Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Niiin, eikös tämä nyt ole aika vähäpätöinen uutinen loppujen lopuksi. BMW:hän on valmistanut etuvetoista Miniä jo 10 vuotta. Nyt vaan mahdolliseti lyödään samaiseen koppiin BMW:n emblemit. Tuossa voi olla kyse jopa johonkin merkkikohtaiseen Co2-päästörajaan liittyvästä jutusta.(Ei tarkoita että pitäisi alkaa tässä nyt keskustelemaan ilmastonmuutoksesta).
Eihän tuo Mini ole ollut millään muotoa häpeäksi BMW:lle...Eihän se nyt mukava ole, että "etuvetouhka" nostaa päätään, mutta siis minusta hyvin vähän mitään kammoksuttavaa tässä.
BMW on ennenkaikkea liikeyritys.
Jos haluavat myydä lisää autoja tekemällä erilaisia versioita, tai kokonaan uusia malleja, niin siitä vaan.
Voitolla eletään. Takavetoistenkin mallien tuotekehitykseen voi löytyä tällätavoin lisää voimavaroja.
Älkää nyt hyvät ihmiset luulko, että isomman luokan BMW:t alkaisi edestä kynsiä.
Ei kynsi isot mersutkaan.
BMW on kuitenkin melko pieni autotehdas, että suotakoon sille mahdollisuus tehdä lisää rahaa, vaikka sitten vääräoppisella vetotavalla.
Mun mielestä.
Ei tässä minunkaan mielestä mitään pahaa ole jos 1srj alle tulee BMW:n logolla varustettu pienempi malli, joka on etuvetoinen. Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan ole kyse vuonna 2012 tulevasta Isetasta, vaan se on sitten vielä erikseen. Eikä takavetoisuus bemareista mihinkään tämän takia katoa.
Mutta samassa tilaisuudessa tuli myös ilmi, että 3-sukupolven ykkösestä ei ole tehty vielä päätöstä, että onko se etu- vai takavetoinen. Mainittiin toki, että koska siihen on tulossa neliveto (kuten jo 2-sukupolven ykköseen), ei ole vaikeaa tehdä siitä myös takavetoista.
Premium-pikkuautojen segmentti kasvaa huimaa vauhtia ja se on hyvä vaan jos bemari on ensimmäisten mukana varastamassa markkinoita.
Tulee mieleen eräs ykkösen arvostelujuttu, jossa arvosteltiin tuota takatuupparin ominaisuuksia talviliukkailla. Helpompi kai noita hinnat alkaen malleja on myydä, jos niissä on vetotapakin samanlainen, kuin ostajan edellisissä autoissa.
Ja toisaalta, eikö se ole sen parempi, mitä enemmän vetotapoja bemari tarjoaa? Jokainen saa kuitenkin ite valita sen minkä parhaaks näkee. Ei liene väliä onko se naapurin bemari etuveto...
Tulee mieleen eräs ykkösen arvostelujuttu, jossa arvosteltiin tuota takatuupparin ominaisuuksia talviliukkailla.
Jos se journalisti ei osannut ajaa. Vittu , enemmän mua pelottaa ajaa etuvetoa talvella. Annat kaasua -> sutii-> keula astuu sivuun ja rattia on aivan sama kumpaan suuntaan pyörität , ei tapahdu mitään. Sitten kun pito palautuu niin vehje hyökkää siihen suuntaan mihin ruori jäi osoittamaan turhan pyörittämisen aikana.
Vetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen. Jos haluat lisää pitoa , laitat lukon (tätäkään ei toteuteta ihan yhtä helpolla etuvedossa.)
Sitten suunnitellaan eturipustukseen scrub radius ym arvot nollaan jottei ohjaus vetele kun annat hanaa , ja näin onkin onnistuneesti hävitetty ohjaustuntuma autosta..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Eihän tää nyt mikään uus juttu ole. Isetta oli jo 50 vuotta sitten ja miniä on tehty viime vuosituhannelta bemarin toimesta. ja tässähän puhutaan vain pienimmistä malleista.
Minor detail on my opinion. Sinänsä sama vaikka uusi ykkönen olisi etuvetoinen, en ole vielä törmännyt keneenkään, joka olisi hehkuttanut ykköstä samalla tunteen palolla kuin paatuneimmat merkkifanaatikot esim kolmosta. (eli ei ole kaikkein vannoutuneimpien bemaristien autoja noi pienimmät kiesit)
3er/5er/7er -sarjojen muuttaminen etuvetoiseksi veisi tehtaalta jo ihan eri tavalla asiakkaita.
Eli jos tällä tavoin voidaan varmistella koko tehtaan olemassaolo vielä seuraavallakin vuosisadalla niin antaa mennä vaan.
Kyllä täytyy sanoa, että joka kerta kun ykkösellä on ajanut niin on tullut hyvin, hyvin outo tunne kun perä potkii sivulle. Jotenkin tuntuisi jopa loogisemmalta, jos se olisi etuvetoinen.
Niin ne ajat muuttuu ja välillä tuntuu että huonompaan suuntaan.
Kukapa olisi vielä kymmenen vuotta sitten uskonut että Jaguarilla olisi joskus mallistossaan diesel farkku.
Harmittaa kyllä tuo BMW etuvetoon siirtyminen. Ja varmasti porukka tulee jakaantumaan kahteen kuppikuntaan.
Itseltäni löytyy tällähetkellä kumpaakin vetotapaa edustavat autot tallista mutta ei ole takatuupparin voittanutta.
Niin ne ajat muuttuu ja välillä tuntuu että huonompaan suuntaan.
Kukapa olisi vielä kymmenen vuotta sitten uskonut että Jaguarilla olisi joskus mallistossaan diesel farkku.
Harmittaa kyllä tuo BMW etuvetoon siirtyminen. Ja varmasti porukka tulee jakaantumaan kahteen kuppikuntaan.
Itseltäni löytyy tällähetkellä kumpaakin vetotapaa edustavat autot tallista mutta ei ole takatuupparin voittanutta.
imo, ei taas tule koskemaan tämän hetkisiä bemaristeja millään tavalla, jos ja kun bemarille tulee uusi pikkuauto etuvetoisena.
Voisin jopa väittää, että MINIn kokoinen auto on parempi etuvetoisena kuin takavetoisena. Ei siis syytä itkuun vaikka merkkinä olisikin BMW.
Comment