Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    Miten esim. pohjolalla saa pyörästä vakuutusmaksut poikki, ajelut loppuis varmaan elokuun puolessavälissä ja pohjolan systeemillä maksuja tulee vielä varmaan syys-lokakuussa. Onko ainut keino viedä kilvet katsastusasemalle? Saako vanhaa rekkaria takaisin vai tuleeko uudella rek.tunnuksella ja pyörästä sitten kaksikilpinen?


    Pitänee huomenna soitella pohjolaan...mutta saa kertoa jos joku tietää.
    Last edited by Masatus; 06-07-2011, 19:06.

    Comment

    • dieseljussi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 592
      • Suomi

      Originally posted by Masatus View Post
      Miten esim. pohjolalla saa pyörästä vakuutusmaksut poikki, ajelut loppuis varmaan elokuun puolessavälissä ja pohjolan systeemillä maksuja tulee vielä varmaan syys-lokakuussa. Onko ainut keino viedä kilvet katsastusasemalle? Saako vanhaa rekkaria takaisin vai tuleeko uudella rek.tunnuksella ja pyörästä sitten kaksikilpinen?


      Pitänee huomenna soitella pohjolaan...mutta saa kertoa jos joku tietää.
      Kai vanhankin tunnuksen saa takaisin, tosin silloin joutuu odottelemaan pari viikkoa kun kilpi tehdään.

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3166
        • 47200

        Jooh, tiesin tota hussea hommatessa että se on vähän kallis peli varaosien shteen ja ettei kaikkialta saa varaosia, mutta!! KAttelin tossa aikani nettiä ja saksanmaalta löytyy osia aika mukavasti, vaikka koko pyörä pala kerrallaan jos niin tahtoo. Mutta mäntä maksaa jo melkein 500€!!!! Voi perkele että osaa olla alumiini kallista Perjantaina otan koneen irti ja pöydälle ja sit katsotaan että selvitäänkö pelkillä renkaiden vaihdolla vai koko mäntäpaketti vaihtoon?!? Alkaa pöllyttelemään välillä ja veikkaan että männänrenkaissa sanomista. Ei mitään tietoa aiemmasta huoltohistoriasta nii avataan nyt ja laitetaan vimpanpäälle kuntoon nii jo passaa taas revitellä...

        Ja onko porukalla millasia huippuja noissa omissa motoissa? Meinasin vaan että radalle pitäis lähtee joku kerta kun pääsee vaan ja on jossain toimintaa. Itellä huiput ~160km/h 14/48 ratastuksella ja takanakki 150/70/17 Pitäis vaihtaa taakke 51piikkinen ja eteen vaikka 13 nii johan alkaa vetoa löytymään ja nokka nousee vähä mukavemmin

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Last edited by zanta; 25-06-2013, 02:08.
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • |auri
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 198
            • Helsinki

            Originally posted by pazq View Post
            Jooh, tiesin tota hussea hommatessa että se on vähän kallis peli varaosien shteen ja ettei kaikkialta saa varaosia, mutta!! KAttelin tossa aikani nettiä ja saksanmaalta löytyy osia aika mukavasti, vaikka koko pyörä pala kerrallaan jos niin tahtoo. Mutta mäntä maksaa jo melkein 500€!!!! Voi perkele että osaa olla alumiini kallista Perjantaina otan koneen irti ja pöydälle ja sit katsotaan että selvitäänkö pelkillä renkaiden vaihdolla vai koko mäntäpaketti vaihtoon?!? Alkaa pöllyttelemään välillä ja veikkaan että männänrenkaissa sanomista. Ei mitään tietoa aiemmasta huoltohistoriasta nii avataan nyt ja laitetaan vimpanpäälle kuntoon nii jo passaa taas revitellä...

