Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15214
    • Ajamisen Iloa

    #76
    noh harvinaisella yksisarvisellahan tässä ajellaan jo nyt, nautitaan siitä ja ihan vitun sama millä muuta ajaa.

    Tietystihän se ois ny ollu hienoa et joku itsekriittisyys / itsetunto olisi bmw:lläkin säilynyt mutta monestihan se on tässä viime vuosina mennyt jo muutenkin.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • NV85
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 472
      • Rovaniemi

      #77
      Kuullostaa niin homolta, että toivottavasti nimeävät uuden mallisarjan Kakkos-sarjaksi. Karvalakkimallien värit voisivat sitten olla Barbie Pink, Rainbow Grün ja Pride Blau ja pellin alle pösön 1,6 turbo-diesel. Menestys tietyissä "piireissä" olisi taattu.
      BMW 335i M-sport e91LCI '09
      BMW 1502 '75
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
      EX: BMW 330i M-sport '01

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        #78
        Kun näitä teidä itkuja lukee niin kyllä oikein hävettää ajaa bemarilla. Kyllä pahinta hallaa bemarin brändille tekee bensalenkkarit jotka ajavat jollakin 80 - 90 -luvun vanhalla lintalla ja ovat olevinaan "joitakin" kun ajavat bemarilla. Nämä samaiset nyt huutavat täällä "ei helvetti mitään etuvetoja", "etuveto ja auto eivät kuulu samaan lauseeseen" yms.

        Onhan se selvä, että urheiluauton ja mahdollisesti urheilullisen auton tulee olla takavetoinen mutta, että joku perus perheauto, tai vielä joku pikku kauppakassi. Yrittäkääs nyt ymmärtää, että te jotka ajelette niillä 80 - 90 -luvun vanhoilla lintoilla, ette ole bemarin ykkös kohderyhmä. Yrityksen tarkoitus on tehdä rahaa, eikä miellyttää joitain teinejä. Mä luulen, että bemari on laskenut, että he saavat enemmän enemmän rahaa siitä, että saavat uutta asiakaskuntaa mahdollisesti uusilla halvemmilla etuovetoisilla malleilla. Te jotka ajatte niillä vanhoilla lintoilla, huollatte ne joko itse taikka jollain nyrkkipajalla, käytätte kaiken lisäksi tarvikeosia, ette kovinkaan paljoa tuota bemarille.

        En nyt varsinaisesti tiedä ketää, joka olisi jättänyt auton ostamatta sen takia, että kys. merkki tekee myös etuvetoja. Mutta tässä pari viikkoa sitten yksi tuttu (nuori mieshenkilö) oli lähdössä rauhanturvaajaksi ja mietti, että minkä auton on tuomassa... Sanoi, ettei bemari tule kysymykseen, koska on takavetoinen. Pelkäsi, ettei osaa ajaa takavetoisella. Uskoi kyllä kun kerroin, että nykypäivänä myös takavetoiset ovat ihan ajettavia kaiken maailman ajonvakautusten ansiosta. Eivät kaikki aja joka paikassa "kahva edellä".

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #79
          Originally posted by NV85 View Post
          Kuullostaa niin homolta, että toivottavasti nimeävät uuden mallisarjan Kakkos-sarjaksi. Karvalakkimallien värit voisivat sitten olla Barbie Pink, Rainbow Grün ja Pride Blau ja pellin alle pösön 1,6 turbo-diesel. Menestys tietyissä "piireissä" olisi taattu.
          Ei stna! mä vaadin nyt kyllä vahingonkorvauksia kun tietokoneen näppis on jumissa sille lentäneen Batteryn takia
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11675
            • Kouvola

            #80
            Toi mini on kyllä oikeasti todella veikeä auto ajaa! En näkisi välttämättä minään huonona ratkaisuna tehdä, jonkun about 1-sarjalaisen kokoisen kevyen ns. Hot Hatch-mallin, jota olisi ilo viedä etuvetoisenakin ja takavetoisuudesta ei niinkään olisi etua tai iloa varsinkaan, jos keveyttä lähdetään hakemaan. Parhaimmat etuvedot kun on nykyisin jotain ihan muuta kuin ne porukan talviautoina käyttämät 90-luvun Corollat!

