Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5147
    • Joensuu

    Hyvä että Tylyttäjäkin taas löytänyt kipinän.

    Itekkin otin tänään mopon ajoon. 120 km tuli ajettuun. Ai jumalauta että on liukasta ja sitä myöten myös hauskaa Ykkösen ja kakkosen sutii ihan surutta, eikä kampee pystyyn kuten yleensä. Rosso 2 ei taho oikein pitää näillä keleillä (+2 oli kun lähin ajamaan). Ajallin samalla reissulla gixxerin kaverille huoltoon. Tekee ns 48 000 km huollon, eli tarkastaa venat yms.

    Ps. Nettimotosta löytyy, jos jollain pyöräkuumetta. Itellä kova kuume päällä uudempaan. Hinnassa pieni tinkivara
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Originally posted by Peltsii View Post
      Noniin

      Nyt sitten vaan kyykyttämään honon audi ja videoo tänne
      Piti ajella iisisti, ja ajelinkin.. kunnes tuli sopiva hetki suljetulla alueella En muistanutkaan, miten nopeasti se ottaa sen 299km/h mittariin ja kiihtyy edelleen raikkaasti. Aika kova auto saa olla, että samoihin pääsee.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1222
        • Pori

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Piti ajella iisisti, ja ajelinkin.. kunnes tuli sopiva hetki suljetulla alueella En muistanutkaan, miten nopeasti se ottaa sen 299km/h mittariin ja kiihtyy edelleen raikkaasti. Aika kova auto saa olla, että samoihin pääsee.
        Mitä oot vartilla kiihdytelly tolla, vai oletko?
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Originally posted by Juspa View Post
          Mitä oot vartilla kiihdytelly tolla, vai oletko?
          Oon mä tolla silloin joskus 2005-2006 ajellu varttia, silloin oli putkiviritteinen vakiokone. Kaasut kiinni kuitenkin. 9.6s @ 250km/h pääsin lentokenttäradoilla. Ei nykyisiin aikoihin verrattuna kummoinen, mutta silloin ihan ok, vaikka toki oli silloinkin varaa parempaan. Irtosi sillä esim. Bomber Weekendin kiihdytyskisan voitto muistaakseni 2006 (Kiikalassa).

          Tolla nykyisellä moottorilla en ole siis varttia ajellut, saas nähdä vieläkö huvittais käydä kokeilemassa. Swinginjatkot ja pidemmät koiranluut löytyy kyllä edelleen, että jos tulee fiilis käydä kokeilemassa. Pitäisi toki käydä ensin vähän reenaamassa, nyt kun ei ole moneen vuoteen juuri ajanut, niin ei välttämättä lähdötkään onnistu ihan tosta vaan
          Last edited by Tylyttäjä; 07-04-2014, 12:47.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • mixoo
            BTCF Member
            • Mar 2012
            • 579
            • Tuusula

            Onko porukalla kokemusta noista ktm 525 exc? Itellä olis kiikarissa tollanen -02 ajettu vähä päälle 200h. Kertokaa vähä kokemusta ja miten huoletaan missäkin vaiheessa? Joku cbr 600 kans vähä houkuttais mutta sillä ei sitte mentäis mettään ollenkaan

            Nyt:
            - E91 330D M-Sport
            - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

            Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

            Comment

            • Jakettaja
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 222
              • Paimio

              Originally posted by mixoo View Post
              Onko porukalla kokemusta noista ktm 525 exc? Itellä olis kiikarissa tollanen -02 ajettu vähä päälle 200h. Kertokaa vähä kokemusta ja miten huoletaan missäkin vaiheessa? Joku cbr 600 kans vähä houkuttais mutta sillä ei sitte mentäis mettään ollenkaan
              Älä ainakaan 600cc kyykkyä osta. Kaveri teki sen virheen ja viikon ajelun jälkeen alkoi väännön puute vituttamaan. Samat se 600cc kulkee kuin tonninenkin mutta tonnisella ei tarvitse vinguttaa niin paljoa ja ohituksetkin sujuu ilman että hakkaa 5 vaihdetta pienempää. mielummin vaikka 750cc jos tonninen tuntuu liian isolta.
              Yes, Money can't buy happiness,
              But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