            Ja onko porukalla millasia huippuja noissa omissa motoissa? Meinasin vaan että radalle pitäis lähtee joku kerta kun pääsee vaan ja on jossain toimintaa. Itellä huiput ~160km/h 14/48 ratastuksella ja takanakki 150/70/17 Pitäis vaihtaa taakke 51piikkinen ja eteen vaikka 13 nii johan alkaa vetoa löytymään ja nokka nousee vähä mukavemmin
            Millanen husse sulla on? Oma husse on nyt pajalla, loota paskana, sellanen tonnin keissi kuulemma tulossa. Tää on nyt mun kolmas ja 100 varmasti viimenen Husse.

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5148
              • Joensuu

              Originally posted by Masatus View Post
              Miten esim. pohjolalla saa pyörästä vakuutusmaksut poikki, ajelut loppuis varmaan elokuun puolessavälissä ja pohjolan systeemillä maksuja tulee vielä varmaan syys-lokakuussa. Onko ainut keino viedä kilvet katsastusasemalle? Saako vanhaa rekkaria takaisin vai tuleeko uudella rek.tunnuksella ja pyörästä sitten kaksikilpinen?


              Pitänee huomenna soitella pohjolaan...mutta saa kertoa jos joku tietää.
              Onnistuu, syyksi riittää esim kortti poissa, tai levis kone ja osien tuleminen kestää pitkälle talveen. Siis seisontaan saa laitettuun, ns ajokuukauksilta.
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Tapiolalla ympärivuotiseen vakuutukseen saa ilmoittaa seisonta-ajatkin. Eli siis liikennevakuutuksen hinta on ympärivuotinen mutta voit laittaa silti kesken ajokauden seisontaan. Tuo vakuutuksen perushinta on aika pitkälti jaettu kesäkuukausille, talvikuukaudet on aikaliki ilmaiset eli talveksi ei ole hyötyä laittaa seisontaan. Itse pidän huhtikuun ja sitten syksyn viimeisen kuukauden seisonnassa ja se alentaa vuosimaksu vajaan 200e (pyörä 1000rr honda)
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  laitoin juuri rakenteilla olevan ducatini seisontaan. mopon seistessä koko vuoden tulee laskua joku 180e. silloin on voimassa palo, ilkivalta varkaus ja muut seisonnan kannalta tärkeät jutut. Liikennekäytöstä poiston voi tehdä motskarille ihan samalla tavalla kuin autollekin. silloin ei tuu laskua jos mopo ei oo käytössä. ei myöskään tartte katsastaa, kun ottaa takaisin ajoon. seisontaan liittyvät vakuutukset täytyy sitten sopia erikseen.

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3166
                    • 47200

                    Originally posted by |auri View Post
                    Millanen husse sulla on? Oma husse on nyt pajalla, loota paskana, sellanen tonnin keissi kuulemma tulossa. Tää on nyt mun kolmas ja 100 varmasti viimenen Husse.
                    Tommonen sm570r vm -04. Muuten aivan loistava peli mut eihän nää harrastukset ole ikinä halpoja Itellä täydellinen huolto/omistus vihkonen mihin olen merkannu ihan kaikki mitä tolle tehny (milloin ja mitä ja mihin hintaan) ja kuitit kaikesta myös samaisessa vihkosessa. Ainakin on näyttää seuraavalle omistajalle että miten on pidetty tuota mun aikana..
                    Toisaalta kyykky olis kiva, mut tahtoo myöskin ajella hiekkapätkiä ja siellä toi on omiaan, vaikkakin on katurenkailla. Tai no, takana on semmoin iso palarengas millä pärjää asfaltilla ja hiekalla melkein yhtä hyvin ja edessä ratakäyttöön tarkoitettu sadekelin rengas. Molemmat renkaat edellisien omistajjien toimesta laitettu. Ite kun vaihdan nii tulee kunnon slicksit alle että saa jalkatapit maahan kantatessa, nyt alkaa perä luistamaan vaikkei kunnolla edes kanttailekaan

                    Comment

                    • S^X
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 933
                      • Muurame



                      Kestihän se pari päivää
                      W208
                      W638
                      E36

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Ei se renkaasta kiinni oo, jos ei tapit osu maahan. Oli alla mikä tahansa rengas, sen täytyy olla lämmin, ennen kuin se alkaa pitämään. Slickseissä on se huono puoli, että kuluvat helvetin nopeasti, ennen kuin ovat toimintalämpöiset. Ilman lämppäreita ne kuluu todella nopeasti tavallisessa korttelinkierrossa. Toki kuluvat radallakin. Osta mielummin jotkut medium/hard seoksen katulailliset ratakäyttöön soveltuvat renkaat. Toisaalta, jos sulla on vielä edellisen omistajan nakit alla, niin eipä tota hirveesti oo ajettu...