            Omasta mielestä BMW:n mallien ajamisen ilo lopahti osaltaan silloin, kun päätettiin luopua lukkoperien tarjoamisen edes lisävarusteena (poislukien M-sarjalaiset). Jos miettii vaikka jotain 335i-mallia, niin onko mitään järkeä tarjota +300hv mallia ilman lukkoa ja kuvitella sen olevan vielä jotenkin eksoottinen ajaa? Samasta syystä itsekkin vaihtamassa tuon käyttöauton takaisin M-sarjalaiseen, niin ei tarvi enää hakata päätä seinään.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #81
              Originally posted by Esko View Post
              Toi mini on kyllä oikeasti todella veikeä auto ajaa! En näkisi välttämättä minään huonona ratkaisuna tehdä, jonkun about 1-sarjalaisen kokoisen kevyen ns. Hot Hatch-mallin, jota olisi ilo viedä etuvetoisenakin ja takavetoisuudesta ei niinkään olisi etua tai iloa varsinkaan, jos keveyttä lähdetään hakemaan. Parhaimmat etuvedot kun on nykyisin jotain ihan muuta kuin ne porukan talviautoina käyttämät 90-luvun Corollat!

              Omasta mielestä BMW:n mallien ajamisen ilo lopahti osaltaan silloin, kun päätettiin luopua lukkoperien tarjoamisen edes lisävarusteena (poislukien M-sarjalaiset). Jos miettii vaikka jotain 335i-mallia, niin onko mitään järkeä tarjota +300hv mallia ilman lukkoa ja kuvitella sen olevan vielä jotenkin eksoottinen ajaa? Samasta syystä itsekkin vaihtamassa tuon käyttöauton takaisin M-sarjalaiseen, niin ei tarvi enää hakata päätä seinään.
              E90:n ainakin saa lukon jälkikäteen: Quaifen lukko maksaa asennettuna alle 1500€. Ja 335i muuttuu vähän perhanan hauskaksi vehkeeksi tällä konseptilla.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • nekholm
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 860
                • Porvoo

                #82
                Tuleeko joku oma sarja etuvedolle, vai onko jatkossa sitten vaihtoehtoina vaikkapa 3-sarjalle etu-, taka-, ja neliveto? Kiva sitten lähteä auto-ostoksille, kun joku jobbari väittää että on takaveto ja onkin sitten etuveto

                Periaatteessa on ihan sama löytyykö mallistosta myös etuvetoisia autoja, mutta toisaalta, jos tähän asti on pärjätty hyvin takavedolla (ja nelivedolla), niin onko siihen nyt pakko tehdä muutoksia? Pelottaa vaan ajatus että ne jossain vaiheessa päättää ettei enää tehdäkään takavetoisia, kun etuvedolla pärjää hyvin ja etuvedot myyvät paremmin.
                VW Passat 1.4 TSI -12
                Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                Comment

                • Antinontoxic
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 447
                  • Vantaa

                  #83
                  Originally posted by nekholm View Post
                  Tuleeko joku oma sarja etuvedolle, vai onko jatkossa sitten vaihtoehtoina vaikkapa 3-sarjalle etu-, taka-, ja neliveto? Kiva sitten lähteä auto-ostoksille, kun joku jobbari väittää että on takaveto ja onkin sitten etuveto
                  Jos ei tunnista ajamalla mikä vetotapa on kyseessä, niin eikö se silloin ole ihan sama

                  Comment

                  • wta
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 641
                    • ------

                    #84
                    Originally posted by nekholm View Post
                    Periaatteessa on ihan sama löytyykö mallistosta myös etuvetoisia autoja, mutta toisaalta, jos tähän asti on pärjätty hyvin takavedolla (ja nelivedolla), niin onko siihen nyt pakko tehdä muutoksia? Pelottaa vaan ajatus että ne jossain vaiheessa päättää ettei enää tehdäkään takavetoisia, kun etuvedolla pärjää hyvin ja etuvedot myyvät paremmin.
                    Tuota, mikähän on liikeyrityksen tavoite...?

