanut vilkaista nopeusmittariin.
                            Nyt kun vain menee virran mukana, on keskinopeus hyvin lähellä tiekohtaista maksimia -5kmh ilman että koko ajan pitää huomio olla kiinnitettynä nopeusmittariin ja taukoamatta vaihtuviin nopeusalueisiin, mutta kun tasanopeuslogiikka katoaa koko liikennevirrasta, selviää ainoastaan tuijottamalla jatkuvasti omaa nopeusmittaria.
                            Ongelmahan on tässä se että nyt kuitenkin edessä jarrutellaan tai nostetaan jalka kaasulta(=ei jarruvaloa) täysin näennäisen epäloogisesti, jolloin täysi huomio pitäisi olla edellä menevissä eikä nopeusmittarissa+nopeuskylteissä ja niiden millintarkassa yhteensovittamisessa.
                            Rekkakuskeille tämä tulee olemaan TODELLA hupaa kun edessä olijat jarruttelevat täysin ilman ennakkovaroituksia ja epäloogisesti oman keskinopeustaistelunsa vuoksi. Kuitenkin jononmuodostus tulee olemaan todella massiivista kun kaikki tielläliikkujat joutuvat sijoittumaan niiden muutaman kulloisenkin tieosuuden hitaimman ajoneuvon taakse.
                            Parin/kolmen auton takaa ohittaminen tulee jo mahdottomaksi ilman että keskinopeuden ylityspeikko alkaa kuiskimaan.

                            Niinhän se vain on että Totalitarismilla on AINA lempeät kasvot koska se etenee vain kun tarjolla on hyviä tai vielä parempia aikomuksia.

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5857
                              • Joccis City

                              Nyt kun on saatu se keskinopeuskin valvontaan, onko seuraava askel henkilöautoihin tuleva ajopiirtunrin kaltainen GPS data tallennin ? Luonnollisesti laite, asennus ja "tarkastus" olis autoilijan itse maksettava.

                              Tämän datan poliisi voisi tarvittaessa lukea ja sakottaa sen perusteella.

                              Vai yhdistetäänkö sen luku vuosittaiseen katsastukseen jossa data luettaisiin ja lähetettäisiin poliisin arkistoihin.
                              Sieltä sitten satelisi kutsuja nimismiehen puhutteluun kun tietokoneet olis seuloneet rikkeet datasta.
                              Uusimmissa autoissa voitaisiin tallennin liittää auton väylään, niin saatasiin mukaan vaikka vilkun käyttö risteyksissä.


                              Taitaa keskinopeusvalvonnan lisääntyessä kaikkein turvallisinta ajella pääteillä 60km/h vakkarissa jonon vetäjänä Varaa vaan 2x enemmän aikaa matkoihin
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • jonilaht
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 455
                                • .

                                Normaalit kamerat hyväksyn, koska osaan ajaa rajoitusten mukaan, mutta tämä keskinopeussysteemi nyt on ihan perseestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