                        Edit:
                        Tyylikästä sladittelua. Hitto, kun itellä ei oo ollu koskaan semmosta mopoa, jolla olis kehdannu reenata tota stunttitouhua. On ollu aina vähän liian kallista rautaa romutettavaksi. Noita hommia kun ei kaatumatta oikein tahdo oppia. Mieli tekis koittaa, mutta ei ilkee kaataa uutta vastaavassa kunnossa olevaa mopoa ihan opettelumielessä. No oli mulla 9R pommittaja hetken aikaa, jolla tulikin vähän leikittyä. Tarttis olla niin monta mopoa. Yks kadulle, yks radalle, yks metsään, yks montulle, yks kikkailun opetteluun jne...
                        Last edited by Juppe; 07-07-2011, 22:07.

                        Comment

                        • rami
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 707
                          • Raahe

                          tässäpä omani :monkey vm75 vs hayabusa 1300 TURBO vm-2000
                          Last edited by rami; 30-07-2011, 23:53.
                          bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Ei se renkaasta kiinni oo, jos ei tapit osu maahan. Oli alla mikä tahansa rengas, sen täytyy olla lämmin, ennen kuin se alkaa pitämään. Slickseissä on se huono puoli, että kuluvat helvetin nopeasti, ennen kuin ovat toimintalämpöiset. Ilman lämppäreita ne kuluu todella nopeasti tavallisessa korttelinkierrossa. Toki kuluvat radallakin. Osta mielummin jotkut medium/hard seoksen katulailliset ratakäyttöön soveltuvat renkaat. Toisaalta, jos sulla on vielä edellisen omistajan nakit alla, niin eipä tota hirveesti oo ajettu...

                            Edit:
                            Tyylikästä sladittelua. Hitto, kun itellä ei oo ollu koskaan semmosta mopoa, jolla olis kehdannu reenata tota stunttitouhua. On ollu aina vähän liian kallista rautaa romutettavaksi. Noita hommia kun ei kaatumatta oikein tahdo oppia. Mieli tekis koittaa, mutta ei ilkee kaataa uutta vastaavassa kunnossa olevaa mopoa ihan opettelumielessä. No oli mulla 9R pommittaja hetken aikaa, jolla tulikin vähän leikittyä. Tarttis olla niin monta mopoa. Yks kadulle, yks radalle, yks metsään, yks montulle, yks kikkailun opetteluun jne...
                            Siis joo en ole meinannu kunnon slikcsejä vaan ihan katurenkaat mutta pelkästään asfaltille. Ja toi on renkaasta kiinni ettei saa tappeja maahan kun toi ei ole kovinkaan pyöreä enää reunoilta, voin laittaa kuvan nii selviää että mimmonen se on..ja tosiaan toi mopo ollu mulla vasta pari kk nii ei ole vielä kerinny loppuun asti ajamaan renkaita kun oli vielä hyvässä iskussa silloin kun ton ostin

                            EdittiÄ: Tommonen se rengas on..ei sillä ihan reunoille asti voi kanttailla nii johan alkaa luistamaan :/
                            Last edited by pazq; 08-07-2011, 00:21.

                            Comment

                            • juustok
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 93
                              • Kotka

                              Missäs hinnoissa on porukalla pyöriny seiskapätkä i/ö giksereissä vakuutusmaksut? :think
                              e32 740ia

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Hah, noihan on jotku matkaenskarenkaat. No nyt mä ymmärrän ongelman. Miks ihmeessä motoon on tommoset laitettu?!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