                    Comment

                    • Antinontoxic
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 447
                      • Vantaa

                      #85
                      Originally posted by wta View Post
                      Tuota, mikähän on liikeyrityksen tavoite...?
                      Samaa mietin, ehdit ensin.

                      Originally posted by Esko View Post
                      Omasta mielestä BMW:n mallien ajamisen ilo lopahti osaltaan silloin, kun päätettiin luopua lukkoperien tarjoamisen edes lisävarusteena (poislukien M-sarjalaiset). Jos miettii vaikka jotain 335i-mallia, niin onko mitään järkeä tarjota +300hv mallia ilman lukkoa ja kuvitella sen olevan vielä jotenkin eksoottinen ajaa? Samasta syystä itsekkin vaihtamassa tuon käyttöauton takaisin M-sarjalaiseen, niin ei tarvi enää hakata päätä seinään.
                      Sepä se kun suurin osa asiakkaista ei sellaista tunne tarvitsevansa, tai tulee ihan hyvin toimeen e-diffillä. Ja jos kun näin on, niin ei ole mitään järkeä tarjota jotain sellaista mistä ei yritys saa rahojaan takaisin.

                      Mutta tähänkin saattaa olla tulossa muutos tulevaisuudessa, jos Performance-paketin mukana lukkoperä on saatavissa.
                      Last edited by Antinontoxic; 19-03-2010, 09:25.

                      Comment

                      • -Tate-
                        Moderator
                        • Jan 2004
                        • 3210
                        • Nurmijärvi

                        #86
                        Originally posted by Esko View Post
                        Toi mini on kyllä oikeasti todella veikeä auto ajaa! En näkisi välttämättä minään huonona ratkaisuna tehdä, jonkun about 1-sarjalaisen kokoisen kevyen ns. Hot Hatch-mallin, jota olisi ilo viedä etuvetoisenakin ja takavetoisuudesta ei niinkään olisi etua tai iloa varsinkaan, jos keveyttä lähdetään hakemaan. Parhaimmat etuvedot kun on nykyisin jotain ihan muuta kuin ne porukan talviautoina käyttämät 90-luvun Corollat!

                        Omasta mielestä BMW:n mallien ajamisen ilo lopahti osaltaan silloin, kun päätettiin luopua lukkoperien tarjoamisen edes lisävarusteena (poislukien M-sarjalaiset). Jos miettii vaikka jotain 335i-mallia, niin onko mitään järkeä tarjota +300hv mallia ilman lukkoa ja kuvitella sen olevan vielä jotenkin eksoottinen ajaa? Samasta syystä itsekkin vaihtamassa tuon käyttöauton takaisin M-sarjalaiseen, niin ei tarvi enää hakata päätä seinään.
                        Samoja ajatuksia. Minun mielestä etuvetoauto on ihan terve ajatus. Kunhan eivät tee siitä kaatuvaa kuten mersu taannoin
                        I Believed I Would Die.

                        Comment

                        • snoub
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 220
                          • Oulu

                          #87
                          Kyllä musta tuntuu että bemaria ostavalla ihmisellä on _aina hieman tunnepainotteisempi suhtautuminen autoiluun kuin perus avensiksen tai octavian hankkijalla. Kyllä silloin haetaan jotain hivenen aidompaa ja parempaa tuotetta (imago/mielikuva vahvassa roolissä siis myös) ja ollaan myös pääosin tietoisia takavetoisuudesta ja sen perinteestä autoilussa ja jopa bemareissa. Esim. vannoutunut automaattikansa jenkit, haikailevat jopa manuaalilaatikkoisia bemareita yllättävän paljon kun noita jenkkifoorumeita selailee. Ei taatusti uppoa etuvetoinen bmw helpolla esim. rapakontakaiseen (suurehko) asiakaskuntaan. Ultimate driving machine.. ja toi mielessä niitä myös paljon ostetaan.

