Ajopuvuista sen verran, että jos pääosin ajelee "kauniilla ilmalla ja sunnuntaisin" niin goreteksit ja -5 astetta pakkasta kestävät jutut menevät vähän hukkaan. Nahka on sensijaan aina nahkaa. Voi käyttää vaikka paikallisen gay-baarin pikkujouluissa.
Kypärä pitäisi aina päästä kokeilemaan ajossa. Ostin joskus n. 600€ merkkikypärän, joka tuntui kaupassa hyvältä, mutta ajossa puristi leukaperiä niin ettei tunnin lenkin jälkeen saanut sanaa suustaan. Sen sijaan 125€ halpis sopii päähän ja Earit korvissa piilottaa tuulen vinkunan.
Ensimmäinen pyörä voi aivan hyvin olla esim. 750 touring. Kilon Gikseri ei ehkä ole oikea valinta aloittelijalle. Kaverille ei myyjä suostunut myymään Busaa ensipyöräksi, vaikka setelit oli kädessä. Isollakin pyörällä voi ajaa hiljaa ja harrastuksen jatkuessa voi tehdä pidempiä lenkkejä muija ja teltta kyydissä, mutta joku alle 600cc ei yksinkertaisesti jaksa kuorma päällä. Jos mopoilu ei tunnu omalta ja harrastus päättyy, niin isomman saa aina myytyä järkihinnalla eteenpäin, toisin kuin jonkin 350 korppusirkkelin.
Nämä nyt olivat vain vuosien varrella tehtyjä huomioita, en siis käske enkä kiellä
Kypärä pitäisi aina päästä kokeilemaan ajossa. Ostin joskus n. 600€ merkkikypärän, joka tuntui kaupassa hyvältä, mutta ajossa puristi leukaperiä niin ettei tunnin lenkin jälkeen saanut sanaa suustaan. Sen sijaan 125€ halpis sopii päähän ja Earit korvissa piilottaa tuulen vinkunan.
Ensimmäinen pyörä voi aivan hyvin olla esim. 750 touring. Kilon Gikseri ei ehkä ole oikea valinta aloittelijalle. Kaverille ei myyjä suostunut myymään Busaa ensipyöräksi, vaikka setelit oli kädessä. Isollakin pyörällä voi ajaa hiljaa ja harrastuksen jatkuessa voi tehdä pidempiä lenkkejä muija ja teltta kyydissä, mutta joku alle 600cc ei yksinkertaisesti jaksa kuorma päällä. Jos mopoilu ei tunnu omalta ja harrastus päättyy, niin isomman saa aina myytyä järkihinnalla eteenpäin, toisin kuin jonkin 350 korppusirkkelin.
Nämä nyt olivat vain vuosien varrella tehtyjä huomioita, en siis käske enkä kiellä
Comment