              Nykyinen: BMW e61 525i
              Ex: BMW 323i e46 -98
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Originally posted by Jakettaja View Post
                Samat se 600cc kulkee kuin tonninenkin mutta tonnisella ei tarvitse vinguttaa niin paljoa ja ohituksetkin sujuu ilman että hakkaa 5 vaihdetta pienempää.
                Tää ei kyllä pidä paikkaansa, onhan siinä aikamoinen ero kulkupuolessa koko kierrosalueella. Varsinkin alhaalla ja keskellä, mutta myös ylhäällä. Kyllähän se 600cc:n n. 110-130hp vs tonnisten lähelle 200hp näkyy ja tuntuu. Painoeroa ei juuri ole.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5147
                  • Joensuu

                  Originally posted by Tylyttäjä View Post
                  Tää ei kyllä pidä paikkaansa, onhan siinä aikamoinen ero kulkupuolessa koko kierrosalueella. Varsinkin alhaalla ja keskellä, mutta myös ylhäällä. Kyllähän se 600cc:n n. 110-130hp vs tonnisten lähelle 200hp näkyy ja tuntuu. Painoeroa ei juuri ole.
                  Jep, sama ku väittäs et osta 328i, kun ei se M3 ole juuri sen nopeampi ole.

                  600 vs 1000 ero on kyllä raju.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Jakettaja View Post
                    Älä ainakaan 600cc kyykkyä osta. Kaveri teki sen virheen ja viikon ajelun jälkeen alkoi väännön puute vituttamaan. Samat se 600cc kulkee kuin tonninenkin mutta tonnisella ei tarvitse vinguttaa niin paljoa ja ohituksetkin sujuu ilman että hakkaa 5 vaihdetta pienempää. mielummin vaikka 750cc jos tonninen tuntuu liian isolta.




                    Kyllähän siinä eroa on todella paljon. Viikonloppuna otettiin 80->200 kisat, tuo minun 2003 R1 vs. kaverin CBR600rr 2008 ja kyllähän siinä noin kävi, niinkuin tuossa videollakin. Ei ole sitten mitään jakoa. Ja tuossa minun vanhassa luuskassa ei ole kuin reilut 160hp konetehoa.

                    Ja painosta.. Tuo 600rr honda painaa 186kg kuivana tehtaan mukaan, kun tuo minun yamaha painaa 173kg(- vaimentimen ja muiden vaihdettujen osien tiputtama paino)
                    Last edited by Peltsii; 07-04-2014, 17:22.
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1222
                      • Pori

                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Oon mä tolla silloin joskus 2005-2006 ajellu varttia, silloin oli putkiviritteinen vakiokone. Kaasut kiinni kuitenkin. 9.6s @ 250km/h pääsin lentokenttäradoilla. Ei nykyisiin aikoihin verrattuna kummoinen, mutta silloin ihan ok, vaikka toki oli silloinkin varaa parempaan. Irtosi sillä esim. Bomber Weekendin kiihdytyskisan voitto muistaakseni 2006 (Kiikalassa).

                      Tolla nykyisellä moottorilla en ole siis varttia ajellut, saas nähdä vieläkö huvittais käydä kokeilemassa. Swinginjatkot ja pidemmät koiranluut löytyy kyllä edelleen, että jos tulee fiilis käydä kokeilemassa. Pitäisi toki käydä ensin vähän reenaamassa, nyt kun ei ole moneen vuoteen juuri ajanut, niin ei välttämättä lähdötkään onnistu ihan tosta vaan
                      Joo kaasut tekee ainakin loppareihin hyvän lisän. Itellä vakiolla (liinoilla keula maassa ja piikkiä pienempi eturatas) sigun vehkeellä 9.80@238. Hyvänä päivänä olis 9.7xx alkuiseen mahdollisuus, 60ft aikana se aika tehdään kumminkin, loput on kosmetiikkaa.
                      Kiinnostais jonkun verran alkaa laittamaan tohon kiihdyttelyyn paukkuja, kaasut, swingin jatkot, koiranluut, shifteri aluks.. Melkein se on vaan hommattava siihen erikseen vehkeet kun ei viitsisi tota katulaitetta "pilata"

                      Mut joo, siis mielenkiinnosta kysyin. Tollaseen mailin vetoon ois joskus kans mielenkiintoista mennä koittamaan mitä kelaa..

                      Ja samaa mieltä 600 vs. 1000 -puheesta... Ei se sen "isompi" ole aloittaa tonnisesta jos hiukankaan osaa sovittaa kiihdyttelyt ja vauhdit omaan osaamiseensa.
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by Juspa View Post
                        Joo kaasut tekee ainakin loppareihin hyvän lisän. Itellä vakiolla (liinoilla keula maassa ja piikkiä pienempi eturatas) sigun vehkeellä 9.80@238. Hyvänä päivänä olis 9.7xx alkuiseen mahdollisuus, 60ft aikana se aika tehdään kumminkin, loput on kosmetiikkaa.
                        Kiinnostais jonkun verran alkaa laittamaan tohon kiihdyttelyyn paukkuja, kaasut, swingin jatkot, koiranluut, shifteri aluks.. Melkein se on vaan hommattava siihen erikseen vehkeet kun ei viitsisi tota katulaitetta "pilata"

                        Mut joo, siis mielenkiinnosta kysyin. Tollaseen mailin vetoon ois joskus kans mielenkiintoista mennä koittamaan mitä kelaa..

                        Ja samaa mieltä 600 vs. 1000 -puheesta... Ei se sen "isompi" ole aloittaa tonnisesta jos hiukankaan osaa sovittaa kiihdyttelyt ja vauhdit omaan osaamiseensa.
                        Juu, kyllä se about sen 10-15km/h nosti loppareita. Paras ilman kaasuja taisi mulla olla just joitain 9.8s @ 235-240km/h. Olis kyllä mielenkiintosta kokeilla tolla uudella koneella, potentiaalia olisi alittaa ne kaasuilla ajetut ajat. Tai olishan niistä ajoista saanut silloin aiemminkin jo pois, jos olisi enemmän jaksanut siihen hommaan panostaa ja käydä kunnon radoilla.. Ajaahan ne jotkut vastaavilla tehoilla jopa kasin puolelle kun on sopivat olosuhteet ja sopivan kevyt + osaava kuski. Esim. yksi tuttu kevyt jätkä kokeili tota mun pyörää 2011 Boxer Speed Dayssa ilman kaasuja (tää oli tällä uudella koneella). Rata oli "rasvattu", eli suti ihan koko matkan, mutta lopparit silti 242km/h. Ja tuo siis ilman kaasuja, uudella koneella ei ole kaasuilla ajettu.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Ja keskellä ajokautta näin meillä Uusi venttiilikopan tiiviste jäi hikoilemaan nokkien kuopista, kyllä vitutti alkaa purkamaan taas. No, nyt on liimat välissä ja pitää
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • -challenger-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 2148
                            • L a h t i

                            Mäkin joskus laitoin passattiin sitä tarkotettua liimaa venakopan tiivisteen kanssa kun ei tahtonu tarvike tiiviste pitää niin eikun auto sytty palaa ku öljyä pakosarjoille.. Että varo vaan peltsi

                            Comment

                            • Jakettaja
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2013
                              • 222
                              • Paimio

                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Tää ei kyllä pidä paikkaansa, onhan siinä aikamoinen ero kulkupuolessa koko kierrosalueella. Varsinkin alhaalla ja keskellä, mutta myös ylhäällä. Kyllähän se 600cc:n n. 110-130hp vs tonnisten lähelle 200hp näkyy ja tuntuu. Painoeroa ei juuri ole.
                              Hainkin tässä lähinnä sitä "nopeusrajoitusten puitteissa ajamista" ja perus mutkapätkällä hyvä kuski 600cc:llä ja keskiverto kuski 1000cc:llä niin voin luvata ettei se tonninen karkaa mihinkään.
                              Yes, Money can't buy happiness,
                              But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


                              Nykyinen: BMW e61 525i
                              Ex: BMW 323i e46 -98
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

                              Comment

                              • Jakettaja
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2013
                                • 222
                                • Paimio

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                https://www.youtube.com/watch?v=OyGMaKh0c-k


                                Kyllähän siinä eroa on todella paljon. Viikonloppuna otettiin 80->200 kisat, tuo minun 2003 R1 vs. kaverin CBR600rr 2008 ja kyllähän siinä noin kävi, niinkuin tuossa videollakin. Ei ole sitten mitään jakoa. Ja tuossa minun vanhassa luuskassa ei ole kuin reilut 160hp konetehoa.

                                Ja painosta.. Tuo 600rr honda painaa 186kg kuivana tehtaan mukaan, kun tuo minun yamaha painaa 173kg(- vaimentimen ja muiden vaihdettujen osien tiputtama paino)
                                Mutta eihän suoraan ole kiva ajaa? Varttimailit erikseen.
                                Yes, Money can't buy happiness,
                                But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


                                Nykyinen: BMW e61 525i
                                Ex: BMW 323i e46 -98
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