                          Pidemmässä juoksussa tuntuis että aidolle ja hyvälle tuotteelle löytyy aina kysyntää jos vain talous on edes jollain mallilla. Mahdollisimman halvalla tehty etuvetoinen tuote, vanhan hyvänajan korkealla hinnoittelulla ja ajamisen ilo pelkkä mainostajien korulause takaikkunassa, voi olla että korkeat myyntiluvut ovat hetken huuma vain. Ja sieltä suosta minne kerran joutuu ei välttämättä yksi 10 vuotta riitä nuosemiseen kun maine menee Ei ehkä yksi mallisarja tohon riitä, mutta suuntaus on auttamatta jo lähtökohtaisesti väärä. Premium tuotteet ihmisille, jotka haluavat jotain muuta kuin tavanomaista ja ovat siitä valmiita maksamaan, eivät tyhjästä.

                          Tähänkin asti tuo aito konsepti on toiminut, toivottavasti sama suunta jatkuu ja kyseessä on vain yksittäinen haparoiva harha-askel tuon etuvetoistumisen suhteen.

                          Mutta voipahan hyvällä mielin sit laittaa sen salaa himoitun uber käytännöllisen uuden neliveto pickupin kun bmw siirtyy halpis massamerkiksi tekemään krääsää, niissä sentään jonkinlaista tolkun meininkiä vielä löytyy kaikenmaailman muotihömpän sijaan.
                          Last edited by snoub; 19-03-2010, 10:33.
                          BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                          BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                          BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                          Ex.
                          BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                          BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                          Comment

                          • Antinontoxic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 447
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by snoub View Post
                            Kyllä musta tuntuu että bemaria ostavalla ihmisellä on _aina hieman tunnepainotteisempi suhtautuminen autoiluun kuin perus avensiksen tai octavian hankkijalla. Kyllä silloin haetaan jotain hivenen aidompaa ja parempaa tuotetta (imago/mielikuva vahvassa roolissä siis myös) ja ollaan myös pääosin tietoisia takavetoisuudesta ja sen perinteestä autoilussa ja jopa bemareissa. Premium tuotteet ihmisille, jotka haluavat jotain muuta kuin tavanomaista ja ovat siitä valmiita maksamaan, eivät tyhjästä.
                            Audillakin menee selkeästi todella huonosti kun joutuu tarjoamaan etuvetoisia malleja, mutta silti ohittanut bemarin Euroopan myynneissä.

                            Originally posted by snoub View Post
                            Mahdollisimman halvalla tehty etuvetoinen tuote, vanhan hyvänajan korkealla hinnoittelulla ja ajamisen ilo pelkkä mainostajien korulause takaikkunassa, voi olla että korkeat myyntiluvut ovat hetken huuma vain.
                            Väittäisin MINIn tarjoavan paljon enemmän ajamisen iloa kuin pienikoneisen ykkösbemun, olkoonkin, että on takaveto.

                            Comment

                            • snoub
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by Antinontoxic View Post
                              Audillakin menee selkeästi todella huonosti kun joutuu tarjoamaan etuvetoisia malleja, mutta silti ohittanut bemarin Euroopan myynneissä.

                              Väittäisin MINIn tarjoavan paljon enemmän ajamisen iloa kuin pienikoneisen ykkösbemun, olkoonkin, että on takaveto.
                              Audi onkin sellainen budjetti-premium tuote johon etuveto sopii, bemari taasen toisenlainen. Neliveto on aina ollut se audin juttu, ja bemun takaveto. Tuskin sentään Audin konseptin kopioiminen on varmin tie BMW:n menestykseen..

                              Joo Mini on kiva, mutta siinä on paljon muuta persoonallista ja koukuttavaa josta saa rahalleen jonkinlaista vastinetta. Pienikoneisessa ykkössarjassa sitä jotain ei mielestäni ole, varsinkaan todennäköisellä etuvedolla varustettuna en näe mitään järkeä maksaa tuplahintaa puhtaasti pelkästä merkistä. Tarvittaisiin konkreettisia juttuja luomaan mielikuva tietynlaisesta autosta, hyvänä esimerkkinä juurikin takavetoisuus.
                              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                              Ex.
                              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #90
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Koita ottaa se ESP pois kun ajat seuraavan kerran talviliukkailla etuvedolla. Niillä joko ohjataan tai annetaan hanaa. Ei molempia samaan aikaan.
                                Kuten kirjoitin , ohjauksen vetelyn saa kyllä pois "oikealla" pyöräntuennan geometrialla , samalla vaan hävitetään ohjaustuntuma.
                                Sää et vaan osaa :think
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